Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2023, 21:03   #46121
Walvader
Parlementslid

Standaard

Ja ja "Kill the boer".

Hoe gaat het economisch gezien nu met Zuid-Afrika??? Electriciteit Black-outs??

Laatst gewijzigd door Walvader : 23 september 2023 om 21:04.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 21:04   #46122
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nee hoor, in tegendeel, de sfeer is goed, het Westen heeft deze oorlog nu al verloren.
Het feit dat Russofoben zoveel belang hechten aan die paar aanvallen op de Krim, getuigt van desperaatheid.

Dit is de realiteit:
Western help for Ukraine is likely to diminish next year
There is a shortage of weapons and munitions—and, in some quarters, goodwill

https://www.economist.com/briefing/2...nish-next-year

https://apnews.com/article/poland-uk...20the%20region.

Poland is done sending arms to Ukraine, Polish leader says as trade dispute escalates

https://www.telegraph.co.uk/news/202...-must-prepare/

Ukraine’s counter-offensive is stalling. The West must prepare for humiliation

IPV leuke kaartjes te posten, eens kijken naar BNP etc?
Oud 23 september 2023, 21:06   #46123
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Volgens de westerse propaganda ligt heel Kiev in puin.
Toch wel vreemd dat je geen enkel vernield gebouw ziet he.
Tiens, nergens gezien in Westerse media dat Kiev in puin ligt. Een natte droom van jou?
Oud 23 september 2023, 21:06   #46124
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

tomm heeft helemaal putin ingeslikt, hij is er echt verliefd op, het is zoals een moslim weet dat de waarheid in de koran staat, indoctrinatie werkt perfect bij de simpelen van geest, moeten ze helemaal niet meer nadenken en hebben ze het antwoord op alle problemen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 21:09   #46125
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder Stalin en Churchill spraken wij nu allemaal Duits en brachten we elke morgen de Hitler-groet.
Achteraf bekeken ware dat uitstekend geweest, alles bij elkaar.

Zonder Amerikaanse steun aan Stalin zou het communisme door Hitler helemaal zijn opgesmoord en zouden er geen makakkenproblemen zijn. Het is wel sneu voor al die Joodse nobelprijzen, maar niks is perfect.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 september 2023 om 21:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 21:10   #46126
Walvader
Parlementslid

Standaard

Terug naar de Krim;

The Hidden Reason Putin Can't Afford To Lose Crimea

https://www.youtube.com/watch?v=N6CGbYQIVJs
Oud 23 september 2023, 21:11   #46127
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
tomm heeft helemaal putin ingeslikt, hij is er echt verliefd op, het is zoals een moslim weet dat de waarheid in de koran staat, indoctrinatie werkt perfect bij de simpelen van geest, moeten ze helemaal niet meer nadenken en hebben ze het antwoord op alle problemen
Daarom niet altijd simpel van geest. Ik ken intelligente moslims die als het over de islam gaat geen kritische bedenking kunnen aanvaarden of maken.
Oud 23 september 2023, 21:33   #46128
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Kijk.....om het maar eens crue te stellen...

Gans dit oekraine gedoe is er OM DE KRIM....gans dit avontuur dat Rusland begon in 2014 was eigenlijk niet speciaal voor die Luhansk en Donetsk Republieken,zelfs niet voor Zaporizia en Kherson...Het gaat om DE KRIM.....

In de vroeg 20ste eeuwse denkwijze van het Kremlin zijn militaire steunpunten het belangrijkste wat er op Aarde bestaat.....Al de rest is ondergeschikt.

En nu loopt het front feitelijk dwars doorheen het bureau van de admiraal van de Zwarte Zee Vloot...
ZONDER dat er ook maar 1 Ukrainse soldaat daar bij moet zijn...
Allemaal goed en wel. Sebastopol ligt onder vuur en de marinehaven is onbruikbaar. Dikke streep door de rekening van de Russen.

Maar gelijkaardige dingen kun je ook zeggen over steden in het niet-bezette deel van Oekraïne. Beide partijen bestoken elkaar in de diepte. En bij beide partijen groeien de raketten om dat te doen niet aan de bomen.

Je lijkt de Russische inname van Luhansk en Donetsk enigszins te bagatelliseren en meer belang te hechten aan de Krim. Maar je moet je de vraag stellen: welk doel moet Oekraïne zich stellen? En ook: waaraan kunnen we zien dat Oekraïne dichter bij dat doel komt?

Ik vind dat Oekraïne in de eerste plaats moet streven naar het heroveren van het gebied dat het verloren is sinds 2022. Luhansk/Donetsk/Krim zijn dan minder prioritair en kunnen eventueel deel uitmaken van een land-voor-vrede deal.

Vanuit mijn luie zetel is de enige controleerbare maatstaf van succes het opschuiven van de frontlijn richting Melitopol, Berdiansk en Mariopol. Het van op afstand neutraliseren van Sebastopol kan best een noodzakelijke voorwaarde zijn om dat verwezenlijken. Maar zolang die frontlijn niet noemenswaardig opschuift is dat niet meer dan een tijdelijke opsteker voor Oekraïne, die terug kan verdampen naarmate de voorraad raketten slinkt.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 21:41   #46129
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Weer je natte droom aan het vertellen?
Ge wordt weer persoonlijk en gemeen, nare vent bent U.
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2023, 21:43   #46130
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Militaire doelen?

Uit je bron:

"In Zaporizhzhia region, Russian invaders struck 27 settlements over the past day, killing an elderly woman.
"Over the past day, the enemy launched 86 strikes on 27 settlements. An 82-year-old resident of Orikhiv was killed in artillery fire," Head of the Zaporizhzhia Regional Military Administration Yuriy Malashko posted on Telegram.

Four MLRS attacks were launched on Mali Shcherbaky and Lukyanivske, five UAV attacks – on Myrivka, Petrivske, Novoandriyivka and Bilohirya, a missile attack was launched on Yurkivka. The enemy also hit Robotyne and Orikhiv with four aviation projectiles."

Zeveraar.
BTW uw russen zijn stillekes aan aan het verlizen.
Ja bijna allemaal aan het front.
Maar wacht, ja Russen schieten alleen op babies, ze gaan uiteraard hun raketten niet verspillen door op militaire doelwitten de schieten.
Oud 23 september 2023, 21:44   #46131
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw enige vrienden zijn dictators die hun eigen bevolking onderdrukken. fraaie vrienden. En uw communisme heeft nooit gewerkt. Het was een triestige deprimerende dictatoriale waanzinnige schertsvertoning.
Het werkt zeer goed in China, beter dan onze pseudo-democratie. De meeste Oekrainers vonden het beter in Sovjet-tijd volgens peilingen.
Oud 23 september 2023, 21:47   #46132
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
nigszins te bagatelliseren en meer belang te hechten aan de Krim. Maar je moet je de vraag stellen: welk doel moet Oekraïne zich stellen? En ook: waaraan kunnen we zien dat Oekraïne dichter bij dat doel komt?
Oekraine moet zichzelf als doel stellen om zichzelf op te smoren om hierbij zo veel mogelijk Russen te doden. We kunnen dat zien aan de toename van schade aan Oekraine, het aantal Oekrainse doden en het aantal Russische doden. Al die indicatoren die stijgen zijn het dichterbij komen van het uiteindelijke doel om zelf helemaal opgesmoord te zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 08:48   #46133
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
... De Angelsaksen hebben gewacht tot het gedaan was en vaststond wie de overwinnaar van WO-II ging worden...
Man man man

Als men er eenmaal mee begonnen is de geschiedenis(boekjes) te censureren/herschrijven, is er geen weg terug meer, zeker?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 09:09   #46134
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt altijd leiders nodig die het voortouw nemen en beslissingen...
Schapen hebben wellicht een herder & z'n honden nodig, ja, en chimpansees een alfa-mannetje in de troep en wolven een dominante leider in de roedel.

Ik ben echter een mens, en beschik over - ondermeer - de capaciteit kritisch én rationeel (na) te denken en pas dan te bepalen wat ik écht nodig heb, alsmede mijn gedrag bij te sturen in functie van de conclusies & doelstellingen waar mijn denken en 'voelen' toe leidden.

Doorgaans liet/laat ik leiders en hun kudde(s) - met hun 'manifest destinies', al dan niet 'historische missies' en groot lawijt - met véél plezier in de steek.

Waar zij heen bleken/blijken te willen gaan, had/heb ik niks verloren én was/is er voor mij zo goed als zeker toch geen plaats.

Als ik al iets uit de geschiedenisboekjes geleerd zou hebben, is het wel dat.

Bovendien geef ik niet graag acht, om van marcheren links rechts links rechts met de kop tegen de muur of het ravijn in maar helemaal te zwijgen.

Met "ter plaats, rust!" daarentegen heb ik minder moeite

Laatst gewijzigd door djimi : 24 september 2023 om 09:28.
Oud 24 september 2023, 09:23   #46135
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de westerse propaganda ligt heel Kiev in puin.
Toch wel vreemd dat je geen enkel vernield gebouw ziet he.

Nochtans is het wel degelijk opgenomen in Kiev, wat ik nooit ontkende en ik heb ook nooit gezegd dat de deelnemers acteurs zijn.

Ik kan ook mensen in Brussel gaan interviewen en daar zullen zeker ook pro-Russen tussen zitten. Ik kan deze dan selecteren en een filmpje maken met alleen maar pro-Russische Belgen. Je hebt niet noodzakelijk acteurs nodig om propaganda te maken.

Allez dan.

Waarschijnlijk hebben de neonazi-propagandisten duizenden en duizenden Oekraïners moeten interviewen om dan met véél bloed zweet & tranen de schaarse 'russofoben' onder hen samen te kunnen krabben ten einde hun filmpje alsnog gevuld te krijgen.

De overgrote meerderheid van de meer zwijgzame Oekraïners wil immers zo snel mogelijk de wapens neerleggen én ook nog Odesa aan de Russen cadeau doen

Laatst gewijzigd door djimi : 24 september 2023 om 09:24.
Oud 24 september 2023, 09:31   #46136
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Allez dan.

Waarschijnlijk hebben de neonazi-propagandisten duizenden en duizenden Oekraïners moeten interviewen om dan met véél bloed zweet & tranen de schaarse 'russofoben' onder hen samen te kunnen krabben ten einde hun filmpje alsnog gevuld te krijgen.

De overgrote meerderheid van de meer zwijgzame Oekraïners wil immers zo snel mogelijk de wapens neerleggen én ook nog Odesa aan de Russen cadeau doen
tomm heeft een "rijke" verbeelding.
Neem hem niet te ernstig.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 09:45   #46137
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het werkt zeer goed in China, beter dan onze pseudo-democratie. De meeste Oekrainers vonden het beter in Sovjet-tijd volgens peilingen.
China is op economisch vlak allesbehalve communistisch.
Oud 24 september 2023, 11:54   #46138
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Man man man

Als men er eenmaal mee begonnen is de geschiedenis(boekjes) te censureren/herschrijven, is er geen weg terug meer, zeker?

Dus U betwist de historische bevinding dat reeds de helft van de Duitse troepen "permanent gedemobiliseerd" was toen de Britten en Amerikanen Normandië binnenvielen?
Oud 24 september 2023, 12:10   #46139
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

djimi

Citaat:
Schapen hebben wellicht een herder & z'n honden nodig, ja, en chimpansees een alfa-mannetje in de troep en wolven een dominante leider in de roedel.
Mensen ook. Ik herinner mij een chef die ik had lang geleden, die echt geen leiding kon geven en niet geloofde in "straffen". Mensen kwamen gewoon niet meer af, ze deden geen klop meer en werden toch betaald. We gingen tijdens de diensturen pannenkoeken gaan eten en pinten gaan drinken. Leuke tijd, maar het bedrijf is ondertussen failliet.
Of wijlen mijn lerares geschiedenis. We eisten het puntenboekje, en gaven onszelf negenen en tienen, behalve de nerd van de klas, die kreeg nul.

Citaat:
Ik ben echter een mens, en beschik over - ondermeer - de capaciteit kritisch én rationeel (na) te denken en pas dan te bepalen wat ik écht nodig heb, alsmede mijn gedrag bij te sturen in functie van de conclusies & doelstellingen waar mijn denken en 'voelen' toe leidden.
Je hebt nogal een hoge dunk van jezelf. De meeste mensen zijn alles behalve rationeel als het er op aan komt. Laten zich leiden door emoties en soms ook lage driften.

Citaat:
Doorgaans liet/laat ik leiders en hun kudde(s) - met hun 'manifest destinies', al dan niet 'historische missies' en groot lawijt - met véél plezier in de steek.
Zonder zulke leiders zaten de Chinese boerkes nu nog rijst te planten voor de heer, die een hele harem vrouwen had van wie de voeten werden ingebonden, zodat ze niet konden weglopen. Boerkes die elk jaar weer zichzelf gelukkig mochten prijzen dat zij of hun kinderen dat jaar niet verhongerden.
En als je zegt "de wereld is veranderd", nee, dat merk ik in Afrika, zonder grote leiders gebeurt er juist niets, en blijven de "bad guys" de dienst uitmaken. Of zoals een Somalische war lord met zijn 3 Keniaanse hoertjes van tussen de 12 en 16 jaar, in een soort bar waar mensen de drug "Khat" consumeren, me toevertrouwde: "in Somalië is mijn AK47 de wet, in Kenia is mijn "pesa" (Swahili voor geld) de wet. Als ik jouw hier en nu vermoord dan koop ik gewoon de politie en de onderzoeksrechter om en is de kous af." Ik heb hem, en zijn hoertjes, laten mee degusteren van onze fles gin.
Je mag zeggen van Kagame wat je wil, het is een dictator waar Stalin trots op zou geweest zijn, die zijn tegenstanders in de verste uithoeken van de wereld laat vermoorden, maar Rwanda is tegenwoordig echt een voorbeeld voor heel Afrika. Verkeerslichten waar mensen echt voor stoppen bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 september 2023 om 12:15.
Oud 24 september 2023, 12:38   #46140
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus U betwist de historische bevinding dat reeds de helft van de Duitse troepen "permanent gedemobiliseerd" was toen de Britten en Amerikanen Normandië binnenvielen?
In Odessa was er een betoging om meer middelen voor het Oekraïense leger, om de oorlog sneller te beslissen.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be