![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#44221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Ekonomische analisten denken dat R. de oorlog kan verliezen !!!"Economische analisten? Is dat geen wensdenken?
![]() |
![]() |
#44222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yandex pesten is onderdeel van de strategie zeker. De Angelsaksische zoekrobots zijn gelukkig veel betrouwbaarder.
![]() |
#44223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een referentie van een onderzoek uitgevoerd door Michael Jabara Carley, naar de aanloop van WO-II, vanuit het perspectief van de Sovjet-Unie.
De onderzoeker (uit Canada) schreef een trilogie. (...) BRONVolume 1: Stalin’s Gamble: The Search for Allies against Hitler, 1930–1936 Volume 2: Stalin’s Failed Grand Alliance: The Struggle for Collective Security, 1936-1939 Volume 3: Stalin’s Great Game: War and Neutrality, 1939-1941
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 augustus 2023 om 20:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44224 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 16 augustus 2023 om 20:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44225 |
|
![]() Volgens wat ik geruchten zou noemen en geen vaststaande feiten zouden de VS aan het overwegen zijn Zelensky te vervangen door Klitschko. Kan daar iets van aan zijn? Wat voor verschil zou Klitschko kunnen maken?
Laatst gewijzigd door Bach : 16 augustus 2023 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44226 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien klopt de timing niet voor deze theorie. Waarom zou het westen dan pas echte materiëlere steun geven NA dat Rusland Oekraine had aangevallen? Makes no sense. Putin had veel betere opties dan een pure militaire ingreep, maar hij heeft gekozen iets anders te doen, en het is niet goed uitgedraaid…
![]() |
![]() |
#44227 | |
|
![]() Citaat:
Niet lang vóór de Russische invasie sprak Zelensky van atoomwapens. Toen hij terugkwam van een meeting met westerse krachten (ik dacht in München). Vóór 2022 was er reeds sprake van het heroveren van de Krim en Donbass. En nu nog steeds. Maar minder en minder precies (ik lees vandaag bv. dat ex Frans president Sarkozy gezegd heeft dat de Krim eigenlijk Russisch is). De Krim pogen heroveren zou steeds oorlog betekend hebben. Laatst gewijzigd door Bach : 16 augustus 2023 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens mij zijn de eerste wapens gekomen in 2018 https://www.npr.org/2019/12/18/78887...ine-since-2014 bvb de fantastische javelin raketten die hun geld in goud waard gebleken zijn tijdens de invasie van RU
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 augustus 2023 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44229 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De steun vóór de inval gaf helemaal niet de mogelijkheid aan Oekraine om de Krim te heroveren, enkel om het front in het Oosten wat te stabiliseren, meer niet. Dat is nu toch wel helemaal anders, met materieel voor offensieve acties. Je kan dus concluderen dat Putin met de militaire aanval op Kiev, die niet goed is uitgedraaid, de Krim op het spel heeft gezet, want wat vóór feb '22 ondenkbaar was (De Krim heroveren), is nu niet meer uitgesloten (al acht ik persoonlijke de kans nog steeds als klein). Citaat:
Citaat:
Kortom, Putin's "gok" (want zo zie ik het nog altijd) is helemaal verkeerd uitgedraaid en hij heeft Rusland enkele stappen achteruit gezet. Ik denk dat als hij strategisch/politiek iets voorzichtiger was geweest, dat hij verder kleine stappen vooruit had kunnen zetten.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 17 augustus 2023 om 14:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44230 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
FEIT is dat de roebel belachelijk laag staat in waarde. Laatst gewijzigd door Boduo : 17 augustus 2023 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Echt grappige beelden hoe een russische BMP vlucht voor zijn leven tijdens de aftocht uit Urozhaine, en uiteindelijk toch door de oekrainse drone piloot permanent gedemilitariseerd is. https://www.youtube.com/watch?v=PUeUUuJ0ODk
Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 augustus 2023 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er leven behoorlijk veel Russen in Estland: https://en.wikipedia.org/wiki/Russians_in_Estonia 22% van de bevolking van Estland is etnisch Russisch.
![]() |
![]() |
#44233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En is dat wel zo? Is de tweede vraag. Het antwoord op de tweede vraag is deels hieronder te vinden. De koers van de roebel is een beetje gezakt maar dat lijkt mee te vallen op een vier-jaars-grafiek. (fig.: EUR/RUB)
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 17 augustus 2023 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Turkse Lira bijvoorbeeld is een ander paar mouwen.
(fig.: EUR/TRY)
![]() |
#44235 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() J. Sachs:
https://twitter.com/MyLordBebo/statu...28117431545861 MUST WATCH:Tijd om wakker te worden zegt Sachs want Oekraïne gaat Afghanistan achterna.
![]() |
#44236 |
|
![]() Verklaar u nader, aub.
![]() |
#44237 | |
|
![]() Citaat:
En neen, putin is zot, dat is geen geloofwaardig argument. ![]()
![]() |
![]() |
#44238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wapens verkopen...
![]() |
![]() |
#44239 | |
|
![]() Citaat:
Het enige dat we kunnen doen is er niet over zwijgen.
![]() |
![]() |
#44240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We mogen geen kort termijn geheugen toepassen op deze generatie politici en waar ze ons en de wereld poogde af te leveren. Als alles goed gaat staan deze clowns in de toekomst te blinken, in een ellenlange herhalingslus, als de nieuwe fascist. Hitler is een koorknaap tegen wat deze generatie deed en poogde te bereiken. Het is onomkeerbaar, laten we afstand nemen van de politiek, unaniem als 1 volk.
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 17 augustus 2023 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |