Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2024, 20:22   #49321
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Geloof het of niet
Dr woorden van oppersmruf

https://carnegieendowment.org/politika/91872

Na Ukraine zegt PT zijn er nog meer problemen die ze moeten oplossen ????
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 20:25   #49322
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Eddy Wally is niet bepaald my cup of tea, maar hij heeft zich voor zover ik weet nooit bezondigd aan ondingen als "Die Fahne Hoch!", hé.

Dat was waar dat 'liedje' van "tomm" mij deed aan denken.
Mij ook, vandaar dat ik ernaar zocht in een wat leukere versie van industrial metal he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 20:56   #49323
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mij ook, vandaar dat ik ernaar zocht in een wat leukere versie van industrial metal he !

Toegegeven: 't is wel geen 'industrial metal', maar het kan misschien toch 'inspireren':

https://www.youtube.com/watch?v=CbvUeSuYrkc

https://www.youtube.com/watch?v=lAYLlCH7HG8

En speciaal voor "tomm", nog een versie in 't Russisch:

https://www.youtube.com/watch?v=mHnSLzTFRzw

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 22:23   #49324
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

nog eens herhalen omdat Tomm het altijd tegenspreekt, en blijkbaar zijn grote leider niet goed volgt

Citaat:
Putin also made it clear that his agenda does not stop with Ukraine. He used the address to present Russia as “a stronghold of the traditional values on which human civilization stands,” and as a geopolitical ideologist backed by “the majority of people in the world, including millions in Western countries.
It would be a grave mistake to underestimate the ambition of these words. This is not empty propaganda, but a reflection of plans for ideological expansion, the export of “Putinism” to Western countries, and active work with potential “friends.” In other words, the geopolitical battlefield for values is once again moving to Western territory, and Putin feels more confident than ever

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 maart 2024 om 22:25.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 22:35   #49325
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Via RT

Citaat:
"Death to the Nazi invaders!" - Russia reacts to Bundeswehr attack plans against the Crimean Bridge
The wiretapped conversation between high-ranking Bundeswehr officers about the planned destruction of the Crimean Bridge has provoked furious reactions in Russia. Russian MPs, diplomats and security politicians have already spoken out.
According to a published recording, the German Armed Forces have been involved in planning the destruction of the Crimean Bridge for a long time. The discussion centres on how the bridge could be destroyed along its entire length with a swarm attack by Taurus missiles and how the German side could cover up its involvement in this act of war. The reactions of high-ranking Russian officials were not long in coming. The first to respond was Senator and foreign policy expert Konstantin Kosachev. He is deputy chairman of the Federation Council of the Federal Assembly of the Russian Federation.

He said that the scandal would have serious consequences. "If no convincing refutation and evidence follows, Germany's true role in the Ukraine conflict must be radically reconsidered," he wrote on Telegram. Following the revelation, Federal Chancellor Olaf Scholz could no longer talk his way out of saying that Germany was not a warring party in the Ukraine conflict. It would be naive to assume that some high-ranking military officers were preparing something behind the Chancellor's back. Berlin is "up to its ears" in direct military action and is even working on plans for attacks on Russian infrastructure.

"We have every reason to regard the German leadership as a direct accomplice in the crimes of the Kiev Nazis, for whom attacks on civilian objects and civilians are the order of the day," said Kossachev.

Mr Kossachev demanded a detailed statement from the German government. It would not only have to justify this to Russia, but also to its own citizens, as this is an attempt to involve Germany in a direct military confrontation with a nuclear power. He pointed out that CDU MP Roderich Kiesewetter had already called for the destruction of Russian military facilities and headquarters in the hinterland, including ministries, command posts and command centres.

Finally, the senator compared the German anti-Russian policy to an attempt to create a "German world order" once again. "It seems to me that the Germans are better off not trying their luck a second time," said Kosachev.

Russian Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova described the revelation as further proof that the hybrid war unleashed by the West against the Russian people was already in full swing. She summarised her own reaction to the recording only briefly.

"I have read it! Imagine today's German leadership invoking the experiences of the Third Reich! They have gone mad!" According to her, the reference to Hitler's Germany is made clear by a statement made by air force inspector Ingo Gerhartz:

"We are now fighting a war in which far more modern technology is being used than in our good old 'Luftwaffe'."

The reaction of the Deputy Chairman of the Russian Security Council, Dmitry Medvedev, was also emotional. In a text published on Telegram, he called the Germans "our eternal adversaries", who had once again become "sworn enemies". He wrote:

"Look with what thoroughness and in what detail the Germans are discussing attacks on our territory using extended-range missiles, choosing objects that need to be destroyed and the most promising ways to inflict maximum damage on our Fatherland and our people."

The rhetoric about Germany's alleged non-involvement in the conflict is therefore misleading. He pointed out the difficulty of responding diplomatically to the facts that had been revealed. Instead, he responded with a proposal of his own. The ex-president quoted from the famous poem by the Soviet writer Konstantin Simonov from 1942, entitled "Kill him! (If your home is dear to you)", the then military correspondent Simonov called on his compatriots to kill the German Nazi invaders before they themselves were killed by them. Medvedev concluded the Simonov quote with the call:

"Once again, the call of the Great Patriotic War: Death to the Nazi invaders!"

When asked by RT, a spokeswoman for the German Ministry of Defence declined to comment on the information about the recording of the Bundeswehr officers' conversation:

"Please note that we do not comment on media reports and their content as a matter of principle."

The information about the intercepted conversation was published by RT boss Margarita Simonjan at seven o'clock Moscow time. In her text, she publicly addressed the German ambassador in Moscow, the German Foreign Minister and Federal Chancellor Olaf Scholz, asking them to comment on the "fascinating" revelation. Maria Zakharova wrote that the German press now had a reason to prove its independence and ask Foreign Minister Annalena Baerbock questions.
Betrapt lijkt me. Te veel mensen, ook op dit forum, hebben zin in oorlog.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 maart 2024 om 22:36.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 01:57   #49326
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Via RT

Inderdaad

Hieronder een stukje uit de bandopname die onderschept werd en op de een of andere manier Rusland heeft bereikt. Hoe is niet geheel duidelijk hoe. In de bandopname bespreken Duitse militairen op welke manier de Kerch brug kan aangevallen worden, zonder dat Duitsland rechtstreeks beschuldigd kan worden:

VIDEO

Met Taurus raketten, die niet mogen geleverd worden, een overweldigende meerderheid binnen het Duitse parlement heeft tegen de levering gestemd.

Ook al mogen de Taurus raketten niet geleverd worden, het is vrij normaal dat men in Rusland furieus reageert op deze bandopname.

Niet onbelangrijk: hebben de Britten deze bandopname geleverd aan Rusland?

En wat willen de Britten hiermee bereiken?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 2 maart 2024 om 02:12.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 02:18   #49327
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dergelijke hybride van kleffe kitsch en pathetische prut kan toch enkel door schaamteloze cultuurbarbaren gemaakt en/of gewaardeerd worden, nietwaar.

Heb je ooit Oekraïense nationalistische muziek beluisterd?
tomm is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 02:22   #49328
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de marge van de genocidaire oorlog van de russen tegen oekraine, krijgt Khuylo onverwacht veel publiek protest in Moskou waar vele duizenden mensen in lange rijen stonden aan te schuiven voor een laatste groet aan Navalny. En dat in de wetenschap dat de veiligheidsdiensten overal aanwezig waren en velen zouden aangehouden worden. Eigenlijk is het hoopgevend dat er nog altijd een deel russen zijn die niet volledig gedomesticeerd zijn als lijfeigenen van president voor het leven Poetin.
https://www.hln.be/buitenland/live-b...skou~a62699e2/

In een land van 140 miljoen mensen enkele duizenden...

Punt is dat Navalny een agent van vijandige krachten in Rusland was, als hij een echte opposant was geweest dan was Moskou te klein geweest...

Hoeveel westerlingen van niet-Arabische westerse origine protesteerden tegen de genocide in Gaza in het Westen?

Poetin is ver van ideaal maar de grote meerderheid van de Russen heeft door dat het Westen alles waar hun land voor staat kapot wil. Dat zeg ik ook al meer dan 15 jaar op dit forum niets nieuws onder de zon.

Poetin is een product van de westerse politiek niets meer en niets minder. Als hij niet zou bestaan zou hij uitgevonden worden. Wat hij zegt en doet is wat ik 26 jaar geleden dacht en nog steeds denk.

Dat 100000'en in de Arabische wereld protesteren tegen de westerse politiek komt bij ons zelfs niet in het nieuws, maar wel als 5 man en een paardekop in Moskou Navalny herdenken. En dan beweert men dat de westerse media onpartijdig is...

Laatst gewijzigd door tomm : 2 maart 2024 om 02:31.
Oud 2 maart 2024, 02:25   #49329
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Odessa zouden de Russen ook nog graag kapot schieten, dat is waar.
Maar daar zijn al veel Russische boten naar toe vertrokken maar op geheimzinnige wijze nooit aangekomen.
Odessa is een Russische stad.
Oud 2 maart 2024, 02:39   #49330
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

In een land van 140 miljoen mensen enkele duizenden...
Zoals ik antwoordde ergens anders:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op de Russische TV in ieder geval geen woord over de begrafenis van Navalny volgens France 2. Enfin, al een mirakel dat ze hem niet als een hond begraven hebben in zijn goulag gevangenis.
Hoe hij vermoord is zullen we nooit weten.
De lokale leiding van het ongedierte rattenregime-uit-de-goot probeerde anders wel om de mensen weg te houden.
Dat lukte maar een klein beetje...

Respect voor de aanwezigen.
Ik zou er in dat onland niet aan beginnen, toegegeven.
Oud 2 maart 2024, 03:22   #49331
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Via RT
De strijd tegen het Russisch ongedierte blijft inderdaad een nooit te minderen inspanning van de mensheid vereisen.
Oud 2 maart 2024, 09:48   #49332
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Zoals ik antwoordde ergens anders:

De lokale leiding van het ongedierte rattenregime-uit-de-goot probeerde anders wel om de mensen weg te houden.
Dat lukte maar een klein beetje...

Respect voor de aanwezigen.
Ik zou er in dat onland niet aan beginnen, toegegeven.
https://tass.com/society/1754365

Dat gelul alsof de begrafenis van Navalny zou doodgezwegen worden door de Russische pers kan naar het rijk der fabelen verwezen worden door slechts enkele muisklikken.

Overigens zijn er gisteren heel wat belangrijkere mensen dan Navalny begraven, waaronder opnieuw talloze Palestijnse kindjes die met westerse wapens door de Israelische gruwelijke kindermoordenaars aan stukken werden gereten, maar dat is quantité négligeable waarschijnlijk? Het leven van een westers agent zoals Navalny is uiteraard VEEL meer waard dan van zo'n Palestijns kind is het niet?

Duizenden mensen hebben in Moskou de laatste eer bewezen aan Navalny, waarvan de meesten hem van haar noch pluimen kende maar tot de 1% pro-westerse Russen behoorde. Zijn dood is erg voor zijn ouders en zijn kinderen, maar politiek gezien betekende Navalny niets in Rusland. Dat het Westen zo'n grote aandacht aan hem besteedde is voor 99% van de Russen een rode lijn, net alsof de Russische propaganda een politiek figuur in het Westen zou verafgoden, dat zou ook allerlei alarmen doen afgaan in het Westen of niet soms?

Laatst gewijzigd door tomm : 2 maart 2024 om 09:51.
Oud 2 maart 2024, 09:51   #49333
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel als dat buurland Russische minderheden onderdrukt.
De Russische ratten dienen volledig te worden geëlimineerd. Ik ben onlangs naar Tsjechië geweest en heb een leuk cadeautje aangeschaft voor iedere Russische rat die ik tegenkom als er oorlog komt tussen het RuSSische Reich en de NAVO, te beginnen met deze fascist:
https://netherlands.mid.ru/upload/re...o8ypsxr30f.jpg
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 2 maart 2024 om 10:02.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 09:56   #49334
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De strijd tegen het Russisch ongedierte blijft inderdaad een nooit te minderen inspanning van de mensheid vereisen.
Gij hebt gemakkelijk spreken hé, de Sarmat raketten zullen neerkomen op België, niet op Hong Kong.

En U hebt niet geantwoord op mijn bijdrage waar ik de vraag stelde waarom U 1945 een nederlaag voor de westerse wereld noemde. Natuurlijk was dat een retorische vraag, uw post was duidelijk genoeg, de nederlaag van Hitler, het feit dat hij het Russisch en Joods "ongedierte" niet heeft kunnen uitroeien, was volgens U een nederlaag voor de westerse wereld.
Alleen al het gebruik van het woord "ongedierte" zegt genoeg.
Dat diezelfde Joden door de westerse elite nu gebruikt worden om Arabisch "ongedierte" uit te roeien, wijst op hun grenzeloos cynisme.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 maart 2024 om 09:58.
Oud 2 maart 2024, 10:05   #49335
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Russische ratten dienen volledig te worden geëlimineerd. Ik ben onlangs naar Tsjechië geweest en heb een leuk cadeautje aangeschaft voor iedere Russische rat die ik tegenkom als er oorlog komt tussen het RuSSische Reich en de NAVO.
Nog zo iemand die het heeft over "ratten", iemand die het werk van Hitler, namelijk operatie Barbarossa, graag wil voortzetten.

U bent waarschijnlijk zoon of kleinzoon van een Oostfronter. En in China om wat spleetogen te misbruiken, waar U uiteraard ook nul respect voor hebt zoals het een echte neokoloniale westerling betaamt.

Laatst gewijzigd door tomm : 2 maart 2024 om 10:08.
Oud 2 maart 2024, 10:06   #49336
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je ooit Oekraïense nationalistische muziek beluisterd?
Stel U voor dat ze die zotten, onbeschadigd, weer tegen ons zouden kunnen gebruiken eh
Oud 2 maart 2024, 10:07   #49337
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Stel U voor dat ze die zotten, onbeschadigd, weer tegen ons zouden kunnen gebruiken eh
Uiteindelijk vinden jullie Oekraïners ook Untermenschen, dat weet ik wel hoor.
Oud 2 maart 2024, 10:11   #49338
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog zo iemand die het heeft over "ratten", iemand die het werk van Hitler, namelijk operatie Barbarossa, graag wil voortzetten.

U bent waarschijnlijk zoon of kleinzoon van een Oostfronter. En in China om wat spleetogen te misbruiken, waar U uiteraard ook nul respect voor hebt zoals het een echte neokoloniale westerling betaamt.
Ik heb nog meer respect voor een hondendrol dan voor jou, de mafkezen uit Moskou en de pannenkoeken uit Peking. En jij bent waarschijnlijk de zoon of kleinzoon van een seksslaaf van Stalin.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 2 maart 2024 om 10:19.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 10:13   #49339
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij hebt gemakkelijk spreken hé, de Sarmat raketten zullen neerkomen op België, niet op Hong Kong.
Ge begrijpt toch goed dat zoiets de verglazing van Moskou zou betekenen he.

Kortom, al dat nucleaire gedreig is lulkoek, en staat los van gelijk welke andere zaak. De MAD doctrine maakt dat een nucleaire oorlog totaal ONTKOPPELD is van gelijk welke andere zaak. Wie er een begint, weet dat hij ook verglaasd wordt. De strikt enige reden om een nucleaire oorlog te beginnen is wanneer zelf verglaasd worden geen groot nadeel meer is. Of men die raketten nu opstuurt of op zichzelf gooit is kifkif.

Als dusdanig maakt dat, dat gelijk welke mineure nadelen nooit een nucleair antwoord kunnen krijgen. Of dat die mineure nadelen niet de reden zijn om op een of andere manier te beslissen van zichzelf te verglazen.

Alle rethoriek van "als jullie zus of zo doen, gaan wij U een kernbom op uw kop gooien" is dus gewoon ijle rethoriek, zolang die "zus of zo" niet zelf de totale destructie van uw eigen rijk inhoudt.

Als Moskou kernwapens, met succes, op Europa of op de USA afschiet, is Moskou ook een glasplaat. En omgekeerd, als een NATO land een atoombom op Moskou dropt, dan is Brussel en New York ook een glasplaat.

Als dusdanig is zoiets niet bruikbaar om kleine consessies mee te bekomen zoals "schiet geen vliegerkes van mij meer neer, of anders". Want die of anders komt neer op een verglaasd Moskou.

Het is enkel als een verglaasd Moskou niet echt een probleem meer is, dat het dreigement serieus moet genomen worden.

Bijvoorbeeld kan ik perfect begrijpen dat Putin zijn eigen leven wil vrijstellen met een verglaasd Moskou. Wie Putin zelf dus fysisch zou bedreigen, kan wel een atoombom verwachten, want de Vladimir verkiest waarschijnlijk een verglaasd Moskou boven zelf afgemaakt worden.
Oud 2 maart 2024, 10:13   #49340
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Russische ratten dienen volledig te worden geëlimineerd. Ik ben onlangs naar Tsjechië geweest en heb een leuk cadeautje aangeschaft voor iedere Russische rat die ik tegenkom als er oorlog komt tussen het RuSSische Reich en de NAVO, te beginnen met deze fascist:
https://netherlands.mid.ru/upload/re...o8ypsxr30f.jpg
Verboden wapens in huis gehaald Lib? Ze zullen het bij staatsveiligheid graag lezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be