![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
onmogelijk? Nee
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet het niet, dit is geen gemakkelijke denkoefening, maar ik doe mijn best. Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 april 2010 om 11:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Staatssecretaris
|
![]() Zie je? Intuïtief voel je aan dat als god zou bestaan, hij je de raad zou geven om goed voor jezelf te zorgen.
Citaat:
![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 9 april 2010 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn buur heeft een aquarium gebouwd. Hij (of zij) heeft daar enorm veel werk in gestoken. Wat denk jij nu dat zijn (of haar) boodschap aan de vissen zou kunnen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoezo werk? Hij is toch oppermachtig? Eén knip met z'n vingers en klaar. Trouwens waarom ligt mijn pleziercentrum naast de riolering? Waarom kan ik niet ademen en slikken tegelijk(zoals baby's), blinde vlek , ... Beetje prutswerk , als je het mij vraagt ![]() En dan is er nog de grote vraag "waarom". Wat gaat een oppermachtig bezichhouden met sterfelijke wezentjes op een stofje. De enige mogelijke verklaring is een "scienceproject" van een leerling in de lagere school. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zitten zij op het verkeerde spoor, of hebben zij slechte intuitie? Ziel is trouwens een hol concept voor mij, ik geloof niet in een tweedeling geest/lichaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs mijn kat weet dat. Die likt zich dagelijks schoon. Afwijkend gedrag is, op langere termijn , dodelijk dat wordt dus opgelost door natuurlijke selectie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Staatssecretaris
|
![]() En de vraag was als God bestaat welke boodschap(pen) hij dan zou hebben voor ons. Wel ik denk dat dit zo iets in de zin van het volgende zou kunnen zijn:
Geniet van uw leven, hou van uzelf en van de anderen, heb respect voor alles en doe niet met een ander wat je zelf niet graag hebt. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De boodschap is een mengeling van hedonisme, christianisme en boeddhisme. Waarom slaagt hij er trouwens als Oppermachtige niet in die boodschap universeel te laten overkomen aan iedereen? Qua masterplan klinkt het dus wat magertjes. Ik vind het theïsme een mooiere, een meer bescheiden theorie. Ze ontdoen god van alle infantiele antropomorfe trekjes (zoals in uw boodschap) God als onverschillige entiteit, die blijkbare ander dingen te doen heeft dan zich druk te maken over boodschappen aan de mens. Voltaire was een thëist, hij heeft daar een aantal mooie dingen over gezegd waarom hij gelooft in een god: Hij kon zich namelijk niet inbeelden hoe zulk een mooi ingenieus raderwerk zou kunnen bestaan, zonder horlogemaker. Laatst gewijzigd door Another Jack : 9 april 2010 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 9 april 2010 om 12:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Fred. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een prutser is het. Misschien een leerling god? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag ik samenvatten en zeggen dat je niet gelooft in de Christelijke god? Dat God iets is waartoe iedereen in staat toe intuïtiefs aan te voelen dat hij er is en ook een boodschap heeft die in één zin te samen te vatten is? Verbeter je me even? |
|
![]() |
![]() |