![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1361 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanavond in Koppen op één : http://www.een.be/programmas/koppen/...e-oostfronters
Citaat:
Kwestie van goede neutrale informatie kan zoiets weeral eens tellen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1362 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wansmakelijk, die staatstelevisie hier.
![]() |
#1363 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En nog eens, ik heb geen zin in welles-nietes spelletjes, zeker niet met mensen met een onfatsoenlijk taalgebruik.
![]() |
![]() |
#1364 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 29 mei 2014 om 20:28. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1365 | |
|
![]() Citaat:
Wilhelmina had geen dubbele functie zoals de Belgische koning en kon dus ook vluchten zonder beletsels aangaande een militaire functie als opperbevelhebber. Mogelijk is het u ontgaan, ook Willem Alexander heeft geen rangen en functies meer in het leger. Hij diende deze op geven voordat hij koning werd. Hij mag alleen nog symbolisch een uniform dragen, zonder rangonderscheidingstekens, in sommige gevallen om zijn verbondenheid met het leger te tonen. Maar wie had de regering in gedachten en zou door de regering dan wel aangewezen kunnen zijn om hem te vervangen? Als de regering wilde dat de koning hen gevolgd zou zijn, moet er toch bekend zijn uit de archieven hoe de regering dit destijds in gedachten had welke generaal en wat de instructies waren? U gaat er blijkbaar vanuit dat dit zondermeer aan elke willekeurige generaal overgelaten kan worden? Quote: Beide punten werden alsnog geregeld: in Den Haag deelde Steenberghe in aanwezigheid van de secretarissen-generaal der departementen aan generaal Winkelman mee dat aan deze het regeringsgezag overgedragen was en mocht aanbieden zodra naar zijn oordeel verder weerstand bieden doelloos en nutteloos was. Zoals het op mij overkomt nam hij (vermoedelijk), vanuit zijn positie als opperbevelhebber van het leger, te blijven waar hij hoorde, aan het hoofd van de troepen. Let wel een opperbevelhebber behoort er niet vandoor te gaan wanneer een leger verslagen dreigt te worden. Wat dacht u wat voor effect het heeft op dienende, nog vechtende militairen wanneer een opperbevelhebber op zulk een moment ervandoor gaat? Op mij komt het over dat dit van een grote schande zou getuigen. Zoals ik ertegen aan kijk nam hij een goede beslissing om te capituleren en heeft hij hiermee voorkomen dat er veel meer Belgische militairen nodeloos gesneuveld en gewond zouden zijn geraakt. Laatst gewijzigd door Adrian M : 29 mei 2014 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1366 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is evenwel of die regel ook gold als er sprake is van een oorlogssituatie? Schijnbaar hoefde dat niet bij Albert I...
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 29 mei 2014 om 21:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1367 | |
|
![]() Citaat:
De prins is nu nog commandeur bij de marine en heeft bij de andere krijgsmachtonderdelen de rang van opperofficier. In de grondwet staat dat een militair in actieve dienst geen deel uit kan maken van de regering, omdat militairen de regering dienen Laatst gewijzigd door Adrian M : 29 mei 2014 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1368 | |
|
![]() Citaat:
Zij was dus wel degelijk de opperbevelhebber. Zoals alle vorsten in die tijd. En toch zijn alle vorsten wiens regering naar Londen trok hun regering gevolgd, alleen Leopold niet. Voor beslissingen die niet zuiver militair van aard waren bestaat daar niet de minste twijfel over. En de vraag of de koning als staatshoofd zijn vrijheid moest bewaren en de regering volgen was, net als de vraag of de solidariteit met de Geallieerden ten einde kwam door de val van België, veeleer een politieke dan een militaire kwestie. In elk geval was de regering van oordeel dat het een politieke kwestie was dus had Leopold grondwettelijk gezien geen andere keuze dan de regering volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1370 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Geschiedenis kan voor sommigen toch eenvoudig en eenduidig zijn.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1371 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb ondertussen de Koppenreportage ook effectief gezien. Schrijvertje-van-het-derde-knoopsgat Trigg als bron? Uit goede bron heb ik vernomen dat hij nog niet zo lang geleden bedelde om informatie op militaire fora.
Wat een farce.
![]() |
#1372 |
|
![]() Vlaamse oostfronters dienen met respect en trots herdacht te worden.
Tenslotte hebben zij gestreden tegen het meest brutale en onmenselijke regime dat de wereld ooit gezien heeft: het communisme van Jozef Stalin. Hoeveel kunnen er dat zeggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1373 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaat u ervan uit dat wie geen academische titels kan voorleggen sowieso slecht werk zal overleveren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1374 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bij Trigg is dat, van wat ik zag uit de reportage, echter wel het geval.
![]() |
![]() |
#1375 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb helemaal niet gezegd dat het "een wetenschappelijke uitgeverij" is; wel dat het een ernstig huis is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1376 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1377 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niks nieuws onder de zon.
![]() |
![]() |
#1378 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Let op wat u zegt. In de ogen van mijn meest rabiate tegenstanders hier hebt u zich zonet geprofileerd als Hitler fan, op zijn minst NEO nazi en fascist... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1379 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Qua onmenselijkheid moet Hitler niet onderdoen voor Stalin, of berust je idolatrie t.o.v. onze bruin/zwarte volksverraders enkel op rekensommetjes...?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1380 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dan zou het feit dat bepaalde misdaden niet vervolgd worden dus voldoende reden zijn om de bestrijding van misdaad te veroordelen. ![]() Goed bezig... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |