Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2024, 23:28   #54501
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ze hebben ze tegengehouden he Tommm
zalig als je uw eigen waarheid gelooft

Institute For Study Of War.
Da zijn die Experts die in 2020 op hun kaarten ingestorte russische bedrijven museumbeelden 0 manschappen en 0 missielen toonden.
Der was nadien in hun instituut nen uitbraak van 't virus VoortschrijdendInzicht-22.
Intussen zitten ze al aan mutatie -24.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2024, 23:31   #54502
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk kunnen ze de kerncentrale inpalmen en afkoppelen van het Russische net
Krijgen ze koekje van eigen deeg
https://english.nv.ua/nation/russian...-50441617.html
Of omgekeerd, zelf afgekoppeld worden door de Russen. We Are One. We Are Borg. We Are <noise>
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2024, 10:33   #54503
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

a) ... de eigen theorie van de wereld ...

b) ... zelfkritiek ...

a) Omdat ik - gelukkig? helaas? - lang niet alles weet, probeer ik die zo 'onaf' mogelijk te houden; er moet principieel altijd ruimte voor aanpassing/verbetering blijven.

Verwacht van mij alleszins geen 'heilsboodschap', ik ben véél te lui om ook maar één iemands goeroe te willen worden.

Mijn eigen bestaan (in al z'n aspecten) wordt echter niet bedreigd door kritiek op mijn 'levenswijsheid'.

Ik ga er heus niet van dood als iemand het over 't één of 't ander niet met mij eens is noch als er met mijn wereldbeeld/wereldtheorie gelachen wordt.

b) Als die 'zelfkritiek' op méér betrekking heeft dan mijn eigen kleine ik, dan is dat geen 'zelfkritiek' meer.

Maar ja, ik heb kritiek op mezelf, en wel omdat ik tot nu toe eigenlijk véél te weinig actie ondernam om autoritaire utopisten ('communisten' & 'fascisten') zo veel mogelijk stokken in de wielen te steken.

Ik moet er hoogdringend vaker & harder op kloppen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2024, 18:01   #54504
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij maakten vorig jaar kennis met een Oekraïnse gids in Georgië. Zij sprak quasi perkfekt Nederlands. Ze was getrouwd met een Rotterdammer...
Om een lang verhaal kort te maken: zij was als jongere opgevoed met een oosteuropese variant v.d. geschiedenis en Russisch gecontroleerde media.
Zij wist praktisch niets over WO I.
Wij namen haar mee naar Ieper, naar het enorme Tyne Cot Cemetry. Ze was stomverbaasd. Ook de Last Post aan de Menenpoort maakte haar geëmotioneerd.
Er is ook veel dat wij niet weten. Bijvoorbeeld de zeer recente coup in Bangladesh die duidelijk gericht is tegen China én Indië en waar de hand van de VS voelbaar is. Dat is amper een terloops nieuwsitem waard in het westen. De meeste mensen weten er niets van. En jetbys vaak van dat. Over de 'eigen' misdaden heeft men het niet graag. Zo krijgen velen een misvormd wereldbeeld waarin wij 'de goeden' zijn.

Citaat:
Hasina blames US for her removal from power

In a message to party leaders and activists, the former Bangladesh PM accused foreign powers, particularly the US, of playing a role in ousting her.

"I could have remained in power if I had handed over St Martin's Island and the Bay of Bengal to America,” Hasina stated.

Her comments come shortly after the Indian govt announced it would investigate the possibility of a "foreign hand" behind Bangladesh's political crisis.

@RiseGS
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2024, 19:18   #54505
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Er is ook veel dat wij niet weten. Bijvoorbeeld de zeer recente coup in Bangladesh die duidelijk gericht is tegen China én Indië en waar de hand van de VS voelbaar is. Dat is amper een terloops nieuwsitem waard in het westen. De meeste mensen weten er niets van. En jetbys vaak van dat. Over de 'eigen' misdaden heeft men het niet graag. Zo krijgen velen een misvormd wereldbeeld waarin wij 'de goeden' zijn.
"wij" ?

"Wij" praten hier over Oekraine...

"wij" proberen niet het topic te versmoren met irrelevant gekir over niet gerelateerde zaken zoals Bangladesh die evenveel met de topictitel te maken hebben dan de klimaatopwarming in Antarctica.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2024, 06:03   #54506
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

=LiberaalNL

Citaat:
Een whataboutism en pertinent onwaar. Jij staat achter de verwerpelijke sinificatiepolitiek van China en de Russische inval van Oekraïne. Ik heb altijd het nederzettingenbeleid van Israël afgekeurd.
"Sinificatiepolitiek"? De Oejgoeren hebben hun eigen autonome republiek, net als de Tibetanen. Hun taal is naast Chinees een officiële taal in de regio.
Wat hebben de Native Americans en de Palestijnen? Noegabollen.
U mag dan wel beweren dat U voor de Palestijnen opkomt, in realiteit houdt het Westen Israël een hand boven het hoofd, zonder Westerse steun (vooral Amerikaanse militaire steun en allerlei handelsakkoorden met de EU) zou Israël heel wat toontjes lager moeten zingen.
Ondanks het feit dat Israël zowat de 51ste Amerikaanse staat is, durfde Israël geen wapens leveren aan Oekraïne, want ze weten heel goed dat de Russen niet met zich laten sollen.
(Nu zult U waarschijnlijk zeggen dat ze wel met zich laten sollen in Kursk, wees gerust dat dit niet het geval is, Rusland heeft gewoon tijd nodig om nog meer troepen naar het gebied te sturen. Niet vanaf het front, daar maken de Russen gestaag vorderingen en dat zetten ze absoluut niet op het spel. Wel vanuit andere delen van Rusland, bvb. de Moermansk regio, Noord-Kaukasus en Oeral en Siberië. De Russische oorlogsmachine is log dus dat zal nog enige tijd in beslag nemen maar feit is dat de Kursk regio het graf zal worden van vele duizenden Oekraïense soldaten, tanks, etc. terwijl het militair-strategische nut van deze operatie is nul is)

Citaat:
Deze draad wordt vergald door Poetinpropagandapapegaaien als jij, Bach, Nr.10, MaxvanDietschland en andere wappies.
U hebt dus liever een draad waar enkel gelijkgestemden aan het woord mogen komen?

Citaat:
Het omgekeerde is waar. Rusland dreigt en bedreigt meerdere Europese landen aan te vallen, al dan niet met kernwapens.
Waar haal je dat? Rusland zal die landen pas aanvallen als deze landen Rusland EERST aanvallen, dus de militaire logica nietwaar? En ja, als nucleaire landen een nucleaire staat aanvallen, is de kans groot dat dit helemaal ontspoort, ook gewoon militaire logica hoor.

Volgens deze militaire logica heeft bvb. Oekraïne het recht om Rusland in Kursk aan te vallen. Of dat wel verstandig is is weer een heel andere vraag.

Citaat:
De Russische ambassadeur in Nederland heeft al gedreigd dat Rusland een kernwapen op Nederland zou afvoeren.
Wanneer en hoe heeft hij dat gezegd? Heb je verwijzing naar betrouwbare bron?
Als Nederland, of NAVO waarvan Nederland deel uitmaakt, Rusland aanvalt, dan is de kans groot dat het kernwapens zal regenen op Rusland, en op Nederland. Dat weet het kleinste kind, dat is geen bedreiging maar een herhaling van de feiten en militaire doctrine, voor moest iemand dit uit het oog verloren zijn.
Wat ik er uit opmaak is dat U het onaanvaardbaar vindt dat het Westen niet gewoon Rusland kan aanvallen en vernietigen zonder zelf vernietigd te worden. Het Westen is gewend in het globale Zuiden hun gang te gaan, kleine landjes aan te vallen zonder grote (onmiddellijke) gevolgen. Maar deze situatie is anders, en het kan geen kwaad alle hoofdrolspelers daar blijvend op te wijzen.

Citaat:
Die idioot had daarvoor een enkeltje Rusland moeten krijgen.
Er werd al veel ambassadepersoneel uitgewezen. Maar als je de communicatiekanalen uitschakelt of verzwakt, vergroot je ook direct weer de kans dat het helemaal uit de hand loopt. Daarom werden, ver weg van de persaandacht, een aantal ambassademedewerkers weer toegelaten. (en dus vice versa)

Citaat:
Door middel van een fakenewscampagne vanuit het Kremlin, die jij kritiekloos op dit forum pleurt, voert Rusland een hybride oorlog tegen de NAVO en de EU.
Bij zowat alles dat ik hier schrijf verwijs ik naar de westerse pers, niet naar Russische propaganda. dit maakt dat mijn berichten minder propagandistisch zijn dan die van anti-Russische propagandisten hier die voornamelijk putten uit zuivere propaganda zoals Euromaidanpress, Kyiv Independent, Ukrinform, etc.
Reeds veel langer maar zeker de laatste jaren is de westerse pers steeds Russofober geworden en gaat de pers volledig mee in het propagandaverhaaltje van de politieke elite. Dat komt omdat de westerse elite talloze miljarden geïnvesteerd heeft in het Kiev regime, en dan moet de "vrije pers" (in handen van de staat of bevriende miljardairs) volgen. Zag je ook tijdens bvb. de Kosovo oorlog, toen NAVO rechtstreeks betrokken was bij de illegale agressie tegen Servië en "onze jongens" oorlogsmisdaden begingen tegen Servische burgers.
Ik probeer daar weerwerk tegen te bieden, en echte Russische propaganda werd hier verboden, dus de mensen in het Westen horen maar een klok. Het tegenovergestelde van vrije pers trouwens, waar het Westen nochtans zo prat op gaat. (niet dat het in Rusland beter is trouwens op dat vlak, dat heb ik nooit beweerd)

Citaat:
Wie zich achter Poetin schaart, vormt daarom een potentieel gevaar.
Ik heb ook kritiek op Poetin maar als Poetin voorgesteld wordt als de baarlijke duivel en oorzaak van alle ellende in de Westerse pers, dan ga ik hem verdedigen.

Citaat:
Daarom vind ik dat jij en de andere Poetinpropagandapapegaaien op dit forum een permanente ban moeten krijgen, FvD moet worden verboden en alle pro-Poetinfiguren moeten worden geïnterneerd, zoals NSB'ers vlak voor de inval van Hitler-Duitsland.
De vergelijking is echt weer in typische "Liberaal" stijl (verwant trouwens aan die van Antoon, zelfde persoon?) bij het haar getrokken.
Hitler wilde NEderland en België binnenvallen en maakte daar niet echt een geheim van. Er is geen enkele indicatie dat Rusland Nederland of België wil bezetten, zolang deze landen de oorlog niet verklaren aan Rusland door Rusland of Russische troepen rechtstreeks aan te vallen.

Citaat:
Het omgekeerde is waar. Rusland valt zijn buurland aan, omdat Rusland bestaansrecht van zijn buurland ontkent.
Deze draad zou geen talloze berichten lang zijn moest het zo simpel zijn. Dit conflict was al aan het broeden, omdat het Westen Oekraïne als stormram richting Rusland wilde gebruiken en reeds bestaande tegenstellingen zwaar verder uitvergrootte en polarisatie in de hand werkte. Met als triest hoogtepunt Maidan, waar EU en Amerikaanse regeringen en ambassades rechtstreeks betrokken waren in het omver werpen van een democratisch verkozen president. Tot dan toe behield Rusland een relatief low profile wat Oekraïne betreft.
En nee Rusland ontkent het bestaansrecht van Oekraïne niet, zegt wel dat beide volkeren historisch erg verwant zijn, en dat grote stukken van wat vroeger Oekraïne was gewoon Russisch zijn. Een niet onbelangrijke nuance.

Citaat:
Rusland terroriseert zijn buren die een andere koers jaar meegaan, willen varen dan het Kremlin.
Ah ja? Neem het voorbeeld Georgië. Het is net het Westen dat Georgië zwaar onder druk zet en sancties afgekondigd heeft omdat de Georgische regering weigert om Rusland de oorlog te verklaren.

Citaat:
China doet hetzelfde. China dreigt Taiwan binnen te vallen
Taiwan werd ook door het Westen, reeds in de jaren 70, erkend als deel van de Volksrepubliek China, en noemt zichzelf officieel nog steeds "de republiek China". China dreigt dus een Chinese provincie binnen te vallen, en niet een landje met veel olie aan de andere kant van de wereld zoals de Amerikanen graag doen. De Russen in de jaren 90 kregen ook striemende Amerikaanse kritiek omdat ze dreigden Tsjetsjenië, door heel de wereld erkend als deel van Rusland, terug onder hun gezag te brengen. (zie boven)

Citaat:
terroriseert Hongkong
Het zijn net de anti-regeringsdemonstranten die op grote schaal geweld gebruikten. Het Westen staat dat absoluut niet toe in eigen land (bvb. in het VK worden de demonstranten bedreigd met gevangenisstraffen tot 10 jaar) maar steunt wel gewelddadige protesten in onder meer Oekraïne (Maidan), Syrië, Hong Kong, etc.

Citaat:
, voert een verwerpelijke sinificatiepolitiek uit in Tibet
Tibet is een autonome regio binnen China, Tibetaans is er de belangrijkste taal, Tibetanen moesten zich nooit aan de een-kind politiek houden en werden dus positief gediscrimineerd, etc. Boven al is, net als in de rest van China, de levensstandaard gigantisch gestegen, terwijl onder de Dalai Lama (niet zo lang geleden, 70 jaar of zo) het grootste deel van de bevolking lijfeigenen waren en niet ouder werden dan 30 jaar.

Citaat:
en Oost-Turkestan - ongeveer een miljoen Oeigoeren zitten in concentratiekampen,
Ook weer echt een broodje aap verhaal, en de Moslim landen geloven het niet meer.
Geradicaliseerde moslims worden naar een heropvoedingskamp gestuurd voor enkele maanden, wat ze bij ons beter ook eens zouden beginnen doen.

Citaat:
en eist zelfs een deel van de Noordpool op, terwijl China daar niet aan grenst.
Er zijn daar internationale verdragen over, en ik heb er geen weet van dat China die betwist.

Citaat:
Mijn oproep tot geweld is een reactie op het geweld op Rusland.
Het Westen gebruikt ook veelvuldig geweld, bvb. in het Midden-Oosten, en westerse proxy Israël voert er een genocide uit met westerse wapens.
Wil dat dan zeggen dat ik het recht heb om op te roepen tot geweld tegen overheidsinstellingen of ambassades?

Citaat:
De enige taal die Poetin, zijn corrupte kriek en zijn bedrijfspoedels als jijzelf begrijpen, is een grote bek teruggeven.
Die grote bek is er altijd geweest aan westerse zijde. Het is pas vrij recent dat de Russen het Westen een koekje van eigen deeg geven.

Citaat:
De NAVO had allang moeten dreigen van Moskou een nucleaire parkeerplaats te maken als ze niet opflikkeren uit Oekraine.
Daar werd al in het lang en het breed over gediscussieerd U hebt het warm water niet uitgevonden. De conclusie van zowat alle militaire experts en westerse regeringen was dat Rusland of Russische troepen aanvallen zou leiden tot een nucleaire wereldoorlog, en dus geen optie was.

Citaat:
Jij steunt imperialistische regimes en pleurt fakenews en onzin op dit forum.
Nogmaals bij de meeste van mijn berichten staan verwijzingen naar westerse pers!
Dus Rusland dat zijn belangen en etnische Russen verdedigt in wat vroeger de Sovjet-Unie was en gedurende eeuwen "Rusland" genoemd werd, is imperialistisch, maar het Westen dat landen aan de andere kant van de wereld aanvalt en bedreigt, omdat ze bvb. het lef hadden om hun olie industrie te nationaliseren, is dus niet imperialistisch, als ik het goed versta?

Citaat:
Haha ga jij nu een idioot als Massie aanhalen?
Wat deze man zegt betreffende de cijfers is alles behalve idioot en moest je eerlijk zijn zou je dat ook toegeven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2024, 06:18   #54507
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ongeveer iets meer dan 600 van de ongeveer 1000 man die de grens is overgestoken, is gesneuveld of gevangengenomen. (zie boven)
Ondertussen zijn reeds duizenden Oekraïners de grens overgestoken.
Echter, daarvan werden er al meer dan 1500 "permanent gedemobiliseerd".
De Russische campagne begint goed op gang te komen. Uiteindelijk zullen alle troepen van het Kiev regime uit de regio verwijderd worden, en lang zal dit niet meer duren.

https://tass.com/emergencies/1827591

Veel zorgwekkender is dat Kiev de kerncentrale van Zaporozhe beschoten heeft.

Het regime ziet geen uitweg meer, en in het nauw gedreven katten maken gekke sprongen.

Wees er echter gerust op dat de Russen hier wel raad mee weten, ze hebben al voor hetere vuren gestaan. Dit lijkt vooral de zwanenzang van een stervend regime, net zoals de Duitsers nog V1 en V2 raketten op Belgische steden afvuurden in 1945, ondanks het feit dat ze de oorlog eigenlijk al verloren hadden.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 augustus 2024 om 06:20.
Oud 12 augustus 2024, 06:23   #54508
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Straks staan ze in kursk te dansen op tafel
https://english.nv.ua/nation/russian...-50441617.html

De kursk verzet roept op om zich te vervoegen met UKR
Waar leest U "De kursk verzet roept op om zich te vervoegen met UKR" ik zie dat nergens staan in uw bron?
Oud 12 augustus 2024, 06:44   #54509
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Wat betreft de grensregio's van Kursk Oblast, wat ik lees in de Russische pers is dat deze regio niet zo goed beschermd was omdat de Russen uitgingen van het gezond verstand van de vijand.
In de regio Soemy werd bijna niet gevochten gedurende bijna 2 jaar en de Russen beschouwen deze regio, waar er meer Oekraïens dan Russisch gesproken wordt, ook niet als aan te hechten bij Rusland. De Kursk regio ligt ook nog veel te ver van Moskou om strategisch van belang te kunnen zijn in de huidige oorlog.
Naar het schijnt was de grens officieus zelfs open en werd er handel gedreven.
Dit alles zal nu tot het verleden horen, en de verwachting is dat de Russen een bufferzone zullen creëren zoals in Kharkov regio langs de hele grens.

De Wit-Russen worden ook erg nerveus hiervan, het Kiev regime hanteert geen logica meer, dus ze kunnen ook zomaar Wit-Rusland aanvallen. Wit-Russische troepen zijn zich aan het voorbereiden op Oekraïense militaire avonturen op hun grondgebied. Daarmee zou Kiev nog meer in eigen vel snijden, want dan zal Wit-Rusland officieel de oorlog verklaren aan Oekraïne en krijgen ze er een front bij, vlak bij Kiev.
Oud 12 augustus 2024, 07:19   #54510
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat betreft de grensregio's van Kursk Oblast, wat ik lees in de Russische pers is dat deze regio niet zo goed beschermd was omdat de Russen uitgingen van het gezond verstand van de vijand.
In de regio Soemy werd bijna niet gevochten gedurende bijna 2 jaar en de Russen beschouwen deze regio, waar er meer Oekraïens dan Russisch gesproken wordt, ook niet als aan te hechten bij Rusland. De Kursk regio ligt ook nog veel te ver van Moskou om strategisch van belang te kunnen zijn in de huidige oorlog.
Dit alles zal nu tot het verleden horen, en de verwachting is dat de Russen een bufferzone zullen creëren zoals in Kharkov regio langs de hele grens.

De Wit-Russen worden ook erg nerveus hiervan, het Kiev regime hanteert geen logica meer, dus ze kunnen ook zomaar Wit-Rusland aanvallen. Wit-Russische troepen zijn zich aan het voorbereiden op Oekraïense militaire avonturen op hun grondgebied. Daarmee zou Kiev nog meer in eigen vel snijden, want dan zal Wit-Rusland officieel de oorlog verklaren aan Oekraïne en krijgen ze er een front bij, vlak bij Kiev.
( lees , buiten Poetin )
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2024, 07:23   #54511
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
=LiberaalNL

"Sinificatiepolitiek"? De Oejgoeren hebben hun eigen autonome republiek, net als de Tibetanen. Hun taal is naast Chinees een officiële taal in de regio.
Wat hebben de Native Americans en de Palestijnen? Noegabollen.
U mag dan wel beweren dat U voor de Palestijnen opkomt, in realiteit houdt het Westen Israël een hand boven het hoofd, zonder Westerse steun (vooral Amerikaanse militaire steun en allerlei handelsakkoorden met de EU) zou Israël heel wat toontjes lager moeten zingen.
Ondanks het feit dat Israël zowat de 51ste Amerikaanse staat is, durfde Israël geen wapens leveren aan Oekraïne, want ze weten heel goed dat de Russen niet met zich laten sollen.
(Nu zult U waarschijnlijk zeggen dat ze wel met zich laten sollen in Kursk, wees gerust dat dit niet het geval is, Rusland heeft gewoon tijd nodig om nog meer troepen naar het gebied te sturen. Niet vanaf het front, daar maken de Russen gestaag vorderingen en dat zetten ze absoluut niet op het spel. Wel vanuit andere delen van Rusland, bvb. de Moermansk regio, Noord-Kaukasus en Oeral en Siberië. De Russische oorlogsmachine is log dus dat zal nog enige tijd in beslag nemen maar feit is dat de Kursk regio het graf zal worden van vele duizenden Oekraïense soldaten, tanks, etc. terwijl het militair-strategische nut van deze operatie is nul is)

U hebt dus liever een draad waar enkel gelijkgestemden aan het woord mogen komen?

Waar haal je dat? Rusland zal die landen pas aanvallen als deze landen Rusland EERST aanvallen, dus de militaire logica nietwaar? En ja, als nucleaire landen een nucleaire staat aanvallen, is de kans groot dat dit helemaal ontspoort, ook gewoon militaire logica hoor.

Volgens deze militaire logica heeft bvb. Oekraïne het recht om Rusland in Kursk aan te vallen. Of dat wel verstandig is is weer een heel andere vraag.

Wanneer en hoe heeft hij dat gezegd? Heb je verwijzing naar betrouwbare bron?
Als Nederland, of NAVO waarvan Nederland deel uitmaakt, Rusland aanvalt, dan is de kans groot dat het kernwapens zal regenen op Rusland, en op Nederland. Dat weet het kleinste kind, dat is geen bedreiging maar een herhaling van de feiten en militaire doctrine, voor moest iemand dit uit het oog verloren zijn.
Wat ik er uit opmaak is dat U het onaanvaardbaar vindt dat het Westen niet gewoon Rusland kan aanvallen en vernietigen zonder zelf vernietigd te worden. Het Westen is gewend in het globale Zuiden hun gang te gaan, kleine landjes aan te vallen zonder grote (onmiddellijke) gevolgen. Maar deze situatie is anders, en het kan geen kwaad alle hoofdrolspelers daar blijvend op te wijzen.

Er werd al veel ambassadepersoneel uitgewezen. Maar als je de communicatiekanalen uitschakelt of verzwakt, vergroot je ook direct weer de kans dat het helemaal uit de hand loopt. Daarom werden, ver weg van de persaandacht, een aantal ambassademedewerkers weer toegelaten. (en dus vice versa)

Bij zowat alles dat ik hier schrijf verwijs ik naar de westerse pers, niet naar Russische propaganda. dit maakt dat mijn berichten minder propagandistisch zijn dan die van anti-Russische propagandisten hier die voornamelijk putten uit zuivere propaganda zoals Euromaidanpress, Kyiv Independent, Ukrinform, etc.
Reeds veel langer maar zeker de laatste jaren is de westerse pers steeds Russofober geworden en gaat de pers volledig mee in het propagandaverhaaltje van de politieke elite. Dat komt omdat de westerse elite talloze miljarden geïnvesteerd heeft in het Kiev regime, en dan moet de "vrije pers" (in handen van de staat of bevriende miljardairs) volgen. Zag je ook tijdens bvb. de Kosovo oorlog, toen NAVO rechtstreeks betrokken was bij de illegale agressie tegen Servië en "onze jongens" oorlogsmisdaden begingen tegen Servische burgers.
Ik probeer daar weerwerk tegen te bieden, en echte Russische propaganda werd hier verboden, dus de mensen in het Westen horen maar een klok. Het tegenovergestelde van vrije pers trouwens, waar het Westen nochtans zo prat op gaat. (niet dat het in Rusland beter is trouwens op dat vlak, dat heb ik nooit beweerd)

Ik heb ook kritiek op Poetin maar als Poetin voorgesteld wordt als de baarlijke duivel en oorzaak van alle ellende in de Westerse pers, dan ga ik hem verdedigen.

De vergelijking is echt weer in typische "Liberaal" stijl (verwant trouwens aan die van Antoon, zelfde persoon?) bij het haar getrokken.
Hitler wilde NEderland en België binnenvallen en maakte daar niet echt een geheim van. Er is geen enkele indicatie dat Rusland Nederland of België wil bezetten, zolang deze landen de oorlog niet verklaren aan Rusland door Rusland of Russische troepen rechtstreeks aan te vallen.

Deze draad zou geen talloze berichten lang zijn moest het zo simpel zijn. Dit conflict was al aan het broeden, omdat het Westen Oekraïne als stormram richting Rusland wilde gebruiken en reeds bestaande tegenstellingen zwaar verder uitvergrootte en polarisatie in de hand werkte. Met als triest hoogtepunt Maidan, waar EU en Amerikaanse regeringen en ambassades rechtstreeks betrokken waren in het omver werpen van een democratisch verkozen president. Tot dan toe behield Rusland een relatief low profile wat Oekraïne betreft.
En nee Rusland ontkent het bestaansrecht van Oekraïne niet, zegt wel dat beide volkeren historisch erg verwant zijn, en dat grote stukken van wat vroeger Oekraïne was gewoon Russisch zijn. Een niet onbelangrijke nuance.

Ah ja? Neem het voorbeeld Georgië. Het is net het Westen dat Georgië zwaar onder druk zet en sancties afgekondigd heeft omdat de Georgische regering weigert om Rusland de oorlog te verklaren.

Taiwan werd ook door het Westen, reeds in de jaren 70, erkend als deel van de Volksrepubliek China, en noemt zichzelf officieel nog steeds "de republiek China". China dreigt dus een Chinese provincie binnen te vallen, en niet een landje met veel olie aan de andere kant van de wereld zoals de Amerikanen graag doen. De Russen in de jaren 90 kregen ook striemende Amerikaanse kritiek omdat ze dreigden Tsjetsjenië, door heel de wereld erkend als deel van Rusland, terug onder hun gezag te brengen. (zie boven)

Het zijn net de anti-regeringsdemonstranten die op grote schaal geweld gebruikten. Het Westen staat dat absoluut niet toe in eigen land (bvb. in het VK worden de demonstranten bedreigd met gevangenisstraffen tot 10 jaar) maar steunt wel gewelddadige protesten in onder meer Oekraïne (Maidan), Syrië, Hong Kong, etc.

Tibet is een autonome regio binnen China, Tibetaans is er de belangrijkste taal, Tibetanen moesten zich nooit aan de een-kind politiek houden en werden dus positief gediscrimineerd, etc. Boven al is, net als in de rest van China, de levensstandaard gigantisch gestegen, terwijl onder de Dalai Lama (niet zo lang geleden, 70 jaar of zo) het grootste deel van de bevolking lijfeigenen waren en niet ouder werden dan 30 jaar.

Ook weer echt een broodje aap verhaal, en de Moslim landen geloven het niet meer.
Geradicaliseerde moslims worden naar een heropvoedingskamp gestuurd voor enkele maanden, wat ze bij ons beter ook eens zouden beginnen doen.

Er zijn daar internationale verdragen over, en ik heb er geen weet van dat China die betwist.

Het Westen gebruikt ook veelvuldig geweld, bvb. in het Midden-Oosten, en westerse proxy Israël voert er een genocide uit met westerse wapens.
Wil dat dan zeggen dat ik het recht heb om op te roepen tot geweld tegen overheidsinstellingen of ambassades?

Die grote bek is er altijd geweest aan westerse zijde. Het is pas vrij recent dat de Russen het Westen een koekje van eigen deeg geven.

Daar werd al in het lang en het breed over gediscussieerd U hebt het warm water niet uitgevonden. De conclusie van zowat alle militaire experts en westerse regeringen was dat Rusland of Russische troepen aanvallen zou leiden tot een nucleaire wereldoorlog, en dus geen optie was.

Nogmaals bij de meeste van mijn berichten staan verwijzingen naar westerse pers!
Dus Rusland dat zijn belangen en etnische Russen verdedigt in wat vroeger de Sovjet-Unie was en gedurende eeuwen "Rusland" genoemd werd, is imperialistisch, maar het Westen dat landen aan de andere kant van de wereld aanvalt en bedreigt, omdat ze bvb. het lef hadden om hun olie industrie te nationaliseren, is dus niet imperialistisch, als ik het goed versta?

Wat deze man zegt betreffende de cijfers is alles behalve idioot en moest je eerlijk zijn zou je dat ook toegeven.
Met hetzelfde gemak kan je stellen dat grote stukken die nu Rusland zijn eigenlijk feitelijk niet Rusland horen te zijn.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2024, 07:48   #54512
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

... bij de meeste van mijn berichten staan verwijzingen naar westerse pers!

...

Westerse leugenpers.

Oud 12 augustus 2024, 07:55   #54513
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... in het nauw gedreven katten maken gekke sprongen.

...

Als ge daar ooit een probleem (*) mee zoudt hebben, is er nochtans een héél simpele oplossing:

zet enkele (grote) stappen achteruit en LAAT DIE KATTEN MET RUST.

Waarom altijd alles zo moeilijk willen maken?

(*) het jaagt u angst aan, ge kunt er niet goed meer van slapen, ge begint er in uw broek van te schijten, uw fijngevoelig communiezieltje wordt er diep door gekwetst, ... whatever

Oud 12 augustus 2024, 08:03   #54514
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Met hetzelfde gemak kan je stellen dat grote stukken die nu Rusland zijn eigenlijk feitelijk niet Rusland horen te zijn.
Het zou inderdaad interessant zijn om eens een kaart te maken van alle gebieden die de Russen de voorbije eeuwen van hun buren gestolen hebben. En waarheen ze dan net als de Duitsers destijds in Oost-Europa overal kolonisten heen gestuurd hebben.

Reactie van de koning van het whataboutisme: de VS en Israël zijn helemaal gestolen van andere volkeren.
Oud 12 augustus 2024, 08:59   #54515
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De russen hebben zich totaal laten verrassen, bewaakten en beveiligden hun grens niet met een land waar ze zelf een oorlog tegen begonnen... Gerasimov heeft hier een gigantische flater begaan. Alleen wat Mobiks om de grens te bewaken... En daarachter wat TikTok Akhmat eenheden die op de loop gingen. De echte gevechtseenheden waren verplaatst naar Kharkiv.

Resultaat : 400km2 in één week ingenomen.

Citaat:
Die doorzichtige poging van Putler om zijn handpop uit wit-rusland wat te laten dreigen om zo Kiev er toe aan te zetten om troepen naar daar te verplaatsen gaat op een kouwe steen vallen tomm.

Te doorzichtig, te primitief. Even lachwekkend als het gebruikelijke geblaas dat we dan meestal krijgen van Herr Flick Medvedev die wat komt dreigen met kernwapens.

Hier, geniet van de laatste update.

https://www.youtube.com/watch?v=CMuyJI7fLOk
Oud 12 augustus 2024, 09:02   #54516
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Ik begin te begrijpen waarom Ukraine Kursk Oblast is binnengevallen. Historisch gezien, was de meerderheid van de bevolking daar nl. Oekraiens.

Ik heb data gevonden van een census in 1897 (onder Tsaristisch Rusland dus) en de bevolkingssamenstelling toen was 62% Oekraiens, 36% Rus:

https://www.demoscope.ru/weekly/ssp/...ng.php?reg=713

Het is dus begrijpelijk dat het Oekraiense leger een gebied wil heroveren dat historisch Oekraiens is.

Rusland zal dat ook wel begrijpen, want het gebruikt eenzelfde argument voor de Donbas.

Het is dan ook niet meer dan logisch, om de goede vrede te bewaren, dat Rusland deze gebieden afstaat aan Oekraiene, om zo de weg naar vrede te openen.

Oud 12 augustus 2024, 10:39   #54517
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik begin te begrijpen waarom Ukraine Kursk Oblast is binnengevallen. Historisch gezien, was de meerderheid van de bevolking daar nl. Oekraiens.

Ik heb data gevonden van een census in 1897 (onder Tsaristisch Rusland dus) en de bevolkingssamenstelling toen was 62% Oekraiens, 36% Rus:

https://www.demoscope.ru/weekly/ssp/...ng.php?reg=713

Het is dus begrijpelijk dat het Oekraiense leger een gebied wil heroveren dat historisch Oekraiens is.

Rusland zal dat ook wel begrijpen, want het gebruikt eenzelfde argument voor de Donbas.

Het is dan ook niet meer dan logisch, om de goede vrede te bewaren, dat Rusland deze gebieden afstaat aan Oekraiene, om zo de weg naar vrede te openen.

Poetin gaat zeker begrijpen dat er nu snel een referendum moet komen om deze mensen die al eeuwenlang de Oekrainse taal spreken terug bij hun vaderland te laten behoren.
Oud 12 augustus 2024, 14:45   #54518
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
( lees , buiten Poetin )
NAtuurlijk maakt dit de Russen nerveus, want als ze zulke militair totaal zinloze dingen doen uit pure wanhoop, is er veel mogelijk, bvb. een aanval op nucleaire installaties.
Dit zal de uitkomst van de oorlog, ver hen, alleen maar negatief beïnvloeden, maar uiteraard baart dat de Russen zorgen.

Echter, als dat laatste alleen een motivatie wordt om het leven van duizenden Oekraïense militairen op het spel te zetten, dan heb je niet meer te maken met een rationele vijand. Maar meer met een soort IS, militair een dwerg vergeleken met Rusland, China en het Westen, maken geen enkele kans, maar ze compenseren dat door terreur te zaaien onder de bevolking van die landen.

Het is een strategie bij gebrek aan beter, maar het zorgt er wel voor dat je nergens bondgenoten zult maken, enkel vijanden, en dus heel alleen zult eindigen in het mortuarium, net zoals met IS gebeurde toen deze hun westerse geldschieters EN tegelijk ook de Russen en Chinezen aanvielen.

Deze laatste actie van het Kiev regime zal hen alleszins geen vrienden opleveren in Rusland, wel in tegendeel, en evenmin in China of het Globale Zuiden, en zelfs hier hoor ik regelmatig, "dat zijn dan de zogenaamde "goeien" "ze hadden ons weer serieus bij onze kloten". Nog belangrijker is dat veel Oekraïners zich ook steeds meer en steeds openlijker (zie je op sociale media, de angst is weg) beginnen afvragen waarom hun mannen eigenlijk sterven.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 augustus 2024 om 14:50.
Oud 12 augustus 2024, 14:54   #54519
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom dan? Hoeveel jaar gedurende de geschiedenis hebben die stukken bij de Oekraïense staat behoord?
Oud 12 augustus 2024, 14:56   #54520
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Westerse leugenpers.

Ze liegen idd. soms of ze zijn meestal zeer eenzijdig, maar nooit zal dat in het voordeel van Rusland zijn.
Ik citeer de westerse pers om mijn standpunt te bewijzen, de westerse pers heeft geen enkel belang om in het voordeel van Rusland te liegen of eenzijdige informatie te verspreiden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be