![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat 't niet meer dan normaal is dat je strijdt tegen je bezetter! Dat die mensen van toen meegestreden hebben aan de zijde van de bezetter, misschien misleid, niet beter wetend, ik geef hen nog 't voordeel van de twijfel, 't is allemaal zo lang geleden, maar nù, wetens willens beweren dat hij hetzelfde zou doen is naar mijn bescheiden mening effenaf misdadig. Indien alle leden van die partij er zó over denken, dan mag die partij 'n stille, maar snelle dood sterven. Plaatsvervangende schaamte voel ik - nogmaals!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 |
Minister
|
![]() @SDX
Je verwoordt het beter dan ik een paar posts geleden probeerde te verwoorden. Het gevoel van plaatsvervangende schaamte deel ik met je.
![]() |
#763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rode khmer, 't lichtend pad, Mao, Che e.a. onderdrukkers, massamoordenaars, dictators e.d. moeten en werden óók bestreden, maar door degenen die daardoor onderdrukt werden of worden. Begrijp je wat ik bedoel? Ieder moet z'n eigen strijd voeren tégen de bezetter en niet s�*men mèt de bezetter.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Kwaad is kwaad. Het zal me een zorg zijn of ''Stalin bevechten'' goed was. Mischien hielpen oostfronters ook oude vrouwtjes de straat over en gaven ze snoepjes aan kleine kinderen: Ze maakten integraal deel uit van de oorlogsmachine die uw land bezette (of dat nu Vlaanderen of Belgie heet) en mensen vermoordde. Nogmaals, zij zetten tenminste nog hun eigen leven op het spel en droegen zelf de consequenties van hun daden. Uw beweringen zijn opportunistisch, gratuit en laf. Vooral laf. Dom ook. En kortzichtig. Hoe u het zelfs maar over uw lippen kunt krijgen over dat twaalfjarig moslimmeisje te beginnen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iedereen die zijn vrijheid lief heeft, dient zijn eigen bezetters en onderdrukkers zelf te bestrijden, ongeacht of die bezetters of onderdrukkers nu het communisme zijn, het fascisme, het nazisme, de RKK of de islam, of welke andere onderdrukkende totalitaire ideologie dan ook. Maar je gaat je zeker niet in dienst stellen van de eigen onderdrukker en bezetter om die van anderen te bestrijden. Dan pleeg je m.i. gewoon verraad. Als je bijvoorbeeld hier zelf door de islam bezet en onderdrukt wordt, dan ga je niet samen met de islam in Afrika het communisme bestrijden, maar dan zorg je dat je een einde maakt aan het eigen, in dit geval islamitische, juk.
![]() |
![]() |
#766 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk werd verraden en verlaten door zijn leiders. De toenmalige regering was volop bezig onze krijgsmacht af te bouwen en is na de inval in Denemarken samen met de Noorderwind vertrokken. De Belgische koning ging in banlingschap in Duitsland en sloot met Hitler een overeenkomst. Frankrijk gaf zich over en sloot een overeenkomst af met Hilter. Het VK heeft zelfs de Franse oorlogsvloot aangevallen en in de haven doen zinken om te verhinderen dat Frankrijk deze tegen hen kon inzetten. Erger dan landverraad is volksverraad, en dat is er gepleegd geweest door de leiders van dit land en van de meeste Europese landen. Steek de hand dus eerst in eigen boezem voor je andere ergens van beschuldigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Landen waar Belgische en/of Nederlandse militairen hebben gevochten en sommige zijn gestorven na 1945 of aanwezig waren om een "bezetting" tegen te gaan. Geen enkel van die landen hebben België of Nederland ooit bezet of zelfs maar bedreigd. Zullen we de lijst nog wat langer maken en de landen beginnen op te sommen waar Franse militairen hebben gevochten en zijn gestorven en dan vervolledigen met de Britse militairen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 | |
Minister
|
![]() Citaat:
België noch Nederland waren bezet na 1945, en Belgische noch Nederlandse militairen hebben bijgevolg dienst genomen bij de eigen bezetter, omdat er eenvoudigweg geen eigen bezetter was. Of ze terecht hebben deelgenomen aan de missies van de VN en NAVO, is weliswaar een interessante vraagstelling, maar hier compleet naast de kwestie.
![]() |
![]() |
#772 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 2 juli 2011 om 12:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nù, wetens willens verklaren dat je nù hetzelfde zou doen, met de informatie die nu beschikbaar is, alles wat nù geweten is...dat is... Overigens heb je gelijk, 't volk wèrd verraden; volksverraad dus, vandaar dat d�*e mensen waarschijnlijk danig misleid waren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je mag NOOIT vergeten dat de regeringen van de gealieerde landen, in tegenstelling met de bevolking, wel op de hoogte en schuldig waren aan wat er in Nazi-Duitsland is gebeurd. Voor een deel hebben zij er zelfs actief aan meegeholpen door de grenzen voor gedeporteerden te sluiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En maar goed ook.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 2 juli 2011 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In Duitsland wilden ze na de oorlog medailles uitreiken aan "goede Duitsers" die Joden beschermd en de nazi's gesaboteerd hadden. Maar wat bleek? Deze "helden" waren soms misdadigers, soms prostituees (en de voorzitter van de medaille-commissie was streng katholiek) en heel vaak NAZI's. Het initiatief werd dan maar met stille trom afgeblazen. Ik denk dus: als er een echt misdadig regime aan het bewind is, zoals de EU in de steigers heeft staan, dan moeten we wellicht meer op onze hoede zijn voor stille manipulatoren die van álle walletjes eten en hun huik naar élke wind hangen, dan van die paar gekken die nu nog de collaboratie voor herhaling vatbaar vinden.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een Elderlander, en dannog de Ertog zelf! Maar je hebt gelijk, Uikenaar.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 2 juli 2011 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik sta bij mijn stelling. Maar sta me toe even aan te stippen dat op verschillende plaatsen in deze draad al door mij gesteld werd allen die voor Vlaanderen vielen daar te gedenken. Specifiek in deze draad noemde ik al Oostfronters en weerstanders en prees de moed van diegenen die op de Ijzerwake samen het podium betraden. Uw beschuldiging aan mijn adres is dus even intelectueel vals als onterecht. Misschien kan u uw eigen raad opvolgen en op de volgende wake allen komen gedenken... ook de Oostfronters.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#779 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De partij is met deze zaken, tenzij voor het aspect van het bestrijden van onrecht in en door ons juridisch systeem en de Belgische staat, er zelfs helemaal niet mee bezig... En ik zou inderdaad vandaag ook nog Stalin iemand vinden die bestreden moet worden. Het vervult mij met plaatsvervangende schaamte dat velen hier dit niet zo zien...
|
![]() |
![]() |