Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2011, 19:34   #841
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik denk dat dat niet eens belangrijk is bij de beschouwing van de Oostfronters.
Zij ziin de strijd aangegaan met Stalin die al aan het strijden was.
De Oostfronters zijn de oorlog in alle geval niet begonnen.
Noch hebben zij zin in enige vorm aan de Duitse binnenlandse politiek deelgenomen.
Ook hebben zij niet aan de twee kanten van het Front gestaan zoals verschillende volkeren dat wel deden.
Je kan zelf niet eens stellen dat ze tegen België's politiek ingingen. Het staatshoofd, de koning dus, had gecapituleerd en was zelf platte broodjes aan het bakken met de bezetter...
De Oostfronters zijn de racistische massamoordenaars ter hulp geschoten bedoel je ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 juli 2011 om 19:34.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 19:46   #842
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De Sovjet-Unie had ondanks dat niet aanvals-verdrag zelf ook plannen om nazi-Duitsland aan te vallen. Alleen moest de S-U nog wachten omdat Stalin vlak daarvoor zowat de hele militaire top had weggezuiverd en de S-U er nog niet op voorbereid was. Stalin was dus net zo achterbaks als Hitler. Die twee deden op geen enkel vlak voor elkaar onder.
Dat Stalin Nazi-Deutschland wilde aanvallen , daar heb ik toch mijn twijfels over . Stalin hoopte dat Nazi-Deutschland en de Geallieerden mekaar zouden abknallen , en dat hij de Sovjet-Unie uit de oorlog zou kunnen houden . Vandaar ook het Molotov-Von Ribbentropppakt . Laat de Nazi's en de kapitalisten elkaar maar uitmoorden , ik kijk wel toe en wrijf in mijn pollen .

Stalin wilde die oorlog niet , die oorlog werd hem opgedrongen .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 19:48   #843
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Dat Stalin Nazi-Deutschland wilde aanvallen , daar heb ik toch mijn twijfels over . Stalin hoopte dat Nazi-Deutschland en de Geallieerden mekaar zouden abknallen , en dat hij de Sovjet-Unie uit de oorlog zou kunnen houden . Vandaar ook het Molotov-Von Ribbentropppakt . Laat de Nazi's en de kapitalisten elkaar maar uitmoorden , ik kijk wel toe en wrijf in mijn pollen .

Stalin wilde die oorlog niet , die oorlog werd hem opgedrongen .
Klopt, en toen kwamen die Oostfronters er nog bij.
Oud 4 juli 2011, 19:50   #844
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht

Stalin wilde die oorlog niet , die oorlog werd hem opgedrongen
.
Door Polen, Estland, Letland Of Litouwen?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 19:54   #845
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Door Polen, Estland, Letland Of Litouwen?
Nope, de Nazi's vielen binnen.
Vergeten ?
Oud 4 juli 2011, 19:57   #846
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nope, de Nazi's vielen binnen.
Vergeten ?
???
Voor zover ik de geschiedenislessen van "den blotte" nog ken was de Sovjet Unie niet bij de pakjes blijven zitten om die landjes in te palmen hoor...
Zelfs Finland stond op 't lijstje. Dus zo oorlogsvrij waren ze niet, integendeel, ze zaten er middenin, net zoals de Duitsers...
Oud 4 juli 2011, 19:59   #847
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ook als dat een samenwerking is met een figuur als Adof Hitler ??
Moest ik naast een veroordeelde kinderverkrachter wonen zou ik met die mens niets te maken willen hebben.
Maar als het huis aan de andere kant in brand staat en die komt mij helpen om te verhinderen dat de brand overslaat naar het mijne... ga ik hem niet wegjagen.

Oostfronterssituatie voor Dummies...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:01   #848
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Die Oostfronders zijn een zwarte vlek in onze geschiedenissen. Ook Nederland had zijn landverraders. Hier verderop woonde ooit een grote familie Bonckhorst, ze hadden een kolen en oliehandel. In 1941 allemaal afgevoerd en vergast.
Iedereen die dienst doet in het leger van een bezettende macht is een landverrader en landverraders verdienen de doodstraf.
Dit zal mijn laatste post zijn in dit draadje.

Dat prachtige vooroorlogse Rotterdam, veel mooier dan Amsterdam. Een wirwar van steegjes met grachtenpanden en gezellige winkeltjes.
Binnen een paar uur weggebombardeerd.
Als ik deze foto zie ben ik blij dat de Russen Berlijn kapot hebben gebombardeerd.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:05   #849
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Het Front van WWI is een plaats waar men de dood van onze voorvaderen moet herdenken.

Deze zijn niet gestorven om Vlaanderen onafhankelijk te maken, maar om België heel te houden en om België vrij en zelfstandig te houden.
En binnen die loopgraven stond op de eerste plaats het overleven van de soldaat en een gelijkwaardige behandeling van iedereen.

Elke oproep tot een onafhankelijk Vlaanderen en elke oproep tot geweld is daar dus misplaatst.
Jou grootvader heeft daar dus gestreden voor België en het Belgische volk en voor de Vrede, niet voor een onafhankelijk Vlaanderen dat geen respect heeft voor andere volkeren en weigert om andere te helpen.
De frontersbeweging is ontstaan uit verweer tegen de onmenselijke behandeling van de Nederlandstaligen door hun Franstalige officieren.
En daaruit is dan weer de Vlaamse strijd voor zelfbeschikking en onafhankelijkheid ontstaan.
De geschiedenis hield niet op aan het einde van WOII...
Het was met medeweten van België en het Belgisch leger dat de Ijzertoren opgeblazen werd en... dat de wel degelijk gekende schuldigen hun straf ontliepen.
Dat dateert van toch net iets later dan 1945 dacht ik...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 4 juli 2011, 20:07   #850
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ze wisten niet wat er zich afspeelde aan het USSR front.
Ze wisten enkel dat er daar gevochten werd.
En wat ze wisten kwam enkel van de media en van soldaten die daar gevochten hadden en hier kwamen uitrusten of herstellen, af het gehoord hadden van derde.

Wat zich in de concentratiekampen afspeelde wisten ze inderdaad niet.
Zij zagen dagelijks mensen vertrekken naar de Duitse werkkampen.
Sommige vrijwillig, andere uit noodzaak om te overleven, andere gedwongen.
En veel van de jonge mensen zagen dat de soldaten het beter hadden dan zij en dat die schijnbaar een gemakkelijk leven hadden.
Van de hel die het Oostfront was en waar zij dus in terecht zijn gekomen, waren zij vaak niet op de hoogte.
Trouwens direct na de overgaven van Nazi-Duitsland wilde enkele hogere geallieerde officieren deze jongens samen met de geallieerde troepen inzetten om de USSR aan te vallen en terug over de oeral te jagen.

En na de oorlog schaamde vele van hen zich over het feit dat ze niets wisten van de uitroeiïngskampen en er neits tegen hebben kunnen ondernemen.
Maar waren trots omdat ze de geallieerden de kans en mogelijkheid hebben gegeven West Europa te bevrijden, want zonder hen was heel Europa door de USSR onder de voet gelopen en bezet geweest.

Net als de verzetstrijders van het eerste uur trots waren dat ze tegen de Nazi's hadden gevochten, maar zich dood schaamde voor sommige van hun daden en voor de daden van de laatste uur verzetstrijders.
Inderdaad...
Oud 4 juli 2011, 20:08   #851
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Iedereen die dienst doet in het leger van een bezettende macht is een landverrader en landverraders verdienen de doodstraf.
Dit zal mijn laatste post zijn in dit draadje.
Da's dan weer een ander probleem, ze hebben hun land (Vlaanderen) niet verraden. Men zou kunnen stellen dat ze dat met belgië wel deden, maar aangezien dat ze belgie zagen als het land dat hun land (Vlaanderen) bezette kan dat weer niet...
Het volledige verhaal van de oostfronters is ingewikkelder dan je denkt...
Oud 4 juli 2011, 20:10   #852
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Vergeven heb ik hun al lang. Ik heb trouwens de oorlog niet meegemaakt en vind reeds lang dat we met een schone lei moeten beginnen. Dus voor mijn part moest er al een algemene en algehele amnestie zijn geweest in de jaren '60.

Natuurlijk, heel wat van die kornuiten en familie blijven in het toenmalige anti-democratisch denkpatroon hangen. Als men de atavar van Claessens bekijkt, dan beseft men onmiddellijk dat ie weer in dit anti-parlementair vaarwater aan het roeien is.

Dus als zulke mensen aan de macht komen, beginnen ze gegarandeerd opnieuw, zijn we weer terug bij af en fluks op weg naar een autoritaire staat.En dus, Sint-Joris Claessens en zijn trawanten bestrijden niet de draak maar hopen hem weer tot leven te kunnen wekken.

Wel, voor mijn part: no passaran! Zeker weten.

Het goede maatje van Sint-Joris.
Anti-parlementair? Ik denk dat dit onderwerp niet direct een goeie verkiezingsbasis levert...
Oud 4 juli 2011, 20:12   #853
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oeps, Claessens Joris heeft zijn avatar in een weerlicht veranderd en vervangen door een nette afbeelding van zichzelf.

Dit was zijn vorige avatar:

Het zal niet baten. Eens ontmaskerd, altijd ontmaskerd.
Mooie afbeelding, misschien neem ik hem wel als avatar...
Oud 4 juli 2011, 20:51   #854
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest ik naast een veroordeelde kinderverkrachter wonen zou ik met die mens niets te maken willen hebben.
Maar als het huis aan de andere kant in brand staat en die komt mij helpen om te verhinderen dat de brand overslaat naar het mijne... ga ik hem niet wegjagen.

Oostfronterssituatie voor Dummies...
dat is geen antwoord op mijn nochtans zeer eenvoudige vraag. Te gênant misschien, om to the point te antwoorden, dat je zo rond de hete brij heen fietst ???

Laatst gewijzigd door Pietje : 4 juli 2011 om 20:57.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 20:56   #855
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Anti-parlementair? Ik denk dat dit onderwerp niet direct een goeie verkiezingsbasis levert...
Uw stichter, Karel Dillen, was eigenlijk een soldarist die het Parlement 'een praatbarak' noemde. Hij deed er als parlementslid praktisch nooit zijn mond open. Maar elke maand streek hij wel zijn vette check op.

Hetgeen volstrekt normaal is. Soldaristen moeten dan ook niets hebben van een parlementaire democratie. Zijn doen alleen aan verkiezingen mee in de ijdele hoop dat zij een meerderheid zullen halen of zo goed als, om dan de maatschappij zo snel als het kan de weg te laten opgaan naar een autoritaire oligarchische bestuursvorm.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 21:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2011, 21:00   #856
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooie afbeelding, misschien neem ik hem wel als avatar...
Zoals ik boven reeds stelde, ideologisch komt die Verdinaso-avatar precies overeen met uw politieke gedachtengang.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 21:00.
Oud 4 juli 2011, 21:03   #857
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De Sovjet-Unie had ondanks dat niet aanvals-verdrag zelf ook plannen om nazi-Duitsland aan te vallen. Alleen moest de S-U nog wachten omdat Stalin vlak daarvoor zowat de hele militaire top had weggezuiverd en de S-U er nog niet op voorbereid was. Stalin was dus net zo achterbaks als Hitler. Die twee deden op geen enkel vlak voor elkaar onder.
Dat is allemaal achteraf gepraat. Trouwens het stond al in Mein Kampf dat Hitler uitbreiding zocht: Lebensraum nach Osten.

Feit is en blijft dat het Hitler is geweest die onverwachts en in strijd met alle afspraken achterbaks Rusland is binnengevallen. En niet andersom.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 21:04.
Oud 4 juli 2011, 21:07   #858
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Da's dan weer een ander probleem, ze hebben hun land (Vlaanderen) niet verraden. Men zou kunnen stellen dat ze dat met belgië wel deden, maar aangezien dat ze belgie zagen als het land dat hun land (Vlaanderen) bezette kan dat weer niet...
Het volledige verhaal van de oostfronters is ingewikkelder dan je denkt...
Natuurlijk hebben ze Vlaanderen verraden. Men gaat niet meevechten en meecollaboreren met een land dat uw eigen land gewelddadig binnenvalt. Want vergeet niet dat Hitler niet alleen België binnenviel, maar ook Vlaanderen. Dan heb ik tenminste respect voor iemand zoals Flor Grammens. Die zei onverbloemd dat hij niets van de Duitsers moest hebben, maar dat wel de Taalwet moest worden toegepast. Punt uit.

Bovendien weten we nu dat het VNV al vanaf 1936 (en waarschijnlijk al vroeger) goed gesponsord werd door organen van N.S.D.A.P. . En deze mensen die de theorie: 'het VNV was als een soort 'vijfde kolonne' afdeden als prietpraat, zijn er nu dus aan voor hun moeite.

Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 21:21.
Oud 4 juli 2011, 21:25   #859
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk hebben ze Vlaanderen verraden. Men gaat niet meevechten en meecollaboreren met een land dat uw eigen land gewelddadig binnenvalt. Want vergeet niet dat Hitler niet alleen België binnenviel, maar ook Vlaanderen. Dan heb ik tenminste respect voor iemand zoals Flor Grammens. Die zei onverbloemd dat hij niets van de Duitsers moest hebben, maar dat wel de Taalwet moest worden toegepast. Punt uit.
Duitsland sprak toen over het geven van Vlaanderen aan de Vlamingen, da's al pakken meer dan belgie ooit deed. Niet vergeten dat het juk van belgie toen zwaar op de bevolking drukte (nu nog maar allee)
Het zal Hitler worst gewezen zijn wat Vlaanderen was en die Vlaamse gevoelens zal hij wel grappig gevonden hebben, maar voor de mensen hier was het een lichtpuntje om eindelijk van dat belgie vanaf te zijn...

Waren die gasten naief? Waarschijnlijk wel, een echt onafhankelijk Vlaanderen zal hij hij hen nooit gegeven hebben, zelfs al had hij gewonnen. Maar op 't schijten van de markt zijn die gasten vertrokken omdat ze een mogelijkheid zagen, en da's meer dan ze dervoor hadden. Indien de geallïeerden de Vlaamse gevoelens hadden begrepen en de kans hadden gegeven om te geloven in een Vlaanderen, ze een Vlaams bataljon op de poten hadden gezet met de belofte belgie teontmantelen, dan hadden die oostfronters mss wel in een spitfire gezeten, maar dat zullen we nooit weten hé...
Oud 4 juli 2011, 21:28   #860
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Misschien heeft u gelijk, voor sommige oostfronters, zoals papa Claessens.

Joris Claessens weet in ieder geval wel wat er gebeurde en Joris Claessens zou nu nog steeds hetzelfde doen en keurt goed wat er gebeurd is.
Vindt u het bestrijden van iemand als Stalin dan verkeerd?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be