![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#982 | |||
Banneling
|
![]() Van wetenschap ==>
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat jij, of anderen verzinnen kan niet onderzocht worden dus is het een onbestaand verzinsel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je bent alleen, in mijn ogen, een zéér ouderwetse, conservatieve, persoon die niet openstaat voor recente ontwikkelingen (old music, 8mm, ...) en met een star denkpatroon. Niet abnormaal eens richting 50 maar ik probeer, heel bewust , zelf dat NIET patroon te volgen. En dat kost moeite en tijd, tijd die jij in reincarnatie steekt. Verder geen prblemen met je hoor Fred. Hier , een glaasje water. ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#987 |
Banneling
|
![]() Graag jouw definitie van "vrije denker"
Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#988 |
Staatssecretaris
|
![]() Zelf durven nadenken.
Beseffen waar de wetenschap werkelijk iets 100% bewijst maar ook beseffen waar ze moeten gokken omdat ze niet anders kunnen. En op welke optie ze gokken hangt van hun persoonlijke overtuiging af. Jij bent bijvoorbeeld geen vrije denker want je hebt er voor gekozen om 100% de wetenschap te volgen. Als ze morgen beweren dat God bestaat, dan kun jij niet anders dan dit ook te beweren. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | ||
Banneling
|
![]() Zegt de man die "gelooft"?
Citaat:
Die theorieën zijn bekend en gaan allemaal over oorsprong heelal/materie. Het staat iedereen vrij er aan te twijfelen,verbeteren of weerleggen. De rest van de wetenschap is vrij exact en (proefondervindelijk)bewezen. Dat je "ons"steeds op die kleine fractie aanvalt getuigt van een bekrompen visie. Het is trouwens typisch een symptoom van Creationisten en andere reli's. Citaat:
Dwz, jezelf en je kennis in vraag te stellen en verschillende bronnen te raadplegen. Zie je het verschil met jou Fred? Ik denk na over wetenschap die de realiteit beschrijft, jij denkt na en beschouwt jouw gedachten als realiteit. Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 13:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#990 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#991 | |
Banneling
|
![]() Jij stelt, wij onderzoeken.
Citaat:
Alle, door de wetenschap veroorzaakte vooruitgang tellen dan plotseling niet meer. Welke vooruitgang heeft het het onderzoek naar "spiritualisme of reincarnatie" reeds voorgebracht? Absolutely FUCK ALL ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#992 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voorwaarde is wel dat er een aanwijzing moet zijn. En voor god hebben we nog steeds geen aanwijzing. Ik snap het niet, het kan toch niet anders,... zijn geen aanwijzingen. Om een voorbeeld te geven: Bidden is wetenschappelijk onderzocht (katholieke funding). Na talloze experimenten is aangetoond dat bidden absoluut geen effect heeft (Terzijde: da's gelogen, het is aantoonbaar dat bidden een negatief effect heeft ALS je erin gelooft. Maar dat bewijst alleen maar dat verminderde motivatie een negatief effect heeft) Conclusie van de wetenschap. Bidden = Bullshit. Niet omdat ze het niet kunnen verklaren. Omdat ze het WEL kunnen verklaren. De wetenschap zegt ook niet "God bestaat niet" de wetenschap zegt "Na onderzoek is gebleken dat er geen enkele reden is om aan te nemen dat hij wel bestaat". Daar is niks arrogants aan. Dat is kennis delen met de wereld. Arrogant is eerder: "ik weet het, en doe jij maar geen moeite om het te begrijpen". Eeerder een religieus standpunt. Laatst gewijzigd door Travis66 : 11 mei 2010 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#993 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar soms zie ik dat de "parels voor de zwijnen" even contraproductief zijn, dat welke invalshoek je ook gebruikt er nooit iets productiefs uitkomt. En dan val je van frustratie wel eens in arrogantie. Spijtig, maar ze maken ons zo ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() als ik even mag proesten
![]()
![]() |
#995 |
Banneling
|
![]() Hier, de snuggerste van allemaal
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#996 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En ten tweede zijn persoonlijke ervaringen zo een beetje de slechtse bron van gegevensverzameling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#998 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijke "bewijzen" zijn subjectief, ongeldig en dus geen bewijzen. Je zal en KAN nooit weten of het zonder bidden ook niet werd opgelost. Jij kan dus niet eens overweg met basislogica en wil verantwoording van de wetenschap? Excuse me while I'm being "arrogant" LOOOOOOOOL Welke onderzoeken Fred? Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1000 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat mij maar een parel voor het everzwijn zijn.
Maar sorry, ik denk te menen dat er anderen meer waardig zijn in dat beknopt lijstje vernoemd te worden. En dan heb ik het zeker niet over mensen waarmee ik dadelijk in contact kom op het forum. Wat niet wegneemt dat ik naast hun theologisch en filosofisch inzicht kan kijken. Nog maar te zwijgen over hun politiek gerichte verslagen aan dit forum waardoor de simpele man (moi) sneller begrijpt waarover het nu exact gaat.