![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Parlementslid
|
![]() Joris CLAESSENS is een typisch katholieke Vlaam zoals iedere Nederlander (en eigenlijk iedere Belgie-kenner) zich voorstelt van een VBer: achterlijk, Katholiek en blind loyaal tegenover zijn foute Oostfronter "bompas" en "nonkels". Tis eigenlijk net een soort "heiligenverering" conform de katholieke leer.
Maar voor de rest heeft zo'n "rank and file" VBer eigenlijk niet eens in de gaten dat zijn dierbare "oostfronterspartij" inmiddels weinig meer voorstelt dan een Antwerpse bejaardenclub aangevoerd door (oh ironie) Zionisten ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen van beide stellingen is correct... Het is ook in tegenspraak met de hier eindeloos aangehaalde litanie aan beschuldigingen van (Neo) Nazisme aan het adres van het VB en Dewinter in het bijzonder. En het heeft, zover ik dat kan bepalen geen enkel verband met het topic hier.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook voor mij staat het Oostfronterthema volkomen los van mijn VB-activiteiten. Het VB is bezig met de toekomst van Vlaanderen met respect voor zijn verleden. De oostfronters zijn een deel van dat verleden. En daar houdt het ook op. Het enige aspect dat heden nog van tel is is de repressie. Omdat dat thema a) nooit naar behoren en al zeker nooit op een eerlijke wijze benaderd werd en b) dat dit thema, en de gehele problematiek van de al dan niet collaboratie, ook vandaag nog door linkse en Waalse partijen misbruikt wordt om Vlaanderen onder druk te zetten. Indien zelfs De Wever voor vele Franstaligen (dank zij de nodige desinformatie) afgeschilderd wordt als (al dan niet Neo) NAZI kan je niet stellen dat dit thema niet meer relevant is. Integendeel is het hoog tijd voor Vlaanderen om hier op een degelijke wijze definitief komaf mee te maken. En om dit te bewerkstelligen zal men de Belgische fouten tijdens de repressie moeten erkennen. De fouten begaan tegen Vlaanderen als geheel en tegen elk individu afzonderlijk.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#905 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U gaat er alvast enthousiastere toehoorders ontmoeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#906 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#907 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het steeds betreurenswaardig wanneer blijkt dat een groot deel van de reacties in een topic gewoon kringredeneringen zijn zonder enige feitelijke inhoud en anderzijds al te doorzichtige poging om mensen met een verschillende mening het zwijgen op te leggen.
Een antithese van de bedoeling van dit forum dus. Heeft er misschien nog ergens iemand een originele opmerking die nog niet 20 keer in deze topic behandeld werd?
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel onder jullie hebben er ooit een oorlog meegemaakt? Hoeveel onder jullie hebben de gesprekken en discussie tussen een Oostfronter en een Verzetstrijder kunnen volgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mezelf kan ik stellen dat ik enkel op de tweede vraag een positief antwoord kan geven en hoop dat dat zo blijft. Maar ik moet er ook aan toevoegen dat ik toekomstige oorlogen niet uitsluit. De wereld wordt kleiner en vroeg of laat staat er iemand op onze stoep die wij als volk niet als overheerser zullen aanvaarden. en dan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#911 |
Banneling
|
![]() Net zoals het nazisme zal ook het vlaams belang steeds kleiner worden, maar dit wil niet zeggen dat we hen moeten vergeten! We moeten ze net zoals slangen en andere onfraaie diertjes bewaren op sterk water, in het geval van het Vlaams belang en de nazi's kunnen we natuurlijk het geschreven woord gebruiken.
http://libcom.org/library/allied-mul...ny-world-war-2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#912 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de PS heeft grote delen van de politiek partij van Hitler in zijn programma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#914 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg jullie enkel of jullie ooit een oorlog hebben meegemaakt? Zo niet zijn jullie gewoon niet in staat om ook maar iets te begrijpen van de houding van Oostfronters of Verzetleden. Noch om iets te begrijpen over wat hen heeft gedreven tot hun daden. Beiden hebben directe en indirecte fouten gemaakt en beiden hebben heldendaden verricht. En hoe gek het ook mag klinken, we hebben aan beide te danken dat west Europa niet onder de rode hamer is gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als zovele duizenden mensen wel de juiste reflex hadden, nl om joden te helpen onderduiken of uitwijken, hoe kan jij je vader dan als absoluut onwetende afschilderen? Joris verteld nonsens, om toch maar zijn geliefde Oostfronters, collaborateurs en nazi's enigszins positief af te schilderen.
![]() |
![]() |
#916 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#917 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wel!!! Ik kan je verzekeren dat de desinformatie die je te horen krijgt zeer groot is. En ik zat dan nog op het medische hoofdkwartier, naast het informatie hoofdkwartier in de gevechtszone. Daarna heb ik als zeevarende verschillende oorloggebieden aangedaan. Ik was vaak stomverbaast over de weinige juiste informatie die de bewoners van die gebieden hadden over de oorlog die in hun eigen streek plaats vond. Nu kom ik nog vaak in oorlogsgebieden en verbaas er mij nog steeds over dat mensen uit die gebieden niet weten wat er gebeurd in hun gebied. Soms staan mensen in rijen aan te schuiven aan een kantoor om informatie te vragen naar welk gebied hun geliefden zijn gedeporteerd door de militairen en/of rebellen, terwijl die mensen op slechts enkele kilometer van hun dorp vermoord en begraven zijn. En niemand van het dorp daarvan zelfs een vermoeden heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#918 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#919 |
Banneling
|
![]() Wat wel gezegd mag worden maar wat velen negeren, tegen personen als jan claesens kan je dat niet genoeg zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#920 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moet je zo goed kunnen schilderen als Picasso en Michelangelo om hun werk met elkaar te kunnen vergelijken? Zo muzikaal zijn als Mozart en Bach om een gefundeerde mening over muziek te kunnen hebben?
|
![]() |
![]() |