Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2023, 22:40   #43101
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
En welk recht heeft Poetin geschonden ?
Hij durft het toch niet aan om naar Zuid Afrika te gaan.
Zo gaat het met paria's in de wereld.
Zelfs in China is hij nu niet welkom.

citaat NRC:

Arrestatiebevel Internationaal Strafhof Gastland Zuid-Afrika zou de Russische president bij de top in augustus moeten arresteren. Het besluit om niet te gaan is een gevoelige nederlaag voor Poetin, die de wereld wilde laten zien dat hij nog meespeelt op het internationale toneel.

De Russische president Vladimir Poetin zal in augustus niet naar Zuid-Afrika gaan om de top bij te wonen van de opkomende economieën Brazilië, Rusland, India, China en Zuid-Afrika (BRICS). Dat hebben beide landen besloten.

Al maanden worstelt de Zuid-Afrikaanse regering met Poetins aangekondigde bezoek. Het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag heeft in maart een arrestatiebevel tegen Poetin uitgevaardigd op beschuldiging van persoonlijke betrokkenheid bij de deportatie van Oekraïense kinderen. Om die reden zou de Russische president, een bevriend staatshoofd, bij aankomst in Johannesburg gearresteerd moeten worden.

Achter de schermen probeerde Zuid-Afrika de Russische president er daarom van te overtuigen uit eigen beweging weg te blijven. Maar Rusland hield voet bij stuk.

Deelname aan de top was belangrijk voor Poetin, die het BRICS-machtsblok ziet als een geopolitiek tegenwicht voor het Westen. Het kan worden gezien als tegenhanger van de G7, waarin ’s werelds ontwikkelde economieën bijeenkomen. Ook was deelname aan de top voor Poetin een kans om te tonen dat hij internationaal nog op hoog niveau meespeelt, ondanks de oorlog die hem isoleerde op het wereldtoneel, en dat hij ondanks het arrestatiebevel nog ongestoord kan reizen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/19...oetin-a4170126
De regering wil hem met open armen ontvangen, maar het is de Apartheid partij van de racistische blanke minderheid, uiteraard instrument van het Westen, dat toch iets zal willen proberen dus Poetin wl zijn vriend, de democratisch verkozen Zuid-Afrikaanse president, die kopzorgen besparen.

Toont aan dat Zuid-Afrika de laatste restjes van het Apartheidsregime moet opruimen, en liefst ook de aanwezigheid van de kolonisatoren aanpakken, zoals dat voorheen in Zimbabwe gebeurde.
De kolonisatoren zijn nu al opgejaagd wild en durven amper nog buiten komen, maar toch kunnen ze nog schade aanrichten..

Laatst gewijzigd door tomm : 19 juli 2023 om 22:41.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2023, 22:47   #43102
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs in China is hij nu niet welkom.
Russian President Putin has been invited to visit China to attend the 3rd International Belt and Road Forum for International Cooperation by Chinese President Xi Jinping, with the invite being extended during Xi’s visit to Moscow earlier this year.

https://www.silkroadbriefing.com/new...-in-september/

He is my best friend’: 10 years of strengthening ties between Putin and Xi

Xi and senior Chinese officials refused to condemn the invasion, and over the year would increasingly show support for Russia’s stance while simultaneously presenting China as a neutral peacemaker. In March a report found close ties between Russian and Chinese state media, combined with strict government control of information, was allowing Russian propaganda to spread swiftly throughout China, “nazifying” Ukraine in the eyes of some Chinese citizens and fostering pro-Russian sentiment.

Ondertussen heeft Poetin al heel wat landen bezocht, en werd hij ook bezocht door onder meer de leider van het volkrijkste land ter wereld en de grootste economie ter wereld.

Een ontgoocheling voor de Zuid-Afrikaanse zwarte meerderheid dat ze hun held niet zullen kunnen toejuichen, hoog tijd om de laatste vestingen van kolonialisme op te ruimen.

https://www.theguardian.com/world/20...i-china-russia

Laatst gewijzigd door tomm : 19 juli 2023 om 22:55.
Oud 20 juli 2023, 04:52   #43103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Poetin zijn militairen hebben gisteren In Odessa een graansilo met een kruisraket geraakt, 60.000 ton graan dat klaar lag om te verschepen naar China is daardoor verloren gegaan.

Leuke vrienden, die russen...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 05:25   #43104
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De regering wil hem met open armen ontvangen, maar het is de Apartheid partij van de racistische blanke minderheid, uiteraard instrument van het Westen, dat toch iets zal willen proberen dus Poetin wl zijn vriend, de democratisch verkozen Zuid-Afrikaanse president, die kopzorgen besparen.

Toont aan dat Zuid-Afrika de laatste restjes van het Apartheidsregime moet opruimen, en liefst ook de aanwezigheid van de kolonisatoren aanpakken, zoals dat voorheen in Zimbabwe gebeurde.
De kolonisatoren zijn nu al opgejaagd wild en durven amper nog buiten komen, maar toch kunnen ze nog schade aanrichten..
omg TOmm,

wat je schrijft betekent dit:
Zuid Afrika is een democratisch land dat alle internationale regels erkent en uitvoert, en moet volgens gij een ondemocratisch land worden, die zoals rusland alle regels aan zijn botten lapt
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 06:08   #43105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
omg TOmm,

wat je schrijft betekent dit:
Zuid Afrika is een democratisch land dat alle internationale regels erkent en uitvoert, en moet volgens gij een ondemocratisch land worden, die zoals rusland alle regels aan zijn botten lapt
President Ramaphosa wijst er al wekenlang op dat hij gebonden is aan de Rome treaty van het internationaal hof, zuid-afrika was een proponent van dit tribunaal en kan zich helemaal niet veroorloven het zelf puur arbitrair niet toe te passen. Vandaar de diplomatieke oplossing om dan maar Lavrov te sturen.
Oud 20 juli 2023, 07:35   #43106
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

'Blijf in uw kot' van Maggie De Block heeft nu het verre Rusland van Poetin bereikt .
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 08:19   #43107
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Uit 'de oude doos' van forum.politics.be, dd. 16 februari 2022:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Urgentie aanwakkerend taalgebruik van zowel Washington als Londen: "de invasie is imminent". De invasie is nu al een behoorlijke tijd imminent. De vroegste 'imminent' die vlug vlug via een zoekrobot kan gevonden worden dateert van 22 november vorig jaar. Het is waarschijnlijk al eerder gaande.
U.S. Intel Believes Russian Invasion of Ukraine ‘Imminent’
22 nov 2021
White House warns Russian invasion of Ukraine may be imminent
18 jan 2022
U.S. Warns of Imminent Russian Invasion of Ukraine
11 feb 2022
Drie geluiden van de andere zijde van de Atlantische Oceaan.

Canada zit op dit eigenste ogenblik nog altijd op die lijn.
Russian invasion threat to Ukraine imminent, says Joly, amid diplomacy, cyberattacks
15 feb 2022
Van over het Kanaal eveneens op dit eigenste ogenblik dezelfde teneur.
Russian invasion of Ukraine could be imminent, UK's Truss says
15 feb 2022
Al deze stellingnames of positioneringen zijn vals.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De angelsaxen en hun handlangers in Europa helpen wel mee de Oekraïnse economie te kelderen.

De Chinese woordvoerder ministerie buitenlandse zaken maant de VS aan de oorlogsstokerij wat te dimmen:

“Over the last few days, the US has been fanning the threat of war, artificially creating a tense atmosphere, which has dealt a serious blow to the economy, social stability and living conditions of the people of Ukraine."
Citaat:
Zoals elders gemeld.

Niet meegaan in de oorlogsretoriek.

Laat de EU en Rusland de rest van de klus klaren.

De EU moet van richting veranderen.

Rusland levert prima werk. Het heeft de inzichten en kan militair niet bedreigd worden.
Citaat:
"De navo is een hersendode organisatie" (Emmanuel Macron, president van Frankrijk).

Knoop dat goed in Uw Oren.

Het heeft consequenties.

Donald Duck zegt dat Berlijn de navo gaat opdoeken.

Allez, pro forma dan. Dat is al wat er nog rest dat pro forma gedeelte.

Gezien de toch wel tamelijk spectaculaire 'terugkeer' - tot zelfs 'uitbreiding' toe - van de nog niet zo héél lang geleden 'hersendood' genoemde NAVO, stel ik mij de vraag of Putin/Rusland nu écht 'goed werk' leverde of net niet.

Hoe zou de NAVO er zonder de 'speciale militaire operatie' tegenwoordig aan toe geweest zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 08:25   #43108
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf gedeeltelijk Joods bloed maar ik heb met eigen ogen gezien hoe de Palestijnen onderdrukt worden.
Wat heb jij eigenlijk nog niet met 'eigen ogen' gezien?

Maar eigen foto's? Nee, die komen niet, maar downloaden van't internet inc watermerken dat is geen probleem.

Man man, wie heeft bij Pontifex gevraagd om het slot weg te nemen?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 08:33   #43109
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uit 'de oude doos' van forum.politics.be, dd. 16 februari 2022:
Gezien de toch wel tamelijk spectaculaire 'terugkeer' - tot zelfs 'uitbreiding' toe - van de nog niet zo héél lang geleden 'hersendood' genoemde NAVO, stel ik mij de vraag of Putin/Rusland nu écht 'goed werk' leverde of net niet.

Hoe zou de NAVO er zonder de 'speciale militaire operatie' tegenwoordig aan toe geweest zijn?

Wordt die Chinese quote tegengesproken door de feiten misschien? Of vond u geen betere quote van Bach om een vergissing te pogen tonen? Wat me de vraag doet stellen onder wiens berichten u bent gaan zoeken. Ik vind het in ieder geval niet correct mensen op een hoop te pogen gooien die dat zelf niet doen. Het is niet de eerste keer dat u de indruk geeft mee te gaan in een wij tegen zij reductie van de realiteit.

Laatst gewijzigd door Bach : 20 juli 2023 om 08:37.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 08:36   #43110
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht

Maar eigen foto's? Nee, die komen niet, maar downloaden van't internet inc watermerken dat is geen probleem.

Wie heeft er aangestuurd op het sluiten van de draad? Zouden dat niet diegenen kunnen zijn die zaten te klagen over een "Tomm draad"?

Het is van belang dialoog gaande te houden. Er is al censuur genoeg.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 08:41   #43111
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht

En als ge dan eens de moeite doet om zijn/haar/hun bronnen te bekijken dan blijkt het bv te gaan over
1. een uitspraak van een russische minister of stafchef ( = leugens/propaganda dus )

of

2. Een uit de context gerukt citaat dat pro-russisch is. De rest van het artikel dat minder rooskleurig is, bestaat blijkbaar niet.

Vandaar, negeer die schrijfsels van hem/haar/hun , ze zijn je aandacht niet waard.

Alleen maar gekronkel en verdraaiing van feiten, rond de pot draaien, naar andere onderwerpen springen.

Hij/zij/hun is een zwaar gehersenspoeld sujet
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 08:51   #43112
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft er aangestuurd op het sluiten van de draad? Zouden dat niet diegenen kunnen zijn die zaten te klagen over een "Tomm draad"?

niemand, want trollen trollen is leuk
Oud 20 juli 2023, 09:59   #43113
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat iemand van 'kamp West' gevraagd heeft om de draad te sluiten. Dat zal eerder iets zijn van Pontifex zelf adh van bepaalde posts in deze draad.

Iig, personen die gaan bleiten bij moderatie op een forum als dit, kunnen best migreren naar andere forum imo. Beetje zoals personen die tegen hun goesting ergens wonen en geen ballen hebben om er iets aan te doen.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 20 juli 2023 om 09:59.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2023, 10:15   #43114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 20 juli 2023, 10:36   #43115
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

U staat ook aan de kant van de onderdrukkers, wat de lokale bevolking wil kan U niets schelen, net zoals onze koloniale voorouders erover dachten.
U kent mij niet, en ik heb de indruk dat het inmiddels geen reet meer uitmaakt wat ik u verder nog over mezelf en/of mijn standpunt(en) duidelijker probeer te maken.

Als 'amateur-historicus' hield ik me voornamelijk - maar niet uitsluitend - bezig met:

- de geschiedenis van (West-)Vlaanderen (met niet weinig aandacht voor "De Tachtigjarige Oorlog" en 'de collaboratie')

- wortels, oorsprong, opkomst en ondergang van de NSDAP (gekoppeld aan de lotgevallen van enkele leden van de familie Mann: Heinrich, Thomas, Erika, Klaus)

- wortels, verloop en uitkomst(en) van de 'Russische Revolutie'

- de 'Spaanse Burgeroorlog'

Putin heeft mij er met z'n 'speciale militaire operatie' toe gedwongen mijn 'studiedomein' een beetje uit te breiden.

Ik vraag me af of ik hem daar dankbaar voor dien te zijn, of net niet.

Oud 20 juli 2023, 11:06   #43116
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wordt die Chinese quote tegengesproken door de feiten misschien? Of vond u geen betere quote van Bach om een vergissing te pogen tonen? Wat me de vraag doet stellen onder wiens berichten u bent gaan zoeken. Ik vind het in ieder geval niet correct mensen op een hoop te pogen gooien die dat zelf niet doen. Het is niet de eerste keer dat u de indruk geeft mee te gaan in een wij tegen zij reductie van de realiteit.
Ik probeer ondermeer te begrijpen op welke manier(en) de 'speciale militaire operatie' een impact had/heeft op wat mensen zoals u en ik denken, maar ook wat die impact dan eigenlijk was/is.

In de 'gereduceerde realiteit' waarvan zowel u als ik voorlopig nog kunnen & mogen getuigen, bevind ik me inmiddels in het kamp van de "decadente satanisten" (of erger).

Die 'positionering' leidt ertoe dat ik inmiddels naast zo véél andere dingen ook de opkomst, de exploten en de propaganda van het Putin-regime aan een diepgaander/grondiger onderzoek wil onderwerpen.

Voor een diepgaander/grondiger onderzoek van de opkomst, de exploten en de propaganda van 'het Westen' kan ik op de bereidwillige hulp van een aantal forumgenoten rekenen, maar ik behoud mij niettemin het recht voor aan m'n eigen onderzoek van deze materie verder te werken.

Oud 20 juli 2023, 12:01   #43117
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U kent mij niet, en ik heb de indruk dat het inmiddels geen reet meer uitmaakt wat ik u verder nog over mezelf en/of mijn standpunt(en) duidelijker probeer te maken.

Als 'amateur-historicus' hield ik me voornamelijk - maar niet uitsluitend - bezig met:

- de geschiedenis van (West-)Vlaanderen (met niet weinig aandacht voor "De Tachtigjarige Oorlog" en 'de collaboratie')

- wortels, oorsprong, opkomst en ondergang van de NSDAP (gekoppeld aan de lotgevallen van enkele leden van de familie Mann: Heinrich, Thomas, Erika, Klaus)

Putin heeft mij er met z'n 'speciale militaire operatie' toe gedwongen mijn 'studiedomein' een beetje uit te breiden.

ja Tomm probeert echt niet te begrijpen wat je vertelt... heb ik ook al gemerkt

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 juli 2023 om 12:01.
Oud 20 juli 2023, 12:10   #43118
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
President Ramaphosa wijst er al wekenlang op dat hij gebonden is aan de Rome treaty van het internationaal hof, zuid-afrika was een proponent van dit tribunaal en kan zich helemaal niet veroorloven het zelf puur arbitrair niet toe te passen. Vandaar de diplomatieke oplossing om dan maar Lavrov te sturen.
Zo is het niet gegaan, Zuid-Afrika had al een speciale wet voorbereid om Poetin probleemloos te laten komen. Maar de racistische Apartheidspartij zal proberen stokken in de wielen te steken met een of andere juridische constructie.
Om de president kopzorgen te vermijden heeft Poetin dan maar beslist Lavrov te sturen, die zeker niet moet onderdoen voor Poetin wat kennis en vaardigheid betreft. Bovendien is dit een cruciale periode van de oorlog, het Oekraiense tegenoffensief is mislukt en de Russen gaan nu hun eigen offensief beginnen om devrest van Donbas te bevrijden. Poetin kan dan beter in het commandocentrum blijven

Laatst gewijzigd door tomm : 20 juli 2023 om 12:12.
Oud 20 juli 2023, 12:15   #43119
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat ik dan niet begrijp is waarom u zo n simplistische visie hebt wat dit conflict betreft en gewoon de westerse propaganda naaaapt.
Zelfs mensen met minder intellectuele lading hebben al lang door dat wat we te horen krijgen propaganda is.

Laatst gewijzigd door tomm : 20 juli 2023 om 12:18.
Oud 20 juli 2023, 12:17   #43120
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het klopt wel dat het vrij vulgair werd. Ik reageerde daarop door hun beledigingen en krachttermen te herhalen. Misschien beter gewoon rapporteren en voor de rest negeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be