![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
Discussietools |
![]() |
#31941 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31942 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die gebouwen werden gepland, gefinancierd en gebouwd door de Sovjets. Met behulp van architecten en werkers uit heel de Sovjet-Unie, waaronder uiteraard ook Oekraïners. Er was in die tijd heel veel mobiliteit tussen de republieken, vliegtuig biljetten waren ook belachelijk goedkoop. Je vindt Oekraïners tot in Kyrgyzstan en Tajikistan, en Kirgiezen en Tajieken tot in Lvov nabij de grens met Polen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31944 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of waren Oekrainers luie kwiebussen die Russen zagen afkomen en hen een stad bouwen, zoals de negerkes de Belgen in Kinshasa zagen komen en een stad bouwen ? En ben je het nu eindelijk eens dat het gros van Afrika ons eigenlijk toekomt want we hebben daar de infrastructuur gebouwd ? Citaat:
Uw redeneringske van mijn voeten dat de gebouwen van Kiev tot de Russen zouden behoren omdat de "Soviets" dat "voor hen" hebben gebouwd, daar groeit dus haar op he. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 oktober 2022 om 12:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier vind je een analyse van de mogelijkheden: https://www.ft.com/content/6e807a1a-...0-6dec3835f13c
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 10 oktober 2022 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.reuters.com/world/europe...ys-2022-10-10/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het leek voor zover we dat kunnen zien om een vrachtwagen, ik vermoed geen al te grote. Laten we laadvermogen schatten op 10 ton. Dat wil zeggen dat als ze hem vol AMFO hebben weten te krijgen en we weten dat amoniumnitraat zich in kracht ongeveer op 1/2 van TNT verhoud dan zou je kunnen zeggen dat een volle kamion Amfo ongeveer het equivalent is van 5 ton TNT... Dat is ne serieuze smak als je dat laat afgaan. Maar dit is dus een schatting afgegaan op gissingen, er kan een springstof ingezeten hebben die vele x krachter was, en er kan ook veel minder of meer gewicht op die camion gezeten hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht die vlam een bepaalde kleur hebben zou ik zeggen ja we kunnen dat aan de hand van de kleur van de vlam bepalen of zo, maar ? tot slot zou ik ook nog willen zeggen, dat om Amonium nitraat op die manier te laten ontploffen, het best gemixt wordt met iets anders, en dat de packiging van het geheel heel goed en strak moet gebeuren. Anders is de kracht een pak minder en kan het zijn dat uw hoeveelheid slechts deels ontploft. https://www.sciencedirect.com/topics...monium-nitrate |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31950 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Haha ROTFL ![]()
![]() |
![]() |
#31951 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet direct een raket die in een keer een volledig brugdek chirurgisch kan wegsnijden. Bruggen opblazen is een metier apart dat zit vol met gespannen stalen kabels en beton. Dat kan wel wat hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31952 |
|
![]() Wat maakt dat uit? Er is een toestand van oorlog tussen Oekraïne en Rusland en het Westen steunt Oekraïne met wapens en info.
En vanuit Westers standpunt is die brug , laat ons stellen illegaal, alsook de aanhechting van de Krim bij Rusland.
![]() |
#31953 | |
|
![]() Citaat:
Het kan toch geen toeval zijn dat Europees Commissaris Didier Reynders momenteel in Oekraïne zit. Dat heeft zo zijn redenen. Reynders moest zich wel zich halsoverkop terugtrekken in een schuilkelder toen Kiev werd gebombardeerd. ROTFL ![]() Eurocommissaris Didier Reynders schuilt in ondergrondse parking van zijn hotel in Kiev: "Voor info afhankelijk van veiligheidsdiensten en internet" https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/10...-schuilkelder/
![]() |
![]() |
#31954 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan de gevolgen, ons Ursula gaat nogal eens dreigen met,... ja met wat eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31955 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31956 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31957 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31958 |
|
![]() Rotfl
![]() ![]()
![]() |
#31959 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog zo iets en de Russen trekken zich terug tot in Irkutsk
![]() |
#31960 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge beseft toch dat die zijn lading meststof had "geprepareerd".... Ge beseft toch ook dat de detonator tussen die zakken was geplaatst... Om terug te komen op uw russisch camionneke moeten we vaststellen dat die volgens u zo roemruchte beveiliging die alles konden opsporen daar deerlijk gefaald heeft.... Ge zult mogen kiezen tussen twee dingen en dat is , ofwel hebben ze die detonator niet gevonden wegens totale incompetentie ,of te wel wilden ze die detonator hélemaal niet vinden... |
|
![]() |
![]() |