Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 september 2021, 09:19   #1781
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Maar als een deel van de Oostfronters misdaden gepleegd hebben , hebben volgens jullie, Belgisch-nationalisten, alle Oostfronters misdaden gepleegd, zelfs al is dat hoogstens 1%.
Rare jongens, die Belgisch-nationalisten.
'Alle' heb ik nooit beweerd. Dat komt uit uw fantasie. Een hersenspinsel dus. Aberrante hersenspinsels komen nogal eens voor bij Vlaams-nationalisten. Maar goed, we nemen dit erbij en proberen te begrijpen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 09:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 09:21   #1782
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Je moet vlaamsnationalist zijn om Anno 2021 jongeren te gaan vergelijken met oostfronters.....
Hallo goed lezen. Het is het Oosten die die vergelijking van jongeren anno 2021 met Oostfronters heeft ingezet. Men moet dus daar Belgisch-nationalist voor zijn.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 09:27   #1783
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
'Alle' heb ik nooit beweerd. Dat komt uit uw fantasie. Een hersenspinsel dus. Aberrante hersenspinsels komen nogal eens voor bij Vlaams-nationalisten. Maar goed, we nemen dit erbij en proberen te begrijpen.
Wie over Oostfronters spreekt zonder te nuanceren en te specifiëren bedoelt daar alle Oostfronters mee. Iedereen kan de draad nalezen en nagaan waarover de discussie precies ging. Dat u tot het besef bent gekomen dat dat een verkeerde voorstelling van die mensen is, kan ik alleen maar toejuichen, al heeft het me vele pagina's van dit topic gekost.
Solidariteit is de basis van een mooie samenleving, maar als men de rollen gaat perverteren en de bediener van de bedelnap zijn eisen gaat dicteren aan de rest v/d maatschappij die zijn situatie financiert dan denk ik dat we een probleem hebben.
Oud 14 september 2021, 09:39   #1784
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie over Oostfronters spreekt zonder te nuanceren en te specifiëren bedoelt daar alle Oostfronters mee. Iedereen kan de draad nalezen en nagaan waarover de discussie precies ging. Dat u tot het besef bent gekomen dat dat een verkeerde voorstelling van die mensen is, kan ik alleen maar toejuichen, al heeft het me vele pagina's van dit topic gekost.
Tracht in het vervolg 'goed' te lezen wat er staat in mijn post en niet slechts wat 'te denken' wat er staat. Want zo neemt u uw wensen voor werkelijkheid en worden heel wat discussies in feite een maat voor niets.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 09:41.
Oud 14 september 2021, 09:49   #1785
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tracht in het vervolg 'goed' te lezen wat er staat in mijn post en niet slechts wat 'te denken' wat er staat. Want zo neemt u uw wensen voor werkelijkheid en worden heel wat discussies in feite een maat voor niets.
Gewoon het topic helemaal opnieuw lezen zal de neutrale lezer wel alles duidelijk maken.
Maar ik ben blij dat u uiteindelijk gaan nuanceren bent.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 14 september 2021 om 09:50.
Oud 14 september 2021, 09:55   #1786
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewoon het topic helemaal opnieuw lezen zal de neutrale lezer wel alles duidelijk maken.
Maar ik ben blij dat u uiteindelijk gaan nuanceren bent.
Als u blij bent, ben ik ook blij.
Oud 14 september 2021, 09:59   #1787
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als u blij bent, ben ik ook blij.
En ik ben blij dat u blij bent dat ik blij ben.

Zou Henri I ook blij zijn?
Oud 14 september 2021, 10:08   #1788
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik ben blij dat u blij bent dat ik blij ben.

Zou Henri I ook blij zijn?
Ik ben altijd blij. Ik leef immers in een prachtig land, een grote Natie.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 10:54   #1789
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd blij. Ik leef immers in een prachtig land, een grote Natie.
Ik ben blij als ik u lees. U bent altijd - ongewild wel - grappig.
Ik begrijp dat Xenophon zo een fan van u is.
Oud 14 september 2021, 13:12   #1790
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben blij als ik u lees. U bent altijd - ongewild wel - grappig.
Ik begrijp dat Xenophon zo een fan van u is.
Hij wilde laatst dat ik bij hem introk.
Ik heb feestelijk bedankt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2021, 14:15   #1791
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hij wilde laatst dat ik bij hem introk.
Ik heb feestelijk bedankt.
Ambras verzekerd.
Oud 14 september 2021, 15:15   #1792
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De ‘onderbelichte’ kant van het oostfront.

Oostfronters werkten natuurlijk mee aan het veroveren van Russisch grondgebied. En dit door hun militair samenheulen met de nazi-Duitsers. Zeer onderbelicht tot nu was dat de oostfronters in de feiten door samen te gaan vechten met de nazi-Duitsers in Rusland meewerkten aan de harde en brutale verwijdering van de oorspronkelijke Slavische bevolking (én de Joden) uit hun woongebied. Ethnic cleansing op zijn best!

Daarvan was al een begin gemaakt tijdens de oorlog en wel door de Nederlandse collaborateurs. Naar deze ‘killing fields’ emigreerden toen reeds 5.000 Nederlandse burgers na de Duitse aanval op de Sovjet-Unie in 1941. De nazi’s hadden overeenkomsten afgesloten met Nederlandse topambtenaren. Ze vonden de Nederlanders zeer zuivere Germanen…

In 2016 kwam er over dit onderwerp al een boek uit van Geraldien von Frijtag Drabbe_Künzel: ‘Hitlers Broedervolk’.
“Boeren uit Groningen, vissers uit de kustprovincies, verveners uit Drente, zakenlieden uit de Randstad, zij allen meldden zich om mee te helpen aan de ‘opbouw’ van een Nieuw Europa: het Groot Germaanse Rijk.”

Het is maar dat men het weet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 15:19.
Oud 14 september 2021, 15:46   #1793
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
De ‘onderbelichte’ kant van het oostfront.

Oostfronters werkten natuurlijk mee aan het veroveren van Russisch grondgebied. En dit door hun militair samenheulen met de nazi-Duitsers. Zeer onderbelicht tot nu was dat de oostfronters in de feiten door samen te gaan vechten met de nazi-Duitsers in Rusland meewerkten aan de harde en brutale verwijdering van de oorspronkelijke Slavische bevolking (én de Joden) uit hun woongebied. Ethnic cleansing op zijn best!

Daarvan was al een begin gemaakt tijdens de oorlog en wel door de Nederlandse collaborateurs. Naar deze ‘killing fields’ emigreerden toen reeds 5.000 Nederlandse burgers na de Duitse aanval op de Sovjet-Unie in 1941. De nazi’s hadden overeenkomsten afgesloten met Nederlandse topambtenaren. Ze vonden de Nederlanders zeer zuivere Germanen…

In 2016 kwam er over dit onderwerp al een boek uit van Geraldien von Frijtag Drabbe_Künzel: ‘Hitlers Broedervolk’.
“Boeren uit Groningen, vissers uit de kustprovincies, verveners uit Drente, zakenlieden uit de Randstad, zij allen meldden zich om mee te helpen aan de ‘opbouw’ van een Nieuw Europa: het Groot Germaanse Rijk.”

Het is maar dat men het weet.

Als u Nederla der nu al met Vlamingen gaat mixen om uw ge,ijk te halen, dan kan i’ echt niet meer volgentenzij u de Groit-Nederlandse gedachte aanhangt, maar 80 jaar geleden was dat niet aan de orde.
Dus niet afwijken, want dan kunt u net zo goed alle Joden gaan criminaliseren want er waren er die om verschillende redenen meestal hun eigen hachje, dapper opruimen in de concentratiekampen.
Zo kunnen we nog heel ver afdwalen natuurlijk.
Het ging hier over Vlaamse Oostfronters, weet u nog, die waarvan u niet verder kwam dan een paar concrete gevallen die bewezen misdaden hadden begaan.
Oud 14 september 2021, 15:53   #1794
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u Nederla der nu al met Vlamingen gaat mixen om uw ge,ijk te halen, dan kan i’ echt niet meer volgentenzij u de Groit-Nederlandse gedachte aanhangt, maar 80 jaar geleden was dat niet aan de orde.
Dus niet afwijken, want dan kunt u net zo goed alle Joden gaan criminaliseren want er waren er die om verschillende redenen meestal hun eigen hachje, dapper opruimen in de concentratiekampen.
Zo kunnen we nog heel ver afdwalen natuurlijk.
Het ging hier over Vlaamse Oostfronters, weet u nog, die waarvan u niet verder kwam dan een paar concrete gevallen die bewezen misdaden hadden begaan.
U zou nochtans heel gemakkelijk kunnen volgen. Alle oostfronters, zowel Nederlandse, de Finse, de Vlaamse, de Deense, de Bosnische, de Spaanse, en noem maar op, hebben in feite meegewerkt aan de brutale 'ethnic cleansing' van de autochtone bevolking in de door de Duitsers veroverde gebieden.
Oud 14 september 2021, 16:04   #1795
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
U zou nochtans heel gemakkelijk kunnen volgen. Alle oostfronters, zowel Nederlandse, de Finse, de Vlaamse, de Deense, de Bosnische, de Spaanse, en noem maar op, hebben in feite meegewerkt aan de brutale 'ethnic cleansing' van de autochtone bevolking in de door de Duitsers veroverde gebieden.
U snapt het nog steeds niet: enkelingen - en daarmee bedoel ik zij die zich qua gedrag onderscheidden van anderen - geven u niet het recht om die anderen onder dezelfde noemer van misdadigers te plaatsen.
Maar u probeert dat telkens weer.
Dus wat u schreef in # 1781, strookt niet met de waarheid.
Oud 14 september 2021, 16:10   #1796
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U snapt het nog steeds niet: enkelingen - en daarmee bedoel ik zij die zich qua gedrag onderscheidden van anderen - geven u niet het recht om die anderen onder dezelfde noemer van misdadigers te plaatsen.
Maar u probeert dat telkens weer.
Dus wat u schreef in # 1781, strookt niet met de waarheid.
Het feit alleen al dat oostfronters, samen met de nazi-Duitsers Russisch grondgebied veroverden, maakt de weg vrij voor massale ethnic cleansing. Afgezien van het feit dat we weten uit hun brieven dat ook oostfronters metterdaad hebben deelgenomen aan deze ethnic cleansing

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 16:11.
Oud 14 september 2021, 16:23   #1797
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het feit alleen al dat oostfronters, samen met de nazi-Duitsers Russisch grondgebied veroverden, maakt de weg vrij voor massale ethnic cleansing. Afgezien van het feit dat we weten uit hun brieven dat ook oostfronters metterdaad hebben deelgenomen aan deze ethnic cleansing
Ook Oostfronters. Niet alle Oostfronters. U weet zelfs niet bij benadering hoeveel % . Daarmee is alles gezegd.
Er zijn ook PS'ers die hun kopstuk lieten vermoorden. Dus zijn volgens u alle PS'ers schuldig aan het geven van een opdracht tot moord.
Of daar is een O-VLD-coryfee die sjoemelde met overheidssubsidies in haar persoonlijk belang, dus zijn volgens u ook alle O-VLD-kopstukken schuldig aan gesjoemel.
Of nog deze: bisschop Vangheluwe was een CD&V-stemmer, dus zijn volgens uw kromme redenering alle CD&V-stemmers pedofielen.
Het blijven rare jongens, die Belgisch-nationalisten. Zeker als ze de drang en dwang hebben om alle Vlaams-nationalisten en hen die eraan gelinkt kunnen worden te criminaliseren.
Oud 14 september 2021, 17:34   #1798
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook Oostfronters. Niet alle Oostfronters. U weet zelfs niet bij benadering hoeveel % . Daarmee is alles gezegd.
Er zijn ook PS'ers die hun kopstuk lieten vermoorden. Dus zijn volgens u alle PS'ers schuldig aan het geven van een opdracht tot moord.
Of daar is een O-VLD-coryfee die sjoemelde met overheidssubsidies in haar persoonlijk belang, dus zijn volgens u ook alle O-VLD-kopstukken schuldig aan gesjoemel.
Of nog deze: bisschop Vangheluwe was een CD&V-stemmer, dus zijn volgens uw kromme redenering alle CD&V-stemmers pedofielen.
Het blijven rare jongens, die Belgisch-nationalisten. Zeker als ze de drang en dwang hebben om alle Vlaams-nationalisten en hen die eraan gelinkt kunnen worden te criminaliseren.

De oostfronter is de laatste tijd goed van zijn sokkel gevallen. Tot grote treurnis van sommige Vlaams-nationalistjes hier. Maar goed, er zijn ergere dingen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 september 2021 om 17:35.
Oud 14 september 2021, 18:25   #1799
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
De oostfronter is de laatste tijd goed van zijn sokkel gevallen. Tot grote treurnis van sommige Vlaams-nationalistjes hier. Maar goed, er zijn ergere dingen.
Dat u uw eigen geborneerde besluiten trekt, kan en wil ik u zelfs niet kwalijk nemen.
Dat de group blaming die Belgisch-nationalisten hier hanteren ongeloofwaardig en compleet uit de lucht gegrepen is kan iedere lezer van deze heel deze discussie zelf zonder probleem constateren.

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 14 september 2021 om 18:42.
Oud 15 september 2021, 06:24   #1800
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Oostfronter is niet meer van zijn sokkel gevallen dan 76 jaar geleden.
Er komen immers geen nieue zaken aan het licht.
Trouwens niet alle Vlaamse Oostfronters en hun nazaten zijn Vlaams-nationalisten.
Ik zelf ben zelfs geen nationalist, maar voel mij een wereldburger.
Het is zelfs zo erg, dat ik mij al sinds mijn 16de niet thuis voel in België en Vlaanderen.
Ja, al 45 jaar zit ik met het gevoel dat België en meer bepaald Vlaanderen een land is waar men enkel aan broerdertwist doet en in het verleden blijft hangen.
Al 45 jaar zit ik met het gevoel dat België een land is waar men meer op zoek is naar de verschillen, dan naar wat men samen kan verwezelijke.
Al 45 jaar zit ik met het gevoel dat Belgen mensen zijn die andere moeten neerhalen om zichzelf groots te voelen.

De Oostfronter mag dan voor jou van zijn sokkel zijn gevallen, maar de Belgische en Vlaamse nationalist is nooit op zijn sokkel geraakt.

Nationalisten vergeten immers dat we allemaal in de eerste plaats mensen zijn en dat we allemaal fouten en gebreken hebben.
Dat de ene niet beter is dan de andere en dat we allemaal onze huidige luxe hebben te danken aan wat er in het verleden is gebeurd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be