![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 4 augustus 2005 om 22:48. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#603 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
welke amerikaanse banken waren zo sterk dat ze tesamen de fed hebben opgericht ? u als ingelicht burger zal wel achter de originele stockholders kunnen komen. dan nog blijf ik bij mijn vraag: het staat in de grondwet van de vs dat alleen de staat geld mag drukken, waarom moet de burger dan intrestlasten betalen om het geld dat de staat aan zichzelf uitleent ? ( in de veronderstelling dat de fed uiteraard een staatsstructuur is - wat absurd is, immers in Europa zijn de centrale banken ook sterk verweven met private banken, ook zij zijn er aandeelhouders en poenpakkers van interesten in de vorm van een eindeloze stroom belastingsgeld ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 | |
|
![]() Citaat:
Maar, zoals ik al zei in 'mijn algemene les' die bedoelt was voor het hele forum maar die ik toevallig op uw bericht replyde (omdat u me inspireerde, oké). ![]() Uiteindelijk zal er geen enkel artikel worden aangenomen als bewijs ...
![]() |
![]() |
![]() |
#606 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#607 | |
|
![]() Citaat:
Tiens ... waarom zei onze lkr dan dat die een katholieke havik was? Misschien onder het mom van het katholicisme? Of voor Bush?
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
|
![]() Ik heb het trouwens hierover:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#609 | |||||
|
![]() Citaat:
Eerst Turkje, nu jij ... ik ga zelf ook over daarop (dus kan zijn dat ik nog meer flaters post). 't Is toch rooie?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 augustus 2005 om 23:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#611 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 | |
|
![]() Citaat:
Ik voelde het al aan aan mijn niet-bestaand eksteroog hé ... Ik heb het altijd gedacht, al wat niet-katholiek is deugt niet hé. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb me bediend met sangria, bij gebrek aan rode porto, kleur is alvast ongeveer hetzelfde. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar euh, ik bedoel ... via internetbronnen is het heel moeilijk om echt iets aan te tonen, bijna onmogelijk. Je zou al een online versie van de eigenlijke paper van het wetenschappelijk onderzoek moeten vastkrijgen, en over lang niet alles is wetenschappelijk onderzoek gedaan ... en over lang niet alles is wetenschappelijk onderzoek te doen. Bovendien kan het onderozek dan ook nog onbetrouwbaar of invalied door 1001 mogelijke bronnen (storende variabelen bedoel ik)... Uiteindelijk is praktisch niks ècht te bewijzen. (Maar zo gaan we uiteindelijk ook terug naar de wetenschapsfilosofie). Zo bedoel ik het dus meer ... Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dus gewoon maar moet aannemen dat het gras paars is en de lucht groen ... Maar eerder dat je een beetje een kritische en nuchtere houding tegenover alles moet aannemen. Ergens een objectiviteit zoeken in al ons menselijk subjectief zijn ... zonder vooroordelen ... de grens is flinterdun, je zal erop balanceren ... Maar uiteindelijk moet je je eigen waarheid zoeken ...
![]() |
![]() |
![]() |
#618 |
|
![]() Daarom baseer ik mij ook niet op internetbronnen maar op degelijk onderzoek dat ofwel ikzelf ofwel andere historici gedaan hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Een andere geschiedenisleerkracht (ik haal die hier aan als bronnen omdat ik heb vernomen dat u, Jozef Ostyn, historicus (of iets in die aard) bent en dus veronderstel dat u hun wel vertrouwd ...) dat er iedere 25 jaar een Jodenvervolging plaatsvindt, zo leert de geschiedenis ons ... (verschrikkelijk hé?) Die 'Marokkanen zijn crimineel' redenering is trouwens in hetzelfde bedje ziek als 'de Joden zijn rijk (en dus niet betrouwbaar)', het komt doordat onze hersenen alleen symmetrisch kunnen denken. Kort gezegd, als er eenmalig in de krant staat 'Een bepaald crimineel feit, door een Marokkaan', dan wordt dat om te beginnen 'Als crimineel feit, dan door Marokkaan' (onterechte generalisatie naar meerderheid van de criminele feiten) en dat wordt vervolgens (door het probleem van het 'niet in staat zijn tot assymetrisch denken') 'Als Marokkaan, dan crimineel...'. En deze redeneerfout is helaas wel veralgemeenbaar ... dus ook als het gaat over Joden, of eender wat of wie wordt ze gemaakt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 4 augustus 2005 om 23:38. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
|
![]() Voor al onze vrienden die met verbazing de discussie tussen believers en niet-believers volgen een leestip:
Daniel Pipes: "Consipracy: How the Paranoid Style Flourishes and Where it Comes from" (New York, The Free Press, 1997) is één van de betere werken over de geschiedenis van samenzweringstheorieën. Een aanrader! |
![]() |
![]() |