Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2022, 13:53   #27301
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=AUFOqfZNI6E

Oekraïens propagandaliedje met soldaten uit West-Oekraïne, wel mooi gedaan. Weeral zie je die fascinatie voor Sovjet-monumenten, terwijl ze officieel anti-Sovjet zijn.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 14:04   #27302
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja, ook 100000'en vrouwen en kindjes omdat ze Pools, zigeuner, of Joods waren. Een "goeie" dus volgens U waarschijnlijk.
Ik ben gekant tegen officieel georganiseerde genocides, dat moet spontaan en volks gebeuren, zoals in Amerika of Rwanda of zo. Ik vind de nazi manier van doen verkeerd.

Maar dat terzijde: het had gekund dat het zoals onze VNV-ers gewoon een nationalist was die dacht "de vijand van mijn vijand kan goed uitkomen" en daar dus sympathieen voor had. Niet iedereen die nazi sympathieen had, deed dat noodzakelijk uit genocide overwegingen, maar was soms gefascineerd door het systeem, of - zoals bij ons - vond dat het een bevrijder was van een onderdrukkend regime. Van die Bandera weet ik het gewoon niet, en vroeg het dus. Als dat een gekende genocidair was, was het inderdaad wel niet snugger van die ambassadeur

Laatst gewijzigd door patrickve : 12 juli 2022 om 14:05.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 15:43   #27303
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=AUFOqfZNI6E

Oekraïens propagandaliedje met soldaten uit West-Oekraïne, wel mooi gedaan. Weeral zie je die fascinatie voor Sovjet-monumenten, terwijl ze officieel anti-Sovjet zijn.
mag ik u eraan herinneren dat in Belgie ook zo'n betonboogjes staan zonder sovjets fascinatie...
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 19:13   #27304
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
mag ik u eraan herinneren dat in Belgie ook zo'n betonboogjes staan zonder sovjets fascinatie...
Ja maar is toch typisch Sovjet.
Oud 12 juli 2022, 19:42   #27305
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Beetje off topic, maar hier heb je een foto van de voorkant van het Sovjet-paviljoen tijdens de Expo in '58.

Altijd een leuk toeval gevonden dat USSR in het Frans URSS is, ofte 'beer'.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2022, 19:47   #27306
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ach er zijn altijd naïeve idioten die zich vasthouden aan dit soort folklore in eender welk land in de wereld voor eender welk nationalisme laat staan streekgebonden. Vlaggen, muziek, bepaalde symbolen. Als het die idioten gelukkig maakt waarom niet?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2022, 15:04   #27307
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ach er zijn altijd naïeve idioten die zich vasthouden aan dit soort folklore in eender welk land in de wereld voor eender welk nationalisme laat staan streekgebonden. Vlaggen, muziek, bepaalde symbolen. Als het die idioten gelukkig maakt waarom niet?
U bent dan ongetwijfeld een mondaine wereldburger? Maar nogmaals waarom zit je dan net op een Vlaams forum, en niet bvb. op een of ander Chinees forum? Zou toch logischer zijn gezien uw locatie.
Oud 13 juli 2022, 15:23   #27308
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben gekant tegen officieel georganiseerde genocides, dat moet spontaan en volks gebeuren, zoals in Amerika of Rwanda of zo. Ik vind de nazi manier van doen verkeerd.

Maar dat terzijde: het had gekund dat het zoals onze VNV-ers gewoon een nationalist was die dacht "de vijand van mijn vijand kan goed uitkomen" en daar dus sympathieen voor had. Niet iedereen die nazi sympathieen had, deed dat noodzakelijk uit genocide overwegingen, maar was soms gefascineerd door het systeem, of - zoals bij ons - vond dat het een bevrijder was van een onderdrukkend regime. Van die Bandera weet ik het gewoon niet, en vroeg het dus. Als dat een gekende genocidair was, was het inderdaad wel niet snugger van die ambassadeur
Was in Rwanda of de VS evenmin spontaan.

Natuurlijk is het een gekende genocidair, die door de KGB omgelegd werd te München.
Hij vond zichzelf een bevrijder van het Oekraïense volk, dat in zijn regio onderdrukt werd door de Polen. De steden waren grotendeels bevolkt door Joden, een beetje zoals Brussel en Antwerpen bij ons door Marokkanen. Die Joden waren doorgaans rijker dan de Oekraïeners die meestal doodarme, onderdrukte boeren waren. De Joden hadden de winkels en distributie in handen, de Oekraïners waren lijfeigenen van de Polen. (officieel niet meer, net als in Rusland, maar om zich vrij te kopen moesten ze gigantische sommen betalen die keuter boerkes uiteraard niet hadden)

In die zin versta ik het Oekraïense nationalisme heel goed. Onder de tsaren, maar ook onder de Polen, was Oekraïens spreken verboden. De befaamde dichter en schrijver Taras Chechenko waagde het gedichten in het Oekraïens te schrijven, werd daarvoor verbannen, maar bleek in het Oekraïens schrijven zelfs in Sint-Petersburg waar hij de interesse van de tsaar opwekte. Je kreeg een geschifte situatie dat Oekraïens spreken laat staan schrijven verboden bleef in Oekraïne maar toegestaan werd in de literaire kringen van Sint-Petersburg.

Wat ik veel minder begrijp is de aversie van Oekraïense nationalisten tegen het Sovjet-bewind. Ze kregen uit het niets een republiek, hun taal werd een officiële taal, en de grenzen waren zeer ruim uitgemeten. (en daar draait heel die oorlog nu rond). Tenslotte kreeg Oekraïne West-Oekraïne zomaar door de Russen in de schoot geworpen, waar ze eindelijk af waren van de gehate Polen.
Goed, onder Stalin waren er periodes dat een groot deel van de Oekraïense intelligentia in de gevangenis gegooid werd of voor het vuurpeleton kwamen, en er was de hongersnood van begin jaren 30, die echter niet alleen in Oekraïne woedde maar ook in Zuid-Rusland en Kazachstan. Sinds de jaren 50 echter kende Oekraïne een periode van ongekende economische bloei, en een rijk cultureel leven. Voor het eerst in de geschiedenis benaderde de levensstandaard die van het Westen. De Sovjet-Unie werd sinds de jaren 50 tot de jaren 80 bestuurd door Oekraïners, Khrustsjov en Breshnev.

De aversie van de Oekraïense nationalisten heeft volgens mij ermee te zien dat er veel Banderisten na de oorlog naar het Westen vluchtten. Daar werden ze overladen met aandacht, en met geld, in het kader van de Koude oorlog. Er ontstond ook een zeer rijke en machtige lobby van Oekaïense nationalisten in de VS en Canada.
Sinds de onafhankelijkheid probeert die lobby greep te krijgen op Kiev. Dat lukte vrij aardig omdat Oekraïne bestuurd werd door een incompetente en corrupte elite. Het resultaat zagen we op Maidan, maar daarvoor ook al tijdens de "oranje revolutie". De rest is geschiedenis.
Oud 13 juli 2022, 20:02   #27309
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

(herhaling)

Van de site 'The Saker', site die een hele tijd plat gelegen heeft wegens een DDOS aanval.

Uit het artikel:
HTTPS has been disabled … use http://thesaker.is to access our site
8 jul 2022
Uit een van de commentaarstukjes:
"For Imperium, Europe is as disposable as the last Ukrainian." BRON
Oud 16 juli 2022, 04:34   #27310
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Naast Iran en Argentinië:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
BRICS vergadert via video-conferentie gehost door China: 23, 24 juni 2022. Verslag: link.
Argentinië meldt zich aan om lid te worden van de BRICS: 25 juni 2022. BRON
Iran meldt zich aan om lid te worden van de BRICS: 27 juni 2022. BRON
Hoelang wordt Iran al aan het lijntje gehouden i.v.m. die zogenaamde 'nucleaire deal'?
Ook de volgende drie landen zien de bui hangen en maken zich klaar om zich aan te melden voor de BRICS+:

Saoedi-Arabië

Turkije

Egypte

BRON
14 jul 2022

BRICS staat voor: Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 juli 2022 om 04:50.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 05:59   #27311
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

[quote=1207;9992522]Nog steeds uw domheid

Landen beslissen soeverein bij welke organisaties ze willen horen en Het is poetin zelf die alle buurlanden richting navo duwt

Oekraine is QED
,niet echt,
CUO de schuldige.
Oud 16 juli 2022, 06:01   #27312
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

[quote=Nr.10;9995851]Naast Iran en Argentinië:

Ook de volgende drie landen zien de bui hangen en maken zich klaar om zich aan te melden voor de BRICS+:

Saoedi-Arabië

Turkije

Egypte

BRON
14 jul 2022

BRICS staat voor: Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika[/QU
Binnenkort geen westerse jobs meer in Iran de golfstaten, rtc. Geen reden tot paniek
Oud 16 juli 2022, 07:33   #27313
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=tomm;9995863]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Naast Iran en Argentinië:

Saoedi-Arabië

Turkije

Egypte

BRON
14 jul 2022

BRICS staat voor: Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika[/QU
Binnenkort geen westerse jobs meer in Iran de golfstaten, rtc. Geen reden tot paniek
Het Westen met de G7 zal niet ten onder gaan door de Brics.
De komende jaren zal er hard gewerkt gaan worden aan de energietransitie en de onafhankelijkheid van olie producerende landen .
Rusland en de Arabieren hebben een zeer eenzijdige economie en zeker zullen ook de Arabische laden het Westen niet de rug toekeren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2022, 12:23   #27314
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=cato;9995948]
Citaat:
Het Westen met de G7 zal niet ten onder gaan door de Brics.
De komende jaren zal er hard gewerkt gaan worden aan de energietransitie en de onafhankelijkheid van olie producerende landen .
Rusland en de Arabieren hebben een zeer eenzijdige economie en zeker zullen ook de Arabische laden het Westen niet de rug toekeren.
Uitstekend idee. We zetten de gehele Noordzee tot IJsland en de Spitsbergen toe vol met molens, zodat we zelf een energie-exporterend werelddeel worden. Denemarken en Nederland worden ontvolkt en op de vrijgekomen plaats wordt een 20 meter hoge reuze-batterij geïnstalleerd, die de betrokken landen geheel overdekt. Het teveel aan elektriciteit wordt daarin opgespaard.
Alle niet-elektrische drijfkracht wordt verboden, de kerncentrales worden per direct afgebroken, de kolen- en gascentrales worden musea. Frans Timmermans wordt de eerste president voor het leven van de EU.
Oud 17 juli 2022, 10:52   #27315
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet meer posten op facebook wegens mijn pro-Russische commentaren. Enkel pro-westerse en pro-EU commentaren zijn toegestaan. Het Westen is alles behalve vrij en democratisch. Toch bedankt dat dit forum vrijheid van meningsuiting wel nog toestaat.
Oud 17 juli 2022, 12:19   #27316
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan niet meer posten op facebook wegens mijn pro-Russische commentaren. Enkel pro-westerse en pro-EU commentaren zijn toegestaan. Het Westen is alles behalve vrij en democratisch. Toch bedankt dat dit forum vrijheid van meningsuiting wel nog toestaat.
Vroeger was de intolerantie niet zo duidelijk, maar ik kan je verzekeren dat 10 en 20 jaar geleden alleen schijnbare, door de EU zelf gecontroleerde kritiek op de EU publiceerbaar was in West-Europese kranten. Echte kritiek die kennis van zaken vergt, was totaal ondenkbaar voor onze gekochte journalisten.

Nog veel strenger waren ze wat kritiek op de VS en de NAVO betrof.

Misschien moet ik mijn facebook-account maar eens onder de spinnewebben vandaan halen om mij daar eens grondig te laten straffen door over Oekraïne een anti-NAVO-standpunt (is niet hetzelfde als pro-Russisch, en nog veel minder anti-Oekraïens) te gaan innemen. Dat zal me de moeite besparen mijn account op die snertsite zelf voorgoed te sluiten.
Oud 17 juli 2022, 12:23   #27317
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha ze zullen denken dat je een propaganda bot bent

Maar ja, facebook is dan ook geen communicatie middel. Facebook is een reclame bureau. Dat is hun business he, het is raar dat je dat niet weet. Bij facebook ben je een product. De bedoeling is daar niet van te communiceren, en zeker niet van serieus te communiceren. De bedoeling is daar van U naar reclame doen te kijken. Uw bijdragen daar verhogen de reclame inkomsten niet, dus is het normaal dat je daar geen berichten kan plaatsen he.

Wie denkt dat facebook dient om te communiceren, heeft er niks van begrepen. Het is enkel als je een publicitair bent dat je facebook gebruikt he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 juli 2022 om 12:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2022, 13:09   #27318
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

De volgorde controverse veroorzaken > ontslagen worden, met veel meer tijd in dienst dan de tijd van controverse, lijkt me eerder ontslag om de controverse dan om de reden van de controverse.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2022, 13:15   #27319
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ha ze zullen denken dat je een propaganda bot bent

Maar ja, facebook is dan ook geen communicatie middel. Facebook is een reclame bureau. Dat is hun business he, het is raar dat je dat niet weet. Bij facebook ben je een product. De bedoeling is daar niet van te communiceren, en zeker niet van serieus te communiceren. De bedoeling is daar van U naar reclame doen te kijken. Uw bijdragen daar verhogen de reclame inkomsten niet, dus is het normaal dat je daar geen berichten kan plaatsen he.

Wie denkt dat facebook dient om te communiceren, heeft er niks van begrepen. Het is enkel als je een publicitair bent dat je facebook gebruikt he.
Die uitleg van reklaam leest toch raar hoor. Als dat zo is, is het enige dat telt "hits" krijgen. Gelijk wat je zegt, ongeacht wat je zegt, als het maar aandacht trekt en kliks oplevert.
De echte vraag dan is, werden de posts, ongeacht inhoud dus, veel, of weinig gelezen? Die meetgrootheid werd hier niet aangehaald, enkel dat pro Oekrainse commentaren blijven en pro Ru commentaren gegomd worden.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2022, 13:24   #27320
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yup.Zelfs op straat, in de winkels, cafes , restaurants kun je je mening niet zeggen zonder gevolgen (geweld, beledigingen, dreigementen allerlei).

Een restaurant in Duitsland ontzegde openlijk toegang tot Russen. Ik ben daar ook mijn mening daarover eens gaan verkondigen

Enkel nog op dit forum, onder een pseudoniem weliswaar, mogen we nog spreken. Waarvoor dank. En dan zijn er nog idioten hier die pleitten om anti navo pro rusland gezinden te bannen.

Ik herhaal ook nog even dat sommige (nu bannelingen) forummers de identiteit van pro russische forummers hier publiceerden, wat tegen de regels is. (een degoutante praktijk die bekend staat als "doxxen")
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be