![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 maart 2012 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
België, met al zijn kleine gebreken, toch een land dus waar het goed is , pardon, zéér goed is om in te leven. En zo moeten we het houden. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 maart 2012 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een interessante vraag. Ik begrijp wel dat bepaalde leden van het plebs een defensieve reactie kunnen hebben wat België betreft gewoon omdat ze niet beter weten en geen enkel historisch besef hebben. Zo zijn er heel wat. Maar iemand die er langer dan twee seconden over nadenkt kan toch onmogelijk trots zijn op België als Vlaming. Dan is er meestal iets meer aan de hand en zijn ze vaak bijvoorbeeld van adel of tweetalig opgevoed, of hebben ze één of andere band met het Belgische establishment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen herlees mijn vraag nog eens.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geen 'persoonlijk turningpoint', wat dat ook moge betekenen. Dat bestaat alleen maar in uw geest.U vraagt me mijn mening. Ik geef u mijn mening. Ik zeg dus hoe ik het zie. U noemt dat dan gezwets of u begint over een zelfbedachte en natuurlijk fictieve 'Franstalige partner' en van die onzin. Als u zo reageert, dan moet u in het vervolg mijn mening niet meer vragen. U bent zoals overloper Valère De Scherpe, alias nu NVA-er Broeder Bracke. Die stelde als journalist ook vragen aan de mensen waarop hij dan zelf antwoordde. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 maart 2012 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar of dat realistisch is ![]()
![]() |
![]() |
#407 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 maart 2012 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Gouverneur
|
![]() Neen, omdat de voorwaarde nog niet vervuld is he
![]()
![]() |
#411 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou zeggen, de taalgrens restaureren en de Kulturele Reconquista voltrekken en dan ben ik geen vlaamsnationalist meer. Dat is nu net mijn Alfa en Omega, hetgeen mij bewoog om daarvoor te kiezen en ervoor kan zorgen dat ik er niet meer voor kies. Ziet ge Oosten, zo eenvoudig kan het antwoord zijn op mijn vraag wat U IN ESSENTIE beweegt. Ik heb nu het voorbeeld gegeven in mij te outen. En van U - al beschouw ik U effe als case-study - had ik ook graag zo'n kernachtig statement.
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 23 maart 2012 om 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom gaan dan een 90 % van jouw posts over de versch�*llen tussen Hollanders en Vlamen? Je slaagt er zelfs in om in dezelfde post nog het gebrek aan eenheidsworst tussen Nederlandstaligen te benadrukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeer juist. En daarom wil ik die verschillen ook behouden. En niet alles willen 'gleichschalten,' tot een eenheidsworst zoals men nu probeert te doen met ons Algemeen Nederlands met de 'je' en de 'jij' . Ik hou mijn hart vast moesten we bijvoorbeeld in Nederland en Vlaanderen dezelfde bouwstijlen hebben, enz, enz. Neen, zoals het in België is, met de nodige culturele verschillen, zo is het goed. En dat moeten we zo houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 23 maart 2012 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig heeft men de mond vol over multiculturele samenleving en dat soort ontwikkelingen. Dat was u ontgaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebben we toch een staat niet voor nodig? Als ik wil genieten van de Franse cultuur ben ik vanuit Waregem snel in Frankrijk. Wat maakt dat dan anders dan wanneer ik naar Wallonië ga?
|
![]() |
![]() |