![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Banneling
|
![]() Dat is waarneembaar maar niet per definitie door een godheid geschapen..
vroeger werd de kosmos, de planeten,de zon,de donder en bliksem vereert als goddelijkheid.. In het beste geval is de kosmos een soort mierenboerderijtje geschapen door een hogere macht die zeker geen individuele goedaardige opvolging doet van ieder wezen.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In elke geval , tijd dat hij de bak verschoont of zijn gat afveegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Staatssecretaris
|
![]() Vanwaar die grondige hekel tegen religie en alles wat met geloof te maken heeft? Gefrustreerd? Slechte ervaringen uit het verleden? Geen goed leven gehad?
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 13 april 2010 om 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Relis's : "God made it". Opgelost. ![]() Geloven remt ontwikkeling, je hoeft gn oplossing meer te bedenken, gn verklaring meer te zoeken. Wat ze niet (weigeren te)beseffen dat het nog steeds de vraag "who made god" opwerpt. De éééuwige cirkelredenering dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Slechte ervaringen uit het verleden. Ja hoor, opgevoed door paters in een klooster. Wil je een lijst? Geen goed leven gehad? Toch wel, maar het had beter gekund zonder dat katholieke schuldgevoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Banneling
|
![]() Hoe zie ik reli's :
Jij en ik lopen op een weg maar worden plotseling gehinderd door een muur of rotsblok. Jij : " we kunnen niet verder, een hoger wezen plaatste het en wil niet dat we verder gaan" Ik loop er rond of klim er over en ontdek een héél nieuwe wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik stel wel vast dat heel veel mensen in de Katholieke Kerk hebben geloofd en nu teleurgesteld zijn. Geloven in een Kerk is echter niet hetzelfde als geloven in een universele God. Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#411 |
Banneling
|
![]() En toch heeft hij gelijk..het einde van de verklaarbare draad is voor sommigen altijd goddelijk..zon onbekend = verering, bliksem en donders = goddelijke wraak, het universum = goddelijk enz.
Het is ook typisch dat die blauwe prachtige hemel toevallig het paradijs herbergt en de ondergrond met vulkanische activiteiten de hel ..had God echt niet meer inspiratie.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik herinner me nog goed mijn biecht voor mijn plechtige comunnie. "ik plaag mijn zuster altijd", wat ten eerste niet waar is, en waar ik toen ogenblikkelijk bijdacht "die pastoor moet toch ook weten dat dit een idioot circus is". Mijn verwachting van in het begin was dus dat ik geconfronteerd werd met een bende hypocrieten. Zelfs al kende ik dat woord toen nog niet. En in de kerk ben ik nooit teleurgesteld, ze zijn mijn verwachtingen perfect nagekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
It izz, cos it izz. No meaning, no afterlife, no god. Just back to stardust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 |
Banneling
|
![]() Of hij de natuur mooi of lelijk vindt. Of gij de natuur mooi of lelijk vindt. Of ik dat doe of niet. Dat heeft totaal geen invloed op de natuur.
Het is nogal wiedes dat wij ons zelf geconditioneerd (door een paar duizend jaar heen) hebben om het merendeel mooi te vinden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In Fred's kromme redenering is het "mooi" omdat god het geschapen heeft. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De natuur heeft zijn mooie kanten maar ook vleesetende bacteriên aids,kanker,cholera, giftige kwallen en planten, dodelijke carnivoren, lawines, overstromingen, tornado's en aardbevingen zijn een deel van de natuur... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |