![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Banneling
|
![]() Spreek je jezelf nu niet tegen?
Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 mei 2010 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 | |
Banneling
|
![]() ![]() Citaat:
![]() Maw : Interpreteren zoals ik wil en hoe het me het beste uitkomt... Laatst gewijzigd door Cdude : 4 mei 2010 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
|
![]() Citaat:
Binnen de islam heb je geleerden en verschillende wetscholen. Je volgt de wetschool die je wilt volgen. De verschillen binnen de wetscholen zijn niet zo groot. En wat is "volgen wat je het beste uitkomt"? Heel eerlijk, ik vind het net goed dat er verschillende geleerden zijn met verschillende meningen. Ik zou bv nooit een geleerde volgen die vindt dat een boerka verplicht is. Geef mij maar een vredevol, matige religie. Het is voor een moslim trouwens geen verplichting om een wetschool te volgen. Je dient je echter wel aan de koran en soennah te houden. Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 mei 2010 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#571 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar anderzijds is er ook nog eens de maatschappelijke context waarin men toen leefde. Moesten deze slimme koppen opgegroeid zijn in een huidige vrijzinninge samenleving, dan ben ik er vrij zeker van dat ze zichzelf nooit als gelovige zouden bestempelen. Om uw lijstje even onder de loep te nemen: Naam - Sterfdatum Isaac Newton - 1727 Blaise Pascal - 1662 Simon conway morris - leeft nog vandaag Lemaître - 1966 von Ranke - 1886 Huizinga - 1945 "Creationisme" was de verklaring voor het leven - en algemeen aanvaard. Het was pas in 1859 dat Charles Darwin af kwam met zijn boek "On the origin of species" en daarmee met een alternatief afkwam. De evolutietheorie is pas fatsoenlijk onderwezen bij het brede publiek tussen 1960 en 1990 ergens? Om dan nog maar te zwijgen van het feit dat de jongeren geboren in 1980 - 1990 het scheppingsverhaal er nog ingeramd kregen in de lagere school ! Ja, in de godsdienstles dan, maar het blijft foutieve informatie die nog altijd onderwezen wordt. Newton, Pascal, von Ranke hebben alvast nooit de kans gekregen om met deze alternatieve verklaring kennis te maken. Huizinga en Lemaitre zijn ook opgegroeid in 1900, iets te vroeg. Dan blijft er van uw lijstje enkel nog Simon conway morris over die zich zou moeten schamen. Maar ja, Simon conway morris is nu eerlijk gezegd ook niet van dezelfde orde als Newton, Pascal of Darwin himself. Het is makkelijk om wetenschappers aan te wijzen die gelovig zijn, maar de context ( de informatie die ze tot hun beschikking hadden gedurende hun leven ) is wel heel verschillend van de informatie die vandaag aanwezig is: Heelal, DNA, Evolutie, het CERN, ... De kinderen groeien op met "basiskennis" die je in 1800 nog het status "dorpsidioot" opleverden. That's how it is.
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch. Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 5 mei 2010 om 01:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Minister-President
|
![]() Misschien was het zo dat wetenschappers meer ontdekken en niet konden ontkennen dat God bestond, ze zagen het in de zaken die ze ontdekten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Zo werkt de wetenschap niet. Observeren , analyseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De dag van het laatste oordeel zal de waarheid zich wel onthullen. Ik ben daarop voorbereid en wacht met spanning deze omwenteling in mijn bestaan af. Christelijke citaten: Heb vertrouwen, wees niet bang: de dood is slechts een overgang naar een beter leven. Dit laatste als waar aanvaarden, zet ik als 1ste punt op mijn levensloop (CV) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beati pauperes spiritu Laatst gewijzigd door Cdude : 5 mei 2010 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik in ieder geval wel, ja, ik ben een vrijdenker. Maar ik vrees dat dat voor u niet opgaat. U gelooft veeleer dan dat u denkt. Ik veronderstel dat dat het grootste verschil is tussen ons beide.
Citaat:
En ik kan u geruststellen: u zal niet ontgoocheld zijn. U zal namelijk helemaal niets zijn, enkel dood. Citaat:
Mij lijkt het interessanter om te streven naar een hemel op aarde en daaraan bij te dragen door het goede in de mens op te zoeken en de omstandigheden zo te maken dat dat goede in alle mensen automatisch de bovenhand krijgt. Als er dan al een leven na de dood zou zijn (wat me wetenschappelijk gezien volstrekt onmogelijk lijkt, maar soit), dan hebben we dat zeker en vast verdiend door onze bijdrage aan een beter leven voor iedereen vòòr de dood. Citaat:
![]() |
![]() |