![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoewel je au fond gelijk hebt, denk ik niet dat het angst is. Eerder een fundamenteel onvermogen om de eigen eindigheid te kunnen bevatten. (die van anderen, dat gaat vanzelf) Ik worstel daar ook mee en kan het alleen heel bewust aannemen. Gevoelsmatig ga ik keer op keer in de fout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ijzer in ons bloed, de mineralen , ... allemaal gemaakt tijdens de laatste fase van een ster en uiteindelijke zullen we terugkeren en deed uitmaken van een nieuwe cyclus. Wat kan er mooier zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#865 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat ik vermoed dat het gevoel zo sterk is dat het een gegeven lijkt. Waardoor het moeilijker te negeren valt. Bewijs daarvan: Dat we sowieso over een hiernamaals praten terwijl daar absoluut geen enkele aanleiding toe is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb momenteel geen job en ik ben daar ook allesbehalve aan toe, momenteel beperk ik het tot de studiekant van het leven. Van Fred heb ik geen idee, zult ge hem zelf moeten vragen vrees ik.
![]() |
![]() |
#868 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nutteloosheid is misschien niet het juiste woord, het is eerder onwetenschappelijk. Ongeacht hoe ver de wetenschap evolueert zullen er altijd zaken overblijven waar gelovigen hun god(en) kunnen invullen. Nu mogen atheïsten natuurlijk best proberen gelovigen te bekeren, het stoort me alleen als er dan wordt geschermd met de wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je studeert toch in een bepaalde richting mag ik hopen of zit je nog in het lager? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Absoluut, het opdringerig gedrag door bijvoorbeeld stickers uit te delen met "there is absolutely NO GOD, so stop worrying and enjoy your life!" of zoiets is in mijn ogen al vrij hard aanzetten tot bekering.
![]() |
![]() |
#873 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je mag zelfs hopen dat ik in zoveel mogelijk richtingen uit leer. And I'm not impressed by your willful ignorance.
![]() |
![]() |
#875 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Irritation through silence Laatst gewijzigd door Cdude : 10 mei 2010 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
|
![]() Niet. Ik heb het een tijdje geleden al eens uitgelegd aan een andere forummer: je overtuigt geen gelovigen met wetenschappelijke argumenten. Eeuwenlang dacht de mens dat de zon rond de aarde draaide. Toen uit observaties het tegendeel waar bleek, was de kerk bang dat dit het geloof in god zou aantasten. Het tegenovergestelde gebeurde: het nieuwe systeem werd voorgesteld en aanvaard als een bewijs van de goddelijke creatie.
Je kan trouwens nooit bewijzen dat iets niet bestaat, je kan alleen zeggen dat het nog nooit is waargenomen. Als gelovigen geloven dat ze naar de hemel (als ze geluk hebben) gaan na de dood, dan kan je dat nooit weerleggen. Jij gelooft dat dat niet zo is, maar onomstotelijk kan je dat niet bewijzen. Stel (en dat lijkt die richting op te gaan) dat het verband tussen de werking van het brein en religie kan aangetoond worden en wetenschappelijk consensus wordt. Wat denk je dan dat er gebeurt? A) Iedereen stopt plots met geloven of B) gelovigen proberen dat in te passen in hun geloof (genre: god heeft de hersenen zo geschapen of de evolutie zo gestuurd dat dat proces plaatsvindt ...). Ik gok voorzichtig op dat laatste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 | |
Banneling
|
![]() Bottendinges?
Citaat:
It wasn't meant to impress u. Laatst gewijzigd door Cdude : 10 mei 2010 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Gezien de bekeerlust van sommigen denk ik daar tot�*�*l anders over, mijn oprecht respect voor diegenen die er wél in alle rust en stilte mee kunnen omgaan.
![]() |
#880 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets in deze trend? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |