![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: BRABANT WEER 1 ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
23 | 25,56% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
62 | 68,89% |
IK WEET HET NIET |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,56% |
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#502 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is zonder twijfel een wereldwijd verschijnsel!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#504 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik supporter voor voetbalklub A waarom moet dan, zuiver rationeel gezien, bestreden worden dat ze zouden verliezen als ze spelen tegen club B ?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#505 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik meen niet dat er in de VS dialekten zijn.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | |
Europees Commissaris
|
![]() En nu we het toch over streektalen hebben....
Citaat:
Ik zou gewezen hebben op het Brabants! En op pagina 22 zou ik de verspreidingsgebieden getekend hebben van het Brabants, Limburgs en Vlaanders in de plaats van die onnozele vorstendommen die aan geen enkele realiteit beantwoorden.(Alhoewel er min of meer een overeenstemming is.) Alhoewel, het kalf is bijna verdronken....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is wel degelijk meer dan een tongval, hoor. Er is (of eerder was) een geheel eigen woordenschat en ook manier van werkwoorden vervoegen. En dan heb je ook nog Cajun French.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet, natuurlijk, maar toch doen we het vanuit volstrekt onzinnige (maar daarom niet per se waardeloze) motieven. Alleen maar gaan voor het rationele, dat hebben de Franse in ziekelijke mate al gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#510 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#511 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou natuurlijk ook kunnen stellen: - Is het daarvoor dat Herman Van Den Reeck werd doodgeschoten? - Is het daarvoor dat Willem De Deken aan een paard gebonden door de straten van Parijs werd gesleept? - Is het daarvoor dat Jean-Marie Gantois vijf jaar moest zitten? - Is het daarvoor dat 15.000 Kempenzonen werden afgeslacht tijdens de Franse bezetting? - Is het daarvoor dat Jozef Schoep in 1872 tot in Kassatie werd veroordeeld omdat hij in Molenbeek de geboorte van zijn zoontje weigerde in het Frans te doen? - Is het daarvoor dat de Klauwaarts tijdens de Frans-Vlaamse oorlog de bezetter terugdrongen? - enz. enz...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#512 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En het 'verkavelingsnederlands' heeft ook 'eigen vervoegingen'; hebde gij? Toch is dat nog verre geen dialekt!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- om de Kulturele Reconquista van Brussel te bewerkstelligen. - om de immobiliënuittocht naar Wallonie te stoppen. - om op de Belgische agenda te plaatsen van de Frans-Vlamingen de Belgische nationaliteit te geven. - om het geschiedenisleerplan met betrekking tot 1830 te verbeteren - enz. enz. (Kortom, allemaal de werkelijke problemen die de mensen bezighouden zou Caroline Gennez zeggen, zonder zich te generen! ![]() Dan kunt ge toch niet verwachten dat ze de streektaal gaan respekteren. ![]() Met het feit dat ik niet effe een paar jaartjes Verlichte Diktator kan zijn zullen we maar trachten te leven net zoals met de pijn in mijn rug. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Europees Commissaris
|
![]() /
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 oktober 2012 om 19:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hier weldegelijk om een overkoepeling van dialecten, zoals het ook benoemd wordt in het wetenschappelijk onderzoek erover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Net zo goed als ratio en taal! Taal is het verbindende element tussen die twee. En de taal, het woord, is het leven zelf. Hoe kun je los daarvan komen? Los komen van de taal van je moeder en je vader? Kan bijna niet....
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 oktober 2012 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Harba lorifa, zong den Hertog, Harba lorifa, in dit edel Brabants land! |
|
![]() |
![]() |