Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2023, 08:51   #43861
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Dat zou zeker kunnen. Estland, Letland en Litouwen is hij al kwijt en Georgië is hij stomweg vergeten annexeren.
De Armeense, Azerbeidzjaanse, Wit-Russische, Kazachse, Kirgizische, Moldavische, Tadzjiekse, Turkmeense en Oezbeekse invasies staan reeds gepland. Natuurlijk mag hij ze deze keer niet vergeten annexeren. Van uitstel komt afstel!
Je vergeet Polen, Oost Duitsland en zo voort he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 10:05   #43862
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Volgens die definitie is ook Nederland een "Rijk" (bvb. "rijkswaterstaat"). Friezen spreken geen Nederlands en het rijk werd uitgebreid vanuit "Holland", met Randstad als kerngebied.
Uiteraard ook Frankrijk, het VK, Turkije, etc. En ook Oekraine.
Uiteraard lieg jij weer. Elke Fries spreekt Nederlands.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 10:39   #43863
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar is geen enkel probleem mee, gezien het Westen het niet in zijn hoofd zou halen om Rusland militair binnen te vallen. Dat zou immers betekenen dat het westen direct verglaasd wordt, zoals zelfs de meest fervente Rusland fans toegeven.

De NATO betekent helemaal geen militaire concrete bedreiging voor Rusland. Het enige wat een NATO lidmaatschap betekent, is dat het risico groter wordt als de Russen die gebieden willen binnenvallen.

DAT is de enige reden waarom de Vladimir niet graag zag dat er van zijn ex-prooien waren die toenadering zochten bij de NATO: dat zou het voor hem lastiger maken om ze terug binnen te vallen. Meer moet ge daar niet achter zoeken.

Vladimir is zoals de dief die niet tevreden is dat ze vanaf de Pruimenstraat extra sloten op hun deuren zetten. Dat maakt zijn job als dief moeilijker.
Volgens Jasper van Dijk (SP) moet Poetin bestreden worden, maar zijn NAVO-landen op papier al veel sterker dan Rusland. "Als we naar de budgetten kijken: Amerika geeft 700 miljard euro uit aan defensie en Europa 300 miljard euro." Het Russische budget voor defensie is 100 miljard euro, zegt hij.

Ik kan me inderdaad geen Westers leger herinneren die ooit richting Moskou trok. En 31 landen, waarvan sommigen Rusland erg vijandig gezind zijn, verenigd in een alliantie met ‘nukes a volenté’. Waarom zouden de Russen zich toch bedreigd moeten voelen?

Met Oekraïne en Georgië erbij zijn Ruslands ‘second-strike capabilities’ bovendien zeer beperkt. Daar gaat het evenwicht dat een kernoorlog voorkwam in de afgelopen decennia.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 10:40   #43864
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een beetje eigenaardig om als concept van verdediging te hebben dat ge niks gaat doen en U laten veroveren, want mocht ge U verdedigen komt er oorlog van.
De wederzijdse gegarandeerde vernietiging is inderdaad een eigenaardig concept. Als je niets gaat doen, wordt je ook niet verovert. Raar hé!
Oud 5 augustus 2023, 10:46   #43865
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is een beetje eigenaardig om als concept van verdediging te hebben dat ge niks gaat doen en U laten veroveren, want mocht ge U verdedigen komt er oorlog van.
ze kunnen ook 10 jaar guerilla voeren, tot de Russen met hangende poten afdruipen zoals afganistan, ofwel in een paar jaar de korte pijn
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 10:48   #43866
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... een plaatsje in de hel ...
Citaat:
... de hel ...

Ik begin me zo langzaam een beetje zorgen te maken om uw gezondheid, en misschien zou u dat ook kunnen/moeten doen.

Gewoonlijk wachten 'atheïsten' immers tot ze seniel zijn geworden of op hun sterfbed liggen alvorens '(dé) Religie' te 'ontdekken'.

Soit.

Wat ik me afvraag:

zou Zelensky eenmaal hij in die hel terecht is gekomen (ere-)lid mogen worden van de elite-kaarters-club waar ondermeer ook De Hertog Van Alva, Christoffel Columbus, Adolf Hitler, Mau Tse Tung, Friedrich Nietzsche en Josef Stalin in zetelen, en zo ja, wat zouden ze dan spelen?

'Piekenzot jagen', of 'poker'?

En van zodra Wladimir Poetin de club vervoegd heeft, zouden ze dan overschakelen op 'bridge' (pun intended)?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 5 augustus 2023 om 10:51.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 11:17   #43867
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik begin me zo langzaam een beetje zorgen te maken om uw gezondheid, en misschien zou u dat ook kunnen/moeten doen.

Gewoonlijk wachten 'atheïsten' immers tot ze seniel zijn geworden of op hun sterfbed liggen alvorens '(dé) Religie' te 'ontdekken'.

Soit.

Wat ik me afvraag:

zou Zelensky eenmaal hij in die hel terecht is gekomen (ere-)lid mogen worden van de elite-kaarters-club waar ondermeer ook De Hertog Van Alva, Christoffel Columbus, Adolf Hitler, Mau Tse Tung, Friedrich Nietzsche en Josef Stalin in zetelen, en zo ja, wat zouden ze dan spelen?

En van zodra Wladimir Poetin de club vervoegd heeft, zouden ze dan overschakelen op 'bridge' (pun intended)?

Zelfs een blind paard ziet dat Tomm autistische trekken heeft. Hij verdedigt letterlijk alles wat Rusland en Poetin doen op maniakale wijze.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 11:30   #43868
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het nu eenmaal een realiteit ,dat Europa veel te weinig heeft geïnvesteerd in een sterke defensie.
Meer onafhankelijkheid van de VS kan alleen met een sterkere EU defensie als onderdeel van de NAVO.
rusland haalt 40miljard, in oorlogstijd 100miljard
de EU haalt 300 miljard, en met VS erbij +877miljard netto NATO 1200miljard
Oud 5 augustus 2023, 12:24   #43869
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
rusland haalt 40miljard, in oorlogstijd 100miljard
de EU haalt 300 miljard, en met VS erbij +877miljard netto NATO 1200miljard
DE EU heeft haar defensie niet effectief georganiseerd en kan daarom ook niet
effectief handelen als dat nodig is.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 12:25   #43870
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan me inderdaad geen Westers leger herinneren die ooit richting Moskou trok. En 31 landen, waarvan sommigen Rusland erg vijandig gezind zijn, verenigd in een alliantie met ‘nukes a volenté’. Waarom zouden de Russen zich toch bedreigd moeten voelen?
Omdat ze een kernmacht zijn moeten ze zich nooit militair bedreigd voelen voor een grootschalige invasie.

Maar goed, mocht het waar zijn dat het westen, tegen elke zinvolle eigenbehoud overweging in, TOCH op het punt stond om via Oekraine Rusland binnen te vallen, en toch zoveel sterker was als de Russen, hoe komt het dan dat de Westerlingen nog niet aan de poorten van Moskou staan ? Dan was de Vladimir zijne stunt toch HET EXCUUS BIJ UITSTEK GEWEEST om te doen waar de Russen zodanig schrik van hadden, namelijk een totale militaire invasie van Rusland en Amerikaanse tanks aan de poorten van Moskou ?

Er klopt in alle Russische smoezen altijd iets niet als je doorredeneert op hun uitgangspunten he. De Amerikanen zouden op de limiet staan van Rusland binnen te vallen via Oekraine, hebben zichzelf 100 keer harder bewapend dan de Russen, de Russen bieden de Amerikanen op een blaadje de mogelijkheid aan om via Oekraine Rusland onder de voet te lopen.... Enneuh dat gebeurt niet.

Citaat:
Met Oekraïne en Georgië erbij zijn Ruslands ‘second-strike capabilities’ bovendien zeer beperkt. Daar gaat het evenwicht dat een kernoorlog voorkwam in de afgelopen decennia.
Kijk, dat is een totaal idiote stelling omdat Rusland zelf veel groter is, dan de afmetingen van die landen. Je gaat mij toch niet zeggen dat Rusland al zijn kerntuig aan de grenzen staan heeft, en dat ze hierdoor strategisch nucleair ontwapend kunnen worden door wat rommel "op 500 meter aan den overkant van de grens" te hebben ? Zijn ze echt zo dom ? Ze hebben het grootste land van de wereld, en ze gaan al hun kernrommel op de meest kwetsbare plaats, aan de grens, plaatsen ?

Je begrijpt toch goed dat als de westerse vijand, zeg maar, 500 km opschuift richting Rusland, en DAT zou betekenen dat al hun nucleaire rommel nu plots binnen rappe vernietigingsafstand zou staan, het voor hen volstaat om hun rommel "500 km landinwaarts" op te schuiven om in de "veilige" positie van vroeger te zitten he.

En als je zegt: jamaar dan moeten die bommekes 500 km verder vliegen, dan heb je als antwoord dat als de vijand (het westen dus) eerder 500 km verder weg zat, die bommekes OOK 500 km meer moesten vliegen.

Kortom, uw stelling is gewoon lulkoek. De Russen zijn de enigen die zich "ver van een grens" kunnen wegtrekken met hun bommekes omdat ze het grootste land hebben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2023 om 12:30.
Oud 5 augustus 2023, 12:26   #43871
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De wederzijdse gegarandeerde vernietiging is inderdaad een eigenaardig concept. Als je niets gaat doen, wordt je ook niet verovert. Raar hé!
Als je niets doet wordt je uiteraard veroverd. De Polen deden destijds niks he en toch zijn ze door de Russen veroverd. Het Chamberlain concept heeft ook niet gepakt met Hitler he.

Niks doen wil zeggen: onder de voet gelopen worden.
Oud 5 augustus 2023, 13:01   #43872
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Uiteraard lieg jij weer. Elke Fries spreekt Nederlands.
En elke Oekraïner spreekt Russisch.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 13:05   #43873
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Soit.

Wat ik me afvraag:

Ik bezie dat allemaal niet zo serieus als U. Ik ben 20 jaar jonger dus normaal gezien nog niet iets waar ik wakker van zou moeten liggen. Wat ik denk is dat er gewoon het grote niets is. Wat er van ons overschiet is wat de mensen van je herinneren, en met de jaren wordt dat ook minder, en sterven er ook steeds meer mensen die je nog gekend hebben. Uiteindelijk blijf je enkel leven in het DNA van je kinderen, zoals de natuur het ook voorzien heeft.
Poetin denkt op lange termijn, hij wil de Russische cultuur in Zuid- en Oost-Oekraïne beschermen. Binnen 100 jaar kent niemand nog Zelensky of Biden, of forum.politics.be, maar elke Rus zal weten dat Mariupol en de Krim Russisch is dankzij Poetin. Daar draait het uiteindelijk allemaal om. En ik ben zeker dat mensen als Poetin voor dat idee alleen al bereid zijn om vervolgd te worden door het Westen of zelfs te sterven, en met hem talloze Russen.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 augustus 2023 om 13:08.
Oud 5 augustus 2023, 13:11   #43874
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Poetin denkt op lange termijn, hij wil de Russische cultuur in Zuid- en Oost-Oekraïne beschermen. Binnen 100 jaar kent niemand nog Zelensky of Biden, of forum.politics.be, maar elke Rus zal weten dat Mariupol en de Krim Russisch is dankzij Poetin. Daar draait het uiteindelijk allemaal om. En ik ben zeker dat mensen als Poetin voor dat idee alleen al bereid zijn om vervolgd te worden door het Westen of zelfs te sterven, en met hem talloze Russen.
Want het volstaat hem niet dat er in Moskou en Sint Petersburg en in dat immense Rusland de Russische cultuur bestaat ? En waarom wil hij dan ook niet zorgen dat er in Berlijn terug een Russische cultuur komt ? Of in Lissabon ?

Waar stopt zijn "culturele territoriale honger" dan ?

En ik neem aan dat je nu ook een grote voorstander bent dat de Britten de Britse cultuur in India terug gaan herstellen ? En in een goed deel van China ?

Waarom zouden zij ook niet zo een opvattingen koesteren ?

Dat de Belgen terug de Belgische cultuur in Kinshasa gaan herstellen ?

Ik neem aan dat je vooraan in het rijtje staat om te eisen dat de Fransen Niger gaan verglazen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2023 om 13:12.
Oud 5 augustus 2023, 13:18   #43875
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bezie dat allemaal niet zo serieus als U...

Wat zou De Grote Pacifist Van Het Kremlin daar nu van vinden?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2023, 13:24   #43876
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ze een kernmacht zijn moeten ze zich nooit militair bedreigd voelen voor een grootschalige invasie.

Maar goed, mocht het waar zijn dat het westen, tegen elke zinvolle eigenbehoud overweging in, TOCH op het punt stond om via Oekraine Rusland binnen te vallen, en toch zoveel sterker was als de Russen, hoe komt het dan dat de Westerlingen nog niet aan de poorten van Moskou staan ? Dan was de Vladimir zijne stunt toch HET EXCUUS BIJ UITSTEK GEWEEST om te doen waar de Russen zodanig schrik van hadden, namelijk een totale militaire invasie van Rusland en Amerikaanse tanks aan de poorten van Moskou ?

Er klopt in alle Russische smoezen altijd iets niet als je doorredeneert op hun uitgangspunten he. De Amerikanen zouden op de limiet staan van Rusland binnen te vallen via Oekraine, hebben zichzelf 100 keer harder bewapend dan de Russen, de Russen bieden de Amerikanen op een blaadje de mogelijkheid aan om via Oekraine Rusland onder de voet te lopen.... Enneuh dat gebeurt niet.

Kijk, dat is een totaal idiote stelling omdat Rusland zelf veel groter is, dan de afmetingen van die landen. Je gaat mij toch niet zeggen dat Rusland al zijn kerntuig aan de grenzen staan heeft, en dat ze hierdoor strategisch nucleair ontwapend kunnen worden door wat rommel "op 500 meter aan den overkant van de grens" te hebben ? Zijn ze echt zo dom ? Ze hebben het grootste land van de wereld, en ze gaan al hun kernrommel op de meest kwetsbare plaats, aan de grens, plaatsen ?

Je begrijpt toch goed dat als de westerse vijand, zeg maar, 500 km opschuift richting Rusland, en DAT zou betekenen dat al hun nucleaire rommel nu plots binnen rappe vernietigingsafstand zou staan, het voor hen volstaat om hun rommel "500 km landinwaarts" op te schuiven om in de "veilige" positie van vroeger te zitten he.

En als je zegt: jamaar dan moeten die bommekes 500 km verder vliegen, dan heb je als antwoord dat als de vijand (het westen dus) eerder 500 km verder weg zat, die bommekes OOK 500 km meer moesten vliegen.

Kortom, uw stelling is gewoon lulkoek. De Russen zijn de enigen die zich "ver van een grens" kunnen wegtrekken met hun bommekes omdat ze het grootste land hebben.
De tijd voor raketten inslaan op Russische steden wordt er sowieso door verkort. En die kan je niet even “500 km landinwaarts” opschuiven. Alhoewel je een valabel punt maakt aangaande het opschuiven van hun rommel naar de veilige positie van vroeger. En het gaat hem natuurlijk vooral over die second-strike capabilities. De mobiele installaties kan je snel effe verhuizen. Maar voor de raketsilo’s en luchthavens is dat niet zo simpel. Dus zoals ik al zei: “Met Oekraïne en Georgië erbij zijn Ruslands ‘second-strike capabilities’ bovendien zeer beperkt.”, of op zijn minst meer beperkt. Bijgevolg verstoort dit dat broze evenwicht tussen de kernmachten.

Zolang dat evenwicht niet teveel verstoort wordt, moet Rusland zich als kernmacht idd. niet bedreigd voelen. Volgens de Russen wordt dat evenwicht echter teveel verstoort bij de toetreding van Oekraïne en/of Georgië. Bovendien gaven ze dit probleem reeds lang aan. Dus indien we Oekraïne en Georgië bij de Navo wilden, waren onderhandelingen met Rusland op zijn plaats. Of we kunnen het natuurlijk eens proberen uitvechten in een proxy-oorlog.
Oud 5 augustus 2023, 13:25   #43877
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je niets doet wordt je uiteraard veroverd. De Polen deden destijds niks he en toch zijn ze door de Russen veroverd. Het Chamberlain concept heeft ook niet gepakt met Hitler he.

Niks doen wil zeggen: onder de voet gelopen worden.
Bij de Polen en de Russen speelden kernwapens geen rol. En je zou kunnen stellen dat het Chamberlain concept wel heeft wel gepakt. Het bracht misschien geen vrede maar het gaf de UK wel behoorlijk wat meer tijd om zich voor te bereiden op een oorlog met Hitler.
Oud 5 augustus 2023, 13:35   #43878
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
DE EU heeft haar defensie niet effectief georganiseerd en kan daarom ook niet
effectief handelen als dat nodig is.
de enige fout is dat de NATO politiek gesplitst is van de EU, of dat je in feite geen president hebt op zijn Amerikaans die kan zeggen nu gaan we eens Syrie opdoeken

Ze werken gewoon mee binnen de NATO aan de doelen van de UNO, en verder hebben ze wel in die 50jaar een goeie standaardisatie gedaan en een goeie target gezet van bepaalde hoeveelheid wapens, en zoveel mogelijk 'compatiebel' en complementair'

Sowieso als je het russische budget bekijkt, kunnen ze moeiteloosmet hun 10x budget het Russisch leger temmen, in feite zijn de Europese NATO troepen 3x sterker dan RU, en samen met de VS zijn ze 10x sterker

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 augustus 2023 om 13:37.
Oud 5 augustus 2023, 14:57   #43879
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Zelfs een blind paard ziet dat Tomm autistische trekken heeft. Hij verdedigt letterlijk alles wat Rusland en Poetin doen op maniakale wijze.
U verdedigt letterlijk alles dat de VS en het Westen doet op maniakale wijze.
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het ook niet volledig eens ben met Poetin, echter deze extreme propagandaoorlog die onze westerse elite voert tegen Poetin, het Russische volk en de Russische cultuur heeft bij mij net het tegenovergestelde effect, net zoals ik, moest ik in Nazi-Duitsland zou wonen, het zou opnemen voor de Joden, zelfs al weet ik dat niet alle Joden zo heilig zijn.
Oud 5 augustus 2023, 15:01   #43880
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verdedigt letterlijk alles dat de VS en het Westen doet op maniakale wijze.
Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het ook niet volledig eens ben met Poetin, echter deze extreme propagandaoorlog die onze westerse elite voert tegen Poetin, het Russische volk en de Russische cultuur heeft bij mij net het tegenovergestelde effect, net zoals ik, moest ik in Nazi-Duitsland zou wonen, het zou opnemen voor de Joden, zelfs al weet ik dat niet alle Joden zo heilig zijn.
bané we zijn daar gewoon neutraal in, de VS is leuk, maar als ze beginnen baas te spelen vinden we ze niet leuk. Dus momenteel helpen ze ons weer uit de brand, dus vinden we ze leuk

Rusland zit machtspellekes te doen, zorgt dat ik in de koude zit, amputeert mijn vermogen, pluimt mijn rekening met de gasfactuur, zorgt voor stress in de wereld door zijn gedwongen volksverhuizingen in syrie , armenie, georgie, en nu ook nog ukraine..
Dat is een fucking ambetant ventje die niemand kan gerust laten en overal de skepter wil zwaaien, die vinden we niet leuk

Het leuke is dat al mijn oostbloklanten allemaal putin ook niet leuk vinden.

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 augustus 2023 om 15:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be