![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dus als iets niet tastbaar/toetsbaar/... is bestaat het niet? Valt ook dát wetenschappelijk aan te tonen, want anders zou dat betekenen dat dat bewijs niks, nada, noppes is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bewijst niet dat er geen god bestaat, wel de die religie op geen kl*t*n trekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iets wat niet te bewijzen is , kan je ook niet "niet" bewijzen. ![]() ![]() ![]() ![]() Wat het zeker NIET doet is het bestaan bevestigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan niet iets NIET bewijzen, zo werkt de weteschap niet. En het niet kunnen bewijzen is ABSOLUUT GEEN BEWIJS voor het bestaan van EENDER wat. Anders kan ik er nog wel wat verzinnen. Bewijs maar eens dat dit niet bestaat : http://www.venganza.org/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Irrelevant" is inderdaad niet de meest geschikte omschrijving wanneer men over het katholicisme spreekt... "Vergissing van monsterlijke proporties" komt al aardiger in de buurt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
God is echt niet meer dan een woord, misschien noemt die wel bigbang, evolutietheorie of zelfs gewoon natuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of toeval.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() U ziet hoe ver we daar in kunnen gaan... Je kan niet over iets prate'n zonder definities af te spreken anders heb je wartaal. Oh wacht, een epiphany veronderstel ik? BB = gebeurtenis, natuur een (gesloten)ecosysteem van levende wezens. Niets goddelijk aan, toch niet onder de geldende betekenis van almachtig opperwezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Banneling
|
![]() Joodse, Poolse , Chinese genocide is ook niet irrelevant in de geschiedenis toch ook iets dat best niet meer herhaald wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dan kan u toch niet menen dat de kerk uw mening deelt? De kerk rationaliseert elke zin uit de bijbel en voegt er nog wat legenden aan toe. De ene zin is letterlijk, de andere een metafoor, de ene geldt voor de Joden, de andere is voor christenen. Hebben de kerkvaders voor niets zoveel ganzenveren gepunt? Dat u geen zin heeft om dat allemaal te lezen geeft u geen recht ven spreken. En verder, schijnen gelovigen al snel een kosmisch gevoel te hebben, dat van eenheid met iets hogers als er plots een onweersbui losbarst, of bij een mooie zonsondergang. 't Is pure romantiek, dat verzeker ik u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister
|
![]() Dat zonder reden een heelal ontstaan is met stabiele natuurwetten en dat dat heelal uiteindelijk puur toevallig zelfbewust en intelligent leven heeft voortgebracht, is ook erg onwaarschijnlijk.
|
![]() |
![]() |