![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#541 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U verbaast me wel omdat u god toch met een hoofdletter blijft schrijven.
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
Minister-President
|
![]() Slechte gewoontes zijn moeilijk af te leren. En ik wil onze religieuze kameraden ook niet nodeloos kwetsen.
![]() |
#543 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Indien U niet gelooft... Waarom dan de interesse of een ander net wel gelooft?
![]() |
#545 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik zal het even illustreren met een voorbeeld zoals abortus: Als 80 % gelovig is, en het geloof zegt dat abortus een zware zonde is, en als de abortuswet democratisch gestemd wordt, dan zitten we met een zwaar probleem vanuit de ogen van de intelligentere 20 % ongelovigen. Daarom dat wij, ongelovigen, ons altijd wel aantrekken in welke bullshit jullie, de gelovigen, zoal geloven. Duidelijker zo?
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 3 mei 2010 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het is ook democratisch toch om een andere mening te hebben dan deze die in de wet zijn opgesomt. Laatst gewijzigd door Inno : 3 mei 2010 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar welk doel heeft het?
Als ge constant in andermans leven gaat snollen, dan leeft ge zelf niet.
![]() |
#548 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Aletheia : 3 mei 2010 om 23:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb die indruk ook niet. Er zijn ook nog andere lezers die de uitspraak dat Mozes verantwoordelijk was voor het monotheïsme van de Joden als een bevestiging van Genesis kunnen opvatten. Daarom leek het mij zinvol te wijzen op teksten uit het boek Rechters / Richteren die daarmee in strijd zijn. Ik meen dat ook in de boeken Samuël deze tegenspraak aanwezig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
|
![]() @ Cdude:
Druk? Spreek over de marokkanen, turken etc. betrek er de cultuur bij en niet de religie want 1 van de basisprincipes in de islam is: "Voor mij, mijn geloof en voor jou, jouw geloof". Staat vermeld in de koran trouwens. Raadpleeg je bronnen en open je mond pas als je je verdiept hebt ipv zulke achterlijke zaken te typen ![]() Owja je zult zelden een wetenschapper vinden die niet gelooft en dan heb ik het over de pioniers der wetenschap! Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 mei 2010 om 19:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#551 |
Partijlid
|
![]() Je zult zelden een gelovige vinden die wetenschapt. En dan heb ik het over de pioniers der gelovigen!
![]() |
#552 | |
|
![]() Citaat:
Dit zijn alvast een paar gelovige wetenschappers: Isaaq Newton, Blaise Pascal, Simon conway morris, Lemaître, von Ranke, Huizinga. Etc ect. http://www.advalvas.vu.nl/images/doc...nschappers.pdf Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 mei 2010 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Over "wij" de Kaffir of Infidels zegt de Koran Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 4 mei 2010 om 21:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#554 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Officieel geloofde 'iedereen'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
|
![]() Ik heb het over de islam en niet over de moslims. Daar zit een dag en nacht verschil tussen hoor. Ik irriteer me trouwens aan mensen die met het vingertje wijzen zonder zelf op onderzoek uit te gaan. Mensen die zomaar iets aannemen.
Lakum dienukum waliyadien: voor mij, mijn geloof en voor jou, jouw geloof. Zie Koran hoofdstuk "Alkafiroen" vers 6. Je rukt zaken uit hun context. Die citaat staat in een ander hoofdstuk. Die aya werd geopenbaard in die tijd zelf en heeft niks met deze tijd te maken. Koran mag je niet letterlijk nemen. Om de koran te begrijpen heb je een tafsir nodig. Raadpleeg tafsir.com en zoek daar dat vers op en daar staat de volledige uitleg. Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 mei 2010 om 21:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
|
![]() Ik begrijp je punt. Maar er zijn wel degelijk wetenschappers die in het scheppingsverhaal geloven. Vroeger en nu trouwens ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#557 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |