Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2009, 13:45   #641
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In elk Europees land verarmen de mensen nu. Overlaatst waren er massale betogingen in Frankrijk. Mensen kloegen steen en been dat ze op het einde van de maand steeds minder overhouden en dat ze daarom betoogden. Ik hoorde overlaatst op een Nederlandse radio dat ook in Nederland mensen maandelijk ook steeds moeilijker rondkomen. Voor zover u het nog niet wist, we zitten in een crisis die binnen enkel maanden zijn volle impakt zal kennen. Dat de federale regering het niet beter zou kunnen doen, hoort u mij niet zeggen . Dat de communautaire getekkel het er niet beter op maakt, is evident. Maar ook hier komen uit. Alhoewel ik vind dat Van Rompuy het niet eens zo slecht doet. Integendeel. Maar het is nog wat vroeg. En hij heeft de intentie de hele legislatuur aan te blijven. We zullen dus zien.
ik zei duidelijk dat we met die wereldwijde crisis zitten, absoluut. maar in andere landen hoor je op z'n minst dat er iets gebeurt, dat er beslissingen genomen worden, goede of slechte dat zullen we later wel zien.

hier gebeurt er nauwelijks iets, het herstelplan is 1 van de minste van de EU, de financiering van de staat, de inning van de belastingen, is 1 puinhoop en de belangrijkste beslissing die ze genomen hebben, is het verkopen van onze grootste bank aan het buitenland. goed, het is toch al een beslissing.....

ook op andere gebieden, zoals de organisatie van ons gerecht, of het asielbeleid, wordt er vooral niet beslist. over de vergrijzing wordt er zelf niet meer gesproken.
Oud 23 maart 2009, 13:50   #642
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik zei duidelijk dat we met die wereldwijde crisis zitten, absoluut. maar in andere landen hoor je op z'n minst dat er iets gebeurt, dat er beslissingen genomen worden, goede of slechte dat zullen we later wel zien.

hier gebeurt er nauwelijks iets, het herstelplan is 1 van de minste van de EU, de financiering van de staat, de inning van de belastingen, is 1 puinhoop en de belangrijkste beslissing die ze genomen hebben, is het verkopen van onze grootste bank aan het buitenland. goed, het is toch al een beslissing.....

ook op andere gebieden, zoals de organisatie van ons gerecht, of het asielbeleid, wordt er vooral niet beslist. over de vergrijzing wordt er zelf niet meer gesproken.
Logisch dat het in andere landen beweegt, ze zijn tenminste door politici vertengenwoordigd. Hier hebben we gewoon clowns die denken dat ze politici zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 16:20   #643
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Het is een gepasseerd station.
Frans- Belgie, heeft zijn kansen gehad en verspeeld.
Vlaanderen blijft niet aan de gang.
Vlamingen zijn geen gekke Gerritje.
Wie zijn de vlamingen dan wel ?

Als dat jullie "Voorposters" en aanverwanten zijn bedank ik.

Dan ben ik liever een bastaard vlaming.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 16:47   #644
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
SOms kan je niet anders he.

Ik heb respect voor Hollanders hoor.

Alleen moeten ze niet aan uitbreidingsplannen denken.
Ik heb jou nog nooit iets respectvols over Nederlanders zien schrijven en dat laatste zie jij verkeerd. Belgie stond en staat op het punt uit elkaar te vallen en mocht dat gebeuren, dan zouden wij het simpel gezegd heel leuk vinden met jullie een nieuw land te vormen.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 23 maart 2009 om 16:54.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 16:49   #645
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik heb jou nog nooit iets respectvols over Nederlanders zien schrijven en dat laatste zie jij verkeerd. Belgie stond en staat op het punt uit elkaar vallen en mocht dat gebeuren, dan zouden wij het simpel gezegd heel leuk vinden met jullie een nieuw land te vormen.
Ik huiver van het idee alleen al.
Oud 23 maart 2009, 16:49   #646
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zijn de vlamingen dan wel ?

Als dat jullie "Voorposters" en aanverwanten zijn bedank ik.

Dan ben ik liever een bastaard vlaming.
met Voorposters heb ik totaal niets te maken, maar ben wel voor een onafhankelijk Vlaanderen, erg hé?
Oud 23 maart 2009, 16:49   #647
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
met Voorposters heb ik totaal niets te maken, maar ben wel voor een onafhankelijk Vlaanderen, erg hé?
Ik ben tegen een onafhankelijk Vlaanderen.

Toch tegen een onafhankelijk Vlaanderen zoals die rechts nationalisten het willen.
Oud 23 maart 2009, 16:54   #648
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Toch tegen een onafhankelijk Vlaanderen zoals die rechts nationalisten het willen.
zoals die rechts-nationalisten het willen, ik ook, maar dat heeft er niets mee te maken.

eerst Vlaanderen onafhankelijk maken en nadien zullen de Vlamingen wel beslissen hoe het er zal uitzien, links of rechts. dat heet democratie hé. wilt dat zeggen dat we in confederatie gaan met Wallonië met behoud van interpersoonlijke solidariteit, zoveel te beter, wilt dat iets anders zeggen, spijtig, maar dan is het zo.
Oud 23 maart 2009, 16:55   #649
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag jij uiteraard vinden, maar dat je uitgaat van plat imperialisme aan Nederlandse kant is gewoon onjuist.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 17:08   #650
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
En ik huiver bij het idee dat de Vlamingen, in een toekomstige toenadering tot Nederland, weeral eens voor de voeten zouden gelopen worden door de Franstaligen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 17:25   #651
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En ik huiver bij het idee dat de Vlamingen, in een toekomstige toenadering tot Nederland, weeral eens voor de voeten zouden gelopen worden door de Franstaligen.
Jij mag huiveren van mij.
Oud 23 maart 2009, 17:29   #652
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik heb jou nog nooit iets respectvols over Nederlanders zien schrijven en dat laatste zie jij verkeerd.
Mischien vind ik dat nog wel het ergste aan de hollanderhaters. Ze ontkennen altijd dat ze een hekel hebben aan Nederlanders. Dat klinkt alleen zo ongeloofwaardig als ze verder dag in dag uit niks anders doen dan afgeven op Ollanders.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 17:34   #653
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:

Belgie is een deja vu geworden.
Het bestaat niet meer ,alleen nog op papier.
Vroeg of laat zullen ook de collaboranten dit moeten toegeven.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 17:38   #654
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Mischien vind ik dat nog wel het ergste aan de hollanderhaters. Ze ontkennen altijd dat ze een hekel hebben aan Nederlanders. Dat klinkt alleen zo ongeloofwaardig als ze verder dag in dag uit niks anders doen dan afgeven op Ollanders.
Ze haten ook de Vlamingen.

De Imburgers en de Lamingen hier, die zich zo afzetten tegen Ollanders,
weten niet beter dan in het nest van een ander hun ei kwijt te kunnen.
Koekoekengedrag noemen we dat.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 23 maart 2009 om 17:39.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 17:47   #655
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht

Dat zijn alleen Lamingen die meer verwantschap voelen met Alen, dan met Ollanders ,omdat ze hetzelfde spraakgebrek hebben
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 17:52   #656
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht

Wat de oorzaak ook is, ik kan het niet meer wegredeneren. Bij mij zit de hollanderhaat van de Vlamingen heel diep, zeker de laatste paar jaar. Ik ben er iets te vaak mee geconfronteerd om nog sympathie te kunnen hebben voor Vlaanderen. Wat mij betreft wordt de hele Benelux opgeheven. Weg ermee, en laat de Vlamingen maar stikken in hun hollanderhaat. Er zijn ook genoeg goede Vlamingen die niet psychisch gedeformeerd zijn. Maar die moeten eerst maar eens hun landgenoten tot de orde roepen. Dan praten we wel verder.

Laatst gewijzigd door Spinoza : 23 maart 2009 om 17:54.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 18:02   #657
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de oorzaak ook is, ik kan het niet meer wegredeneren. Bij mij zit de hollanderhaat van de Vlamingen heel diep, zeker de laatste paar jaar. Ik ben er iets te vaak mee geconfronteerd om nog sympathie te kunnen hebben voor Vlaanderen. Wat mij betreft wordt de hele Benelux opgeheven. Weg ermee, en laat de Vlamingen maar stikken in hun hollanderhaat. Er zijn ook genoeg goede Vlamingen die niet psychisch gedeformeerd zijn. Maar die moeten eerst maar eens hun landgenoten tot de orde roepen. Dan praten we wel verder.
Ik denk dat U zich vergist.

Van de Europese landen krijgen de Hollanders nog het meeste krediet van de Belgen.
In Duitsland en Frankrijk kan je pas echt spreken van Hollander haat.

In België gaat dat niet veel verder dan Hollander moppen.
Oud 23 maart 2009, 18:18   #658
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
zoals die rechts-nationalisten het willen, ik ook, maar dat heeft er niets mee te maken.
Tja, als je het wil oplossen met de linkse nationalisten alleen, voor mij niet gelaten, ik geef je op een briefje dat je een autonoom Vlaanderen dan wel kunt vergeten.
Citaat:
eerst Vlaanderen onafhankelijk maken en nadien zullen de Vlamingen wel beslissen hoe het er zal uitzien, links of rechts. dat heet democratie hé. wilt dat zeggen dat we in confederatie gaan met Wallonië met behoud van interpersoonlijke solidariteit, zoveel te beter, wilt dat iets anders zeggen, spijtig, maar dan is het zo.
Rare redenering. Je wil dus eerst Vlaanderen onafhankelijk om er onmiddellijk daarna een confederatie met Wallonië van te maken. Is dit onafhankelijkheid? Overigens ben ik ook voorstander van solidariteit met Wallonië, maar dan een solidariteit die doorzichtig en controleerbaar is, niet de bodemloze putten die we nu kennen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 18:21   #659
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat U zich vergist.

Van de Europese landen krijgen de Hollanders nog het meeste krediet van de Belgen.
In Duitsland en Frankrijk kan je pas echt spreken van Hollander haat.

In België gaat dat niet veel verder dan Hollander moppen.
U overschat ons schromelijk. Alsof die landen niks beters te doen hebben. We mogen al van geluk spreken als ze weten waar Holland ligt, laat staan dat ze er een negatieve mening over hebben.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 18:29   #660
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk
De Benelux had al lang opgeheven moeten worden.
Nederland heeft betere buren om mee samen te werken ,zoals Engeland ,Duitsland en Scandinavie.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be