![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen? | |||
Groot Limburg |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Brabant |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,15% |
Groot Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,77% |
Groot Holland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Nederland |
![]() ![]() ![]() |
25 | 38,46% |
Groot Belgie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
anders ,namelijk |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 |
Staatssecretaris
|
![]() Duitsers en Engelsen kennen Nederland ,maar de Belgen niet ,dat is het verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wellicht daarom dat Duitse toeristen zo graag naar de Nederlandse kust op vakantie komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toevallig kwam ik onlangs nog deze reacties tegen in een nederbelgen-draadje op het forum van Fok. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Europees Commissaris
|
![]() Belgie 1 van de laatste niet-natiestaten in Europa en zal uiteindelijk hetzelfde lot ondergaan als bijvoorbeeld Tsjecho-Slowakijke, Oostenrijk-Hongarije, de USSR en voormalig Joegoslavie om maar een paar voorbeelden te noemen. Het gegeven dat Belgie hetzelfde lot zal ondergaan, kun je zien aan de extreem moeizame tot stand koming van een federale regering waarbij Vlamingen en Franstaligen telkens tegenover elkaar staan in fundamentele dossiers als de staatshervorming en de splitsing van het ongrondwettelijk kiesdistrict BHV en de Vlamingen steeds Vlaamser stemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door quercus : 23 maart 2009 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let wel, in 1830 was er wel een soort Hollanderhaat. Tenminste volgens de Franse Ambassadeur in het Verenigd Koninkrijk, La Moussaye. Hij meende toen dat "de haat tegen de Hollanders is groot", en hij voegde er fijntjes aan toe "of er sprake is van sympathie voor Frankrijk, dat blijkt minder". In een schrijven aan L.M. Molé (Franse minister van Buitenlandse Zaken in 1830) op 13 augustus 1830 zegt La Moussaye: "De geesten in het Zuiden zijn diep bewogen. Op het leger kan geen staat worden gemaakt, de geestelijkheid is ontevreden, de oppositiebladen schreeuwen in een taal die alle perken te buiten gaat." Dat is nu veel minder het geval. Indien de Hollanders op de korrel worden genomen, dan moeten zij hiertegen kunnen. Ook de mensen die opkomen voor België moeten hier soms ook veel verduren. En dat vinden wij niet zo erg. We geven ze van hetzelfde laken een broek. Dat hoort bij het spel op dit forum. En de Nederlanders moeten beseffen dat, wanneer zij België aanvallen, dat wij dan maar juist hetzelfde doen met Nederland. Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. En u moogt me gerust geloven wanneer ik stel dat ik zeker niet jaloers ben op de Nederlanders. Verre van zelfs. Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Minister-President
|
![]() Nou, nog niet zo lang geleden moest ik een zakelijk telefoontje plegen met een Belgisch bedrijf. Er moest het een en ander afgesproken worden. Maar de Vlaamse dame aan de telefoon vertelde me doodleuk dat daar geen sprake van kon zijn want ik was een Hollander, en dus niet te vertrouwen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Die standaard vooroordelen over Hollanders(gierig, onbetrouwbaar en arrogant), daar laten veel Vlamingen zich ook daadwerkelijk door leiden in de onderlinge contacten, is mijn ervaring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.maximaalondernemen.nl/max...n?NewsID=56251 Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Banneling
|
![]() http://www.maximaalondernemen.nl/max...n?NewsID=56251
Nu hoort u het (weer eens) van een ander. U zit vastgeroest in uw idealistische clichés. Nederlanders die zaken doen met Belgen, zeggen -telkens weer- dat de Belgen (óók de Vlamingen) fundamenteel verschillen van Nederlanders. En die mensen spreken uit dagdagelijkse ondervinding. Ik hoef geen zaken te doen om te weten dat Nederlanders en Belgen fundamenteel verschillen van mekaar. Ik zeg dat hier al de hele tijd. Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() spinoza, ik kom ook in contact met nederlanders op zakelijk vlak.
en zo arrogant en onbetrouwbaar vind ik nederlanders niet. |
![]() |
![]() |