![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#17981 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17982 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ehm neen. Echt niet hoor. Als er één zaak is die uitzonderingen doen, is het net de desbetreffende regel ontkrachten. Dat is de logica zelve dacht ik zo bij mezelve.
Citaat:
Er is geen enkele wetenschapper - lees: geen enkele - die beweert dat de wetenschap alles kan verklaren. Er zijn nog duizenden zaken die onderzocht moeten worden, of die tot op heden simpelweg niet verklaard kunnen worden. Mag ik er ook op wijzen dat de moderne wetenschap nog maar slechts enkele generaties bestaat ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17983 | |
|
![]() Citaat:
Maar het kind in mij amuseert zich nu éénmaal om te zien hoe de believers zich in bochten wringen en de vragen ontwijken. Flauw, ik weet het. Maar toch, bewijzen vragen is niet onredelijk. Gebakken lucht verkopen kan iedereen... sommigen zijn er zelfs heel sterk in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17984 | ||
|
![]() Citaat:
Zie hiervoor trouwens jouw eigen handtekening / citaat van BH: "I get a kick out of being an outsider constantly. It allows me to be creative. I don't like anything in the mainstream and they don't like me." Dat bevestigt wat ik al lang vermoedde, je doet het voornamelijk voor de kick. Ik neem aan dat je zelf ook wel ergens gelooft in wat je allemaal neerschrijft, maar eigenlijk doe je het toch voor de kick, en omdat je wil opvallen. Wat me wèl interesseert, is te weten hoe je tot je conclusies gekomen bent. Het is net daarom dat ik al God weet hoeveel keer gevraagd heb welke bewijzen je hebt, welke sterke vermoedens je hebt en welk onderzoek je zelf al verricht hebt. In tegenstelling tot wat je misschien denkt, kan ik dat op een objectieve manier bekijken. Jouw pertinente weigering echter om ook maar een klein beetje een antwoord te geven, zegt veel over de betrouwbaarheid van je redeneringen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17985 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. bovendien was wat ik zei bedoeld als grap, of hoe makkelijk het is misbruik te maken van semantische truukjes... Citaat:
Laat me gemakkelijkheidshalve even Firestone en Parcifal hier beschouwen als grootste verdedigers en voorstanders van de wetenschappelijke methode. Als je kijkt naar hun dogmatisch teruggrijpen naar "de wetenschap" om alles te weerleggen wat op de draad aangeraakt wordt, dan komt dat voor mij op hetzelfde neer als zeggen dat wat niet te bewijzen is, niet bestaat, dus ridiculiseer dan maar, want de wetenschap heeft het nog niet bewezen. De wetenschappelijke methode als deus ex machina, een beetje art for art's sake!... Zo is het makkelijk. En dan nog, let op over welke wetenschappers ze het dan hebben. Ze gebruiken enkel die wetenschappers die tot het wetenschappelijk establishment behoren. Tal van briljante wetenschappers - zoals Velikovsky bv - werden echter door datzelfde establishment aan de kant geschoven wanneer ze met bevindingen afkomen die indruisen tegen de heersende orthodoxy. Sommige zaken zijn nu eenmaal niet te bewijzen met de middelen die we voorlopig hebben. Andere zaken zijn bewezen, of de bewijzen zijn voorhanden maar het wetenschappelijk establishment wenst deze bevindingen (nog) niet in het curriculum op te nemen omdat ze ganse theorien naar de schroothoop zou verwijzen. zie hierboven met wat ik bedoel... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17986 | ||||
Banneling
|
![]() Waarom lees je het dan uberhaupt en reageer je er op?
Citaat:
En er is een groep 'mensen' die ons van die kennis weg wil houden. (Verdeel/heers methodologie). En waarom zou ik dan uberhaupt die info aanbieden en al die stompzinnige ridiculisaties steeds weer aan moeten horen? Ik probeer op mijn manier, en anderen met mij, te redden wat er nog te redden valt, en daar valt ook UW vrijheid onder. Hoe gek U me ook vind, ik zal ook strijden voor Uw vrijheid. Omdat U en ik daar recht op hebben. Ja ja , ik weet al dat U denkt dat U vrij bent, niks is echter minder waar. Citaat:
Dit is uiteraard wel heel erg goedkoop wat je nu doet. Ik doe het niet voor de kick, maar vond het wel een goede opmerking en ik begrijp BH wel denk ik. Maar....waar was je toen ik de andere handtekeningen zette om er kritiek op te leveren? Is dit projectie? Right! Het komt je nu alleen mooi uit. Citaat:
Ik zou het je wel willen zeggen, maar je bent niet echt uitnodigend dus heb ik er geen zin in EN.. ze staan al op de thread hier ergens. Verder is het natuurlijk niet waar dat jij het op een 'objectieve; manier kan bekijken, en dat weet je zelf best wel. Dat heb je voortdurend bewezen. En als je bronnen of zo nodig hebt, kijk even op de thread, het staat er vol mee. Citaat:
Maar ja, nogmaals, als het je niet intresseert, wat doe je hier dan? Pin d"Ar |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17987 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals eerder gezegd wordt de wetenschap 'gebruikt' om een 'agenda' te verkopen. De meeste wetenschappers hebben oogkleppen(dogma's) op, en denken dat het ahum 'rationeel' is. Door ze 'oogkleppen' op te laten zetten(by design) blijven ze helemaal vanzelf weg uit sensitieve gebieden. ook binnen de wetenschap speelt 'peer pressure' een hele grote rol, en verder uit wiens hand men eet..... Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17988 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, bewijzen vragen is niet onredelijk, maar, waar wil je juist bewijzen voor, er zijn hier zoveel onderwerpen aangeraakt. En zoals ik zopas hier hoger al schreef over bewijzen: sommige zaken zijn niet te bewijzen etc... wat met paranormale verschijnselen, nog zo'n voorbeeld van waar de wetenschap geen antwoord op heeft doch die wel degelijk bestaan. Lees bijvoorbeeld eens de boeken (sommigen al meer serieus dan andere) die hier af en toe aan bod zijn gekomen op de draad. Forbidden History, Forbidden Archeology, Forbidden Knowledge. Er zijn honderden interessante bronnen aan bod gekomen in deze draad. En net zoals dat in de gewone uw bekende maatschappij het geval is, lopen er in de alternatieve kenniswereld zowel genien als charlatans rond... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17989 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17990 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Neem nu de PNAC, als je ziet wie er allemaal inzit en welke functies die zij bekleden. Of de Bilderberg conferentie (http://www.prisonplanet.com/articles...6Attendees.htm), of the Bohemian Grove. Er is wel degelijke een voedingsbodem voor de NWO theorie.
![]() |
![]() |
#17991 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17992 | ||
Banneling
|
![]() Kijk eens aan!!!!!
Citaat:
Citaat:
Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 18 mei 2008 om 17:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17993 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wetenschappers zijn meestal nogal conservatieve personen die blind aanvaarden wat hun is geleerd en hun kennis slechts gebruiken om problemen op te lossen die uit bestaande therorieën voortkomen. De meeste wetenschappers worden gedeeld. Alle onderzoeksresultaten die niet door de heersende wetenschappelijke opvattingen kunnen worden verklaard, worden "abnormale bevindingen" (anomalieën) genoemd, omdat zij het bestaande paradigma bedreigen en dus gezien worden als schending van de verwachtingen, die op basis van heersende paradigma's bestaan. Uiteraard worden deze bevindingen aanvankelijk over het hoofd gezien, genegeerd, als een dwaling verworpen, of zelfs belachelijk gemaakt ![]() Ik vind persoonlijk dat abnormale bevindingen een bijdrage kunnen leveren om oude concepten kritisch te evalueren en zo nodig te verlaten om nieuwe en betere therorieën te formuleren waarmee deze abnormale bevindingen juist altijd de sleutel geweest tot wijzigingen van wetenschappelijk paradigma's, zoals ook het geval was bij het ontstaan van de kwantumfysica. Als je van tevoren dus al vreemd schijnende dingen gaat verwerpen en ze nog niet eens wilt onderzoeken zoals sommige hier op deze topic, dan is luiheid volgens mij je grootste vijand om je bewustzijn te veruimen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17994 | |
|
![]() Citaat:
Ik geef toe dat sommige van zijn ideeën interessant leken, maar verder dan dat gaat het niet. Uit de gehele mythologie en de Bijbel - vele duizenden verhalen alles samen - pikte hij de zaken eruit die in zijn theorie pasten, en de rest liet hij compleet links liggen. Tja, dat is de gemakkelijke weg natuurlijk. Ik weet perfect dat er bijzonder veel naijver en afgunst is in de academische wereld - wetenschappers zijn niet zelden kleine kinderen - maar in het geval van Velikovsky is de globale veroordeling wel terecht. Het weinige dat ik me nog herinner van Velikovsky, is dat er van de lezer verwacht wordt dat hij alle veronderstellingen als zoete koek aanneemt. Hij maakte ook een flinke knoeiboel van de klassieke tijdslijnen, maar daarvoor moet ik mijn geheugen eerst eens opfrissen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17995 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat bedoel ik nou! Wat je schrijft is helemaal niet waar, hij werd geridiculiseerd omdat hij heel dicht tegen de waarheid aan zat! En je laat hier zien dat je gewoon heel makkelijk de dogma;s van de officiele wetenschap geslikt hebt. Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17996 | |
|
![]() Citaat:
Voor mensen die weinig kaas gegeten hebben van oud-Egyptische en Hebreeuwse vertalingen (mensen zoals ik dus) kwamen zijn beweringen inderdaad logisch en doordacht over. Tot Egyptologen zijn theorieën eens onder de loep namen... Velikovsky's theorieën zijn ook later bestudeerd, na zijn dood, door uiteenlopende wetenschappers. De conclusie was opnieuw telken male vernietigend. Het komt erop neer dat Velikovsky opzettelijk data vervalste, zaken compleet verkeerd vertaalde en op zijn minst vergezochte conclusies trok, dit alles met als doel zijn eigen theorie te staven. Is dat een manier van werken voor een wetenschapper ? Objectiviteit is niet je sterkste kant. Het is niet omdat de wetenschappelijke wereld Velikovsky negeert, dat jij haast per definitie zijn kant moet kiezen. Ik heb het werk van Velikovsky gelezen - lang geleden, toegegeven, en zeker niet alles, verre van - maar ik heb óók de tegenreactie gelezen, waarin wetenschappers op een rustige manier de vele fouten van Velikovsky toelichtten. Het standpunt en de tegenargumenten van deze wetenschappers klonken mij veel aannemelijker in de oren dan Velikovsky's vergezochte en slordige theorieën. Indien het anders was, zou ik het ook zeggen. Maar ik weet dat jij sowieso partij trekt voor de academische underdog (iets wat je tot op zekere hoogte siert). Maar objectief ben je zeker niet, allesbehalve. Ik ook niet, maar ik probeer. Oh, en als ik iets beweer, kan ik daar bewijzen voor geven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17997 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en de huidige wetenschap zit ver, heel ver, naast de waarheid, En verder heb ik al zo vaak aangetoond dat dat 'iets aannemelijk vinden' niet bepaald een sterk argument als als je naar de geschiedenis kijkt. En Egyptologen....tsja, hoe zal ik het zeggen, ze mogen bepaalde zaken niet onder de loep nemen anders raken ze hun baan kwijt. Het is net als met veel theologen, velen weten dat jezus nooit bestaan heeft, maar ja, als het je werk is.... En blijf je nu zo'n toon aanslaan? Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 18 mei 2008 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17998 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
by Brian Desborough En even speciaal voor degene die weet dat ie voor hem bedoeld is: Citaat:
Laatst gewijzigd door Pindar : 18 mei 2008 om 18:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17999 | |
|
![]() Citaat:
Want dat zijn o.a. de onderwerpen waarover Velikovsky debatteerde met Egyptologen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18000 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
daar ze dan hun baan kwijtraken. Vooral, blijkbaar, de Phoenicians niet: Citaat:
Brian Desborough p2-3 Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 18 mei 2008 om 19:14. |
||
![]() |
![]() |