Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2013, 21:33   #1021
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat zal wel. U bent toch maar een naïeve ziel zo te horen. De Oosfronters streden voor Hitler en zijn trawanten. Zij legden zelfs de Eed af op de führer.
Naief zou ik hem niet noemen. Joris heeft hier duidelijk gemaakt dat hij niet uit universele rechtvaardigheidsprincipes voor billijkheid t.a.v. de Oostfronters is, maar wel omdat hij de mensonterende en genocidaire politiek van het nazisme en met name de genocide op de Joden en de Roma onderschrijft.

De huidige standpunten van het Vlaams Belang over de Roma zijn nog steeds dezelfde als die van de nazi's van toen en de moslims hebben de plaats van de Joden ingenomen. Dank aan Joris van dit nogmaals duidelijk gesteld te hebben.

Dat is het verschil tussen Joris en ik: ook ik heb familieleden met een "zwart" verleden, en ik ook zie verzachtende omstandigheden voor vele collaborateurs, maar elke poging om het nazisme te rehabiliteren, zoals Joris voortdurend doet, zal ik altijd bestrijden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 13:56   #1022
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Naief zou ik hem niet noemen. Joris heeft hier duidelijk gemaakt dat hij niet uit universele rechtvaardigheidsprincipes voor billijkheid t.a.v. de Oostfronters is, maar wel omdat hij de mensonterende en genocidaire politiek van het nazisme en met name de genocide op de Joden en de Roma onderschrijft.

De huidige standpunten van het Vlaams Belang over de Roma zijn nog steeds dezelfde als die van de nazi's van toen en de moslims hebben de plaats van de Joden ingenomen. Dank aan Joris van dit nogmaals duidelijk gesteld te hebben.

Dat is het verschil tussen Joris en ik: ook ik heb familieleden met een "zwart" verleden, en ik ook zie verzachtende omstandigheden voor vele collaborateurs, maar elke poging om het nazisme te rehabiliteren, zoals Joris voortdurend doet, zal ik altijd bestrijden.
Hier ga je er over Kalli. Indien je ergens kan staven dat ik massamoord op Joden en Zigeuners zou voorstaan mag je dit nu als reactie hier op posten.
Indien je dit niet kan en er is nog een mod met enig gevoel voor correctheid aanwezig zou je met onmiddellijke ingang geband moeten worden.
Ik zie het nog niet gebeuren...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 06:44   #1023
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat is eigenlijk dan de betekenis van een 'dodenherdenking'? Een herdenking van de oorlog en zijn gruwelen, dat kan ik me nog inbeelden. En indien u in dit kader of in deze context alle onnodige gesneuvelden van alle legers een plaats wilt geven, dan kan ik me daar wel enigzins in vinden.
Een herdenking moet steeds neutraal zijn en alle slachtoffers van oorlogen herdenken.
Oorlogen zijn immers de geweldige verderzetting van politieke discussie's waar men niet tot een vergelijk kan komen. En waar de leidinggevenden hun macht gebruiken om de man van de straat te beïnvloeden om hun zin toch te kunnen doordrijven.

Ik weet nog goed, hoe men in het Belgische leger jongeren vanaf 16 tot zelfs ouder dan 25 jaar, ervan overtuigde dat de Rus een gevaarlijk en onaangepast iemand was, die enkel deugde als meststof in de grond.

Ik heb zelf verschillende malen in oorlogsgebieden verbleven en ik kan je verzekeren dat het voor mensen niet gemakkelijk is om daar goed en slecht uit elkaar te houden. Vooral door de vele propaganda die er binnen die gebieden verspreid word.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 11:37   #1024
Vaandeldrager
Schepen

Vaandeldrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar doet hij dat?
Oud 19 april 2013, 17:30   #1025
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Zulke verdoezelingen vinden we vaak bij mensen die tijdens of na de oorlog niet willen toegeven dat ze in de fout zaten. Het doet me altijd denken aan Ernest Claes. Die werd ook lastig gevallen na de oorlog. Hij beweerde nochtans met veel poeha op zijn proces dat hij:
1)Nooit lid was geweest van een politieke beweging tijdens de oorlog.
2)Dat hij opgehouden was met schrijven tijdens de oorlog.
3)Dat hij geen enkel boek had uitgegeven tijdens de oorlog.

En wat blijkt nu?
1)Dat hij in het geheim lid was van het VNV.
2)Dat hij verschillende publicaties deed onder de oorlog in allerlei dubieuze collaboratiebladen.
3)Dat hij wel degelijk boeken uitgaf en wel bij Duitse uitgevers tijdens de oorlog.

En ik voeg er aan toe: dat hij met Felix Timmermans aanwezig was in Antwerpen in de Kunstkring op 28 juni 1942 toen deze laatste de Rembrandt-prijs kreeg. Niets verkeerds aan zo te zien op het eerste zicht. Alleen wapperde er op het podium daar in Antwerpen de hakenkruisvlag en de Duitse militairen zaten vooraan.

Laatst gewijzigd door system : 19 april 2013 om 17:53.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 17:58   #1026
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulke verdoezelingen vinden we vaak bij mensen die tijdens of na de oorlog niet willen toegeven dat ze in de fout zaten. Het doet me altijd denken aan Ernest Claes. Die werd ook lastig gevallen na de oorlog. Hij beweerde nochtans met veel poeha op zijn proces dat hij:

En wat blijkt nu?
2)Dat hij verschillende publicaties deed onder de oorlog in allerlei dubieuze collaboratiebladen.
3)Dat hij wel degelijk boeken uitgaf en wel bij Duitse uitgevers tijdens de oorlog.

En ik voeg er aan toe: dat hij met Felix Timmermans aanwezig was in Antwerpen in de Kunstkring op 28 juni 1942 toen deze laatste de Rembrandt-prijs kreeg. Niets verkeerds aan zo te zien op het eerste zicht. Alleen wapperde er op het podium daar in Antwerpen de hakenkruisvlag en de Duitse militairen zaten vooraan.
Helaas, zelfs met goede wil zie ik daar niets strafbaars bij staan, en dan nog trouwens.
Oud 19 april 2013, 18:07   #1027
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Helaas, zelfs met goede wil zie ik daar niets strafbaars bij staan, en dan nog trouwens.
jamaar, gij met uw verleden zijt nogal breeddenkend in die dingen, eh.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2013, 18:20   #1028
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Flagrant gelogen heeft 'de Witte' hier zeker in ieder geval.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 12:29   #1029
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik boven reeds stelde, ideologisch komt die Verdinaso-avatar precies overeen met uw politieke gedachtengang.
De man die afgebeeld wordt is Joris van Severen...
Je kan hem eerder met Pim Fortuyn vergelijken dan wel hem een bepaalde strekking toelichten.

Want zijn ideeën werden vooral gekenmerkt door een constante evolutie dan wel door (standvastigheid lees ideologische blindheid).
Ik zie alvast geen enkele politieke strekking waar hij volledig onder zou vallen...

Mooie naar wel... Joris Van Severen...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2013, 12:45   #1030
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De man die afgebeeld wordt is Joris van Severen...
Je kan hem eerder met Pim Fortuyn vergelijken dan wel hem een bepaalde strekking toelichten.

Want zijn ideeën werden vooral gekenmerkt door een constante evolutie dan wel door (standvastigheid lees ideologische blindheid).
Ik zie alvast geen enkele politieke strekking waar hij volledig onder zou vallen...

Eigenlijk heette hij niet 'Joris', maar 'Edouard'.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 april 2013 om 12:47.
Oud 25 oktober 2013, 15:20   #1031
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Alle gekheid op een stokje.

Wat die Oostfronters uitgestoken hebben is wel 10.000 keer erger dan die gasten die zijn gaan meevechten in Syrie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 16:54   #1032
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht

Wat die Oostfronters uitgestoken hebben is wel 10.000 keer erger dan die gasten die zijn gaan meevechten in Syrie.
Ik weet natuurlijk niet wat die gasten in Syrië hebben uitgestoken, maar het zal ook niet van de poes zijn geweest. En de Oostfronters zullen ook wel beestigheden uitgestoken hebben. Niet allemaal natuurlijk. Tenminste, daar ga ik van uit.
Oud 25 oktober 2013, 19:10   #1033
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het zo een groot verschil is, dan kan je het héél makkelijk aantonen met wat concrete voorbeelden.
Fyi: ik zie echt niet veel verschillen tussen al die mensen die in een niet-Belgisch leger in een vreemd land beestigheden uitsteken.
Er zitzowat zeventig jaar verschil op, maar dat is dan ook het enige verschil dat ik merk.
Maar ga gerust uw gang en probeer de Zuidfrontstrijders eens wit te wassen.
Ik verwittig u: bloedvlekken zijn moeilijk weg te krijgen...
Oud 25 oktober 2013, 19:12   #1034
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht

Juist: héél naar.
Oud 25 oktober 2013, 21:20   #1035
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waren de Sovjettroepen dan engeltjes in uniform of zo?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 21:31   #1036
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waren de Sovjettroepen dan engeltjes in uniform of zo?
Om je land te verdedigen tegen vreemde invallers, heb je geen engeltjes nodig...
Oud 25 oktober 2013, 21:34   #1037
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Om je land te verdedigen tegen vreemde invallers, heb je geen engeltjes nodig...
Net zoals je ook geen engeltjes nodig heb om, naar hun eigen zeggen, te vechten tegen het goddeloos communisme.
Oud 25 oktober 2013, 21:39   #1038
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook ik heb familieleden met een "zwart" verleden, en ik ook zie verzachtende omstandigheden voor vele collaborateurs
Een mooie om te bewaren...
Oud 25 oktober 2013, 21:54   #1039
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat blijkt nu?

Interessant, maar hier moeten we ook de economische collaboratie vermelden. Pak nu een groep als Bekaert die een fortuin verdiende aan de Atlantikwall. De economische collaborateurs werden na de oorlog met rust gelaten en konden hun smerig verdiend geld behouden. Dat geldt ook voor General Motors b.v. Zij zijn de goorste smeerlappen. Zij die uit ideologie of idealisme handelden, offerden zich ten minste nog op voor een hoger doel, hoe verderfelijk dat doel ook was.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2013, 21:58   #1040
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Interessant, maar hier moeten we ook de economische collaboratie vermelden. Pak nu een groep als Bekaert die een fortuin verdiende aan de Atlantikwall. De economische collaborateurs werden na de oorlog met rust gelaten en konden hun smerig verdiend geld behouden. Dat geldt ook voor General Motors b.v. Zij zijn de goorste smeerlappen. Zij die uit ideologie of idealisme handelden, offerden zich ten minste nog op voor een hoger doel, hoe verderfelijk dat doel ook was.
Ook wetenschappers werden na de oorlog gerecupereerd. Zoals door de Sovjetunie als door de VS. Iedereen dacht aan het eigenbelang, niet onmiddellijk aan "rechtvaardigheid".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be