Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2011, 17:59   #801
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ze wisten blijkbaar wel wat er zich afspeelde zo'n 3.500km van huis (USSR), maar niet wat er zich afspeelde in een buurland (Duitsland). Allemaal heel geloofwaardig.
2 X.

Ze proberen hier de vermoorde onschuld uit te hangen.

U mag ze vergeven, ik wens dat niet te doen wat mijn goed recht is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2011, 18:00   #802
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind u het samenwerken met Hitler OK ??
Blijkbaar kan dat wel door de beugel.

Ieder z'n meug nietwaar.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2011, 08:50   #803
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is uw mening, niet de mijne.
En uiteraard hebt u daar recht op.
Kan u mij misschien zeggen in welk opzicht en detail dat daar door het Ijzerwakebestuur dan gebeurt?
Indien u dat kan zal u mij daar dan ook niet meer zien.
En gelieve niet af te komen met de foto of mening van één of andere idioot die daar ook toevallig aanwezig was.
Ik zou op de begrafenis van mijn grootvader niet wegblijven omdat daar één of andere gek komt opdraven.
Indien de begrafenis zelf een bespotting van mijn grootvader zou zijn...
Dat is dan wat anders...
Het Front van WWI is een plaats waar men de dood van onze voorvaderen moet herdenken.

Deze zijn niet gestorven om Vlaanderen onafhankelijk te maken, maar om België heel te houden en om België vrij en zelfstandig te houden.
En binnen die loopgraven stond op de eerste plaats het overleven van de soldaat en een gelijkwaardige behandeling van iedereen.

Elke oproep tot een onafhankelijk Vlaanderen en elke oproep tot geweld is daar dus misplaatst.
Jou grootvader heeft daar dus gestreden voor België en het Belgische volk en voor de Vrede, niet voor een onafhankelijk Vlaanderen dat geen respect heeft voor andere volkeren en weigert om andere te helpen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2011, 09:10   #804
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze wisten blijkbaar wel wat er zich afspeelde zo'n 3.500km van huis (USSR), maar niet wat er zich afspeelde in een buurland (Duitsland). Allemaal heel geloofwaardig.
Ze wisten niet wat er zich afspeelde aan het USSR front.
Ze wisten enkel dat er daar gevochten werd.
En wat ze wisten kwam enkel van de media en van soldaten die daar gevochten hadden en hier kwamen uitrusten of herstellen, af het gehoord hadden van derde.

Wat zich in de concentratiekampen afspeelde wisten ze inderdaad niet.
Zij zagen dagelijks mensen vertrekken naar de Duitse werkkampen.
Sommige vrijwillig, andere uit noodzaak om te overleven, andere gedwongen.
En veel van de jonge mensen zagen dat de soldaten het beter hadden dan zij en dat die schijnbaar een gemakkelijk leven hadden.
Van de hel die het Oostfront was en waar zij dus in terecht zijn gekomen, waren zij vaak niet op de hoogte.
Trouwens direct na de overgaven van Nazi-Duitsland wilde enkele hogere geallieerde officieren deze jongens samen met de geallieerde troepen inzetten om de USSR aan te vallen en terug over de oeral te jagen.

En na de oorlog schaamde vele van hen zich over het feit dat ze niets wisten van de uitroeiïngskampen en er neits tegen hebben kunnen ondernemen.
Maar waren trots omdat ze de geallieerden de kans en mogelijkheid hebben gegeven West Europa te bevrijden, want zonder hen was heel Europa door de USSR onder de voet gelopen en bezet geweest.

Net als de verzetstrijders van het eerste uur trots waren dat ze tegen de Nazi's hadden gevochten, maar zich dood schaamde voor sommige van hun daden en voor de daden van de laatste uur verzetstrijders.
Oud 3 juli 2011, 13:07   #805
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Als de onderdrukkers in Pakistan, Afghanistan of zelfs Nederland bestreden worden door uitschot dat precies dezelfde gruwelen begaat, dan moeten Vlamingen inderdaad niet meedoen, dat heb je goed gezien.
Gezien de Libische situatie een zeer actuele opmerking.
Oud 3 juli 2011, 13:11   #806
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Wordt dat Oostfronterlijk hier nu nog steeds gebumpt en opgewarmd?
Dat lijkt hier wel een necrofiliedraad!
Hoeveel jaar wordt dat corpus hier nu al met de regelmaat van de klok rechtgezet?
Is dat om er nog pensioen van te trekken?
Dat getuigt gotfertoemme van totaal gebrek aan respect voorzover een huurling zoiets verdient uiteraard...
Oud 4 juli 2011, 11:22   #807
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
2 X.

Vergeven heb ik hun al lang. Ik heb trouwens de oorlog niet meegemaakt en vind reeds lang dat we met een schone lei moeten beginnen. Dus voor mijn part moest er al een algemene en algehele amnestie zijn geweest in de jaren '60.

Natuurlijk, heel wat van die kornuiten en familie blijven in het toenmalige anti-democratisch denkpatroon hangen. Als men de atavar van Claessens bekijkt, dan beseft men onmiddellijk dat ie weer in dit anti-parlementair vaarwater aan het roeien is.

Dus als zulke mensen aan de macht komen, beginnen ze gegarandeerd opnieuw, zijn we weer terug bij af en fluks op weg naar een autoritaire staat.En dus, Sint-Joris Claessens en zijn trawanten bestrijden niet de draak maar hopen hem weer tot leven te kunnen wekken.

Wel, voor mijn part: no passaran! Zeker weten.

Het goede maatje van Sint-Joris.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 11:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 11:25   #808
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
2 X.

Hoeveel "belgen" wisten van de handjespraktijken van hun koninklijke fuhrer in de Congo???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 11:33   #809
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Hoeveel "belgen" wisten van de handjespraktijken van hun koninklijke fuhrer in de Congo???
Vrij onnozele analogie. Tenzij jij weet hebt van buitenlanders die in dienst traden van het leger van Leopold 2 om zo een andere dictator te gaan bestrijden. In dat geval zouden die buitenlanders inderdaad even grote klojo's zijn als de oostfronters, want die praktijken waren in die tijd inderdaad vrij wijd bekend. Net zoals de jodenvervolging dat was in 1941.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 11:43   #810
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrij onnozele analogie. Tenzij jij weet hebt van buitenlanders die in dienst traden van het leger van Leopold 2 om zo een andere dictator te gaan bestrijden. In dat geval zouden die buitenlanders inderdaad even grote klojo's zijn als de oostfronters, want die praktijken waren in die tijd inderdaad vrij wijd bekend. Net zoals de jodenvervolging dat was in 1941.
Niets onnozel aan, het gaat over het verkrijgen van informatie door het volk...
Maar waarschijnlijk stonden volgens u de kranten in 1940 al vol met foto's van de kampen en in de tijd van Leopol'handmans niet...
Oud 4 juli 2011, 11:55   #811
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Hoe geloofwaardig was het om als hulpje te fungeren van een monster, die dan een ander monster ging bestrijden. Nu ja bestrijden........Hitler had "lebensraum" voor zijn ariërs nodig, en die was er voorhanden in de USSR.
Of dacht je soms dat hij de Russen wou verlossen van Stalin ??
Misschien die 1 miljoen wolga duitsers wel
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 11:58   #812
Steve_M

Standaard

Citaat:
Niets onnozel aan, het gaat over het verkrijgen van informatie door het volk...
Maar waarschijnlijk stonden volgens u de kranten in 1940 al vol met foto's van de kampen en in de tijd van Leopol'handmans niet...
Ik schreef expliciet dat de wandaden van Leopold wel degelijk bekend waren, net zoals de jodenvervolging. Lezen wat er staat, niet wat je hoopt dat er staat omdat het beter in je kraam past.
Oud 4 juli 2011, 12:00   #813
Donar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het Front van WWI is een plaats waar men de dood van onze voorvaderen moet herdenken.

Deze zijn niet gestorven om Vlaanderen onafhankelijk te maken, maar om België heel te houden en om België vrij en zelfstandig te houden.
En binnen die loopgraven stond op de eerste plaats het overleven van de soldaat en een gelijkwaardige behandeling van iedereen.

Elke oproep tot een onafhankelijk Vlaanderen en elke oproep tot geweld is daar dus misplaatst.
Jou grootvader heeft daar dus gestreden voor België en het Belgische volk en voor de Vrede, niet voor een onafhankelijk Vlaanderen dat geen respect heeft voor andere volkeren en weigert om andere te helpen.
Ik zou hierien meegaan moesten de vlaamse frontsoldaten gelijkwaardig behandeld zijn geweest maar niet dus. WWI is de bakermat van de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd.

Nog maar te zwijgen van de hypocriete Albert I die meermaals van kant dacht te veranderen als het hem winst zou opleveren.
Donar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 12:04   #814
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik schreef expliciet dat de wandaden van Leopold wel degelijk bekend waren, net zoals de jodenvervolging. Lezen wat er staat, niet wat je hoopt dat er staat omdat het beter in je kraam past.
Heeft niets met een kraam te maken . Men kwakt achteloos oostfronters in een hoekje da alles wist, van kampen tot politieke intriges toe. Ik zeg simpelweg dat die oostfronters er geen idee hadden van wat er gebeurde in die kampen. Net zoals jan met de pet er geen idee van had wat er in de Congo gebeurde...
Oud 4 juli 2011, 12:19   #815
system
Banneling

Standaard

Oeps, Claessens Joris heeft zijn avatar in een weerlicht veranderd en vervangen door een nette afbeelding van zichzelf.

Dit was zijn vorige avatar:

Het zal niet baten. Eens ontmaskerd, altijd ontmaskerd.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 12:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 13:31   #816
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Joden vervolging was inderdaad bekend, de uitroeiïng niet.
Net als iedereen hier nu weet dat er afgewezen asielzoekers worden gedeporteerd naar hun thuisland, maar niemand weet wat er in dat land gebeurd met die gedeporteerde asielzoekers. Er worden veronderstellingen gemaakt, maar niemand hier weet het fijne.
Oud 4 juli 2011, 13:34   #817
Steve_M

Standaard

Citaat:
Heeft niets met een kraam te maken . Men kwakt achteloos oostfronters in een hoekje da alles wist, van kampen tot politieke intriges toe. Ik zeg simpelweg dat die oostfronters er geen idee hadden van wat er gebeurde in die kampen. Net zoals jan met de pet er geen idee van had wat er in de Congo gebeurde...
Jan met de pet wist best wat er in de Congo gebeurde, het stond in alle kranten. Jan met de pet wist best dat die Joden die 's nachts uit hun huizen gesleurd werden niet op bosklassen gingen. Ze konden met eigen ogen onder meer de pogrom in Antwerpen in 1941 zien. Dat ze de specifieke werking van de kampen niet kenden kan waar zijn, maar is volstrekt irrelevant.

EDIT: leestip: http://www.lannoo.be/content/lannoo/...3455&fondsid=5

Laatst gewijzigd door Steve_M : 4 juli 2011 om 13:36.
Oud 4 juli 2011, 13:41   #818
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donar Bekijk bericht
Ik zou hierien meegaan moesten de vlaamse frontsoldaten gelijkwaardig behandeld zijn geweest maar niet dus. WWI is de bakermat van de Vlaamse onafhankelijkheidsstrijd.

Nog maar te zwijgen van de hypocriete Albert I die meermaals van kant dacht te veranderen als het hem winst zou opleveren.
Nee, in de loopgraven is enkel de eis voor gelijkheid en zelfbeschikking gegroeid, niet de eis voor onafhankelijkheid.
Zelfs vandaag is er maar 1 partij die spreekt over onafhankelijkheid en vraagt de rest om zelfbeschikking en gelijkheid met wederzijds respect binnen een confederatie, of binnen België of binnen Europa.
Oud 4 juli 2011, 14:12   #819
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien heeft u gelijk, voor sommige oostfronters, zoals papa Claessens.

Joris Claessens weet in ieder geval wel wat er gebeurde en Joris Claessens zou nu nog steeds hetzelfde doen en keurt goed wat er gebeurd is.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 14:48   #820
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Misschien heeft u gelijk, voor sommige oostfronters, zoals papa Claessens.

Joris Claessens weet in ieder geval wel wat er gebeurde en Joris Claessens zou nu nog steeds hetzelfde doen en keurt goed wat er gebeurd is.
Dit is natuurlijk wel de essentie van de zaak. Over wat de oostfronters zelf wisten kunnen we urenlang discussiëren en wellicht kunnen allerlei argumenten hen daar vrijpleiten of beschuldigen. Maar dat is geschiedenis. Maar nu weten we wat de vrienden van de oostfronters allemaal uitgespookt hebben. Dan alsnog rustig beweren dat je met diezelfde lui zou vechten is degoutant. Enfin, het is eerder lachwekkend, want ik vraag me af wat Joris Claessens tegenhoudt zich aan te melden bij een PMC en te gaan vechten in Afghanistan of een andere zandbak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be