![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo kan je het zien ja. Maar hebben de believers ook iets bedacht om die NWO te doen stoppen?
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 |
Banneling
|
![]() Het begint mij te dagen dat er iets fundamenteels fout is aan de nwo theorie.
Je kan toch veel beter divide et impera toepassen om de bevolking onder de knoet te houden ? Een eeuwigdurende koude oorlog gebaseerd op angst. Dan worden de bestaande bankkluizen verder aangespekt. Maar waarom toch die moderne Toren van Babel ? Een unie der mensen ? Het doel heiligt hun middelen, ik denk dat de gewone man in de straat of het gehele plaatje niet ziet of het gewoon niet snapt. Als je de wereld door 1 groep toplui laat besturen, zijn diezelfde lui enorm kwetsbaar. Hoe groter de groep mensen, hoe groter de kracht die eruit kan onstaan bij afwijzen van het leiderschap. Tenzij je iedereen drogeert en suf bombardeert met entertainment. Tjiens, dat gebeurt eigenlijk op dit ogenblik al. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
we vervelend zijn. Met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1364 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja mischien maar dat is niet de echte reden hoor. Toen Al Bielek kwam helpen bij het NWO philidelphia experiment,kreeg hij , volgens zijn zeggen, te maken met een wiskunde die veel geavanceerder en beter is dan wat ze op de universteit en zo leren.Hij stond er behoorlijk versteld van.(Alleen weet ik niet of het de vedische wiskunde of iets anders was) Zoals eerder gezegd, wij (het vee-olk) krijgen niet de opleidingen die echt de moeite waard zouden zijn. Lees eens de "Silent Weapons for Quit Wars:" (met dank aan Prins Berhard die in het geniep deze oorlog begon met de Bilderberggroep) Er is een 'oorlog' gaande tegen ons, maar in plaats van kogels etc gebruiken ze informatie. Verkeerde of verdraaide informatie wel te verstaan. Zo staat er in dat ze ons af willen houden van 'echte wiskunde'. echte economie' etc. en wat ze vooral willen: "keep them busy, busy, busy, back on the farm." Citaat:
en: "keep them distracted with matters of no real importance." duhhh? dat komt me in ieder geval erg bekend voor. met vriendelijke groeten Pindar [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pindar : 11 augustus 2005 om 07:47. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1365 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1366 | ||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1367 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1368 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er staan wel dezelfde formules als in de 'klassieke wiskunde" Maar de onderliggende methode is zo anders. En verder, hoe komt het dat kinderen die een afkeer hebben van de 'gewone wiskunde', hier als een tierelier mee gaan? Omdat het veel meer inzicht geeft! En leuker is! En coherenter is! Juist de Vedische wiskunde is een wiskunde die je in de juiste context moet zien.Het is meer een vrouwelijkere vorm van wiskunde en vele vele malen eleganter. Wat jij doet is er een heel klein stukje uitpakken. Je kijkt naar een heel mooi schilderij waarin een stuk met rooie verf gemaakt is en dan ga jij zeggen. Jaaaaa, rode verf! Daar is niks geheims aan! Maar je ziet het geweven wonder van het schilderij niet. Jammer, maar so be it. Ik laat het hierbij wat mij aandeel in de Vedische wiskunde betreft. Ik heb mijn zegje gezegd zoals ik beloofd heb, en laat iedereen er mee doen wat hij/zij wil. Wat mij betreft, ik vind het een geweldige vorm van wiskunde die ze wat mij betreft zo snel mogelijk mogen invoeren. met vriendelijke groeten Pindar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 |
Parlementslid
|
![]() Voor de liefhebbers van wiskunde. Ik heb vandaag een interessant artikeltje gelezen over etnowiskunde in ‘Letters’ een bijlage van Het Nieuwsblad. Ik typ het even over.
Dirk Huylebrouck (48), expert hogere algebra, doceert wiskunde aan st.-Lucas in Brussel, maar blikt terug op twaalf jaar lesgeven in Afrika en een vijftigtal wetenschappelijke publicaties. Zijn Afrika+wiskunde is het allereerste Nederlandstalige boek over Afrikaanse etnowiskunde, de authentieke wiskunde van de Afrikaanse volken vóór de kolonisatie. Maar er is toch maar één universele wiskunde? Dirk Huylebrouck: “Ja, maar je kan wiskunde leren op verschillende manieren, zoals je Italiaans kan leren op de universiteit, met audiocassettes of in een Italiaans dorpje. Zelfs voor wiskunde geldt de achtergrond. De stelling van Pythagoras kan je op honderd manieren bewijzen, met driehoekjes tot abstracte vectoren. De Grieken deden het met zandtekeningen, de moderen wiskunde bande tekeningen, computers tekenen nu vierdimensionele ruimten die we vroeger alleen maar konden dromen.” “Etnowiskunde vind je overal, ook in Avelgem, waar boeren die alleen maar konden vermenigvuldigen tot 5, voortrekenden met hun vingers. (volgt een demonstratie vingers-plooien die toont dat 7 x 8 = 56.) Australische aboriginals sommen vijfhonderdmaal 2 op om aan 1000 te geraken, maar dat is zo lastig dat ze ‘heel veel’ zeggen. Het Frans heeft soortgelijke restanten, zoals un deux trois, wat van un deux très (1,2,veel) zou komen, of quatre-vingts voor 80. De Yoruba in Nigeria en Benin zeggen 3 van de 400 voor 397 en leren dan in het Frans dat het trois cent quatre-vingt dix-sept moet zijn. Een hele stap vooruit!” BEENTJE De studie van het razend interessante fenomeen grijpt terug naar een vondst in de jaren ’50 in het Kongolese dorpje Ishango: een beentje met een kwartskristal en rekenkundige inkervingen, o.m. de priemgetallen. Blijkens de koolstofanalyse is het 22.000 jaar oud, ouder dan de Egyptische wiskunde. Maar omdat geen hond zich interesseerde voor etnografische wiskunde, lag het artefact een halve eeuw in een lade van het Koninklijk Instituut voor Natuurwetenschappen in Brussel.Roen Dirk Huylebrouck het Ishango-bot begon te bestuderen, was het hek van de dam. Zijn bizarre etnowiskundige modellen vult meer dan driehonderd pagina’s “Tot vandaag wordt in Senegal het kleermakersalgoritme gebruikt, een rekenmanier met streepjes in het zand die informatici herkennen uit de computertaal Pascal: vermenigvuldigen door alleen maar op te tellen, te verdubbelen en halveren. Een Ethiopische variant is een soort eierschaal waarin schelpjes razendsnel verlegd worden (volgt een snelle demonstratie schelpjesverleggen die bewijst dat 5 x 13 = 65). Varianten hierop vind je in Egyptische tempels of bij de boerenalgoritmen in Rusland. Allemaal hersebgymnastiek met de vingers, inderdaad.” “Waarom kopen we een dozijn eieren of toont een wijzerplaat een dozijn uren van vijf dozijn minuten? Waarom zijn er een dozijn apostelen en telt een paternoster vijf dozijn kralen? Omdat wij, net zoals de oude Afrikaanse volken, op een dozijn vingerkootjes telden terwijl we voorzichtigheidshalve onze stok of ons zwaard vasthielden. Misschien hebben onze missionarissen in Afrika ingevoerd wat Afrika voordien naar ons had uitgevoerd (lacht).” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1370 | |
Minister
|
![]() Hé, klinkt een beetje zoals een samenzweringsdenker; die middelste woorden van je:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Voor de rest bestaat je post uit niks anders dan ongesubstantieerde zever. Er is dus toch nog iets waar je goed in bent !
![]() |
![]() |
#1372 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Soit, aangezien Pindar heeft aangekondigd het hierbij te laten wat betreft de "Vedische wiskunde", kan ik niet anders
![]() Het is krak dezelfde wiskunde, maar dan doorspekt met Indische cultuurgebruiken (de mantra's) en voorzien van bepaalde visuele middeltjes (die niet noodzakelijk sneller of eenvoudiger zijn). Net zoals het artikel dat Pindar hierboven nog postte (zou hij dat zelf wel gelezen hebben ?) een mooie illustratie van hoe wiskunde een universele taal is, waarbij culturele invloeden het gebruik ervan bepalen. Spectaculair? Eigenlijk niet. Cultureel en historisch interessant? Jazeker. Onderdeel van de wereldwijde samenzwering om de mensheid dom te houden? U kent mijn antwoord ![]()
![]() |
#1373 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
Nuja,ik weet er het fijne ni van ![]()
![]() |
![]() |
#1374 | |
Minister-President
Locatie: Post-Industrial Zero-Growth Control Grid Society of the NWO-One-World-Government Global Police State
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1375 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, de Vedische geschriften zulke vreemde zaken zoals de beschrijving van luchtschepen ( vimana's ), kernoorlogen, enz. Vreemd dat deze geschiedenis zogoed als onbekend is bij 99 % van de westerse aardklootbewoner, terwijl ze op vele vlakken ons toenmalige niveau dramatisch oversteeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Hun moeilijkste opdracht is volgens mij(zeker sinds het internet) ons laten geloven dat zij de goeden zijn die ons zullen/kunnen beschermen en dat het nodig is om onze vrijheden op te geven in ruil voor bescherming...tegen bvb terreur(die zij veroorzaken-met als doel ons na de terreur "hun" oplossing te bieden).
![]() |
![]() |
#1377 | |
|
![]() Het begint met individuen maar het wordt duidelijk dat het volk niet meer alles pikt.
Zeer moedig van die mevrouw trouwens dat zij iets onderneemt en durft waar anderen voor terugkrabbelen ... een verantwoording vragen van de president himsel, waar ze trouwens meer dan rest op heeft. ![]() Ook joviaal van de anderen dat ze haar steunen, een teken dat er iets bloeit ... het volk wordt zich bewust van haar mogelijkheden? Laten we hopen ... Ik hoop dat haar actie op veel begrip en steun kan rekenen, ook van het Bush' front dat wel eens wakkergemaakt mag worden... Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1378 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 | |
|
![]() Citaat:
Ons wiskundig systeem is zeker niet het meest eenvoudigste, in de zin van dat er altijd systemen zijn die makkelijker zijn te leren. Zeker als je werkt met mantra's, die eigen ezelsbruggetjes zijn ... en die hebben nu eenmaal de eigenschap dat onze hersenen er beter mee kunnen werken, vandaar de naam. Punt is dat je eenmaal het systeem goed door moet hebben. En als je heel je leven met een ander systeem hebt gewerkt en die logica gewoon bent, is dat niet eenvoudig.
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 | |
|
![]() Citaat:
Vanwaar is die Vedische wiskunde eigelijk afkomstig?
![]() |
![]() |