![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelde dat ook Jezus een 'filosoof' was.Hetgeen belachelijk is. Meer nog, u oreerde dat Jezus de 'filosoof der filosofen' was. Daarover ging het. U haalde hiervoor Justinus de Martelaar aan als historische referentie. Hetgeen minstens even belachelijk is. Of zelfs nóg belachelijker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ja, daar gaat het over. U poneert immers de stelling dat bepaalde literatuur niet relevant is omdat ze, naar uw mening, te ver staat van Jezus' leven. Wees dan consequent en verwerp dan ook al die geschriften die vandaag de dag over Jezus worden geschreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik poneer gewoon dat Justinus Martyr dwaze dingen vertelt wanneer hij oreert dat Jezus de 'filosoof der filosofen' was. D�*t beweer ik. Bovendien ben ik geneigd te beweren dat u maar even dwaas bent als Justinus de Martelaar indien u akkoord gaat met deze beweringen van Justinus. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2016 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot daar het citaat. Uw woorden. Dan ben ik wel benieuwd welke bronnen wel relevant zijn om te weten wie Jezus was en hoe Verhoeven - iemand uit onze tijd toch - daarin past. U kan daar tot nu toe maar geen antwoord op verzinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot daar het citaat. Uw woorden. Dan ben ik wel benieuwd welke bronnen wel relevant zijn om te weten wie Jezus was en hoe Verhoeven - iemand uit onze tijd toch - daarin past. U kan daar tot nu toe maar geen antwoord op verzinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, Justinus kletst gewoon uit zijn nek. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2016 om 22:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die beweerde dat Jezus de 'filosoof onder de filosofen' was. Een loze kreet die u blijkbaar onderschrijft. Overbodig te stellen dat zulke bewering van Justinus je reinste onzin is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als Verhoeven of Vergeer of wie dan ook soortgelijke (of andere) onzin vertellen die berusten of fantasie, dan keur ik die ook af. U echter heb ik Justinus de Martelaar nooit horen afkeuren. Drie keer raden waarom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Maar u neemt dit aan. Tenminste u keurt het niet af. Dus impliciet gaat u met Justinus akkoord anders had u zulke uitspraak al lang afgedaan als onzin. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2016 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ogenschijnlijk weet u dus niet dat Justinus de Martelaar tijdens zijn leven gekleed ging in de filosofenmantel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 november 2016 om 23:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, daarom zijn het ook archeologen, geschiedkundigen, filologen, numismatici en andere deskundigen in dit veld. En dat zijn zo van die zaken die een schoolmeesterke zijn petje ver te boven gaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |