![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#60361 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waardoor we dat kunnen vergeten en elk dreigement van "als ge dit doet krijgt ge een atoombom op uw kop" larie is die totaal kan verwaarloosd worden, tenzij misschien in de handen van een waanzinnige ideoloog. En zelfs daar moeten we niet naar dreigementen luisteren, want dreigementen zijn bewijzen van onmacht. Als een ideoloog tot zelfopoffering beslist om zijn ideaal te realiseren, dan zal hij dat in elk geval doen, onafhankelijk van enige "conditie".
DAT is bijvoorbeeld het gevaar bij de Iraniers, die, mochten het daadwerkelijk heel gelovige moslims zijn (waar misschien twijfel over is als puntje bij paaltje komt bij de leiders) zoals een plofmohamedaan hun atoombommen op Israel zouden gooien, want beter verglaasde grond dan ex-moslim grond. Dat Iran dan ook opgesmoord kan worden, kan hen worst wezen, zoals met een plofmohamedaan, zij hebben hun taak van goede gelovige volbracht. Mijn idee is dat het enkel domme volkse moslims zijn die zo gelovig zijn, en dat de top daar een beetje doet alsof maar in de grond geen zin heeft om zo hard te geloven in de 70 maagden dat ze het er dan maar voor doen. Kortom, behalve in de handen van een gelovige moslim, kunnen we doen alsof er geen atoombommen bestaan. Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 18:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60362 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooie illustratie. Nonkel Hitler wilde enkel Sudetenland voor de duitstalige broeders te helpen, en dus viel hij van Engeland tot Egypte en tot Rusland aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60363 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60364 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij krijgen enorm ingehamerd dat mensen doden "verkeerd" zou zijn, en dat als het al gebeurt, het "de staat" moet zijn. De dag dat we doorzien dat dat enorm veel mogelijkheden beperkt, is mijn scenario perfect toepasbaar in de echte wereld. Ik geef echter toe dat zolang veel mensen met dat taboe blijven zitten, het enkel maar een politiek ideaal is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60365 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen dat als er meer sociale miserie met hopelijk veel dode uitgehongerde kindertjes kan komen door defensie uitgaven, dat JUIST EEN EXTRA ARGUMENT is voor die uitgaven ![]() Zie, mijn GANS POLITIEK DENKPATROON hangt vast aan "moord is a priori goed, behalve als er een goeie reden is om dat niet te doen". Ik heb daar een ecologische reden voor gevonden ook nog ![]() Neem dat als uitgangspunt van mijn politieke ideaal, en je kan bijna al mijn posts voorspellen zie ![]() Ik zou iets gevoeliger kunnen zijn voor seriekindermoordenaarspropaganda, maar er zijn eigenlijk maar weinig propagandisten die daarop inspelen, blijkbaar. Maar ik geef toe dat men daar een gevoelige snaar zou kunnen raken en mij ook opsluiten in een resonantiekamer. Ik vraag mij wel af met hoeveel we zouden zijn in die resonantiekamer ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60366 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een basis recht moet een reden van bestaan hebben. Wat zijn de redenen van bestaan van het recht op free speech ? Ik zou denken dat de fundamentele reden van bestaan van dat recht zit in het feit dat de WAARHEID altijd moet kunnen gezegd worden. Maar ik zie geen enkele reden om een fundamenteel recht te geven aan leugens. Het fundamenteel recht om lulkoek mogen te vertellen is even idioot als het fundamentele recht om de omgeving te vergiftigen. Kortom, er zou geen RECHT OP LIEGEN mogen zijn. Maar nu zitten we met een filosofisch, EN een politiek probleem. Hoe beslissen we wat leugens zijn ? Ten eerste is het een fundamenteel politiek probleem. Het is bijzonder gevaarlijk om dat aan een overheid, een Ministerie van de Waarheid, over te laten, zoals 1984 illustreert. Er is dus in de eerste plaats een fundamenteel recht om de leugens van de overheid aan te klagen. De arbitrage over wat nu leugens zijn en wat nu waar is, is moeilijk. Maar er is ook een fundamenteel filosofisch probleem. Er is geen manier om zeker te zijn dat een uitspraak waar is. Behalve in enkele vakken zoals de wiskunde, en zelfs daar zijn er fundamentele problemen. Niettemin hebben we een methode ontdekt die dat het beste doet: de wetenschappelijke methode. Jammer genoeg kan men de wetenschappelijke methode niet "officieel decreteren". De wetenschappelijke methode is een individuele verificatie, geen officiele stempel. Het is dus onmogelijk om een strikte lijn te tekenen tussen wat nu toegelaten uitspraken zijn, WANT WAAR, en wat nu leugens zijn of dwaasheden. Maar dat is een theoretische moeilijkheid. Er is een grijze zone. Niettemin moeten we niet overdrijven: er zijn uitspraken die ABSOLUUT MET ZEKERHEID BULLSHIT ZIJN. En ik denk dat we daar geen "vrijheid van meningsuitingsrecht" moeten aan toekennen. Wie openbaar aanwijsbare lulkoek met hoge dosis vertelt, moet niet kunnen rekenen op een vrijheid volgens mij. (en ik reken religieuze lulkoek daar ook onder). Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60368 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() commietommie dacht waarschijnlijk dat je te lui zou zijn om zijn schrijfsel op te zoeken in het forum. Wat gaat onze pvda mol nu als vervolgverhaal uitvinden nu zijn leugen ontmaskerd is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60369 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zielig...
met de broek op de enkels, en nog menen te mogen rond klaroenen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#60370 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een fundamentele taak, als je deel uit maakt van een volk, om, als het moet, er ook voor te vechten. Ideaal gezien besteden we dat uit aan "professionelen" maar dat gaat maar tot op een zeker punt. Wanneer uw volk door een overmacht aangevallen wordt, en uw "professionelen" halen het niet, dan denk ik dat het een basis taak is van elkeen om, zolang men collectief beslist om trachten volk en territorium te verdedigen, mee gaan te vechten.
Wil je dat niet, dan ben je eigenlijk niet welkom in dat volk. Want dan ben je een parasiet, en erger nog, een eventuele verrader. Je bent dan zoals de vader die niet tussenkomt als zijne kleine meppen krijgt van een bende crapuul. Of erger, mee gaat meppen. Want in de grond wilde hij geen vader zijn ; of hij heeft schrik om ook een trap te krijgen en doet dus met de bullebakken mee. Je bent dan een onwaardig vader, en uwe kleine zou beter door iemand anders opgevoed worden. Natuurlijk kan het zijn dat de situatie hopeloos is, en dat het herleiden in slavernij, uitgeroeid worden, of gelijk welke andere ambitie de aanvaller heeft, te verkiezen valt boven "vechten". Maar dat is een collectieve beslissing. Mocht men het speltheoretisch toelaten om individueel te kiezen, dan is elk volk een vogel voor de eerste de beste kat die aanvalt. Immers, het is altijd opportuun om de anderen te laten vechten, en zelf te profiteren van de eventuele winst. Men kan dus onmogelijk aanvaarden dat die keuze individueel gemaakt wordt, of anders moet men aan de grenzen een bordje zetten: "val maar binnen, wij zullen ons allemaal direct overgeven zie". Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 18:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60371 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60372 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Support the country you live in or live in the cuntry you support.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind dat altijd grappig als je die Poetin fanbase hoort, vooral den diene met zijn verschrikkelijk "westblok" die toch maar in dat verschrikkelijk dictatoriaal westblok blijft, en niet naar Vladimir zijn paradijs uitwijkt. En 't is niet dat het niet kan he, Vladimir heeft officieel alle westerse landverraders die hem willen pijpen, een permanent visum belooft, en, als ge echt ne goeie maffioos zijt, zelfs de Russische nationaliteit. Ge vraagt U dus af wat die gifspuwers hier nog doen he. Er is een heel heel groot verschil tussen eigen problemen aanklagen, en meeheulen met de vijand he. Laatst gewijzigd door patrickve : Gisteren om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60374 |
Europees Commissaris
|
![]() Als Rusland een NAVO-land aanvalt, vorm jij een gevaar. Dat is het punt. Jij bent wat we in Nederland een NSB'er noemen. Je kunt er overigens zeker van zijn dat jij van je bed wordt gelicht bij een oorlog tussen Rusland en de NAVO.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60375 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij is betrapt en geen klein beetje ook. Ik heb de afgelopen jaren wat privéberichten gehad of ik niet te grof/hard was richting onze Poetinpropagandapapegaai. Echter: wie openlijk de vijand steunt, kan een grote bek van mij verwachten. We hebben het over een collaborateur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60376 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als pvda agitators voorzien van hun parlementaire wedde van +6.000 euro per maand en zeker van hun toegang tot de media via het parlement zitten te orakelen dat onze defensie niet belangrijk is en dat die middelen beter kunnen gaan naar het subsidiëren van hun kiezers hun gratis Win for Life uitkeringen dan weet je dat het rot in de vrucht zit.
Laatst gewijzigd door Pandareus : Gisteren om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60377 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() posting van de dag ! Met ruime voorsprong zelfs. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60378 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de reden waarom onbeperkte vrije meningsuiting, aangewend als vijandige propaganda, een probleem is. Mochten mensen kunnen nadenken, dan stelde dat probleem zich niet, en de voorstanders van vrije meningsuiting waarvan ik deel uit maakte, gingen ervan uit dat mensen in het algemeen wat konden nadenken. Ik moet vaststellen dat dat het geval niet is, wat mijn eerdere positie voor totale vrije meningsuiting ondergraaft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60379 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60380 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Anders vertel je maar intimidatie talk. Je beseft toch hoe hol die retoriek is? Het maakt hier zero indruk dat is een onbruikbaar nutteloos wapen en zoals alle Russische dingen kan je u afvragen of hij werkt Ga u eens helpen een kop van die sarmat kan een stad vernietigen of Brussel 15km2 weg en dan kan hij idd nog 9 andere steden weg aven Zoals gezegd nutteloos want daarmee hee het leger niet verslagen
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : Gisteren om 22:41. |
|
![]() |
![]() |