Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2015, 18:58   #6761
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
U ook, wat U een grote hypocriet maakt.
Komende van jou klinkt dit bijna als een compliment.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 19:00   #6762
Geert C

Standaard

Citaat:
De wet en democratie in het Westen zijn ook rekbare begrippen, kijk maar naar de heksenjacht op Assange, of Snowden. Westerse media is ook absoluut niet onbevooroordeeld, zie je ook weer in de berichtgeving rond Oekraïne. Spindoctors zijn overigens een westerse uitvinding...
Het "vrije Westen" heeft onvoorstelbare misdaden begaan in hun kolonies, in Vietnam, recent nog in Irak, etc. Internationale wetgeving en territoriale integriteit stelt voor de VS en de NAVO niets voor (bvb. Kosovo) enkel als het hen uitkomt.
Weet je, het is ook mogelijk om én de misdaden van Rusland én de misdaden van de VS te veroordelen. Of geloof je echt dat alle forummers die de Russische agressie tegen Oekraïne veroordelen wel voor de invasie van Irak waren?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 28 februari 2015, 19:01   #6763
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het is raar, hé: Poetin wordt hier een dictator genoemd omdat hij uitvoert wat de meerderheid van de Russen willen. Ik dacht dat het "democratisch" was van naar "de wil van het volk" te luisteren?

Wat er ook van zij: natuurlijk denkt Poetin aan zijn populariteit. Maar elke Kremlinbewoner moet ook denken aan zijn geopolitieke assets. En het verlies van de marinebasis op de Krim zou een geopolitieke catastrofe zonder weerga zijn in de Russische geschiedenis. De politieke leider die die basis opgeeft, riskeert Jeltsin zware concurrentie aan te doen in de wedstrijd zwakste Russische leider ooit.
Een goeie Russische leider voor het Westen is er ene als Gorbatchov of Yeltsin, die de economie uitverkoopt aan het Westen, die Russische bondgenoten in de steek laat, die niet investeert in het Russische leger, die het Westen nergens ter wereld voor het hoofd stoot en gemakkelijk omkoopbaar is, die van Rusland een bedelend derde wereld land maken.
Dat zijn goede Russische leiders voor het Westen. De Russen zelf denken daar anders over.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 19:03   #6764
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Komende van jou klinkt dit bijna als een compliment.
Ik heb U nog steeds de moorden uitgevoerd door het regime, of de politieke vervolgingen horen veroordelen. Parcival heeft tenminste al toegegeven dat er in Oekraïne, sinds het oprichten van het "ministerie van de waarheid", geen persvrijheid bestaat.
Oud 28 februari 2015, 19:05   #6765
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je, het is ook mogelijk om én de misdaden van Rusland én de misdaden van de VS te veroordelen. Of geloof je echt dat alle forummers die de Russische agressie tegen Oekraïne veroordelen wel voor de invasie van Irak waren?
Dat kan zeker, maar er is een groot verschil.
De Russische "agressie" vond plaats na een coup tegen de democratisch verkozen president, en draagt de goedkeuring weg van de etnische russen in deze regio's.
Voor de oorlog in Irak was geen aanleiding, en Amerikanen kunnen ook onmogelijk zeggen dat die oorlog plaatsvond om Amerikanen te beschermen.
In Oekraïne was het overigens nooit tot oorlog gekomen als enerzijds het esten de opstandelingen tegen de democratisch verkozen president niet had gesteund, en anderzijds als het nieuwe regime geen tanks en milities stuurde naar opstandige regio's.
Oud 28 februari 2015, 19:15   #6766
Geert C

Standaard

Citaat:
Graag naam en toenaam van politieke opposanten in Rusland die tot 15 jaar gevangenisstraf veroordeeld kunnen worden, enkel en alleen op beschuldigiging van het uiten van kritiek op het regime?
Het Russische regime is wel zo verstandig om andere beschuldigingen te verzinnen.

Citaat:
Nergens heb ik U de politieke processen in Oekraïne horen veroordelen. Westerse mensenrechtenorganisaties daarentegen hebben onmiskenbaar deze politieke processen veroordeeld, maar westerse leiders blijven doofstom. U ook, wat U een grote hypocriet maakt.
Als je denkt dat ik het Oekraïense optreden tegen bijvoorbeeld activisten die zich tegen de dienstplicht verzetten niet veroordeel, dan vergis je je toch hoor.

Wat niet wegneemt dat ik uw overdrijvingen grotesk vind. Jij neemt bijna klakkeloos de Russische propaganda over en meestal doe je er zelfs nog een schepje bovenop.

Citaat:
Deze piste zal dus zelfs niet onderzocht worden, symptomatisch voor het feit dat de Oekraïense justitie een lachertje is. Oproepen van human rights watch voor een internationaal onderzoek naar de moorden op Maidan werden eveneens verworpen door het regime, blijkbaar hebben ze iets te verbergen...
Benieuwd wat uw reactie zal zijn als Rusland de vraag om een internationaal onderzoek naar de moord op Nemtsov afwijst.

Overigens, ik heb u de moord op Nemtsov nog niet horen veroordelen. Als je mijn zogezegde stilte over de vervolging van opposanten in Oekraïne als een blijk van goedkeuring interpreteert, wat moeten we dan denken van uw zwijgen over de moord op Nemtsov?

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 februari 2015 om 19:25.
Oud 28 februari 2015, 19:19   #6767
Geert C

Standaard

Citaat:
Dat kan zeker, maar er is een groot verschil.
De Russische "agressie" vond plaats na een coup tegen de democratisch verkozen president, en draagt de goedkeuring weg van de etnische russen in deze regio's.
Voor de oorlog in Irak was geen aanleiding, en Amerikanen kunnen ook onmogelijk zeggen dat die oorlog plaatsvond om Amerikanen te beschermen.
In Oekraïne was het overigens nooit tot oorlog gekomen als enerzijds het esten de opstandelingen tegen de democratisch verkozen president niet had gesteund, en anderzijds als het nieuwe regime geen tanks en milities stuurde naar opstandige regio's.
Tomm, ik vraag je al een jaar om bewijzen voor uw bewering dat de nieuwe Oekraïense regering al voor de Russische invasie van plan was tanks en milities te sturen naar Oost-Oekraïne en de Krim. Hoelang ga je ons nog in spanning laten wachten?
Oud 28 februari 2015, 19:20   #6768
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Kan je dan geen Russisch staatsburger zijn en jood tegelijk?

Kasparov is geboren in wat nu Azerbeidjan is, maar heeft wel degelijk de Russische nationaliteit. Dat hij politiek geen zwaargewicht is, zal wel zo zijn. Maar wie betekent politiek iets in Rusland als hij in de oppositie zit, nietwaar?
Hij is niet van afkomst een rus, enkel van nationaliteit, zoals hij blijkbaar ook croaat is. Tegenwoordig gooit men in bepaalde landen met het staatsburgerschap, wat nog niet wil zeggen dat je tot dat bepaald volk behoort.
Hij is geen rus ,
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2015, 20:55   #6769
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tomm, ik vraag je al een jaar om bewijzen voor uw bewering dat de nieuwe Oekraïense regering al voor de Russische invasie van plan was tanks en milities te sturen naar Oost-Oekraïne en de Krim. Hoelang ga je ons nog in spanning laten wachten?
Op de Krim kregen ze de kans niet, maar in Donbas heeft het regime getoond geen verzet te dulden.
Oud 28 februari 2015, 21:05   #6770
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Geert C
Citaat:
Het Russische regime is wel zo verstandig om andere beschuldigingen te verzinnen.
Het Oekraïense regime is blijkbaar minder verstandig. Toch hoor je geen veroordeling van westerse leiders.

Citaat:
Als je denkt dat ik het Oekraïense optreden tegen bijvoorbeeld activisten die zich tegen de dienstplicht verzetten niet veroordeel, dan vergis je je toch hoor.
Ja, maar maar dat blijkt alvast niet uit uw posts op deze draad. U verdedigt het regime onvoorwaardelijk.

Citaat:
Wat niet wegneemt dat ik uw overdrijvingen grotesk vind. Jij neemt bijna klakkeloos de Russische propaganda over en meestal doe je er zelfs nog een schepje bovenop.
Dat denk ik niet, ik heb ook al kritische kanttekeningen geplaatst, zo geloof ik niet dat Rusland de opstandelingen in Oost-Oekraïne niet militair steunt.
Maar dat wil niet zeggen dat het russische leger rechtstreeks in Oekraïne vecht. Het gaat om vrijwilligers, die evenwel zeer goed bewapend en getraind worden door Rusland. De Russen doen hiermee niets anders dan een lang door de Amerikanen beproefde taktiek toepassen, inclusief het ontkennen.

Citaat:
Benieuwd wat uw reactie zal zijn als Rusland de vraag om een internationaal onderzoek naar de moord op Nemtsov afwijst.
De Russische justitie is geen grap als de Oekraïense, de moordenaars van Politkovskaya werden veroordeeld, geen enkele moord in Rusland blijft ongestraft, nog niemand werd in Oekraïne veroordeeld voor de misdaden van afgelopen jaar.

Citaat:
Overigens, ik heb u de moord op Nemtsov nog niet horen veroordelen. Als je mijn zogezegde stilte over de vervolging van opposanten in Oekraïne als een blijk van goedkeuring interpreteert, wat moeten we dan denken van uw zwijgen over de moord op Nemtsov?
Natuurlijk veroordeel ik die moord, net als Putin en iedereen die ik ken. (ik geef toe dat sommige Russen vinden dat hij het verdient, als "verrader", maar daar ben ik het niet mee eens. Trouwens Putin is veel te slim om tegenstanders op die manier aan te pakken, dat is meer iets voor primitieve regimes als in Oekraïne) De vraag is " who dunnit". Verschillende mogelijkheden, ofwel betrof het een zakenconflict, wordt in Rusland en andere ex-Sovjet-landen (inclusief Oekraïne) regelmatig op die manier "afgehandeld", alhoewel veel minder dan in de wetteloze jaren 90 (een verwezenlijking van Putin tussen haakjes). Ofwel zitten radicale Russische nationalisten erachter, en/of de Oekraïense separatisten, ofwel is het provocatie van westerse inlichtingendiensten om Putin in een slecht daglicht te stellen (hebben ze al meermaals bewezen in het verleden). al deze opties zijn zeer goed mogelijk.
Oud 28 februari 2015, 21:27   #6771
Geert C

Standaard

Citaat:
a, maar maar dat blijkt alvast niet uit uw posts op deze draad. U verdedigt het regime onvoorwaardelijk.
Dat is gewoonweg niet waar. Ik heb wel degelijk kritiek op de Oekraïense regering.

Citaat:
Dat denk ik niet, ik heb ook al kritische kanttekeningen geplaatst, zo geloof ik niet dat Rusland de opstandelingen in Oost-Oekraïne niet militair steunt.
Maar dat wil niet zeggen dat het russische leger rechtstreeks in Oekraïne vecht. Het gaat om vrijwilligers, die evenwel zeer goed bewapend en getraind worden door Rusland. De Russen doen hiermee niets anders dan een lang door de Amerikanen beproefde taktiek toepassen, inclusief het ontkennen.
Chinese vrijwilligers.

Citaat:
De Russische justitie is geen grap als de Oekraïense,
Neen, de Russische "justitie" is erger dan de Oekraïense. Vraag maar aan de 26 vervolgden in de Bolotnaya-zaak. Of zijn dat volgens u geen politieke vervolgingen?

Citaat:
de moordenaars van Politkovskaya werden veroordeeld,
De moordenaars misschien wel, maar de opdrachtgevers?

Citaat:
geen enkele moord in Rusland blijft ongestraft,
Geloof je het zelf?

Citaat:
nog niemand werd in Oekraïne veroordeeld voor de misdaden van afgelopen jaar.
Wat wil je? Oekraïne is een land in oorlog, het Oekraïense gerechtelijke apparaat was in vredestijd al disfunctioneel.

Citaat:
Trouwens Putin is veel te slim om tegenstanders op die manier aan te pakken
Zijn tegenstanders mogen regelmatig aan den lijve ondervinden dat hij niet te slim is om zich tot dat soort methodes te verlagen.

Citaat:
dat is meer iets voor primitieve regimes als in Oekraïne)
Als de Oekraïense regering "primitief" is, wat moeten we dan zeggen van een dictatuur die de familieleden van opposanten naar de gevangenis stuurt? Of die een 73-jarige grootmoeder oppakt omdat ze zich vragen stelde bij de vele plotse overlijdens van soldaten "op training"? Waar gevangenen doodgemarteld en vervolgens postuum veroordeeld kunnen worden?

Citaat:
De vraag is " who dunnit". Verschillende mogelijkheden, ofwel betrof het een zakenconflict, wordt in Rusland en andere ex-Sovjet-landen (inclusief Oekraïne) regelmatig op die manier "afgehandeld", alhoewel veel minder dan in de wetteloze jaren 90 (een verwezenlijking van Putin tussen haakjes). Ofwel zitten radicale Russische nationalisten erachter, en/of de Oekraïense separatisten, ofwel is het provocatie van westerse inlichtingendiensten om Putin in een slecht daglicht te stellen (hebben ze al meermaals bewezen in het verleden). al deze opties zijn zeer goed mogelijk.
Dus iedereen kan het gedaan hebben, volgens u, behalve het regime?

Laatst gewijzigd door Geert C : 28 februari 2015 om 21:31.
Oud 1 maart 2015, 09:11   #6772
cato

Standaard

Citaat:
Ik heb U nog steeds de moorden uitgevoerd door het regime, of de politieke vervolgingen horen veroordelen. Parcival heeft tenminste al toegegeven dat er in Oekraïne, sinds het oprichten van het "ministerie van de waarheid", geen persvrijheid bestaat.
Geen persvrijheid is een probleem van Rusland en de satelliet landen van Rusland.
Het is geen probleem van de Westerse landen.

De Oekraine was tot voor kort een satelliet land van Rusland.
Je kunt niet verwachten dat daar vrijheden gelden ,die het Westen kent.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 09:17   #6773
cato

Standaard

Citaat:
Een goeie Russische leider voor het Westen is er ene als Gorbatchov of Yeltsin, die de economie uitverkoopt aan het Westen, die Russische bondgenoten in de steek laat, die niet investeert in het Russische leger, die het Westen nergens ter wereld voor het hoofd stoot en gemakkelijk omkoopbaar is, die van Rusland een bedelend derde wereld land maken.
Dat zijn goede Russische leiders voor het Westen. De Russen zelf denken daar anders over.
Voor de komst van Gorbatchov ,was Rusland al afgegleden,
tot een land van armoede en achterstand en verval.
De veranderingen en openheid naar het Westen ,was bittere noodzaak
om het land te moderniseren en de economie te stimuleren.

Het is wel zo, dat een kleine groep partij-prominenten, met de buit zijn gaan lopen
en zich hebben verrijkt tot miljardair, ten kosten van het volk.
Natuurlijk is het volk daar niet blij mee.
Ze beschuldigen het Westen ,terwijl ze beter naar hun eigen zakkenvullers kunnen kijken.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 09:40   #6774
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht

Het is wel zo, dat een kleine groep partij-prominenten, met de buit zijn gaan lopen
Ze beschuldigen het Westen ,terwijl ze beter naar hun eigen zakkenvullers kunnen kijken.
Waarom zou je in een communistisch land de 'economie' moeten stimuleren?
Als er geen behoefte aan concurrentie is?

Gorbatchov heeft de duimen moeten leggen omdat Rusland de bewapeningswedloop met de VS niet meer aankon.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 10:19   #6775
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Nadiya Savchenko, 33 jaar oud, een pilote en lid van het Oekraiense Parlement is ondertussen stervende in een russische cel. Ze is in hongerstaking sinds december vanwege de belachelijke beschuldigingen die de "Russische justitie" (in feite simpelweg een afdeling van de maffiastaat uiteraard) haar aansmeert.

Binnenkort nog een trofee voor de prijzenkast van de Gremlin van het Kremlin, dictator Putin, die zijn uiterste best lijkt te doen om een plaatsje te verdienen naast Ivan de Verschrikkelijke en Stalin.

Laatst gewijzigd door parcifal : 1 maart 2015 om 10:24.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2015, 11:54   #6776
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Geert C

Citaat:
Dat is gewoonweg niet waar. Ik heb wel degelijk kritiek op de Oekraïense regering.
Dan toch alleszins niet op dit forum.

Citaat:
Chinese vrijwilligers.
Daar bestaat geen enkel bewijs voor, of indicatie.
Rusland is een land van 140 miljoen inwoners, daarnaast wonen ook veel Russen in Kazachstan, etc. De overgrote meerderheid haat het regime in Kiev. Niet zo moeilijk om een paar 10000'en vrijwilligers te vinden.

Citaat:
Neen, de Russische "justitie" is erger dan de Oekraïense. Vraag maar aan de 26 vervolgden in de Bolotnaya-zaak. Of zijn dat volgens u geen politieke vervolgingen?
Anders dan in Oekraïne is het gebruik van geweld tegen de politie wel degelijk strafbaar in het Westen en wordt het ook vervolgd. In Oekraïne werd nog niemand vervolgd voor de dozijnen gedode politiemannen, en er zal ook niemand vervolgd worden.

Citaat:
De moordenaars misschien wel, maar de opdrachtgevers?
Dat weet u niet. Waren er opdrachtgevers?
De moordenaars werden tenminste veroordeeld, dat is al veel meer dan waar de slachtoffers op Maidan of in Odessa op kunnen rekenen.

Citaat:
Geloof je het zelf?
Elke moord wordt onderzocht, anders dan in Oekraïne.

Citaat:
Wat wil je? Oekraïne is een land in oorlog, het Oekraïense gerechtelijke apparaat was in vredestijd al disfunctioneel.
Er is enkel oorlog in het uiterste oosten van het land. Geen excuus om mensen op te sluiten voor het uiten van hun mening, geen excuus om politieke moorden vrijuit te laten gaan. Onvoorstelbaar dat westerse leiders doofstom blijven als het over de mensenrechtenschendingen in Oekraïne gaat.

Citaat:
Zijn tegenstanders mogen regelmatig aan den lijve ondervinden dat hij niet te slim is om zich tot dat soort methodes te verlagen.
onzin, Putin gebruikt andere middelen om hen onder druk te zetten, tenminste in Rusland zelf. Ik heb het natuurlijk niet over spionnen, maar ook de VS beschikt over een heel arsenaal dodelijke wapens om die uit te schakelen.

Citaat:
Als de Oekraïense regering "primitief" is, wat moeten we dan zeggen van een dictatuur die de familieleden van opposanten naar de gevangenis stuurt? Of die een 73-jarige grootmoeder oppakt omdat ze zich vragen stelde bij de vele plotse overlijdens van soldaten "op training"?
niemand zit jarenlang in de gevangenis enkel voor het uiten van kritiek op het regime. Pussyriot bestormde de voornaamste kathedraal van Rusland en voerde er een schunnig spectakel op, Khodorkovsky is een oligarch en een dief, weinigen die dat ontkennen. (hij werd harder aangepakt dan anderen, dat klopt, maar onschuldig kun je hem niet noemen)

Citaat:
Dus iedereen kan het gedaan hebben, volgens u, behalve het regime?
Nemtsov was geen bedreiging voor Putin, en zijn moord is geen goede zaak voor het regime van Putin.
Oud 1 maart 2015, 11:57   #6777
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen persvrijheid is een probleem van Rusland en de satelliet landen van Rusland.
Het is geen probleem van de Westerse landen.

De Oekraine was tot voor kort een satelliet land van Rusland.
Je kunt niet verwachten dat daar vrijheden gelden ,die het Westen kent.
In Rusland bestaan er zenders en kranten die Putin constant bekritiseren. In Oekraïne daarentegen wordt de media streng gecensureerd. Oekraïne is dan ook van een van de meest vrije (onder Yanukovich bestond totale vrijheid van pers en meningsuiting) een van de meest totalitaire landen geworden van de ex-sovjet-Unie.
Oud 1 maart 2015, 12:01   #6778
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Onzin, onder Breznev had de Sovjet-Unie een degelijke levensstandaard, daarom werd hij volgens Russische opiniepeilingen verkozen tot beste leider uit de recente Russische geschiedenis.
Het Westen heeft Rusland, vooral onder Yeltsin, mee geplunderd, en heeft de zwakte en naïviteit van Gorbatchov uitgebuit om Rusland te verzwakken.
In 1996 heeft het Westen er alles aan gedaan opdat Yeltsin, die nog een populariteit had van 4%, de verkiezingen niet zou verliezen van de communisten. Het Westen is dus mede schuldig aan het lot van Rusland in de jaren 90.
Oud 1 maart 2015, 12:02   #6779
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Waarom zou je in een communistisch land de 'economie' moeten stimuleren?
Als er geen behoefte aan concurrentie is?

Gorbatchov heeft de duimen moeten leggen omdat Rusland de bewapeningswedloop met de VS niet meer aankon.
Dat is een van de redenen.
Oud 1 maart 2015, 12:04   #6780
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nadiya Savchenko, 33 jaar oud, een pilote en lid van het Oekraiense Parlement is ondertussen stervende in een russische cel. Ze is in hongerstaking sinds december vanwege de belachelijke beschuldigingen die de "Russische justitie" (in feite simpelweg een afdeling van de maffiastaat uiteraard) haar aansmeert.

Binnenkort nog een trofee voor de prijzenkast van de Gremlin van het Kremlin, dictator Putin, die zijn uiterste best lijkt te doen om een plaatsje te verdienen naast Ivan de Verschrikkelijke en Stalin.

Niemand verplicht haar om zelfmoord te plegen. Als ze sterft, is dat haar eigen beslissing.
Rusland zal haar vrijlaten in ruil voor de vrijlating van Russische burgers die gegijzeld worden door het regime in Kiev. Daar is Kiev niet toe bereid dus blijft ze vast zitten, ondanks al the theatraal gedoe in Kiev.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be