![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: BRABANT WEER 1 ? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
23 | 25,56% |
NEE |
![]() ![]() ![]() |
62 | 68,89% |
IK WEET HET NIET |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,56% |
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Brussel heeft de pretentie, om een internationale stad te zijn en hoofdstad van Europa, terwijl het alles behalve internationaal is, met het eenzijdige gebruik van Frans. Amsterdam is vele malen internationaler dan Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar heb ik trouwens gesteld dat "Brussel een door en door Vlaamse stad" is? Graag citaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#783 |
|
![]() .
Laatst gewijzigd door DewareJakob : 2 april 2014 om 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bijgevolg is er geen nood aan andere talen buiten de twee officiële.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#787 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar dan begrijp ik niet dat ge het tegendeel blijft beweren van wat ik stel...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wie zijn wereldvisie bouwt op historische 'indien-redeneringen' klets maar wat uit zijn nek. Een typische trek van o.a. geobsedeerde Grootnederlanders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Belgicisten en aanverwanten veroordelen met graagte zij die opkomen voor een herenigd Nederlanderland, ook die spreken vanuit een historisch perspectief. De kwalificatie nekkletsers is er slechts één van.
![]() |
#792 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wél had hij natuurlijk weeral slecht gekozen citaten gereed overgoten met klichees en onwaarheden. 2. IK zou begod niet weten wat mijn wereldvisie is; daar zou ik eens goed moeten over nadenken. Wél deed ik dat al over het konsept der Nederlanden. Niet echt een slecht begin, zou ik zo denken. 3. Mét historische 'indien-redenerigen' k�*n men nu net aantonen dat men letterlijk en figuurlijk speelt met de opgedane kennis omdat men ze beheerst en verwerkt heeft en tot ontleding van de opgedane kennis in staat is. Net het tegendeel van wat te papegaaien uit wikipedia, mijn waarde Mauste ! Het k�*n natuurlijk ook zijn dat men dan uit zijn nek kletst. Maar dit zou niettemin een mooi alternatieve "wat-als" examenvraag zijn: http://forum.politics.be/showpost.ph...51&postcount=3 4. Weer mooi op de man ipv op de bal gespeeld. Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 2 april 2014 om 20:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Gouverneur
|
![]() NEEN !!
Brabant is grondgebied van Vlaanderen, en dat blijft zo ! Of gaan we de weg op van de Krim in Oekraïne? Het feit dat Brussel tevens de hoofdstad is van BE, is bijzaak. We zullen de zaak eens omdraaien: indien Brussel in Wallonië zou liggen, zou de Vlaming uit respect voor een ander zijn taal pertinent Nederlands blijven spreken, en daarna een corridor eisen + geld + grondgebied inlijven bij Vlaanderen + baas spelen in BE? .
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 3 april 2014 om 00:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou interessant zijn om eens een referendum te houden in Brabant zelf.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 |
Europees Commissaris
|
![]() Alleen voor het gehele hertogdom, niet slechts Zuid Brabant.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#799 |