![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Geef je dan gelijk even de lottonrs Fred ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 6 mei 2010 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar voor hen is bedwelming een zoveelste obstakel en vormt dus geen probleem op hun pad. Het zijn dan ook niet voor niks de volgelingen van het linkerhand pad.
![]() |
![]() |
#643 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cdude : 6 mei 2010 om 09:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vind ik ook heel raar. Waarom heeft een mens een dosis psychedelica nodig nét voor hij doodgaat? Gebeurt er misschien toch iets nadat hij geleefd heeft? Ik weet nog dat Aldous Huxley zich op zijn sterfbed heeft laten injecteren met vloeibare LSD. Moet de mooiste ervaring ooit geweest zijn.
![]() |
![]() |
#645 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gedrag van de kosmos wordt NIET bepaald door de wiskunde. De wiskunde wordt bepaald door de kosmos. Nu begrijp ik wel vanwaar gij de nood haalt om de natuurwetten gelijk te stellen met de wiskundige modellen. Jullie zetten een menselijke constructie op, noemen die god en bepalen dan dat deze constructie de kosmos dicteert. Wie anders beweert is in uw ogen kinderlijk. Vervolgens halen jullie het zelfde onnozele trukje uit met de natuurkunde en de wiskunde. Jullie zijn namelijk in de waan dat wij of de bijbel willen aanvullen met wiskunde of de bijbel willen vervangen met wiskunde. In die waan gaan jullie er van uit dat de natuurkunde en de wiskunde alleen maar de bijbel zou kunnen vervangen wanneer ze - binnen jullie oogkleppen - evenwaardig zijn. Wanneer de natuurkunde en de wiskunde dus de kosmos dicteert. Ik moet u helaas teleurstellen. Wij willen een achterhaald document als de bijbel niet vervangen en ook niet aanvullen. Er is daar totaal geen nood voor. Geen zinnig mens is zo arrogant om te beweren dat de wiskunde - modellen van de natuurwetten dus - de kosmos dicteert. Die gedachte leeft alleen in uw waanzinnig waan wereldje. 'Zwarte materie' of 'zwarte energie' - dat is in principe hetzelfde, het gaat gewoon om andere wiskunde modellen - zijn niet meer dan een wiskundige term. Ze aan een wiskundige vergelijking toevoegen verandert niks aan de kosmos. Ze zijn een poging om wiskunde aan het waarnemen te passen. Ze zijn daarnaast ook een manier om de neuzen in dezelfde zoekende richting te zetten. De gravitatie theorieën zijn in definitie deterministisch. Dat wil eigenlijk niet meer zeggen dan dat de kosmos de wiskunde dicteert. Dat dus de wiskunde de waarneming van oorzaak en gevolg dient te volgen. Het toevoegen van 'zwarte termen' aan de wiskunde is dus een noodzaak. Ge kunt niet zonder. Geen enkele tak in de natuurkunde zou ooit verder gekomen zijn dan een bijbels geloof in de dingen zonder het toevoegen van 'zwarte termen'. En daar zijn duizenden en duizenden voorbeelden van. Er zijn planeten ontdekt volgens die methode. Waarnemingen die de waarschijnlijke juistheid als model van de relativiteit theorieën bevestigen zijn van na het poneren van de theorie. Dat benadrukt het 'voorspellende karakter' van de wiskunde. Het toevoegen van een 'zwarte term' maakt het wiskundige model nauwkeuriger in haar voorspellingen. En daar is niks fout aan. Het is een beproefde methode. En dat is dan meteen de correcte manier om wiskunde en natuurkunde te benaderen. Gij benadert ze totaal verkeert. Gij noemt de wiskunde natuurwetten. En vervolgens gaat ge zover om te beweren dat deze wiskunde - in de vorm van natuurwetten - de kosmos dicteert. De 'natuurwetten' is de verzameling van gebeurtenissen die zich voordoen in de kosmos waarvan men middels modellen kan aantonen dat zij een deterministische oorzaak gevolg relatie kunnen hebben. De wiskunde is NIET de natuurwet, maar gewoon en niet meer dan het gehanteerde model. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar ik heb wel zo een bleekblauw vermoeden ![]() Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=137908 Zo werkt de wetenschap nu eenmaal. Men ontwikeld een theorie om die nadien te bekrachtigen dmv experimenten en/of observaties. Het duurde een tijdje maar we hebben allemaal E=MC² in werking gezien. Laatst gewijzigd door Cdude : 6 mei 2010 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 6 mei 2010 om 09:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#651 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#652 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Maar het verschil met godsdienst is dat men in de wetenschap de theorie verwerpt als uit de experimenten/observaties blijkt dat hij niet klopt.
![]() |
![]() |
#653 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Bij mij als "gelover" is dat net zo hard het geval, dus ik zie het probleem niet.
![]() |
#654 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hij vormt een hypothese door te veronderstellen dat de theorie waar is.
Wetenschap doet nét hetzelfde, dus mijn opzet is niet mislukt. Er zijn natuurlijk ook mensen die - tegen alle bewijzen in - dingen blijven beweren. Als hier voor mij weinig waarheid aan verbonden is zie ik ook niet in waarom deze personen als geloofwaardig gezien zouden moeten worden. Doe ik, zoals hierboven gezegd, evenzeer. Toch snap ik niet hoe zo'n doordachte wetenschapsgeesten als jullie zich per sé willen blijven stom vloeken op theoretici die gewoon te koppig zijn om hun dierbare theorie op te geven.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 6 mei 2010 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Trek het na adhv wat experimentjes of mijn beweringen over mezelf al dan niet waar zijn, onnozelaar.
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga" Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 6 mei 2010 om 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mij heeft het "geloof in eigen kunnen" mij ook geholpen in het bereiken van zaken in mijn leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |