![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien nuttig om weten is dat die website al meer dan 2 mijloen pageviews heeft gehaald sinds januari van dit jaar, en daarmee die van het VB met 50% overtroefd. Nu jij weer. ![]()
![]() |
![]() |
#342 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Touché. De profeet van de VlamingBangers....zuigt zich vast aan het gebarsten kruis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Mais non, mais non, toon me eens aan wat er vuilbekkerij aan eens. Of klets je gewoon uit je bek ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik kan dus niet begrijpen dat mensen hier geband worden voor een mening te hebben en die kwakkel van een big daddy mag doorposten...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Welke provocaties ? Ik hoor perfect thuis bij dit forum en aangezien jou dat niet aanstaat maak je het voor jezelf zeer onaangenaam. Zeer. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 oktober 2005 om 20:30. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 27 oktober 2005 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moeders van Oostfronters overkwam hetzelfde, alleen meermaals en gepaard gaande met besteling van het hele hebben en houden en niet zelden uitmondend in moord... met de stilzwijgende toestemming van de Belgische regering. Dus, hoewel ik uw haat begrijp, goedkeuren kan ik hem niet. Net zoals de daders van de misdaad tegen uw moeder voor de rechter zouden moeten komen en beoordeeld worden (omdat dat niet meer dan juist zou zijn) zou dat ook moeten voor de daders van misdaden, verkrachtingen en moorden ten overstaan van Oostfronters en hun familieleden. U verwijt mij een betonnen houding? Indien u daarmee standvastig bedoelt ben ik het daar volkomen mee eens. Indien u daar onoverlegd en ongegrond mee bedoelt bent u zelf al te kortzichtig. Het eindelijk rechtzetten van de fouten, al zij het postuum zou namelijk de kloof in de Vlaamse beweging moeten dichten. Per slot van rekening vochten zowel weerstanders als Oostfronters voor wat zij als hun Natie zagen. De enigen die voordeel halen uit uw eeuwige haat- en wraakgevoelens zijn de politieke tegenstanders van Vlaanderen. Gruwelverhalen zoals het uwe veranderen daar niets aan, want ze kunnen gecounterd worden met even zovele gruwelverhalen van de andere zijde. Dus, mijn medeleven voor wat u en de uwen werd aangedaan. Mag ik hetzelfde vragen van u? Of bent u nog steeds van mening dat onze ouders en grootouders het allemaal verdienden van bestolen, verkracht en vermoord te worden?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Minister-President
|
![]() Een 'geheime toespraak
01-03-2006 - Rik Van Cauwelaert - knack Vijftig jaar geleden stonden de kranten bol van de geruchten over belangwekkende ontwikkelingen in Moskou. Want, op 25 februari 1956, op de slotdag van het 20e partijcongres zou Sovjetleider Nikita Chroesjtsjov tijdens een besloten vergadering van het Centraal Comité de nagedachtenis van zijn voorganger Jozef Stalin hebben gesloopt. De berichten werden aanvankelijk door woordvoerders in de Sovjet-Unie en door de kopstukken van de Europese communistische partijen in alle toonaarden ontkend. Tot de Britse zondagskrant The Observer op 10 juni van dat jaar uitpakte met de volledige tekst van de zes uur durende 'geheime toespraak' van partijsecretaris Chroesjtsjov. De afrekening van Chroesjtsjov blijft een scharniermoment in de geschiedenis van het communistische blok, de aanzet ook tot een eerste dooiperiode in de Koude Oorlog. Al zou de Sovjet-Unie achteraf elke uitbraakpoging van satellietstaten - zoals Hongarije, luttele maanden na de toespraak van Chroesjtsjov, en Tsjecho-Slowakije, in 1968 - genadeloos neerslaan. De zeldzame dissidente stemmen in de Sovjet-Unie kregen ook nooit veel steun vanuit het Westen, en zeker niet van West-Europese intellectuelen. In 1952 nog schreef de Franse dichter en cultuurpaus Louis Aragon een lofdicht op Stalin, met de opmerkelijke aanhef: 'O grand Staline, ô, chef des peuples / Toi qui fais naître l'homme...' De Franse filosoof Jean-Paul Sartre vond dat je maar beter kon zwijgen over de misdaden van Stalin, want dat zou de arbeiders in de Parijse voorsteden in verwarring brengen. Enkele jaren eerder had niet alleen de Franse maar heel de West-Europese elite storm gelopen tegen Victor Kravchenko, een Russische ingenieur die zijn land was ontvlucht en die in 1946 zijn ophefmakende Ik koos de vrijheid had laten verschijnen. In het Franse communistische blad Lettres Nouvelles werd Kravchenko's boek, waarin tien jaar voor Chroesjtsjov het bestaan van strafkampen en het moorddadige van het Stalin-regime werden aangeklaagd, afgedaan als een fabricaat van de Amerikaanse inlichtingendiensten. Het blad publiceerde ter staving het getuigenis van een Amerikaanse agent, ene Sim Thomas - dertig jaar later pas zou de toenmalige hoofdredacteur van Lettres Nouvelles opbiechten dat het interview verzonnen was, want die Thomas was een fictief personage. Er volgde een ophefmakend proces in Parijs waar de rechter de vrije loop gaf aan de heftige getuigenissen van communistische medestanders zoals de filosoof Roger Garaudy. Kravchenko won het proces en kreeg de symbolische frank schadevergoeding. Toch zou de rechter in zijn vonnis uithalen naar Kravchenko, die in zijn ogen niet alleen zijn land had verraden maar, ook zijn opdracht had verzaakt. Vele jaren later, in 1963, hield Simone de Beauvoir vol dat die Kravchenko maar een twijfelachtig en corrupt heerschap was en dat goelags eigenlijk voorbeeldig uitgeruste heropvoedingskampen waren. Op de dag af tien jaar na de toespraak van Chroesj-tsjov schoot Kravchenko, door velen gelezen, door niemand geloofd en vaak geridiculiseerd, zich in een hotelkamer in New York een kogel door het hoofd. Een postuum slachtoffer van Stalin. Twee jaar eerder was Chroesjtsjov afgezet en vervangen door de neostalinist Leonid Brezjnev, die hem zijn aanval op Stalin nooit had vergeven. De volle waarheid over de strafkampen in de Sovjet-Unie zou pas naar buiten rollen met De Goelagarchipel van Alexander Solzjenitsyn. Intussen gingen ook in Rusland de archieven open en weten we dat de beweringen van de ooit als reactionairen gebrandmerkte historici Robert Conquest en Anne Applebaum correct waren. Zij schreven over het spoor van menselijke vernietiging getrokken door Sovjetterreur, en volgens hun schattingen zou Stalin alleen al verantwoordelijk zijn geweest voor minstens 15 miljoen doden. Geen van de communistische leiders in West-Europa noch hun fellow travellers hebben ooit hun excuses aangeboden voor de collaboratie met het moorddadige Stalinregime. Het is daarvoor nooit te laat. Zo hoort ge het ook eens van iemand anders...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door Diatonos : 19 april 2006 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Strikt genomen is er niet zoveel verschil tussen de dictaturen van Hitler en Stalin (en Pol Pot, Mao, etc).
Ik heb ook nooit begrepen waarom Nazi-Duitsland de Sovjet-Unie aanviel, het hadden hele goede bongenoten kunnen blijven. Kijk eens naar de opbouw van "de partij", de overeenkomsten in de architectuur en de verheerlijking van kameraad Stalin of Fuhrer Hitler. Het aanwijzen van zondebokken is ook typisch voor een totalitair systeem. Een Brits psychologisch onderzoek uit de jaren '50 wees uit dat leden van de Engelse facistische partij na het verlies van Hitler snel overstapten naar de Engelse communistische partij. Ook bleken er veel psychologische overeenkomsten te zijn onder leden van beide partijen. Ga maar eens een avondje "googlelen" op de trefwoorden "overeenkomsten" "facisme" en "communisme", "Nazi-Duitsland" en "Sovjet-Unie" (ook in het Engels). Je zult onaangenaam verrast zijn.
![]() Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 7 maart 2006 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar lees eens de voorgaande replieken in dit onderwerp. Eigenlijk wil ik gewoon aantonen wat ik hier eerder al verklaarde; " wie zegt dat Oostfronters per definitie schuldig zijn aan de daden van de NAZI's en eerlijk doordenkt kan niet anders dan ook stellen dat de gealliëerden ook evenzeer schuldig waren aan al de misdaden van de Stalinisten. Ik kan daarmee niet akkoord gaan. Ik ben als Belastingbetaler niet schuldig aan al de stomiteiten die onze regering doet. Ik ben als chirolid niet schuldig aan het schandalige verzuim en gevaarlijk gedrag dat tegenwoordig door de leiding van deze groep wordt begaan. Ik bedoel dat ik enkel verantwoordelijk ben voor mijn daden en daarbij zelfs enkel schuldig aan datgene waarbij ik met opzet misdadige of sociaal foute zaken bega. En in die optiek is er met wat de Oostfronters deden dus niets mis. Tenzij je het bestrijden van Stalin als een misdaad ziet natuurlijk. Lees hierbij maar eens aandachtig hoe sommige linksextremisten in dit onderwerp Stalin ophemelen en zelfs tot moord oproepen tegen diegenen die hem afwezen en bestreden. Om bang van te worden!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#356 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen: richt je ernergie meer op het heden. Vlaanderen heeft het al moeilijk zat, maar laat WOII er nu maar eens buiten.
![]() |
![]() |
#357 | |||||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik wil hier wel nog even melden dat er Vlaamse strekkingen waren die voor de oorlog al stonden te huppelen bij de gedachte dat Duitsland hier ging binnenvallen.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
En dat dan proberen in te pakken met "we deden het voor Vlaanderen" is zielig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik weet niet waar ik het gelezen heb, maar iemand vroeg hier of er ook waalse soldaten aan het Oostfront waren, het antwoord is ja. Uiteraard veel minder, maar er waren er. Collaborateurs ook, maar ik wil wel even zeggen dat de vlaamse collaborateurs milder behandeld werden na de oorlog, de uitgesproken straffen waren nl niet zo zwaar....
![]() |
![]() |
#358 |
Minister-President
|
![]() ![]() In mijn topic 'de oostfronter, hij is niet meer werd met de regelmaat gedreigd met geweld. Ook in de laatste reactie wordt er letterlijk gesteld dat het vermoorden van Oostfronters het enige juiste is. Wordt deze persoon nu ook gaband? Of krijgt hij slechts een verwittiging? Of is de beoordeling echt (zoals door een aantal mensen links en rechts gesugereerd wordt) afhankelijk van de politieke strekking van dader en of slachtoffer en wordt er hier dan niet opgetreden? __________________ [font=Arial]CLAESSENS Joris[/font] ![]() Indien ik en vele anderen hier op een fatsoenlijke en degelijke manier in dispuut kunnen gaan kan iemand zoals de laatste idioot hier dat ook. Indien zij dit niet doen horen ze op een pagina die de ogeloijkheid wil bieden aan degelijke en eerlijke discussies niet thuis. Sla mij dood met argumenten, niet met gelul en doodsbedreigingen vanachter een belachelijk alias. Wil je me echt aanvallen? Laat weten wie je bent en ik wil zelfs een openbare discussie organiseren. Wie te laf is om met open vizier en eerlijk te strijden moet niet zeuren om antwoorden. Ik antwoord trouwens enkel op vragen die mij de moeite van een antwoord waard lijken. Links extremisme is dus geen utdaging voor mij, onderlegde of oprechte vragen (van eender welke strekking) mogelijk wel...
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Minister-President
|
![]() ![]() Citaat: Oorspronkelijk bericht door Diatonos ![]() Indien u van mening bent dat u persoonlijk wordt aangevallen of dat men oproept tot geweld e.d. moet u ons dat melden. Wij kunnen ook niet alles zien op dit forum (daarom is er de meldfunctie). Ik denk niet echt dat u vooringenomen bent, discussies zoals deze die ik in gang zette zouden dan wellicht niet mogelijk zijn. Wel wil ik aanduiden dat duidelijk niet iedereen die mening is toegedaan. Bovendien hebt u natuurlijk meer dan gelijk, het is aan mij om eerder te reageren. Mijn excuses hiervoor, ik ben momenteel een beetje gevoeliger dan gewoonlijk voor dit soort reacties. Ik zal in het topic eerstdaags de reden daarvoor aangeven. Dus nogmaals mijn excuses, dit was dus echt geen doordachte reactie. __________________ [font=Arial]CLAESSENS Joris[/font] ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Elk mens dient inderdaad de gevolgen van zijn daden te aanvaarden. Eventuele maatschappelijke stigma's horen daarbij. Zoiets zal je er ook nooit uitkrijgen, het is des mensen. Zal diegene die de moord in het Centraal Station begaan heeft na zijn straf opeens onbevangen door de maatschappij terug opgenomen worden, zonder problemen een job kunnen krijgen en vele vrienden maken en een normaal succesvol leven leiden? Of zou een Dutroux dat kunnen? Tja, face it, live with it. Of neem Dutroux aan als die bij je solliciteert voor een job na zijn eventuele vrijlating. Als het je dan toch om rehabilitatie gaat...
![]() |