Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2025, 11:33   #60341
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het gevaarlijke aan jou is dan ook dat jij volslagen bent geïndoctrineerd met Poetinpropaganda en je steeds verder radicaliseert, te vergelijken met coronawappies of fundamentalistische moslims. Daarbij doe je alsof je argumenten aandraagt, terwijl je louter alles wat uit het Kremlin komt opdreunt.
Inderdaad, het is zelfs zo dat als expliciete contradicties naar voren geschoven worden, daar helemaal niet op ingegaan wordt. Als een eerlijk mens vaststelt dat hij zich vergist, dan kunnen er twee dingen gebeuren:
1) hij houdt op met zich te vergissen
2) hij houdt op met een eerlijk mens te zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 11:35   #60342
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In dat geval is er geen sprake meer van Polen of Finland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/RS-28_Sarmat
De raket kan 40 megaton TNT-equivalent vervoeren, tweeduizendmaal krachtiger dan de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki.[3][4]
We weten allemaal dat noch de Russen, noch het westen, atoombommen zal of kan gebruiken. Dat is dus Medvedev zatlapperij, maar daar moet niemand rekening mee houden.

Het is gewoon heel spijtig dat we daar in 't begin geloof aan gehecht hebben en schrik hadden. Want atoombommen zijn onbruikbaar.
Oud 24 augustus 2025, 11:40   #60343
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gevaarlijke aan jou is dan ook dat jij volslagen bent geïndoctrineerd met Poetinpropaganda en je steeds verder radicaliseert, te vergelijken met coronawappies of fundamentalistische moslims. Daarbij doe je alsof je argumenten aandraagt, terwijl je louter alles wat uit het Kremlin komt opdreunt.
Wat deze oorlog betreft steun ik grotendeels Poetin dat klopt.
Maar in veel binnenlandse kwesties ben ik het niet met hem eens. Ik vind de huidige Russische houding ten opzichte van het Isrraelisch-Palestijnse conflict ook maar hypocriet. Rusland steunt de Palestijnen met woorden maar niet met daden. Ik ben ook niet zo'n fan van de rol van de orthodoxe kerk in de politiek of van figuren als Kadyrov.
Natuurlijk dit conflict is geen a la carte menu. Het is de keuze tussen Poetin enerzijds en een extreem Russofoob uiterst-rechts marionettenregime van het westers imperialisme anderzijds. Dan is de keuze vlug gemaakt.

Maar globaal gezien heb ik veel meer bewondering voor het Chinese systeem, voor hun road- and belt initiative, etc. China is echt een voorbeeldland voor het globale zuiden. Tot de jaren 50 armer dan de meeste Afrikaanse landen, terwijl ze nu het Westen aan het inhalen zijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 11:44   #60344
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat deze oorlog betreft steun ik grotendeels Poetin dat klopt.
En ge doet dat door "argumenten" te herhalen die intern incoherent zijn, en die botsen met elementaire feiten. Het is onmogelijk dat ge dat niet weet.
Oud 24 augustus 2025, 11:45   #60345
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rusland steunt de Palestijnen met woorden maar niet met daden.
Ge zijt dus ook nog ene die wilt dat moslims in leven blijven. Uw geval wordt zwaarder en zwaarder he
Oud 24 augustus 2025, 11:57   #60346
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge zijt dus ook nog ene die wilt dat moslims in leven blijven. Uw geval wordt zwaarder en zwaarder he
Zijn geliefkoosde China weet nochtans hoe je de Oeigoeren moet aanpakken. Ik zou hem nog niet afschrijven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 12:00   #60347
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Zijn geliefkoosde China weet nochtans hoe je de Oeigoeren moet aanpakken. Ik zou hem nog niet afschrijven.
Mmm. Daar zit iets in
Oud 24 augustus 2025, 12:08   #60348
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We weten allemaal dat noch de Russen, noch het westen, atoombommen zal of kan gebruiken. Dat is dus Medvedev zatlapperij, maar daar moet niemand rekening mee houden.

Het is gewoon heel spijtig dat we daar in 't begin geloof aan gehecht hebben en schrik hadden. Want atoombommen zijn onbruikbaar.
Als er een land parking wil maken van Moskou en Sint-Petersburg dan zullen de Russen die raketten wel gebruiken en parking maken van de landen die Rusland kapot willen maken.

Zoals ik hier al verschillende keren uitgelegd heb, zijn atoombommen slechts de laaatste stap, maar de kans dat het zo ver komt in een gewapend conflict tussen 2 kernmachten (een fundamenteel conflict, geen spierballengerol of operetteoorlog als tussen Pakistan en Indie) is groot. Zo groot dat zelfs de grootste oorlogsstoker of havik dit risico niet zal willen nemen.

Stel bvb. dat NAVO Lukashenko van de macht wil verdrijven in Belarus, een idee geopperd in de Atlantic Council.

Of gewoon een no fly zone instellen boven Oekraine, wat Zelensky in het begin van de oorlog voorstelde.

Om dit te kunnen handhaven moet NAVO superioriteit hebben in het luchtruim boven Oekraine, en dus de Russische luchtafweer uitschakelen, zoniet zullen de vluegtuigen die nodig zijn om zo'n no flyzone te handhaven massaal uit de lucht geschoten worden.
Die luchtafweer bevind zich op Russusch grondgebied, dus NAVO moet militaire basissen op Russisch grondgebied aanvallen.
De Russen zullen als reactie, conform internationaal recht, militaire basissen in NAVO-landen aanvallen, bvb. Kleine Brogel of Rammstein, met conventionele ballistische raketten.
Dan kan de NAVO daarop reageren door deescalatie ("t was maar om te lachen") maar dan mislukt de,no fly zone. Die kans lijkt mij klein. Veel logischer is dat NAVO nog meer militaire Russiscge basissen zal bombarderen, en de Russen nog meer NAVO basissen.
Volgende logische stap is dat NAVO het centrum van politieke macht bombarderen, wat ze altijd doen, dus Moskou, en wellicht ook andere steden. Waarom de Russrn hetzelfde zullen doen, dus (onder meer) Brussel en het NAVO hoifdkwartier. Slecht nieuws voor de inwoners van Haren.
Dan spreken we, nog zonder kernwapens, reeds over vele duizenden slachtoffers langs beide kanten, en de gedeeltelijke vernietiging van bvb. Brussel.
De kans dat het van daaruit nog verder escaleert is gigantisch groot daar moet ik hopelijk geen tekeningetje bij maken?

Laatst gewijzigd door tomm : 24 augustus 2025 om 12:11.
Oud 24 augustus 2025, 12:27   #60349
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
De Oeigoeren leven in de Oeigoerse Autonome Regio, waar Oeigoers naast Chinees de officiele taal is, en de meeste scholen, media, administratue, etc Oegoerstalig zijn. In de regio hebben ongeveer 39000 moskeeen een licentie van de overheid.

In deze regio was er wel sprake van het "Turkestaanse legioen", een aan ISIS gelieerde terroristische organisatie die aanslagen pleegde in China, en waarschijnlijk door westerse inlichtingendiensten gefinancierd wordt.

Volgens de Chinese inlichtingendiensten was er sprake van radicalisering in bepaalde moskees en madrasas, en bepaalde families, die rekruteerden voor het Turkestaans Legioen. De Chinezen hebben die kanker niet laten uitzaaien, en alle betrokkenen gearresteerd en ondergebracht in heropvoedingskampen. Geradikaliseerde moskeeen en madrasa werden gesloten en vrouwen van geradicaliseerde families werden onvruchtbaar gemaakt. De Chinezen leveren geen half werk, zonder dat ze vele 10000'en onschuldige kinderen afslachtten, van de Oeigoerse steden en wijken parking maakten, en de hele bevolking uuthongerden, zoals Israel in Gaza doet.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 augustus 2025 om 12:29.
Oud 24 augustus 2025, 12:34   #60350
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er een land parking wil maken van Moskou en Sint-Petersburg dan zullen de Russen die raketten wel gebruiken en parking maken van de landen die Rusland kapot willen maken.
Juist, en noch het ene, noch het andere zal gebeuren.
Oud 24 augustus 2025, 12:35   #60351
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Oeigoeren leven in de Oeigoerse Autonome Regio, waar Oeigoers naast Chinees de officiele taal is, en de meeste scholen, media, administratue, etc Oegoerstalig zijn. In de regio hebben ongeveer 39000 moskeeen een licentie van de overheid.
Bon, ge zult dus ook onze vijand zijn als we hier moslim gaan smoren. Onze twee vijandige volkeren, Russen en moslims, daar zijt gij fan van.
Oud 24 augustus 2025, 12:59   #60352
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LiberaalNL

Waar en wanneer zou ik dat dan gezegd hebben?
Hier, collaborateur:

Citaat:
brother paul

Ten eerste denk ik niet dat het zo gemakkelijk is hier mannen te mobiliseren als in Oekraïne of Rusland. Als ik moet meevechten, dan deserteer ik bij de eerste beste kans die ik krijg en sluit me aan bij de Russen. Of ik geef informatie door aan de Russen. Ik denk trouwens niet dat ze me zullen verplicht rekruteren, als ze ook maar een kleine achtergrond check doen en enkele hersencellen hebben.
Het volledige bericht staat hier: https://forum.politics.be/newreply.p...ply&p=10112852.

Citaat:
U leeft in uw eigen fantasiewereld, best zielig.
Komend van een Poetinpropagandapapegaai als jij is dat tamelijk lachwekkend.

Citaat:
In dat geval is er geen sprake meer van Polen of Finland.

https://nl.wikipedia.org/wiki/RS-28_Sarmat
De raket kan 40 megaton TNT-equivalent vervoeren, tweeduizendmaal krachtiger dan de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki.[3][4]
Je moet nooit buigen voor een Rus.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 13:24   #60353
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 13:27   #60354
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals ik hier al verschillende keren uitgelegd heb, zijn atoombommen slechts de laaatste stap, maar de kans dat het zo ver komt in een gewapend conflict tussen 2 kernmachten (een fundamenteel conflict, geen spierballengerol of operetteoorlog als tussen Pakistan en Indie) is groot. Zo groot dat zelfs de grootste oorlogsstoker of havik dit risico niet zal willen nemen.

Stel bvb. dat NAVO Lukashenko van de macht wil verdrijven in Belarus, een idee geopperd in de Atlantic Council.

Of gewoon een no fly zone instellen boven Oekraine, wat Zelensky in het begin van de oorlog voorstelde.

Om dit te kunnen handhaven moet NAVO superioriteit hebben in het luchtruim boven Oekraine, en dus de Russische luchtafweer uitschakelen, zoniet zullen de vluegtuigen die nodig zijn om zo'n no flyzone te handhaven massaal uit de lucht geschoten worden.
Die luchtafweer bevind zich op Russusch grondgebied, dus NAVO moet militaire basissen op Russisch grondgebied aanvallen.
De Russen zullen als reactie, conform internationaal recht, militaire basissen in NAVO-landen aanvallen, bvb. Kleine Brogel of Rammstein, met conventionele ballistische raketten.
Dan kan de NAVO daarop reageren door deescalatie ("t was maar om te lachen") maar dan mislukt de,no fly zone. Die kans lijkt mij klein. Veel logischer is dat NAVO nog meer militaire Russiscge basissen zal bombarderen, en de Russen nog meer NAVO basissen.
Volgende logische stap is dat NAVO het centrum van politieke macht bombarderen, wat ze altijd doen, dus Moskou, en wellicht ook andere steden. Waarom de Russrn hetzelfde zullen doen, dus (onder meer) Brussel en het NAVO hoifdkwartier. Slecht nieuws voor de inwoners van Haren.
Dan spreken we, nog zonder kernwapens, reeds over vele duizenden slachtoffers langs beide kanten, en de gedeeltelijke vernietiging van bvb. Brussel.
De kans dat het van daaruit nog verder escaleert is gigantisch groot daar moet ik hopelijk geen tekeningetje bij maken?
Maar Tommeke toch dat riedelke klinkt nu al 4 jaar je hebt echt geen impact meer, de jodiumtabletten liggen bij iedereen klaar. Heet enige impact die je nog heb tis bij die groene schijthommels en alle emopolitiekmensen

Denk je nu echt dat ukraine geen noflyzone kan maken waarom hebben ze dan glijbommen nodig leg dsat eens uit

En denk je nu echt dat ze die luchtafweer niet kunnen uitschakelen ze doen niet anders elke dag eentje en ja rusland heeft er veel dus het duurt een tijdje

Heb het u al gezegd die bom op brussel mogen ze gerust laten vallen dan is dat een fantastische opruiming van die bruine vlek daar. Maar nog beter denk je nu serieus dat rusland voorbij polen, duitsland en nederland geraakt.. succes met uw holle fantazie ze geraken nog geen 100km diep in ukraine

Laatst gewijzigd door brother paul : 24 augustus 2025 om 13:30.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 15:18   #60355
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangezien Rusland vindt dat het in "neutrale" landen mag dezelenskren met een tankkolonne naar Kiev, zou het westen toch met tanks wit Rusland kunnen delukifieren he. Dat zijn toch de nieuwe regels die de Vlad zelf uitgevaardigd heeft: in "neutrale" landen mogen de machtsblokken leiders verwijderen waarvan ze vinden dat ze teveel naar den andere kant overhellen he.

Ik neem aan dat de Vlad daar helemaal mee akkoord gaat, want hij zegt zelf dat zoiets nodig is voor de neutraliteit.

Immers, gezien de Vlad vond - dat zei je zelf he - dat aangezien zijne copain in 2014 door het volk werd weggejaagd, en dat dat dus levensgevaarlijk was voor Rusland, gezien dat er nadien mindere copains zouden kunnen komen die ooit eens de wet zouden afschaffen waarmee Oekraine geen lid van de NATO kan worden, waardoor ooit eens Oekraine misschien lid van de NATO zou worden zoals Finland, de Baltische staten, Noorwegen, en Polen, en wie weet misschien ooit zelfs Amerikaanse basissen hebben die wie weet atoombommen zouden hebben op Rusland gericht, het NORMAAL WAS OM HET LAND DIRECT BINNEN TE VALLEN en daar terug een copain te installeren of ronduit te annexeren, kunnen wij langs NATO kant toch hetzelfde zeggen van de Louka he.
Want zo ne geweldige copain met het westen is diene Louka niet. Die zou het misschien ooit eens in zijn bolleke kunnen halen om een militair pakt te sluiten met Rusland, waardoor er misschien ooit eens Russische basissen in Wit Rusland zouden komen, die, wie weet, ooit eens atoombommen op NATO landen gericht zouden kunnen bevatten: NATO MOET DUS DIRECT WIT RUSLAND BINNEN VALLEN zoals de Russen dat deden in Oekraine he, om daar ne nato-vriendelijkere gast te installeren, of ronduit aan NATO landen te annexeren, wa peisde ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 augustus 2025 om 15:24.
Oud 24 augustus 2025, 17:03   #60356
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier, collaborateur:

Het volledige bericht staat hier: https://forum.politics.be/newreply.p...ply&p=10112852.

Komend van een Poetinpropagandapapegaai als jij is dat tamelijk lachwekkend.

Je moet nooit buigen voor een Rus.
"Als ik moet meevechten" niet gelezen?
Oud 24 augustus 2025, 17:22   #60357
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

brother paul

Citaat:
Maar Tommeke toch dat riedelke klinkt nu al 4 jaar je hebt echt geen impact meer, de jodiumtabletten liggen bij iedereen klaar.
Dus volgens U beschermen jodiumpillen tegen een atoomlading die 2000 keer sterker is dan Hiroshima?

Citaat:
Denk je nu echt dat ukraine geen noflyzone kan maken waarom hebben ze dan glijbommen nodig leg dsat eens uit
De Russen gebruiken drones, glijbommen, raketten, etc.
Veel schiet er niet meer over van die "superieure Westerse luchtafweer" zo lek als een zeef. Ook de "iron dome" bleek maar een zwak beestje.

Citaat:
En denk je nu echt dat ze die luchtafweer niet kunnen uitschakelen ze doen niet anders elke dag eentje en ja rusland heeft er veel dus het duurt een tijdje
Ze proberen al 3 jaar verwoed de Kerch brug kapot te schieten isnog steeds niet gelukt. De Russische luchtafweer werkt stukken beter dan de westerse.

Citaat:
Heb het u al gezegd die bom op brussel mogen ze gerust laten vallen dan is dat een fantastische opruiming van die bruine vlek daar.
Als er een raket met de vernietigingskracht van 2000 keer Hiroshima op Brussel valt is heel Belgie een nucleaire woestijn, en West-Duitsland, Nederland en Noord-Frankrijk evenzeer, zelfs Londen waarschijnlijk.

Citaat:
Maar nog beter denk je nu serieus dat rusland voorbij polen, duitsland en nederland geraakt.. succes met uw holle fantazie ze geraken nog geen 100km diep in ukraine
Ruslands meest bekeken talkshow toont snelheid van kernaanval: ‘Eén Sarmat-raket en het is geregeld’
Parijs: 200 seconden, Berlijn: 106 seconden, Londen: 202 seconden.

https://www.hln.be/buitenland/russis...%20hoofdsteden.

Rusland zet bijna geen ballistische raketten in in Oekraine.

De aanval op die Amerikaanse fabriek vond plaats vlakbij de Slovaakse grens, dus bijna 2000 km. van de Russische grens.

Laatst gewijzigd door tomm : 24 augustus 2025 om 17:30.
Oud 24 augustus 2025, 17:38   #60358
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, en noch het ene, noch het andere zal gebeuren.
En dat is net de bedoeling van dat kernarsenaal.
Oud 24 augustus 2025, 17:47   #60359
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht eerder aan burgers zoiets toelaten om te doen. Ik hou niet van staatsdiensten die mogen mollen, en burgers die dat niet mogen doen. Het gaat hem er alleen maar om dat burgers die een trol mollen, nadien geen last hebben met het gerecht. Dat er een administratief onderzoek komt, is noodzakelijk, maar dat kan geholpen worden door burgers die zelfs op voorhand aangeven dat ze X of Y gaan mollen. Een klein onderzoekje van de posities van X of Y maken dan dat het licht discreet op groen gezet wordt he.

Wij moeten naar de democratisering van moord gaan he.
Allemaal heeel leuk, zulke cowboy scenario's maar dat helpt niemand één stap verder in de echte wereld.

En in die echte wereld zijn er wel degelijk in elke westerse democratie een legertje aangestuurde vijandige trollen die systematisch aan disinfo doen. Dat is een performant wapen om ons van binnenuit te verzwakken door de publieke opinie te manipuleren dat de vijand 'niet echt' is en dat we het ons het gevaar enkel 'inbeelden'. Als je maag sterk genoeg is : bekijk enkele van de agitpropfilmpjes van de pvda hoe ze defensie uitgaven banaliseren en verdacht maken door die af te zetten tegenover lokale sociale noden die volgens hun Olgino-script daardoor niet worden aangepakt

En de rechtstaat binnen dewelke wij leven heeft hiertegen zo goed als géén legitiem verweer omwille van het basisrecht van free speech.

Ook onze media worstelen met dit fenomeen : hun uitgangspunt is dat ze alles als 'nieuws' moeten/willen coveren en dus krijgt die disinfo vanuit Olgino hierdoor ook exposure in reguliere media. Wat dan op zijn beurt er weer door zorgt dat Jan met de pet op denkt dat dit OK is, 'want het staat in de gazet'.

Zenders zoals VRT hebben ernstige investeringen gedaan in fact-checking, en dat is zowat het enige middel dat er bestaat tegen Olgino bullshit.

Enig probleem : het is bijzonder goedkoop om tien BS verhalen te schrijven voor een trollenfabriek, het kost veel meer tijd en dus geld om die verhalen door fact checkers tegen het licht te laten houden.

In aantal verlies je zulke strijd altijd...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2025, 17:57   #60360
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht eerder aan burgers zoiets toelaten om te doen. Ik hou niet van staatsdiensten die mogen mollen, en burgers die dat niet mogen doen. Het gaat hem er alleen maar om dat burgers die een trol mollen, nadien geen last hebben met het gerecht. Dat er een administratief onderzoek komt, is noodzakelijk, maar dat kan geholpen worden door burgers die zelfs op voorhand aangeven dat ze X of Y gaan mollen. Een klein onderzoekje van de posities van X of Y maken dan dat het licht discreet op groen gezet wordt he.

Wij moeten naar de democratisering van moord gaan he.
Patrick, héél af en toe zou je toch eens moeten proberen om iets ernstig te bespreken in plaats van je blaffers-logica te promoten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be