![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1041 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En Travis heeft je bij je pietje. Niet van gedachte willen veranderen is niet discussieren mr preken. Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1042 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1043 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Soit, ik heb hier toch al mensen van gedacht weten veranderen hoor. Paulus bijvoorbeeld heb ik toch al minstens 1 keer kunnen betrappen op die grootmoedigheid. Zelf heb ik ook al verscheidene keren mijn standpunt moeten herzien. Toegegeven, dat ging meer over atheisme en filosofie. Maar je hebt gelijk, ik heb nog nooit een gelovige van zijn geloof weten vallen. Maar dat hoort samen hoor. De gesloten geest, weet je wel. Zodra je daar 1 religie-gerelateerd argument in toelaat is het geloof direct verdwenen. In een gigantische kettingreactie. Voor zover dat ik weet is het enige dat een gelovige zijn geloof doet verliezen, een grote ramp. Heel de familie uitgemoord ofzo. Maar zelfs dan verliezen ze hun geloof in god niet, alleen hun geloof in een goede god. Die kunnen ze dat dan weer verwijten. Meteen ook de reden waarom gelovigen denken dat atheisten god haten. Een andere mogelijkheid kunnen ze niet bevatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1044 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als dat gn geladen onderwerp is? Ik vergroot mijn inzicht op fora en dus ook op deze thread. Dat heet "open geest". Iets wat jij, nu dus duidelijk aangetoond, niet hebt. Laatst gewijzigd door Cdude : 11 mei 2010 om 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1045 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat moeten jullie jezelf toch intelligent vinden zeg. Een dikke proficiat hoor. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1046 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Verwacht je dan dat we naar je OPkijken? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1047 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1048 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Reken me maar gerust bij die een op tien.
![]() |
![]() |
#1049 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jezus is een inspiratiebron, hij gelooft in een schepper maar is géén gristen of creationist. Blind voor de wetenschap, begrijp ik nog maar blind voor je eigen overtuiging? ![]() Rare jongens die gelovigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1050 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Bewijzen voor een ruim inlevings- en verbeeldingsvermogen raken de definitie niet.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1051 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
er lopen religieuze fundamentalisten rond die duidelijk niet veel gezond verstand bezitten, dus (bijna) alle religieuze mensen hebben geen gezond verstand. Wat een bewijs. Logica is duidelijk niet je sterkste wetenschappelijke kant! Trouwens, soms lijkt Dawkins me ook niet veel gezond verstand te hebben...
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1052 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat is zo nietig in velen in hun leven hier dat het maakt dat ze zich zo groot op het net komen verkopen? Met hun korte passages breken ze andermans overtuiging af zonder iets in de plaats neer te leggen. Ik vraag me dan af, wat voor leven heb je dan als je altijd in andermans leven gaat snollen? Wie kent de types niet? Altijd commentaren etc? Zo lopen er toch ook velen op ons werk rond? Maar die het meeste klagen, zijn zij die het minste doen. Die gelijkheden vinden we dikwijls terug in het leven.
![]() |
![]() |
#1053 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 2 times
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 12 mei 2010 om 07:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1054 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Mis ik iets of is het zo voldoende? Citaat:
Wij proberen u te helpen meneer. Dat is de reden. Uiteraard willen jullie niet geholpen worden, maar dat is de mening van elk ex sectelid dat moet gedeprogrameerd worden. Geloof me maar, alles wat wij doen en zeggen zou jij ook doen. Het enige verschil is dat jij niet akkoord gaat met het feit dat je gebrainwashed bent en in een secte zit. Voorlopig ben jij de klager hoor. Ik wil best uw conclusies geloven, maar je komt er slecht uit, ik verwittig je maar. Laatst gewijzigd door Travis66 : 12 mei 2010 om 07:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1055 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Althans, ik niet. Ik leef mijn geloof vrij losgerukt van de boeken. Ik geloof in een kracht die er altijd al was en altijd zal zijn. En dat die kracht de mogelijkheid van alle leven is... zonder die kracht was het er gewoonweg niet. Wat is daar nu zo verkeerd aan? En als ik het bij het verkeerde einde heb, heeft mijn geloof uw leven beïnvloed? Neen! Enfin, het is echter wel U dat de confrontatie op het net zelf aangaat en dat anderen dat weten te doen d.m.v. provocatie. Dus U reikt uit naar zij die in "een God" geloven. Zij reiken niet direct uit naar U, maar tonen wel signalen aan om gelijkgezinden te treffen. Citaat:
Volg ik een religie volgens U? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1056 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg valt er met reli types slecht te discussieren, want zij beschouwen tegenargumenten als beledigingen. En daar valt weinig aan te doen. God is tenslotte gefantaseerd door onderontwikkelden in de oudheid. Heb ik u nu beledigd? De oude romeinen of grieken hebben de deus ex machina uitgevonden en dat werd toen al als een belachelijke oplossing voor problemen gezien. Jij vindt dat nog altijd zo waardevol dat je er echt in gelooft, en dat maakt van jou ook een slechte invloed voor de rest van de wereld. Wij willen vooruit en jullie zijn daar een rem op. Stamcel onderzoek, abortus, homorechten, euthanasie,.... Zolang de religieuse wereld daar uitspraken over doet die zelfs maar 1 partij beinvloed, vinden jullie me op jullie pad. Niet als de agressor, al komt dat blijkbaar zo over, als de verdediger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1057 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oh brother, ...
Waar spreek ik alhier over evolutie, romeinen, stamcel onderzoek, abortus en van al die andere zaken? U bekijkt het geloof vanuit één zicht denk ik aan te nemen. Zeer veralgemenend begin je hier alles in één hokje te duwen.
![]() |
#1058 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
trouwens, zeker hier in west europa zijn de meeste zichzelf religieus noemende mensen overtuigd van de evolutietheorie. dus niet alle reli types willen die theorie ontkrachten. ikzelf bijvoorbeeld bewonder de schepping (het proces en het resultaat) juist nog veel meer sinds ik besef wat voor complex kosmisch ballet van meer dan 13 miljard jaar er vooraf ging aan onze kwetsbare kleine leventjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
hoewel abortus en euthanasie duidelijk ethische vragen opwerpen, is een verbod op beide minstens even immoreel als een volledig vrijlaten ervan. het beëindigen van een leven is sowieso een delicate ingreep in de loop van de natuur. als religieus mens ben ik van mening dat we telkens opnieuw ons geweten grondig moeten onderzoeken voor we dergelijke beslissingen nemen. ik vrees dat een te rigide wetgeving dit gewetensonderzoek in de weg staat. iedereen die mij kent weet dat ik als moslim opkom voor alle mogelijke vormen van mensenrechten. aangezien ik zelf (toevallig) homo ben, staan holebi-rechten heel hoog op mijn persoonlijke prioriteitenlijstje. tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik deze ochtend niet uit mijn bed ben geraakt om mee actie te voeren met de mensen van çavaria en wel jong niet hetero aan het station van berchem. incha'allah zal ik dit goedmaken door zaterdag in brussel extra aanwezig te zijn (weet nog niet hoe ik meer aanwezig kan zijn dan gewoon aanwezig, maar denk dat heisenberg me hier misschien bij kan helpen). heb ik nu bewezen dat alle religieuzen voorstanders zijn van stamcelonderzoek, abortus en euthanasie willen bevrijden van het verbod en holebi-rechten bepleiten? god sta me bij. dat soort simplistische en hopeloos verkeerde uitspraken durf ik niet doen. ik heb hopelijk wel aangetoond dat de wereld complexer is dan het binaire schema waar jij hem in wil dwingen. er zijn religieuzen die vanuit hun hyperconservatieve wereldbeeld obscurantistische, achterlijke, barbaarse, middeleeuwse stellingen verkondigen. maar er zijn ook religieuzen die net vanuit hun spirituele bezieling vooruit willen naar een nieuwe en betere wereld. vrede, redwasp *edit: link naar roze zaterdag toegevoegd*
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL! Laatst gewijzigd door redwasp : 12 mei 2010 om 09:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1059 | |||
Banneling
|
![]() Wat probeer je met bovenstaande reactie aan te tonen? Dat je nog studeert?
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.guardian.co.uk/commentisf...ithbeinggayand Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1060 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is, voor m!ij althans een begrijpelijk biologisch fenomeen : een gigantisch collectief waanbeeld om om te gaan met de vraag : wat gebeurt er na mijn einde. De gelovigen weigeren echter pertinent daarop in te gaan omdat dit als een spiegel werkt en ze ZELF weigeren onderzoek te doen naar de oorsprong van dat waar ze zelf aan lijden. Dus ja, noem het luiheid, we weten dat het toch geen zin heeft. Gelvigen zijn nu eenmaal lichtjes gebiast. ![]() |
|
![]() |
![]() |