![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou er nog het volgende puntje aan toe willen voegen: - de onwil/het gebrek aan 'brutaliteit' van véél Vlamingen die Brussel zogezegd niet willen loslaten om in Brussel (of de faciliteiten-gemeenten) te komen wonen én stemmen, en hun hoofdstad metterdaad op te eisen/in te palmen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je Leclerc erop naleest zijn we een soort "vervloekt" volkje van lafaards dat in feite slechts geschikt is om als Beta-subjects verder te vegeteren in een unitair Belgique dat in versneld tempo helemaal in handen komt van de Belgische Francofonie. Ik weet ook wel dat we geen reden hebben om omtrent de toestand in de Vlaamse Rand euforisch te zijn. Maar de maatregelen die de Vlaamse regering de laatste jaren erdoor heeft gedrukt om in de verfransingskwestie tegengas te geven waren, pakweg vijftig jaar geleden, gewoon onvoorstelbaar.
![]() |
![]() |
#264 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik begrijp ook iets niet. Hoe het komt dat jij die gepatenteerde leugenaar verdedigt. De man beweert nl. dat 90 �* 95 % van de programma's op de Vlaamse media Engelstalig zijn. Ik heb hem met cijfers zijn ongelijk bewezen maar hij blijft bij zijn leugens. Met succes als ik je reactie lees.
Laatst gewijzigd door robert t : 10 juni 2011 om 19:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hebt helemaal niets bewezen. Was je niet vergeten JIM, MTV en TMF mee te rekenen? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 10 juni 2011 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Zijn er dan Vlamingen die opnieuw naar Brussel verhuizen en er graag wonen (ik denk dan vooral aan hoog opgeleide jongvolwassenen)? * Zijn er Franstalige Brusselaars of vreemdelingen die N-VA kiezen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deel verfranst (vaak door de partner), een deel keert terug naar de provincie, een deel verhuist voor de carriere naar een ander land, en een deel blijft vrolijk hangen. Zelf ken ik nogal wat Vlamingen die met groot plezier in Brussel wonen (al willen velen van hen zichzelf allang geen 'Vlaming' meer noemen) Ad b) Franstalige autochtone Brusselaars die op een Vlaamse partij stemmen zullen statistisch ongetwijfeld moeten bestaan, maar zelf ben ik ze nog niet tegen gekomen (Wel autochtone Vlamingen die op een FR partij stemmen), er is en zeer klein gedeelte (<5%) van de vreemdelingen in Brussel die op een NL partij stemt. Vaak doordat hun kinderen in het NL onderwijs zitten en omdat ze zelf bv Vlaamse collegae hebben. Vergeet niet dat al decennia lang de Vlaming door de alomtegenwoordige FR media en 'les mots de la rue' als volgevreten racist wordt verkocht aan de migranten. Die reclamecampagne is nog immer behoorlijk succesvol. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 juni 2011 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Cijfers 2010, Kind & Gezin Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 augustus 2011 om 01:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mooie kaart van groot-brussel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Minister-President
|
![]() Heel Brabant mag tweetalig worden. Ik zie het probleem niet, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Minister-President
|
![]() En Nederlands is ook echt Belgisch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ken jonge hoogopgeleiden die daar graag zouden wonen en werken, en dat in de praktijk brengen. Ik denk zelfs dat er een vernieuwde trek is van jonge Vlamingen met een hoge opleiding richting Brussel. Maar of dat de Vlamingen zijn die daar de flamingant gaan uithangen en eisen gaan stellen i.v.m. de Nederlandse taal durf ik heel sterk te betwijfelen. Dat zijn nml diegenen die in het beroepsleven voor een heel groot deel Engels gebruiken en taal zien als een communicatiemiddel en niet als strijdmiddel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een continue aanvoer van hoogopgeleide Vlamingen naar Brussel. Bij gezinsvorming gaat een deel de stad uit, bij een snelle carriere vaak naar het buitenland, een (klein) deel verfranst doordat men een anderstalige partner vindt, en een deel blijft hangen in de stad. Veel van hen zou ik wel durven te kenschetsen als zelfbewust Nederlandstalig, maar niet geforceerd. De Vlaamse middenklasse is vrijwel verdwenen uit de stad, voor hen zou Brussel ook snel te duur zijn om zich nog te vestigen, en de traditionele Vlaamse tokkie klasse is grotendeels verfranst de laatst 30 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
correct, de vlaamse dialecten zijn enkel dialecten van het nederlands. waals is geen dialect van het frans, maar een echte taal. dus is het correct dat het waals de enige echte belgische taal is.
![]() |
![]() |
#280 |
Minister-President
|
![]() Als Nederlands niet Belgisch is, Pelgrim, waarom moet België dan het Nederlands beschermen? Als ik al die zever van die flaminganten hier lees, antwoord ik op de titel van deze draad: "Ja, en ze kan niet snel genoeg gaan". Gewoon om jullie te treiteren.
Laatst gewijzigd door De Brabander : 25 augustus 2011 om 00:03. |
![]() |
![]() |