Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2010, 23:25   #941
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Waar is dan het verschil met Harrie?
WEET weggelaar dan dat hij gek is?

vrede,

redwasp
Oud 10 mei 2010, 23:25   #942
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Goeie vraag, moeilijk om antwoord op te geven. Muziek is gewoon makkelijker om waar te nemen. Ge zet het op en ge luistert. Bij Harrie moet ge heel zijn gedoe lezen, wat dan nog eens zonder chronologie gepost wordt, en ge weet niet eens hoe goed de sci-fi erin nu eigenlijk is. Als het een utopie-dYstopie concept wordt voor een gewone roman kan het misschien nog interessant worden, maar als religie heb ik er mijn twijfels over. Gewoon het idee alleen al van een religie te willen stichten ...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vraag_(...hetische_vraag

Laatst gewijzigd door Cdude : 10 mei 2010 om 23:27.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 06:54   #943
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Maar gezien het feit dat die god niet verklaart waar hij vandaan komt, vervalt die hypothese en moet er iets anders zijn, dat we misschien nog wel ontdekken, dat de boel gestart heeft.Misschien begrijpen we het woord "gestart" wel verkeerd.
Inderdaad. Als we redeneren dat er misschien ooit geen tijd was, is het moeilijk om van "gestart" te spreken.

Citaat:
Voor het ontstaan van leven zie ik ook niet in waar een god voor nodig is. Abiogenesis verklaart hoe leven zou kunnen ontstaan, en ze komt zonder een "maar wie heeft god gemaakt" clausule. Vandaar de voorkeur.
Ik weet niet of Abiogenesis de BB ondersteunt? In ieder geval, de nodige basismaterialen moeten toch ergens vandaan gekomen zijn, niet? Of waren ze er altijd al? Hetzelfde probleem als met God niet?

Citaat:
En wat zelfbewustzijn betreft, veel dieren hebben dat, wij hebben iets meer. Net zoals wij tanden hebben, en olifanten iets meer. Ook hier zie ik geen plaats voor een god. Gewoon omdat hij niet nodig is.
Volgens mij is het volstrekt onmogelijk om tot een wereld te komen zoals deze zonder een intelligent plan.

Citaat:
Wat heb jij dan nog voor god opengelaten?
Alles... zie hierboven.

Bedankt voor je waardevolle bijdrage, Travis. Kijk, dat is praten op een volwassen manier. We moeten het helemaal niet eens zijn met elkaar maar we kunnen onze standpunten naast elkaar leggen en dat is verrijkend voor iedereen.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 07:31   #944
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Inderdaad. Als we redeneren dat er misschien ooit geen tijd was, is het moeilijk om van "gestart" te spreken.
Ik ga deze even laten liggen. We komen te hard overeen

Citaat:
Ik weet niet of Abiogenesis de BB ondersteunt? In ieder geval, de nodige basismaterialen moeten toch ergens vandaan gekomen zijn, niet? Of waren ze er altijd al? Hetzelfde probleem als met God niet?
Abiogenesis verklaart hoe scheikundige processen zich kunnen structureren tot leven. Hoe simpele verbindingen successvoller worden als ze toevallig een bescherming krijgen. Het is bijna evolutie
Maar ze zegt niks over waar de bouwstenen vandaan komen.
We weten wel hoe de bouwstenen als gevolg van de BB gevormd werden, dus zitten we terug bij het aller begin.
We zoeken dus nog een BB oorzaak. God is een slechte keuze, want dan moet je weer verklaren wat de oorzaak van God is.
Gewoon zeggen "God is eeuwig" is stom want zegt eigelijk dat we een nieuwe, onbewijsbare en onwaarschijnlijke permisse moeten aannemen.

Citaat:
Volgens mij is het volstrekt onmogelijk om tot een wereld te komen zoals deze zonder een intelligent plan.
Waarom niet? Jij bent het gevolg van een samenvoegen van het DNA van je ouders. We kunnen dat process perfect beschrijven.
Als er een God zich over jou heeft uitgesproken, dan kan dat alleen maar door ervoor te zorgen dat je ouders net op dat moment sex hadden. Hij moet er dan ook eerst nog voor zorgen dat ze elkaar tegenkomen ook.

We hebben dan een god die heel de werelds sex leven begeleid. Elk moment beinvloed om mensen net dat straatje in te laten lopen. Kortom, we worden bestuurde wezens hierdoor, zonder ook maar enige vorm van vrije wil.
Beetje stom voor een almachtig wezen dat hij zich bezighoudt met het sturen van gedrag terwijl hij ook gewoon "poef" kan zeggen en zijn zin krijgen.

Ik heb het hier nu over jou, maar dit geldt voor elk levend wezen op deze planeet, aangezien we perfect de tree of life kunnen schetsen en alle wetenschap deze ondersteunt. Tothet begin der tijden.

Citaat:
Alles... zie hierboven.
Ik ga mijn vraag dus herhalen, welke rol zie jij voor god? Is hij een poppenspeler?

Citaat:
Bedankt voor je waardevolle bijdrage, Travis. Kijk, dat is praten op een volwassen manier. We moeten het helemaal niet eens zijn met elkaar maar we kunnen onze standpunten naast elkaar leggen en dat is verrijkend voor iedereen.

Fred.
Bedank me nog niet, ik hoop je te kunnen overtuigen (ah naiviteit )
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2010, 07:31   #945
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Ik heb momenteel geen job en ik ben daar ook allesbehalve aan toe, momenteel beperk ik het tot de studiekant van het leven. Van Fred heb ik geen idee, zult ge hem zelf moeten vragen vrees ik.
Ik heb een éénmanszaak en werk voor de industrie. Allemaal heel technisch maar zelfs in de techniek kun je creatief zijn. Ik moet wel trouwens. Soms moet je iets maken op een machine die daar helemaal niet voor gebouwd is bijvoorbeeld.

Langs de andere kant heb ik ook wel behoefte aan wat meer kunstzinnige zaken (ik heb dat van mijn vader, die tekende en schilderde heel goed) maar ik ben na de uren vooral bezig met muziek. Alan Parsons, Beach Boys, Steely Dan, Motown enz.. Ik ben ook geïnteresseerd in film en de techniek rond de vroegere 8mm films.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 11 mei 2010 om 07:38.
Oud 11 mei 2010, 07:46   #946
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
We zoeken dus nog een BB oorzaak. God is een slechte keuze, want dan moet je weer verklaren wat de oorzaak van God is.
Geen... God heeft geen oorzaak, god is de oorzaakloze oorzaak.

Citaat:
Gewoon zeggen "God is eeuwig" is stom want zegt eigelijk dat we een nieuwe, onbewijsbare en onwaarschijnlijke permisse moeten aannemen.
Inderdaad, maar dit is hetzelfde als de BB. Alles zat misschien op één punt maar het was er wel. Het kwam nergens vandaan, het was er gewoon. Misschien is dat onmogelijk voor ons om te bevatten omdat wij gevangen zitten op deze beperkte wereld, waar alles een begin en een eind heeft? Misschien zullen wij het wél begrijpen als wij ooit naast ons lichaam staan?

Citaat:
Waarom niet? Jij bent het gevolg van een samenvoegen van het DNA van je ouders. We kunnen dat process perfect beschrijven.
Zeker kun je dat perfect beschrijven. Maar men denkt dat dit allemaal uit zichzelf is ontstaan in de loop van miljarden jaren. Volgens mij kan dit dus niet. Er moet een externe sturing zijn.

Citaat:
Als er een God zich over jou heeft uitgesproken, dan kan dat alleen maar door ervoor te zorgen dat je ouders net op dat moment sex hadden. Hij moet er dan ook eerst nog voor zorgen dat ze elkaar tegenkomen ook.
Ja ,zo is het. God heeft dat allemaal gepland. Lekker naïef van mij hé

Citaat:
Elk moment beinvloed om mensen net dat straatje in te laten lopen. Kortom, we worden bestuurde wezens hierdoor, zonder ook maar enige vorm van vrije wil.
Neen, mochten we geen vrije wil hebben, dan liepen we allemaal gelijk in rijen van 10. Nu zie je iedereen lopen waar hij of zij denkt te moeten lopen.

Citaat:
Beetje stom voor een almachtig wezen dat hij zich bezighoudt met het sturen van gedrag terwijl hij ook gewoon "poef" kan zeggen en zijn zin krijgen.
Dat wil hij niet. Hij wil dat wij allemaal vrije wezens zijn. (zoals hij).

Citaat:
Ik ga mijn vraag dus herhalen, welke rol zie jij voor god? Is hij een poppenspeler?
Hij is een creatieveling die graag schept en ons laat meegenieten van zijn schepping. Tevens hebben we zelf ook het vermogen tot scheppen. Wij lopen niet aan een draadje. dieren lopen aan een draadje maar die hebben daar geen last van omdat ze niet denken zoals wij. Wij hebben zelfs de vrijheid om de zaken naar de kl.. te helpen. Om dan in te zien wat goed en fout is.

Citaat:
Bedank me nog niet, ik hoop je te kunnen overtuigen (ah naiviteit )
Je bent sowiso bedankt omdat je mij niet behandelt als een idioot.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 11 mei 2010 om 08:00.
Oud 11 mei 2010, 07:55   #947
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Geen... God heeft geen oorzaak, god is de oorzaakloze oorzaak.

Inderdaad, maar dit is hetzelfde als de BB. Alles zat misschien op één punt maar het was er wel. Het kwam nergens vandaan, het was er gewoon. Misschien is dat onmogelijk voor ons om te bevatten omdat wij gevangen zitten op deze beperkte wereld, waar alles een begin en een eind heeft? Misschien zullen wij het wél begrijpen als wij ooit naast ons lichaam staan?
Neen, niet hetzelfde als de BB. Niemand zegt dat het oeratoom ergens vandaan kwam, of dat het er altijd geweest is. De verklaring gaat terug tot op het punt van BB en wat daarvoor was (als er sowieso een daarvoor was) weten we niet en verklaren we ook niet.
Geen verklaring is beter dan een verzonnen verklaring. Hier zit het verschil tussen BB en God.

Maar je was aan het cherry picken in mijn uitleg, ik ga daarom specifieke stellingen geven.

1. Wie en wat jij bent is absoluut toeval. Jij bent een samenvoeging van 50% DNA van je moeder en 50% DNA van je vader.

2. Afhankelijk van het moment dat je ouders sex hadden, had er een andere Fred uit Gent kunnen zijn.

Waar of niet waar?

Edit: mijn reactie blijkbaar geplaatst voordat jij klaar was met editen

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 mei 2010 om 07:56.
Oud 11 mei 2010, 07:59   #948
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
2. Afhankelijk van het moment dat je ouders sex hadden, had er een andere Fred uit Gent kunnen zijn.

Waar of niet waar?
Niet waar. Fred uit Gent bestond namelijk reeds voordat hij hier geboren werd. Travis ook trouwens. (Oei wat gaan we nu horen )

Citaat:
Edit: mijn reactie blijkbaar geplaatst voordat jij klaar was met editen
Ik was zwaar aan het prutsen.. verkeerde knopke ingedrukt
Is rechtgezet nu.

Fred.
Oud 11 mei 2010, 08:11   #949
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niet waar. Fred uit Gent bestond namelijk reeds voordat hij hier geboren werd. Travis ook trouwens. (Oei wat gaan we nu horen )

Ik was zwaar aan het prutsen.. verkeerde knopke ingedrukt
Is rechtgezet nu.

Fred.
Als dat waar zou zijn, dan is Fred uit Gent in het lichaam dat zijn ouders aan het bij elkaar neuken waren, ingedaald.
Bedoel je dat?
Oud 11 mei 2010, 08:17   #950
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Als dat waar zou zijn, dan is Fred uit Gent in het lichaam dat zijn ouders aan het bij elkaar neuken waren, ingedaald.
Bedoel je dat?
Ja! Die neukpartij vond plaats in Gent trouwens.

Maar dit telt voor iedereen natuurlijk. De mens is volgens mij in essentie een spiritueel wezen. Als het fysieke lichaam uitgeleefd is, verlaten we het opnieuw, een pak levenservaring rijker.

Fred.
Oud 11 mei 2010, 08:24   #951
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja! Die neukpartij vond plaats in Gent trouwens.

Maar dit telt voor iedereen natuurlijk. De mens is volgens mij in essentie een spiritueel wezen. Als het fysieke lichaam uitgeleefd is, verlaten we het opnieuw, een pak levenservaring rijker.

Fred.
Aaah, vandaar "Fred uit Gent." Je wou nuttige geografische informatie over de paringsdans van je familie in je naam.

Nochtans moet je ook inzien dat een deel van jouw karakter aansluit bij je moeder, een ander deel bij je vader. Dat karakter komt voor een deel uit je DNA. Het is niet, of toch bewijsbaar niet volledig, in je lichaam geparachuteert.
Oud 11 mei 2010, 08:47   #952
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Aaah, vandaar "Fred uit Gent." Je wou nuttige geografische informatie over de paringsdans van je familie in je naam.
Ja! Ik ben volbloed Gentenaar en spreek ook Gents met veel plezier trouwens.

Citaat:
Nochtans moet je ook inzien dat een deel van jouw karakter aansluit bij je moeder, een ander deel bij je vader. Dat karakter komt voor een deel uit je DNA. Het is niet, of toch bewijsbaar niet volledig, in je lichaam geparachuteert.
Dat is voor een stuk juist maar er zijn ook heel veel verschillen hoor. Wij zijn geen klonen van onze ouders. Geeft vaak problemen omdat kinderen vaak niet doen wat hun ouders zouden willen. Je zou ook kunnen zeggen dat je bij die ouders geboren wilt worden omdat er een geestelijke band is met hen.

Bepaalde lichamelijke kenmerken zitten dan weer wel overduidelijk in het DNA.

PS: Los van of je nu in reïncarnatie gelooft of niet, en ook los van het DNA, je kunt natuurlijk je eigen karakter veranderen als je dat wilt. Aan jezelf werken en die eigenschappen bijschaven waar je eventueel problemen mee hebt. Of gewoon wilt verbeteren. Uit vrije wil welteverstaan.

Fred.

Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 11 mei 2010 om 08:51.
Oud 11 mei 2010, 09:06   #953
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja! Ik ben volbloed Gentenaar en spreek ook Gents met veel plezier trouwens.

Dat is voor een stuk juist maar er zijn ook heel veel verschillen hoor. Wij zijn geen klonen van onze ouders. Geeft vaak problemen omdat kinderen vaak niet doen wat hun ouders zouden willen. Je zou ook kunnen zeggen dat je bij die ouders geboren wilt worden omdat er een geestelijke band is met hen.

Bepaalde lichamelijke kenmerken zitten dan weer wel overduidelijk in het DNA.

PS: Los van of je nu in reïncarnatie gelooft of niet, en ook los van het DNA, je kunt natuurlijk je eigen karakter veranderen als je dat wilt. Aan jezelf werken en die eigenschappen bijschaven waar je eventueel problemen mee hebt. Of gewoon wilt verbeteren. Uit vrije wil welteverstaan.

Fred.
AL uw lichamelijke kenmerken zitten in uw DNA.
DNA is niet zozeer een "plan" van een persoon, het is eerder een "recept". Stel het voor als een platte ballon die zwakke plekken bevat. Op het moment dat die ballon wordt opgeblazen, verschijnen er uitstulpingen op die zwakke plekken en krijgt de ballon vorm. Die vorm was er evenwel niet toen de ballon nog niet opgeblazen was.

Het punt is, alles wat jij bent, komt uit het DNA. Wat fysiek betreft vermoed ik niet dat je dat gaat ontkennen.

Ten tweede,
ook uw hersenen worden door het DNA gevormd. Dit is een beetje tricky, want net zoals spieren groeien door gebruik, vormen ook uw hersenen zich aan de hand van externe input. Extra verbindingen worden gelegd, anderen ontwikkelen niet wegens "niet nodig".
Die ontwikkeling vormt uw persoonlijkheid.

Als een "geest" dus in een lichaam zou neerdalen, dan zal die geest ook fysieke wijzigingen in uw brein moeten aanbrengen om zijn persoonlijkheid te bewaren. En dat kan je vaststellen. Tot op heden nog niet gebeurt.
Oud 11 mei 2010, 09:16   #954
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AL uw lichamelijke kenmerken zitten in uw DNA.
DNA is niet zozeer een "plan" van een persoon, het is eerder een "recept". Stel het voor als een platte ballon die zwakke plekken bevat. Op het moment dat die ballon wordt opgeblazen, verschijnen er uitstulpingen op die zwakke plekken en krijgt de ballon vorm. Die vorm was er evenwel niet toen de ballon nog niet opgeblazen was.

Het punt is, alles wat jij bent, komt uit het DNA. Wat fysiek betreft vermoed ik niet dat je dat gaat ontkennen.

Ten tweede,
ook uw hersenen worden door het DNA gevormd. Dit is een beetje tricky, want net zoals spieren groeien door gebruik, vormen ook uw hersenen zich aan de hand van externe input. Extra verbindingen worden gelegd, anderen ontwikkelen niet wegens "niet nodig".

Als een "geest" dus in een lichaam zou neerdalen, dan zal die geest ook fysieke wijzigingen in uw brein moeten aanbrengen om zijn persoonlijkheid te bewaren. En dat kan je vaststellen. Tot op heden nog niet gebeurt.
Feit is ook wel dat mensen zichzelf maken, tot zelfs op het uiterlijke toe.
Gedachtengang is bvb niet voorbepaald door DNA, alsook smaak voor bepaalde kledij enzo. Die zaken maken verwantschap via DNA vrij verwerpelijk, aangezien dat idd slechts het recept is, maar niet de uiteindelijke bereiding. Uw geest is iets wat totaal losstaat van uw DNA, want niet iedereen denkt zoals hij/zij eruit ziet. Uw geest ontwikkelt zich na verloop van tijd en geeft vorm aan de plaatsen waarmee gij in uw hoofd bezig zijt. Uw geest creëert situaties, uw omgeving, bewustzijnstoestanden.
De 2 zijn gewoon zo goed in elkaar gewikkeld dat men het éne durft vergeten. Ik denk dat eerder het DNA onzichtbaar zou zijn ipv de geest, als we in een maatschappij leefden die uiterst psychisch, minder wetenschappelijk, en meer filosofisch gericht was. Lijkt me logisch dat we over deze onderwerpen altijd zien wat we willen zien. Er wordt bewezen wat men wil dat er bewezen wordt. Dit is een goed teken aangezien we de samenwerking tussen 2 dingen, die nu nog als losstaand van elkaar worden gezien, zien opbouwen.
Oud 11 mei 2010, 09:24   #955
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Neen, dat ontken ik niet. Maar zie ook wat Bottenskrapet hier over te zeggen heeft. Je fysiek verandert mee met je denken. Iemand die geen adonis is, kan toch stralen en een zeker charisma hebben.

Citaat:
Ten tweede,
Die persoonlijkheid is er reeds, van bij de geboorte. Alle baby's zijn anders en hebben reeds hun eigen karakter en willetje.

Citaat:
Ik dacht niet dat men reeds zoveel kennis heeft over de hersenen om dit vast te kunnen stellen? Waar zit het 'ik'? Hoe werkt het geheugen?

Fred.
Oud 11 mei 2010, 09:38   #956
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, dat ontken ik niet. Maar zie ook wat Bottenskrapet hier over te zeggen heeft. Je fysiek verandert mee met je denken. Iemand die geen adonis is, kan toch stralen en een zeker charisma hebben.

Citaat:
Die persoonlijkheid is er reeds, van bij de geboorte. Alle baby's zijn anders en hebben reeds hun eigen karakter en willetje.
Neen, als dat waar zou zijn, dan zou "de moeilijke jeugd" geen onderdeel uitmaken van rechtszaken.
Uiteraard zijn alle baby's anders, met een eigen karakter, maar dat kan bijgestuurd of verknoeid worden.

Citaat:
Ik dacht niet dat men reeds zoveel kennis heeft over de hersenen om dit vast te kunnen stellen? Waar zit het 'ik'? Hoe werkt het geheugen?

Fred.
Ze weten niet alles, maar dat hoeft ook niet.

We wijken weer af van mijn draad. Laat ik het samenvatten met deze stelling:
Denk jij dat jij in een ander lichaam had geboren kunnen worden?
Oud 11 mei 2010, 09:48   #957
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Uiteraard zijn alle baby's anders, met een eigen karakter, maar dat kan bijgestuurd of verknoeid worden.
Natuurlijk kan het karakter bijgestuurd of verknoeid worden... maar het was er wel hé! Als het louter een DNA kwestie was, dan waren tweelingen werkelijk klonen van elkaar en dat zijn ze dus niet. Zelfs siamese tweelingen verschillen van karakter.

Citaat:
Laat ik het samenvatten met deze stelling:
Denk jij dat jij in een ander lichaam had geboren kunnen worden?
Jazeker! Wij hebben allemaal reeds geleefd hier op aarde en komen later ook weer terug, telkens in een nieuw lichaam. Dus wil je in je volgend leven een piemel van 35cm dan kan dat geregeld worden.

Fred.
Oud 11 mei 2010, 09:53   #958
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jazeker! Wij hebben allemaal reeds geleefd hier op aarde en komen later ook weer terug, telkens in een nieuw lichaam. Dus wil je in je volgend leven een piemel van 35cm dan kan dat geregeld worden.
Fred.
En hoe zit dat dan met de bevolkingsaangroei. Zijn er de laatste 10 jaar misschien 1 miljard zielen bijgemaakt?

Trouwens, wie zegt dat ik 10 cm wil afgeven?

(Bullshit hoor, ik heb net als alle andere mannen een kleintje )

Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 mei 2010 om 09:55.
Oud 11 mei 2010, 09:57   #959
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En hoe zit dat dan met de bevolkingsaangroei. Zijn er de laatste 10 jaar misschien 1 miljard zielen bijgemaakt?
Neen, die zielen waren er reeds. Ze komen telkens terug. Er zijn andere werelden waar ze verblijven als ze niet op aarde zijn. Ik denk dat de kosmos totaal anders in elkaar zit dan hoe men momenteel denkt. Wij hier op aarde zien enkel de materiële kant van een veel groter geheel.

Fred.
Oud 11 mei 2010, 09:57   #960
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn een hoop minder reuzenpanda's nu...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be