![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb geen angst voor het sterven. Angst is een slechte raadgever. Maar je loopt te koop met je vooroordelen. Ik heb nog niet één zinnig woord met jou kunnen wisselen, gewoon omdat je niet luistert naar mij. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 10 mei 2010 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(ja hoor, thanx for asking ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dat verhoogt niks aan het waarheidsgehalte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je bron daarvoor bv "Niburu" is, kan dit wel eens gekleurd zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#789 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 10 mei 2010 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, fantasie kan men niet staalhard "ontwijzen". Gelukkig houdt de wetenschap zich bezig met de realiteit in beeld te brengen anders zaten we nu op de tam tam te tokkelen en naar de maan te huilen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#793 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1- Onze bronnen verschillen 2 - Onze interpretatie verschilt. Jij zegt : "ze weten het niet. Zie je wel, het is GOD Ik zeg : "Ze weten het nog niet, kom terug in 100- 1000 jaar" Je ontwijkt trouwens m'n vraag. Of gaf ik het antwoord soms al? Laatst gewijzigd door Cdude : 10 mei 2010 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#794 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#795 | |
Banneling
|
![]() Dat zeg jij zonder jouw bronnen te geven of mijn te kennen?
Neen, ik zeg dat niet. Wat ik wel zeg is het volgende: alle tekens wijzen naar intelligent design en dus God. [/quote]En wat als we nu gezaaid zijn door aliens? Design is relatief snel. Natuur heeft paar miljard jaar tijd genomen om tot jouw (en mijn) gebrekking ontwerp te komen. Geen aanwijzing van designer, waar dan ook. [/quote] Citaat:
De wetenschap evolueert en groeit Laatst gewijzigd door Cdude : 10 mei 2010 om 12:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die eenheid is het Worden, maar ook de Schijn (verschijning) als moment daarvan in het verschijnen en weer verdwijnen. De eenheid van zijn en niets is het worden. nadere uitleg Niet het ZIJN van dit of dat, bv het ZIJN van een boek of een begrip of een idee of een mens, maar het abstracte ZIJN als zodanig, dus zonder enige verdere INHOUD, dat ZIJN is helemaal ....... NIETS. Maar het NIETS andersom is IETS ( anders zouden we het niet kunnen denken ), dwz het NIETS IS. Dat "IETS" wat het NIETS IS, is hetzelfde als het abstracte ZIJN, want dat NIETS is nog geen concreet IETS, maar een abstract IETS en dat is het ZIJN. De eenheid van ZIJN en NIETS openbaart zich in het verdwijnen, want dat is een overgang van ZIJN naar NIETS................maar ook in het verschijnen, want dat is een overgang van NIETS in ZIJN. Die twee: verdwijnen en verschijnen gaan samen in het WORDEN, want worden is een verschijnen en verdwijnen in ene. Er is ook nog een andere eenheid van ZIJN en NIETS en dat is het IETS als een bepaalde vorm, dus beperkte vorm van het ZIJN, dus een ZIJN met NIETS erin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#799 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |