Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 20:11   #201
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En dat wisten al die boerenzonen natuurlijk?
Diegenen die die 'boerenzonen' hersenspoelden en naar het Oostfront zonden, waren helemaal geen boerenzonen, maar vrij goed geschoolde intellectuelen. Ik denk maar een Staf de Clercq, Henrik Elias, Van de Wiele, Cyriel Verschaeve, Borms enz.
Oud 19 oktober 2005, 20:16   #202
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De 'oostfronter uit katholicisme' lijkt me gewoon één van de vele excuses achteraf. Over die 'oproepen' van de clerus vond ik nooit iets concreets terug, behalve dan wat over de Hitlerpaus gezegd wordt, maar echt overtuigend lijkt dat allemaal niet.

Iedereen zal wel zijn eigen reden gehad hebben om het af te scharten: boze schoonmoeder, avonturier zijn, lastig wijf beu, graag vechten, zot van den Dolf, poen kwijt, werk kwijt, teveel gezopen, verloren met het kaarten, .............
Hoe dat achteraf allemaal geëxplikeerd werd, zal ook van mens tot mens afhangen.
Wie weet zijn er ook geen teruggekeerd die achteraf zegden: "Amai, hebben die vortzakken mij goe bij mijn dinges gehad! Nooit meer!"

In geen geval een slimme zet om het geval van uw pas overleden vader voor de leeuwen te gooien. Maar dat is Joris' keuze. Hier kweekt ge een hard vel.
Jeps, dat kan best zijn. Misschien was Joris' vader wel zo'n spijtoptant die heel zijn leven spijt heeft gehad dat hij de nazi's tot aan het Oostfront is gevolgd? Jammer dat hiuj het zelf niet meer kan vertellen. Ik ben er van overtuigd dat Joris' vader een veel boeiender persoon zou zijn voor dit forum dan zijn zoon die nooit verder is geraakt dan met zijn vaders bedenkelijke erfenis te zwaaien. Misschien spuugt ie nu wel vanuit zijn graf op zijn VB-zeuneke?
Oud 19 oktober 2005, 20:20   #203
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Diegenen die die 'boerenzonen' hersenspoelden en naar het Oostfront zonden, waren helemaal geen boerenzonen, maar vrij goed geschoolde intellectuelen. Ik denk maar een Staf de Clercq, Henrik Elias, Van de Wiele, Cyriel Verschaeve, Borms enz.
Daar twijfel ik niet aan, maar om ze nu allemaal over dezelfde kam te scheren.
De naam Claessens zie ik in uw lijstje alvast niet staan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 20:32   #204
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier kweekt ge een hard vel.
Niet echt, ge leert hier gewoon te lachen met onnozelaars.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 20:32   #205
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Er bestaat ook geen enkel bewijs dat Saddam de massamoord in Halabdje bevolen heeft. Enkel mensen die zeggen dat hij bevel gaf. Doet dat er wat toe. Hij was verantwoordelijk voor de handelingen van zij die onder zijn bevel stonden. Zo was ook Peiper verantwoordelijk.

Er zijn géén mensen die zeggen dat Peiper bevel gaf POW's te vermoorden. Hij was wel bevelhebber van die eenheid, waardoor je hem een soort van verantwoordelijkheid kan toeschrijven, maar de straf die hij gekregen heeft staat buiten alle proporties met die verantwoordelijkheid imo.

"American investigators at the U. S. Court in Dachau, Germany, used the following methods to obtain confessions: Beatings and brutal kickings. Knocking out teeth and breaking jaws. Mock trials. Solitary confinement. Posturing as priests. Very limited rations. Spiritual deprivation. Promises of acquittal. Complaints concerning these third degree methods were received by Secretary of the Army Kenneth Royall last Spring (1948 ).

The statements which were admitted as evidence were obtained from men who had first been kept in solitary confinement for three, four, and, five months. They were confined between four walls, with no windows, and no opportunity of exercise. Two meals a day were shoved in to them through a slot in the door. They were not allowed to talk to anyone. They had no communication with their families or any minister or priest during that time. This solitary confinement proved sufficient in itself in some cases to persuade the Germans to sign prepared statements. These statements not only involved the signer, but often would involve other defendants.
Our investigators would put a black hood over the accused's head and then punch him in the face with brass knuckles, kick him, and beat him with rubber hose. Many of the German defendants had teeth knocked out. Some had their jaws broken.

All but two of the Germans, in the 139 cases we investigated, had been kicked in the testicles beyond repair. This was Standard Operating Procedure with American investigators. Perl admitted use of mock trials and persuasive methods including violence and said the court was free to decide the weight to be attached to evidence thus received. But it all went in."

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 19 oktober 2005 om 20:38.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 21:27   #206
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Er zijn géén mensen die zeggen dat Peiper bevel gaf POW's te vermoorden. Hij was wel bevelhebber van die eenheid, waardoor je hem een soort van verantwoordelijkheid kan toeschrijven, maar de straf die hij gekregen heeft staat buiten alle proporties met die verantwoordelijkheid imo.

"American investigators at the U. S. Court in Dachau, Germany, used the following methods to obtain confessions: Beatings and brutal kickings. Knocking out teeth and breaking jaws. Mock trials. Solitary confinement. Posturing as priests. Very limited rations. Spiritual deprivation. Promises of acquittal. Complaints concerning these third degree methods were received by Secretary of the Army Kenneth Royall last Spring (1948 ).

The statements which were admitted as evidence were obtained from men who had first been kept in solitary confinement for three, four, and, five months. They were confined between four walls, with no windows, and no opportunity of exercise. Two meals a day were shoved in to them through a slot in the door. They were not allowed to talk to anyone. They had no communication with their families or any minister or priest during that time. This solitary confinement proved sufficient in itself in some cases to persuade the Germans to sign prepared statements. These statements not only involved the signer, but often would involve other defendants.
Our investigators would put a black hood over the accused's head and then punch him in the face with brass knuckles, kick him, and beat him with rubber hose. Many of the German defendants had teeth knocked out. Some had their jaws broken.

All but two of the Germans, in the 139 cases we investigated, had been kicked in the testicles beyond repair. This was Standard Operating Procedure with American investigators. Perl admitted use of mock trials and persuasive methods including violence and said the court was free to decide the weight to be attached to evidence thus received. But it all went in."
Kan je misschien de moeite doen om je teksten naar het Nederlands te vertalen, dat doe ik ook altijd want ik hou er altijd rekening mee dat veel lezers geen engels begrijpen. Ik ben dan ook nooit te lui om die kleine moeite van vertalen te doen. Dank bij voorbaat.
Oud 19 oktober 2005, 21:29   #207
thePiano

Standaard

Citaat:
Daar twijfel ik niet aan, maar om ze nu allemaal over dezelfde kam te scheren.
De naam Claessens zie ik in uw lijstje alvast niet staan.
Dat doe ik ook niet, ik probeer alleen Joris uit zijn hok te krijgen want het is aan die kant vrêe stillekes geworden. Let op mijn woorden: straks begint ie nog als een onvervalste Blokker ons prompt uit te schelden.

Laatst gewijzigd door thePiano : 19 oktober 2005 om 21:31.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 22:01   #208
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Profiteer maar van deze replieken, deze zijn 'gratis'. Ps: moet je zo nodig altijd van die venijnige opmerkingen maken tav andersdenkenden? (..zuurtegraad... venijnig iemand... moet dat nu allemaal echt?)
Nee hoor! Ik ben soepel in die dingen! Ik pas mij naadloos aan aan het niveau en de verzuring van mijn forumpartners!
Oud 20 oktober 2005, 07:08   #209
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
In geen geval een slimme zet om het geval van uw pas overleden vader voor de leeuwen te gooien.
Inderdaad. Hij zal gedacht hebben dat hij op dit forum alleen maar bijval zal gekend hebben en vele schouderklopjes krijgen omdat hij 'de moed had toe te geven de zoon van een Oostfronter te zijn'. Daar is helemaal geen moed voor nodig, alleen een ei- en een zaadcel zijn in regel voldoende.
Oud 20 oktober 2005, 07:36   #210
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Hij zal gedacht hebben dat hij op dit forum alleen maar bijval zal gekend hebben en vele schouderklopjes krijgen omdat hij 'de moed had toe te geven de zoon van een Oostfronter te zijn'.
't Is hier geen VB-forum hoor!

Citaat:
Daar is helemaal geen moed voor nodig,
Of daar moed voor nodig is, hangt er vanaf. Als je overtuigd bent dat je vader iets héél fout deed, dan is het heel moedig. Als je denkt dat je vader een held was, dan is het een fluitje van een cent.
Als je zonder problemen bakken kritiek verdraagt, dan is het geen heldendaad om een figuur ter discussie te stellen. Als je lichtgeraakt bent, dan lijkt het bijna masochistisch om net na het overlijden van je vader de controverse op te zoeken.
Hoe Joris dit aanvoelt, daar heb ik geen idee van.
Het lijkt me moeilijk aan te nemen, dat hij dit overlijden als een droge mededeling postte, en enkel een paar beleefde condoléances op verwacht.
Oud 20 oktober 2005, 12:18   #211
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Bedankt voor uw medeleven en maak u mar geen zorgen, ik heb weliswaar op dat vlak een 'bruine' duim, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door één van mijn zusjes die bijzonder groene vingers heeft.
Tussen haakjes, die soap is er een beetje over. Ik ben van u, althans met momenten, een beter niveau gewoon.
Ah, ik liet me even gaan. Het was gisteren nogal een stressdag.8)

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 12:20   #212
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Ik denk dat ik meer van de geschiedenis van de USSR afweet dan u, bubertje.
Waarom verbaasd dergelijke uitspraak me niet? U mag dan wel denken, ik weet gewoon...

Oud 20 oktober 2005, 12:25   #213
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland
Maar de kans dat dit in de schoolboeken gaat staan als een Geallieerde oorlogsmisdaad is nihil. Men viseert enkel maar de Duitse misdaden terwijl Rusland zeker niet onderdoet voor hen. Een beetje nuancering kan geen kwaad, zelfs het kleinste kind weet dat er door de Geallieerde bombardementen meer onschuldigen stierven dan nodig was.
1) Wat betreft de bombardementen op Duitsland komt het debat de laatste jaren op gang. Binnen een paar jaar komt dat wel in de schoolboeken.

2) Over Rusland en wat daar tijdens en voor en na de oorlog gebeurde (ook Tsaristische periode en het huidige Rusland) wordt in de schoolboeken net wel gesproken. En dit al langer dan vandaag. Uiteindelijk heeft het westen er na de oorlog alles aan gedaan om Stalin (terecht) en de sovjet unie (deels terecht) zo zwart mogelijk te maken om als einddoel het Communisme en Marxisme als ideologie zwart te maken wat onterecht was. Marx heeft nergens iets geschreven over goelagarchipels, strafbattaljons, KGB edm. De rijke kapitalistische elmite van het westen greep de SU en Stalin wel aan om de leer zwart te maken uit angst om haar eigen positie te verliezen.

Beetje hetzelfde als de kerk nu steeds aanvallen over haar contradictorische uitspraken over aids en dergelijke meer en dit gebruiken om de Christen filosofie af te breken. Schandalig want de filosofie is niet slecht. Zelfde vlieger ging voor het marxisme op.

Oud 20 oktober 2005, 12:26   #214
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En dat wisten al die boerenzonen natuurlijk?
De SS was daar maar al te goed van op de hoogte

Oud 20 oktober 2005, 16:04   #215
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In plaats van je te ergeren aan 'het niveau' zou je je beter focussen op het inhoudelijke. Je schrijft wel dat je geen tijd hebt om te internetten, maar zo te zien volg je toch wel de draad van discussies. Ik wacht nog altijd op een paar simpele antwoorden van je op een aantal simpele vragen van me: - Bij welke divisie zat je vader? - Van wanneer tot wanneer heeft hij aan het Oostfront gekampt? - Waar was hij gelegerd? - Was hij bij het Vlaams Legioen of direct bij de Waffen-SS ingedeeld? - Wie was zijn commandant? - Heeft hij al dan niet de Hitler-eed afgelegd? - Welke veroordeling heeft hij gehad na de oorlog? - Heeft hij al dan niet eerherstel gekregen en wanneer? Als je daar allemaal niet op wenst te antwoorden, klasseer ik deze draad vertikaal bij al de andere rechtsextremistische onzin zoals ik die van het VeeBee en haar 47 manen al lang gewoon ben.

Eindelijk!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:17   #216
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat doe ik ook niet, ik probeer alleen Joris uit zijn hok te krijgen want het is aan die kant vrêe stillekes geworden. Let op mijn woorden: straks begint ie nog als een onvervalste Blokker ons prompt uit te schelden.
Nee hoor, ik ga echt niet spuwen.
Ik reageerde al op dit soort onzin in dit onderwerp en in andere.
kijk maar.

CLAESSENS Joris vbmenu_register("postmenu_1388473", true);
Burger

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door A
Joris Claessens is ier al een paar dagen niet meer te bespeuren. Tja, de mens zal wat zaken moeten regelen zeker; notaris, bank, ...8)

Niet echt, ondertussen is mijn 79jarige moeder zwaar ten val gekomen en moest ik hospitalisatie regelen, haar over laten brengen naar een hospitaal in de buurt van mensen die mee willen toezien op al haar noden, haar pensioen, haar vaste lopende kosten enz.

Aangezien ze op een koude vloer heeft gelegen en onderkoeld geraakte met als gevolg een tekort aan zuurstof - momenteel is ze niet goed bij zinnen en het valt nog af te wachten of dat ooit nog betert - met de nodige gevolgen.

Is dat voldoende reden?

Dit truukje, de discussiegenoot is, al dan niet even, afwezig of weigert te antwoorden op infantiel gelul, dus is hij bang en heeft ongelijk.

Wat een niveau!

U bewijst hier alleen maar hoe laag uw eigen niveau wel niet is en... dat u niet eens leest wat uw tegenstanders schrijven.
Ten andere, ik dacht dat u , naar uw eigen zeggen al lang weg zou zijn?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 20 oktober 2005, 16:20   #217
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

En, weer ben ik weg. Ik heb inderdaad ook nog een leven buiten het internet.
Ik wens alle deelnemers hetzelfde.

Groetjes,

De bange ongelijkhebber.
Oud 20 oktober 2005, 16:22   #218
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[/color]

Eindelijk!
Ja, ja, dat gelul over het al dan niet niveau hebben is allemaal heel leuk maar neemt niet weg dat The Piano je 8 simpele vragen heeft gesteld waar hij (wij) nog steeds geen antwoord op hebben gekregen.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 oktober 2005 om 16:28.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2005, 16:28   #219
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En, weer ben ik weg.
Het wordt nog fraaier. Eerst heel 'enthousiast' een topic starten over een oostfronter om, wanneer er geen unanieme bijval is, weigeren enige gestelde vragen te beantwoorden. Hoe ging dat gelul over niveau ook al weer?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 oktober 2005 om 16:49.
Oud 20 oktober 2005, 16:48   #220
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Bon, goedhartig als ik ben, zal ik maar aannemen dat je de gestelde vragen heel toevallig over het hoofd hebt gezien. Hier zijn ze nogmaals :
Citaat:
1. Bij welke divisie zat je vader?
2. Van wanneer tot wanneer heeft hij aan het Oostfront gekampt?
3. Waar was hij gelegerd?
4. Was hij bij het Vlaams Legioen of direct bij de Waffen-SS ingedeeld?
5. Wie was zijn commandant?
6. Heeft hij al dan niet de Hitler-eed afgelegd?
7. Welke veroordeling heeft hij gehad na de oorlog?
8. Heeft hij al dan niet eerherstel gekregen en wanneer?
Mocht je, eveneens toevallig, nog eens in de buurt zijn...?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 20 oktober 2005 om 16:50.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be