![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
WEET weggelaar dan dat hij gek is? vrede, redwasp
![]() |
#942 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 10 mei 2010 om 23:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Bedankt voor je waardevolle bijdrage, Travis. Kijk, dat is praten op een volwassen manier. We moeten het helemaal niet eens zijn met elkaar maar we kunnen onze standpunten naast elkaar leggen en dat is verrijkend voor iedereen. Fred. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar ze zegt niks over waar de bouwstenen vandaan komen. We weten wel hoe de bouwstenen als gevolg van de BB gevormd werden, dus zitten we terug bij het aller begin. We zoeken dus nog een BB oorzaak. God is een slechte keuze, want dan moet je weer verklaren wat de oorzaak van God is. Gewoon zeggen "God is eeuwig" is stom want zegt eigelijk dat we een nieuwe, onbewijsbare en onwaarschijnlijke permisse moeten aannemen. Citaat:
Als er een God zich over jou heeft uitgesproken, dan kan dat alleen maar door ervoor te zorgen dat je ouders net op dat moment sex hadden. Hij moet er dan ook eerst nog voor zorgen dat ze elkaar tegenkomen ook. We hebben dan een god die heel de werelds sex leven begeleid. Elk moment beinvloed om mensen net dat straatje in te laten lopen. Kortom, we worden bestuurde wezens hierdoor, zonder ook maar enige vorm van vrije wil. Beetje stom voor een almachtig wezen dat hij zich bezighoudt met het sturen van gedrag terwijl hij ook gewoon "poef" kan zeggen en zijn zin krijgen. Ik heb het hier nu over jou, maar dit geldt voor elk levend wezen op deze planeet, aangezien we perfect de tree of life kunnen schetsen en alle wetenschap deze ondersteunt. Tothet begin der tijden. Ik ga mijn vraag dus herhalen, welke rol zie jij voor god? Is hij een poppenspeler? Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant heb ik ook wel behoefte aan wat meer kunstzinnige zaken (ik heb dat van mijn vader, die tekende en schilderde heel goed) maar ik ben na de uren vooral bezig met muziek. Alan Parsons, Beach Boys, Steely Dan, Motown enz.. Ik ben ook geïnteresseerd in film en de techniek rond de vroegere 8mm films. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 11 mei 2010 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | ||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 11 mei 2010 om 08:00. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen verklaring is beter dan een verzonnen verklaring. Hier zit het verschil tussen BB en God. Maar je was aan het cherry picken in mijn uitleg, ik ga daarom specifieke stellingen geven. 1. Wie en wat jij bent is absoluut toeval. Jij bent een samenvoeging van 50% DNA van je moeder en 50% DNA van je vader. 2. Afhankelijk van het moment dat je ouders sex hadden, had er een andere Fred uit Gent kunnen zijn. Waar of niet waar? Edit: mijn reactie blijkbaar geplaatst voordat jij klaar was met editen ![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 mei 2010 om 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Is rechtgezet nu. Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bedoel je dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Maar dit telt voor iedereen natuurlijk. De mens is volgens mij in essentie een spiritueel wezen. Als het fysieke lichaam uitgeleefd is, verlaten we het opnieuw, een pak levenservaring rijker. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nochtans moet je ook inzien dat een deel van jouw karakter aansluit bij je moeder, een ander deel bij je vader. Dat karakter komt voor een deel uit je DNA. Het is niet, of toch bewijsbaar niet volledig, in je lichaam geparachuteert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bepaalde lichamelijke kenmerken zitten dan weer wel overduidelijk in het DNA. PS: Los van of je nu in reïncarnatie gelooft of niet, en ook los van het DNA, je kunt natuurlijk je eigen karakter veranderen als je dat wilt. Aan jezelf werken en die eigenschappen bijschaven waar je eventueel problemen mee hebt. Of gewoon wilt verbeteren. Uit vrije wil welteverstaan. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 11 mei 2010 om 08:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#953 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
DNA is niet zozeer een "plan" van een persoon, het is eerder een "recept". Stel het voor als een platte ballon die zwakke plekken bevat. Op het moment dat die ballon wordt opgeblazen, verschijnen er uitstulpingen op die zwakke plekken en krijgt de ballon vorm. Die vorm was er evenwel niet toen de ballon nog niet opgeblazen was. Het punt is, alles wat jij bent, komt uit het DNA. Wat fysiek betreft vermoed ik niet dat je dat gaat ontkennen. Ten tweede, ook uw hersenen worden door het DNA gevormd. Dit is een beetje tricky, want net zoals spieren groeien door gebruik, vormen ook uw hersenen zich aan de hand van externe input. Extra verbindingen worden gelegd, anderen ontwikkelen niet wegens "niet nodig". Die ontwikkeling vormt uw persoonlijkheid. Als een "geest" dus in een lichaam zou neerdalen, dan zal die geest ook fysieke wijzigingen in uw brein moeten aanbrengen om zijn persoonlijkheid te bewaren. En dat kan je vaststellen. Tot op heden nog niet gebeurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Gedachtengang is bvb niet voorbepaald door DNA, alsook smaak voor bepaalde kledij enzo. Die zaken maken verwantschap via DNA vrij verwerpelijk, aangezien dat idd slechts het recept is, maar niet de uiteindelijke bereiding. Uw geest is iets wat totaal losstaat van uw DNA, want niet iedereen denkt zoals hij/zij eruit ziet. Uw geest ontwikkelt zich na verloop van tijd en geeft vorm aan de plaatsen waarmee gij in uw hoofd bezig zijt. Uw geest creëert situaties, uw omgeving, bewustzijnstoestanden. De 2 zijn gewoon zo goed in elkaar gewikkeld dat men het éne durft vergeten. Ik denk dat eerder het DNA onzichtbaar zou zijn ipv de geest, als we in een maatschappij leefden die uiterst psychisch, minder wetenschappelijk, en meer filosofisch gericht was. Lijkt me logisch dat we over deze onderwerpen altijd zien wat we willen zien. Er wordt bewezen wat men wil dat er bewezen wordt. Dit is een goed teken aangezien we de samenwerking tussen 2 dingen, die nu nog als losstaand van elkaar worden gezien, zien opbouwen.
![]() |
![]() |
#955 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Uiteraard zijn alle baby's anders, met een eigen karakter, maar dat kan bijgestuurd of verknoeid worden. Citaat:
We wijken weer af van mijn draad. Laat ik het samenvatten met deze stelling: Denk jij dat jij in een ander lichaam had geboren kunnen worden? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#957 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, wie zegt dat ik 10 cm wil afgeven? ![]() (Bullshit hoor, ik heb net als alle andere mannen een kleintje ![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 mei 2010 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |