Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2005, 16:23   #321
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Ondertussen is Oostfronter junior toch maar weer verdwenen en hebben we nog steeds geen antwoord op onze vragen. Zou hij naar de Heimat gevlucht zijn om de repressie te ontlopen?
Jeps, we zijn sinds zijn eerste openingstopic nog geen stap verder geraakt.

Even kijken wat er staat bovenaan:

Joris: " Regelmatig wordt hier verwezen naar 'de eenzame man met de Oostfronterspandoek'. Wel, hier is hij dan, de man met het spandoek. (..) Deze actie is een zuiver persoonlijk initiatief, ik dank echter de mensen van o.a. Voorpost die het eerste jaar mij in bescherming namen tegen de ordediensten, het spandoek hielpen ontvouwen en hun bijval bij deze actie betuigden (dank u Luc en Wim en heel de Bende en ook trouwens aan allen die sindsdien hun bijval en steun betuigden).
Ik ben dan ook op geen enkele wijze verbonden aan eender welke vereniging die daar ter plaatse al dan niet haar tenten opstelt."

In één zin zegt hij dat hij onafhankelijk en onpartijdig is, maar wel dankzij de hulp en de bescherming van Voorpost zijn ding kan doen.

Misschien zit het wel helemaal anders in elkaar!

Het is opvallend hoe hij door de hele draad alleen maar zwijgzamer en kariger wordt met zijn boodschappen. Gezien de erg magere informatie die hij geeft, heb ik eerder de indruk dat Joris een lid of marionet van Voorpost is en in hun opdracht dat spandoek elke keer ontrold.

Niks onafhankelijkheid dus, en integendeel zuiver een zaak van Voorpost. Bovendien twijfel ik er ernstig aan of zijn vader wel ooit aan het Oostfront is geweest want hij weet er verder helemaal niks over te vertellen.

Ik denk dat we hier deze draad over 'de stunt' van Joris kunnen afsluiten, zolang die geen info meer vrijgeeft. Kort samengevat: It is a hoax! (nep dus...)
Oud 26 oktober 2005, 17:59   #322
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Het verschil is dat Uw vader een vrijwilliger was van een land dat zelf bezet was, te vergelijken met een kouweiti die vrijwillig aan de zijde van Saddan vocht in 1990..
Een correctere vgl zou zijn een palestijnse koeweitie die in het iraakse leger diende tijdens de bezetting van koeweit 8)
Oud 26 oktober 2005, 18:02   #323
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ondertussen is Oostfronter junior toch maar weer verdwenen en hebben we nog steeds geen antwoord op onze vragen. Zou hij naar de Heimat gevlucht zijn om de repressie te ontlopen?
Indien dit een poging was om de repressie te verheerlijken zoals uw partijvoorzitter dan bent u nog zieliger dan ik dacht maar bon. Uw belgique duwde duizenden mensen in de misserie enkel en alleen omdat ze een droom hadden.
Daarom als kleinzoon van een oostfront spuw ik op uw Belgique en zal er nooit maar dan ook nooit achterstaan.
Oud 26 oktober 2005, 18:07   #324
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Joris: " Regelmatig wordt hier verwezen naar 'de eenzame man met de Oostfronterspandoek'. Wel, hier is hij dan, de man met het spandoek. (..) Deze actie is een zuiver persoonlijk initiatief, ik dank echter de mensen van o.a. Voorpost die het eerste jaar mij in bescherming namen tegen de ordediensten, het spandoek hielpen ontvouwen en hun bijval bij deze actie betuigden (dank u Luc en Wim en heel de Bende en ook trouwens aan allen die sindsdien hun bijval en steun betuigden).
Ik ben dan ook op geen enkele wijze verbonden aan eender welke vereniging die daar ter plaatse al dan niet haar tenten opstelt."

In één zin zegt hij dat hij onafhankelijk en onpartijdig is, maar wel dankzij de hulp en de bescherming van Voorpost zijn ding kan doen.

Misschien zit het wel helemaal anders in elkaar!
Indien ik een actie hou tegen bv arabische terreur en ik wordt beschermd door bv JDL betekent dat dan dat ik ook een JDL lid ben ??

Citaat:
Het is opvallend hoe hij door de hele draad alleen maar zwijgzamer en kariger wordt met zijn boodschappen. Gezien de erg magere informatie die hij geeft, heb ik eerder de indruk dat Joris een lid of marionet van Voorpost is en in hun opdracht dat spandoek elke keer ontrold.

Niks onafhankelijkheid dus, en integendeel zuiver een zaak van Voorpost. Bovendien twijfel ik er ernstig aan of zijn vader wel ooit aan het Oostfront is geweest want hij weet er verder helemaal niks over te vertellen.

Ik denk dat we hier deze draad over 'de stunt' van Joris kunnen afsluiten, zolang die geen info meer vrijgeeft. Kort samengevat: It is a hoax! (nep dus...)
Ik zou op onzinnigheden zoals uw zinloze en beledigende scheldtriades ook niet meer reageren.
Indien er eeniemand een marionet is ben jij het wel, jij bent een marionet van de pest van het internet blokwatch
Oud 26 oktober 2005, 18:36   #325
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield
Indien ik een actie hou tegen bv arabische terreur en ik wordt beschermd door bv JDL betekent dat dan dat ik ook een JDL lid ben ??

Ik zou op onzinnigheden zoals uw zinloze en beledigende scheldtriades ook niet meer reageren.
Indien er eeniemand een marionet is ben jij het wel, jij bent een marionet van de pest van het internet blokwatch
Hier is geen enkele scheldtirade te zien van mij, want het is me niet meer toegstaan mensen te associeren met het VB, zelfs niet als zij een VB-logo als avatar hebben en in hun sig hebben staan. Dat zou je moeten weten want ik ben nog onlangs een maand geband geweest.

Ps: marionet is geen scheldwoord.
Oud 26 oktober 2005, 18:40   #326
thePiano

Standaard

Zoals ik al eerder stelde is de actie van Joris nep. Zijn vader heeft helemaal nooit aan het Oostfront gekampt want hij weet er niks over en kan het ook niet bewijzen. Die actie van die spandoek (meer is er ook niet dan dat) is opgezet door Voorpost door een Voorpost-lid. Aan jullie om het tegendeel te bewijzen. Alhoewel ik vrees dat enkel Joris daar nog in staat toe kan zijn. Maar die laat zich al lang niet meer zien en hult zich verder in dichte mist. Joris beweert dat hij onafhankelijk is, maar stond wel op de kieslijsten van het VB, leg uit?

Kijk hier maar: Verkiezingen 2004 Vlaams Raad voorkeurstemmen Opvolger nr 6 Claessens Joris 606 of 2,94% http://verkiezingen2004.belgium.be/n...005_p4602.html

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 oktober 2005 om 18:44.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2005, 20:28   #327
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij bent een marionet van de pest van het internet blokwatch
Gossie, wat zielig... Ik kan me best voorstellen dat Blokwatch voor jou en consoorten een pest is. Moet wel behoorlijk vervelend zijn, steeds maar weer te worden geconfronteerd met een collabo verleden.
Citaat:
Uw belgique duwde duizenden mensen in de misserie enkel en alleen omdat ze een droom hadden.
Hadden ze maar niet moeten meeheulen met een vreemd bezettingsleger. Denk liever eens aan de miljoenen slachtoffers die zijn gevallen door het nazi-regime, iets waar jouw duizenden "dromende" mensen dapper hebben aan meegeholpen.
Citaat:
Daarom als kleinzoon van een oostfront spuw ik op uw Belgique en zal er nooit maar dan ook nooit achterstaan.
Ik spuw op jouw ideologie, ik spuw op de oostfronters en ik spuw op de collaborateurs en hun verheerlijkers die dit willen afdoen als een "droom".

Laatst gewijzigd door Esperanza : 26 oktober 2005 om 20:56.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 01:55   #328
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Gossie, wat zielig... Ik kan me best voorstellen dat Blokwatch voor jou en consoorten een pest is. Moet wel behoorlijk vervelend zijn, steeds maar weer te worden geconfronteerd met een collabo verleden.Hadden ze maar niet moeten meeheulen met een vreemd bezettingsleger. Denk liever eens aan de miljoenen slachtoffers die zijn gevallen door het nazi-regime, iets waar jouw duizenden "dromende" mensen dapper hebben aan meegeholpen.Ik spuw op jouw ideologie, ik spuw op de oostfronters en ik spuw op de collaborateurs en hun verheerlijkers die dit willen afdoen als een "droom".
hola

ik wil niet keer op keer confronteerd worden, wat generaties geleden gebeurd is. Het is de zwartste bladzijde en schaam mij diep. Ik ben Vlaams-gezind, maar überhaupt geen nazi, verre van.
Maar het moet toch nu eens gedaan zijn daarmee. Werpt u Duitsers, Oosterijker, Italianen of Japanners nog hun verleden voor?

Geen volk zou verantwoordelijk moeten zijn voor de misdaden van zijn voorgangers.

Laatst gewijzigd door Miguelito : 27 oktober 2005 om 01:58.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 06:48   #329
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Ik ben Vlaams-gezind, maar überhaupt geen nazi, verre van.
Prima.
Citaat:
Maar het moet toch nu eens gedaan zijn daarmee.
Ik denk dat u deze vraag beter stelt aan Joris en Garfield en consoorten.
Citaat:
Werpt u Duitsers, Oosterijker, Italianen of Japanners nog hun verleden voor?
Neen, tenzij ze er prat op gaan.
Oud 27 oktober 2005, 08:11   #330
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is opvallend hoe hij door de hele draad alleen maar zwijgzamer en kariger wordt met zijn boodschappen.
Dat gecombineerd met uw selektieve blindheid, algemene domheid en moeite met begrijpend lezen, kan nooit goedkomen nietwaar ?

Blokkwatsjers verdienen geen informatie.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 08:24   #331
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
SS-Vlaanderen, Vlaams Legioen, Waals Legioen... Ik zie België nergens staan.

En ja, het prentje is hier al genoeg gepost. Een schandelijk misbruik van onze tricolore door Waalse fascisten.
Voor jou zijn het toch allemaal Belgen? Wat maakt het dan uit?
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 12:10   #332
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Dat gecombineerd met uw selektieve blindheid, algemene domheid en moeite met begrijpend lezen, kan nooit goedkomen nietwaar ?

Blokkwatsjers verdienen geen informatie.
Pech voor jou (en Voorposter/VB'r Joris Laureyssens) dat Blokwatchers goed geînformeerd blijken over mensen zoals jij en je Zwarte Brigade revisited.
Oud 27 oktober 2005, 13:58   #333
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Indien dit een poging was om de repressie te verheerlijken zoals uw partijvoorzitter dan bent u nog zieliger dan ik dacht maar bon. Uw belgique duwde duizenden mensen in de misserie enkel en alleen omdat ze een droom hadden.
Waar verheerlijk ik de repressie? U ziet dingen die er niet zijn.

Maar goed, ik weet dat uw partij niets anders kan dan mensen onschuldig stigmatiseren. Spuw gerust, dat zegt genoeg over uw Vlaamse boertigheid en gebrek aan manieren.

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 16:05   #334
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hola

ik wil niet keer op keer confronteerd worden, wat generaties geleden gebeurd is. Het is de zwartste bladzijde en schaam mij diep. Ik ben Vlaams-gezind, maar überhaupt geen nazi, verre van.
Maar het moet toch nu eens gedaan zijn daarmee. Werpt u Duitsers, Oosterijker, Italianen of Japanners nog hun verleden voor?

Geen volk zou verantwoordelijk moeten zijn voor de misdaden van zijn voorgangers.
Het punt is dat Oost-fronters zelf vrij regelmatig hun kop boven water steken. Zij zouden niet lever hebben dan dat we hun "heldendaden" blijven gedenken, vandaar dus dat hun gemekker beantwoordt wordt.
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2005, 16:08   #335
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlamingen anno 2005 stigmatiseren omdat ze op een republikeinse partij stemmen, en dit zonder (letterlijk) op hen te spuwen, dàt is pas de meest verfijnde kunst der Belgische beleefheid.
Oud 27 oktober 2005, 16:26   #336
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Eerst parmantig naar het Oosten marcheren om voor de bezetter van hun land nog meer lebensraumte te verwerven, om dan na het verliezen van de oorlog met een pruilmondje de verongelijkte uithangen, want ze kregen geen medaille voor hun vuile vlaamse streken.

Zie ze lopen de wolven in schaapskleren, zie ze rennen de lafste aller Galliërs:

Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Oud 27 oktober 2005, 16:33   #337
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Weer eentje dat zo nodig zijn schoon bakkes op internet wil zetten. Waarom doen ze dat eigenlijk ? Maar ja natuurlijk; niet op de hoogte van het heersend schoonheidsideaal. Ah, bon.........
Oud 27 oktober 2005, 17:54   #338
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Gossie, wat zielig... Ik kan me best voorstellen dat Blokwatch voor jou en consoorten een pest is. Moet wel behoorlijk vervelend zijn, steeds maar weer te worden geconfronteerd met een collabo verleden.".
Moesten ze nu nog degelijke onderzoeksjournalistiek doen dan zou ik het nog sympathiek vinden . Maar Blokwatch is zuiver vuilbekkerij zonder bewijskracht

Citaat:
Hadden ze maar niet moeten meeheulen met een vreemd bezettingsleger. Denk liever eens aan de miljoenen slachtoffers die zijn gevallen door het nazi-regime, iets waar jouw duizenden "dromende" mensen dapper hebben aan meegeholpen.".
De doden in de oorlog zijn de fout van alle strijdende partijen. Maar ik vermoed dat u doelt op de holocaust. Indien u ook maar enigzins een beetje verstand zou hebben van WO II en geschiedenis dan weet u dat de Waffen SS langemarck niets had met de SS-kampen. Laat één ding duidelijk zijn de holocaust is een afschuwelijke misdaad maar je helpt de nabestaanden van 6 miljoen joden er niet mee vooruit door onschuldigen te beschuldigen
Oud 27 oktober 2005, 17:55   #339
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
.
Maar het moet toch nu eens gedaan zijn daarmee.
Groot gelijk .
Oud 27 oktober 2005, 18:01   #340
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De doden in de oorlog zijn de fout van alle strijdende partijen. Maar ik vermoed dat u doelt op de holocaust. Indien u ook maar enigzins een beetje verstand zou hebben van WO II en geschiedenis dan weet u dat de Waffen SS langemarck niets had met de SS-kampen. Laat één ding duidelijk zijn de holocaust is een afschuwelijke misdaad maar je helpt de nabestaanden van 6 miljoen joden er niet mee vooruit door onschuldigen te beschuldigen
Meeheulen met diegenen die de Holocaust ten uitvoer brachten, lijkt me niet zo onschuldig. En kom nu weer niet af, dat die collabo's niets afwisten van de Duitsers hun intenties. "Wir haben es nicht gewusst" werd al iets te dikwijls als excuus gebruikt.8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be