![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gek toch dat de perceptie van "god" verandert naarmate men meer vervelende vragen stelt. Dan is het plotseling een "verkeerd beeld" ![]() Reliwacko's allemaal hetzelfde Laatst gewijzigd door Cdude : 27 april 2010 om 13:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Ik ken uw godsbeeld niet echt, maar mensen lijken God nogal snel te zien als één of andere onnozelaar die in zijn troon zit toe te kijken naar zijn schepping en zich dood amuseert als hij ons, zijn marionetten, ziet sukkelen. Ik zie het hedendaags atheïsme een beetje als zich er snel vanaf willen maken, "hij helpt ons niet dus wij geloven niet in hem, neh". Beetje makkelijk, maar als een mens daar kracht uit put heb ik er geen probleem mee, zolang ik mag geloven wat ik wil. Daarbij is mijn godsbeeld iets geheel anders, het "beeld" was en is meer een ervaring, maar ik ga andere mensen niet achterlijk beginnen noemen als ze er niet zo over denken als mij. Door iemand te vertellen hoe iets zit doe je het hem nog niet echt geloven in wat je zegt. Alles gaat om persoonlijke ervaring, en ontplooiing binnen die ervaring.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 27 april 2010 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fell in love with everything Found new life in Jesus Christ Hit by a car Ended up On a life support machine Summer's day As she passed away Birds were singing In the summer's sky Then came the rain And once again A tear fell From her mother's eye I don't want to start Any blasphemous rumours But I think that God's Got a sick sense of humor And when I die I expect to find Him laughing |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voila, wat ik zei dus, een beetje gemakkelijk om god te zien als een opperwezen dat tussenkomt als een klein individu vind dat het nodig is
![]() Soit, ik zie "hem" niet zo dus hoef ik ook niet depri te zijn omdat God me niet komt helpen als ik te lui ben om mezelf te redden.
![]() |
#485 |
Partijlid
|
![]() Wat een zielenpoten toch. Ik kan ook schoppen op het lijk van een "God" die al ruim 2 eeuwen is doodverklaard.
![]() |
#486 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Laat me raden: u hebt om voor de hand liggende redenen uw Godsbeeld geweldig vaag en nevelig gemaakt om het te redden van uw gezond verstand. God is dan voor u 'een kracht' 'een energie' 'een bewustzijn' en dergelijke meer. Indien ja, waarom het dan nog 'God' noemen? Omdat je onder de indruk bent van het leven en het universum? Ik ben ook onder de indruk. Ik noem het niet 'God' want waarom zou ik?
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 27 april 2010 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hoe verwacht je dat men zoiets als een God definieert in alle redelijkheid ( kan dat wel ? en indien niet, is het dan uberhaupt onzinnig ? ) En wat is "gezond verstand" ?
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Partijlid
|
![]() Het ging hier over de godsbenadering, al dan niet met gezond verstand, die het bestaan ervan onderkent/ontkent.
Niet over levenservaring, LDD of wat dan ook.
![]() |
#491 | ||
Parlementslid
|
![]() [quote=Aletheia;4717377]
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#492 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er zijn ontelbare wegen om te geloven, zelfs wetenschappelijke (zie CERN en het recente "God particle" concept). Vrij logisch dat veel mensen in deze tijd voor de gemakkelijke weg kiezen, en gewoon te lui zijn om te onderzoeken wat geloven kan betekenen. Oeroude kennis en wijsheden betekenen in mijn ogen, ondanks de atheïst-hype, veel meer dan het ontkennen van iets. Men ontkent het bestaan van een opperwezen en men noemt zichzelf hierdoor een niet-gelover, gewoon omdat men gelooft dat enkel een opperwezen, wat zowieso niet bestaat, god kan genoemd worden.
![]() |
![]() |
#493 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 27 april 2010 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En dan nog, sinds wanneer is verering van de natuur debiel? Alé, tenminste als ge geen liberaaltje zijt die liever alles aan banden ziet ipv natuurlijke ontwikkeling.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 27 april 2010 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja na een paar duizend jaar hebben we onze rust en vrede echt gevonden in onze technologie en industrie. In het vorig forum stemde ge er nog zo mee in om extremisten een klets op de poep te geven en nu lijk ik plots uw grootste vijand als ik de alompopulaire "als ge gelooft schiet ik u af"-mentaliteit weiger te volgen.
Besides, alles maakt deel uit van de natuur, gij ook. Getuigt van weinig zelfrespect -en vertrouwen als ge de natuur niet als de ultieme kracht ziet.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 27 april 2010 om 20:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#500 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Atheïsten bouwen hun moraal op door het onderzoeken van universele behoeften en rechten van mensen. Dat kan zonder een God omdat we empathische wezens zijn. Klootzakken vinden waarden en normen niet belangrijk. Nog anderen denken dat normen en waarden (en dus goed te leven voor jezelf en anderen) ergens uit een 'oud boek der wijsheid' of uit een 'jarenlange traditie' komen. Ze vinden het aangenaam om gewoon hun wagonnetje aan de grote trein te koppelen. Dat laatste vind ik bijzonder schraal. Moet ik aanvaarden dat mijn medemens het nalaat me de kop in te slaan, enkel omdat het op de twee stenen tafelen van Mozes stond? Griezelig hoor.
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 30 april 2010 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |