![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#881 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ministerposten en bestuursfuncties in de vele rode raden van bestuur... Weinig uitzicht daarop voor VB'ers. Op dit moment helemaal. Mensen die zo denken verlaten op dit moment best het VB. En binnen een aantal jaar, indien het met het VB beter gaat komen ze wellicht terug. Wie weet. Systeem Anciaux weet je wel?
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#882 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan me veel te goed voorstellen wat dat werkelijk inhoudt...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#883 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#884 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat Hitler begon met Joden te vergassen volgens jou is dus een verzachtende omstandigheid voor anderen om hetzelfde te doen? Nog zo een domme vraag hebben? Wie is de uitvinder van concentratiekampen waarin vrouwen en kinderen letterlijk doodgehongerd werden (toch een gruwerlijkere dood dan een vergassing denk ik)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#885 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aan de zijde, niet voor... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#886 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#887 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#888 |
Minister
|
![]() Als je dat in het uniform van de bezetter van je eigen land doet, vind ik dat heel erg verkeerd ja. Dan heb je namelijk niet goed geprioriteerd. Éérst van je eigen bezetter af zien te komen, in dit geval de nazi's, en Vlaanderen en de Vlamingen ervan bevrijden, en pas daarna, en geen seconde eerder, mag je wat mij betreft elders de huurling gaan uithangen.
![]() |
#889 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#890 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou een boeiender discussie zijn moest er minder gespeek op den deuts zijn en meer vragen over het waarom, het wel en wee en het hoe van de oostfronters.
Het is een tijdvak waar er veel gebeurde en al die dingen hebben een aparte plek in de geschiedenis, geef ze dan ook die plek... Het verhaal van de oostfronters hangt vast aan de tweede wereldoorlog, en aan het Duitse onderdeel in welke zij dienden. Maar de motivatie ervoor, de keuzes, het verhaal erachter (en erna) is een boeiend gegeven... Maar 't ziet er naar uit dat de persoonlijke wrevel er teveel tussenkomt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#891 | |
|
![]() Citaat:
Laat me het anders zeggen: Joris misbruikt zijn vader om zijn eigen politieke ideeën te verkondigen en dát stuit me tegen de borst. Laat hem gewoon zeggen wat hij werkelijk vindt: Dat Stalin ten koste van zijn eigen land en volk bestreden moest worden, ongeacht welke Vlaamse er verkracht werd, ongeacht welke Belg er vermoord werd. Ook nu nog, met alles wat hij weet, en dat heeft hij meermalen gezegd, zou hij de keuze maken aan het Oostfront te vechten voor Hitler en ten nadele van zijn landgenoten. Hee, maar dat geeft niet het ''waren toch maar geen echte Vlamingen maar homo's, zigeuners en joden''. Zolang Stalin (wie?), Ja Stalin (wie kent 'm?, viel hij Vlaanderen en Belgie binnen?) maar bestreden werd. Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 4 juli 2011 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#892 |
Minister
|
![]() Is dat zo?
Het zou beslist niet in mijn hoofd opkomen om met de nazi's te gaan heulen, en al helemaal niet als die nazi's ook nog eens mijn land bezet hadden en mijn volk onder de knoet hielden.
![]() |
#893 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat wel juist is, is dat het systematisch bombarderen op vrij grote schaal van steden en burgerdoelen, op het twijfelachtig palmares komt te staan van het Duitse Condor Legioen dat Franco bijstond in de Spaanse burgeroorlog. Waar men dan ook meteen ging uitproberen en uitzoeken hoe goed de nieuwe vliegtuigen van de Luftwaffe presteerden. Laatst gewijzigd door system : 4 juli 2011 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#894 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#895 |
Banneling
|
![]() Dat is ook zo, maar toch, achteraf bekeken waren deze mensen in de fout gegaan. Iedereen maakt fouten natuurlijk. En men hoeft zich die fouten ook niet te verwijten. Zeker niet als men 18 of 19 jaar ( of soms 17) jaar oud is. Maar het blijven wel fouten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#896 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het Duits uniform, dat ze droegen,........was maar "om te lachen", zeker ?? ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 4 juli 2011 om 22:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#897 | |
|
![]() Ik had 'm aangepast.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#898 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mag ik je er vriendelijk op wijzen dat ik a al ettelijke keren in deze draad te kennen gaf dat mijn VB-activiteiten en het Oostfrontergebeuren totaal los van elkaar staan. b Ik al ettelijke keren inderdaad heb gesteld dat er met bekampen van 'Stalins' niets verkeerd is in mijn ogen. c dat ik niet degene ben die geheel het WOII gebeuren herleidt tot enkel de kampen. d Dat uw redenatie dat de Oostfronters schuldig zijn of medeschuldig zijn aan de kampen automatisch inhoudt dat ook elke geallieerde soldaat schuldig of medeschuldig is aan de misdaden van het Stalinregime. En last but not least Ik niet degene ben die de kampen er steeds bij sleurt, er van uit ga dat niet elke geallieerde soldaat schuldig is aan de uitwassen van Stalin en bijgevolg ook de Oostfronters niets te maken hebben met de kampen. En dat u mij nooit nergens hebt horen zeggen dat het 'maar' om homo's of zigeuners gaat. uw haatcampagne hier is echt wel beneden alle peil. En gespeend van elke inteligente beschouwing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#899 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#900 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het nergens over het VB (die volgens mij écht niet blij is met mensen zoals u), ik heb het nergens over de kampen en eigenlijk heb ik het ook niet over de Oostfronters. Dát is een gepasseerd station. Ik heb het over u en uw opvattingen maar dat dringt maar niet in uw bolle kop door. Haatcampagne? Verre van. Lees mijn eerste berichten in deze draad waarin ik u condoleer met uw vader. U bent degene die zijn nagedachtenis besmeurt met uw eigen ranzige opvattingen over goed of fout. Kijk, door de jaren heen verandert u toch niet en het maakt me eigenlijk ook geen bal uit wat u vindt. Ik heb gemerkt dat wat mij het meest afstoot in u is dat u zich, met u bedenkelijke ideetjes, verschuilt achter de daden van uw vader. Ik denk dat als puntje bij paaltje komt ik veel meer respect heb voor uw vader, die tenminste zijn eigen leven op het spel heeft gezet en ongetwijfeld heeft afgezien, zowel tijdens als na de oorlog, dan voor u. Dit gaat dus niet over politiek maar over mijn onbegrip over iemand die zijn vader én moeder te grabbel gooit uit opportunisme. Ik vind dat niet meer de moeite waard om over te discussiëren. Dit was dan ook mijn laatste bericht in uw ranzige draadje. |
|
![]() |
![]() |