![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het verschil is hier o p m e r k e l i j k groot. Verdacht groot. Leg mij eens uit waarom even grote partijen in Wallonië meer zetels krijgen als in Vlaanderen ? Leg me dat eens op een redelijke en eerlijke manier uit ?
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
___________________ Vermits de NVA weet dat ze de gemeenteraadsverkiezingen gaat winnen (kan ook niets anders want ze vertrekken van nul bij de gemeenteraadsverkiezingen) maakt ze van die lokale verkiezingen een nationale inzet. Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2012 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() mis ik iets of is dat geen uitleg voor zijn vraag?
![]() |
#204 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar het heeft niks met de vraag vandoen net als jouw antwoord. Geef gewoon toe dat het in België niet klopt op dat gebied. In Nederland bijvoorbeeld; is het 1 man is 1 stem, ongeacht waar die gene vandaan komt.. En om aan een zetel te komen voor de 2de kamer heb je een x aantal stemmen nodig. Waarom is dat in Belgie anders?. En waarom vind jij dat 'eerlijk'?. Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om je bewering te staven. Het enige wat jij hier mij komt vertellen is dat jij mij even belachelijk wil maken. Is dat je enige respons die je kan geven ? Of kan jij je beweringen niet staven, en ga je dan even (proberen) op de man te spelen !
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jammer, ik had het ook wel willen weten.
![]() |
![]() |
#207 |
Minister-President
|
![]() Daar denken onze vrouwen anders over. Keer op keer blijkt uit onderzoek dat Nederlandse vrouwen niet meer uren willen werken. Het is hun eigen keuze om parttime te werken. Geld is niet alles. Zelf werk ik ook parttime. Ik zou niet anders meer willen. Aan m'n baas kan ik zo meer uren vragen, die krijg ik meteen. Nederlanders waarderen vrije tijd meer dan de Belgen. En we zijn rijk genoeg om ons zo'n houding te kunnen permitteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 maart 2012 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op zijn gemotiveerd antwoord kunnen we wachten tot Pasen op 25 december valt.
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het over Vlamingen en Walen ! Een vergelijking tussen Limburgers en Antwerpenaren, Luxemburgers of Luikenaars is hier niet aan de orde, want uiteindelijk gaat het bij elk van hen steeds over dezelfde partijen. Mijn vraag is duidelijk : waarom heeft een Vlaamse partij méér stemmen nodig dan een Waalse partij ? Waarom krijgt een Vlaamse partij met een even groot aantal stemmen minder zetels als een partij in Wallonië ? En jij begint rond de de pot te draaien en begint over Limburgers enz. Dat was niet de vraag ! Jouw antwoord is geen antwoord op mijn vraag ! Welk deel van de vraag heb je niet verstaan ? Of kan je niet begrijpend lezen ??
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 16 maart 2012 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je krijgt van mij nog een herkansing.
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is geweten: " Wat baten kaarsch ende bril, als den uyl niet zien en wil." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jij bent van kwaaie wil, en wil me geen redelijk antwoord geven. En ik weet waarom, hoor. Omdat jij je beweringen helemaal niet kunt staven ! ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#215 |
Minister-President
|
![]() Maar nu echt de allerlaatste !
![]() |
#216 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Al is het gedraai van systeempje het oosten nog zo snel, door de mand vallen doet het toch uiteindelijk wel!..
![]() Jeff |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Geef dan antwoord op zijn vraag!..
Want dat heb jij tot nu toe nog niet gedaan!, dat is pas 'zwak zéér zwak' . Jeff ![]() Laatst gewijzigd door Pinda : 16 maart 2012 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oosten heeft gelijk
moest 1 man 1 stem zijn dan zou het Belgische parlement vol Antwerpenaars en Brusselaars zitten. om dit te compenseren en procentuele gelijkheid te krijgen werkt men per provincie. dat impliceert dat je in kleine provincies, absoluut gezien, uiteraard minder stemmen nodig hebt. Procentueel is het gewoon gelijk iemand die in een provincie van 100 man 50 stemmen haalt is toch beter bezig dan die ene met zijn 10 000 stemmen in een provincie van 1 miljoen. zou je absoluut tellen dan is die ene met 50% vd stemmen NIET verkozen en die met zijn 10 000 wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 maart 2012 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |