![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#961 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() ![]() Ik ook niet. Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 11 mei 2010 om 09:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#962 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#963 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
+ Het universum is zichzelf nog steeds volop geboorte aan het geven, dus het is logisch dat er steeds meer levensmanifestatie komt ![]()
![]() |
![]() |
#964 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De studie naar de oorzaken van natuurfenomenen hoort duidelijk bij de natuurwetenschap thuis. Elke religieuze stelling die hiermee in verband gebracht wordt zal uiteindelijk telkens betekenisloos blijken en brengt ons terug naar een tijd waar bliksem werd verklaard door de acties van een kwade god. Er bestaan echter vragen die over hetzelfde gaan, maar het gegeven vanuit een ander perspectief bekijken. Een voorbeeld hiervan is de vraag waar de potentie vandaan komt voor het vormen van bouwstenen, abiogenesis, evolutie,... Bij de Big Bang was de mogelijkheid reeds aanwezig (of niet?). Hoe is deze mogelijkheid ontstaan, en wanneer? Uiteraard geeft het geloof (ik kan hier waarschijnlijk beter de neutralere term "levenbeschouwing" gebruiken), geen objectief verifieerbaar antwoord op deze vragen. Men kan het dan ook niet zien als een wetenschap naast de natuurwetenschappen. Het levert echter wel een invalshoek om te contempleren op dit soort vragen.
![]() |
![]() |
#965 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moderne muziek dus en zéér vooruitstrevend en cutting edge technology. Raar, het reflecteert nochtans niet in uw denken. Bleef je ook niet op de hoogte van de recentse wetenschappelijke ontwikkelingen? U leest dus : EOS, Kijk, Science est Vie, Scientific American(Ned-Eng, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#966 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De reïncarnatietheorie is vermoedelijk één van de oudste en meest verspreide ter wereld. Het is ook de énige theorie die verklaart waarom sommige mensen voor het geluk schijnen geboren te zijn en anderen niet. Er moeten miljoenen boeken over dit onderwerp geschreven zijn. Het internet bulkt van de websites over dit onderwerp. Miljoenen mensen zijn hier mee bezig, wereldwijd. Waar rook is, is vuur hé. Het Westerse denken is enorm dominant (op het randje van hoogmoedig en arrogant) als het om puur materiële zaken gaat. Maar op gebied van het spirituele bengelt het achteraan hoor. Met de Westerse methode's kun je het spirituele niet staalhard bewijzen, maar ook niet staalhard ontkrachten. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#967 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En daar is alles mee gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#968 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het internet bundelt onderwerpen maar geeft ze geen bestaansrecht. Er zijn ook miljoenen mensen met andere religies bezig en toch is het allemaal BS. Angst voor het einde zeg ik u en een beetje behoudingsgezind. Niet abnormaal naarmate je ouder wordt. Het kost moeite en een open geest om mee te evolueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#969 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 11 mei 2010 om 10:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#970 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#971 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niks mis mee. Doe ik ook regelmatig. Alleen werk ik ook nog, als vrijwilliger,in een muziekcentrumus en hoor dus alle recente muziekstromen. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#972 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#973 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 mei 2010 om 11:04. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#974 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#975 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik waardeer niet alles wat ik in Trix hoor, maar ik hoor het wel eerst. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#976 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Niet dat ik niet geniet van het moderne comfort hoor, maar er zijn nog andere zaken belangrijk ook. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#977 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#978 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Wij" geven kennis door en verbeteren ze. Dat is de definitie van EVOLUTIE. Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#979 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
onze ontwikkeling is niet materieel, onze ontwikkeling is absoluut. Het feit dat we het spirituele meer en meer verlaten is puur omdat we dat ontgroeid zijn. Je ziet toch geen volwassene met een tutter rondlopen? Iets dat ooit waardevol was, hoeft dat niet te blijven. Dat is nu eenmaal ontwikkeling. En ja, noem dat arrogant. Je weet wat ik daarvan denk he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#980 |
Banneling
|
![]() Youtube zijn filmkes.
Meeste waardeloos of je moet de lezingen/docu's weten te vinden maar iets zegt me dat jij die niet kent. Dus eigenlijk lees jij niets, buiten de krant(HLN?) waardoor je echt op de hoogte blijft... QED ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 11:35. |
![]() |
![]() |