Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2009, 21:37   #681
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U vergeet Zwitserland. En Groot-Britannië en Spanje, en ... en...En misschien komen de Friezen ook ooit nog eens op voor een zeker autonomie. En dan zullen we een hoop kleine staatjes hebben in Europa. En dan zal het zeker beter gaan. Tenminste, dat hoopt u dan maar.
Schotland heeft weer een eigen parlement en zal in 2010 stemmen over volledige Schotse onafhankelijkheid, dus Groot-Britannie valt wellicht ook uit elkaar , de Duitstalige Zuid-Tirolers hebben onlangs meer dan ooit voor een hereniging met Oostenrijk gestemd, de Catalanen zijn sinds 2005 een aparte natie binnen de Spaanse staat en zo kan ik nog even doorgaan. Het zelfbeschrikkingsrecht van volkeren laait weer helemaal op en dus ook in Vlaanderen. Zwitserland is inderdaad een uitzondering op de regel, maar dat komt doordat er geen natie onderdrukt wordt en sinds de oprichting al een confederatie is.
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 23 maart 2009 om 21:41.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:37   #682
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.maximaalondernemen.nl/max...n?NewsID=56251

Nu hoort u het (weer eens) van een ander. U zit vastgeroest in uw clichés. Nederlanders die zaken doen met Belgen, zeggen telken weer dat de Belgen (ook de Vlamingen) fundemanteel verschillen van Nederlanders. En die spreken uit onvervinding.
Daar gaat het zelfs helemaal niet over. Het gaat erom dat je maar niet kunt laten van uit de hoogte te doen wanneer je in discussie treedt met Nederlanders. Dat zinnetje dat je nog aan je oorspronkelijke bericht toevoegde, was er voor mij te veel aan:

Citaat:
En u moogt me gerust geloven wanneer ik stel dat ik zeker niet
jaloers ben op de Nederlanders. Verre van zelfs.
Waarvan ik me afvraag of het echt nodig is om zoiets op te werpen in een discussie wanneer je je een voorbeeld vraagt van slechte ervaringen van Nederlanders met Belgen/Vlamingen.

En dan vraag jij je af hoe het komt dat jij bij Nederlanders op dit forum zo'n negatieve reacties losweekt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:43   #683
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, goed, maar als de directeur van de Nederlandse Kamer van Koophandel, Philip Charls, zelf zegt, dat de Nederlandse zakenman zich vaak arrogant opstelt bij het zakendoen met Belgen, dan zal hij toch wel weten waarover dat hij praat. Niet?

http://www.maximaalondernemen.nl/max...n?NewsID=56251
Je gaat te specifiek op dit geval in. Ik wou slechts de Belgische vijandigheid in het algemeen met dit voorbeeld illustreren. Laat ik een extremer voorbeeld geven. Iemand vertelde me dat hij na een dagje winkelen in Antwerpen een briefje onder zijn ruitenwisser vond. Op dat briefje stond de boodschap dat alle Nederlanders moeten oprotten naar hun eigen land(mischien in iets andere woorden). Bij nadere inspectie bleek trouwens dat alle wagens met een Nederlands kenteken op die parkeerplaats zo'n briefje hadden. Het is echt een bizar verhaal. En je hoopt bijna dat het niet waar is. Maar ik heb geen enkele reden om aan die persoon te twijfelen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:43   #684
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daar gaat het zelfs helemaal niet over. Het gaat erom dat je maar niet kunt laten van uit de hoogte te doen wanneer je in discussie treedt met Nederlanders. Dat zinnetje dat je nog aan je oorspronkelijke bericht toevoegde, was er voor mij te veel aan:

Waarvan ik me afvraag of het echt nodig is om zoiets op te werpen in een discussie wanneer je je een voorbeeld vraagt van slechte ervaringen van Nederlanders met Belgen/Vlamingen.

En dan vraag jij je af hoe het komt dat jij bij Nederlanders op dit forum zo'n negatieve reacties losweekt.

U bent me een schone. Als Spinoza ons verwijt (*) dat we nijdig zijn op de Nederlanders 'omdat we jaloers zijn op hen', tja, dan kan ik dat toch zo maar niet laten passeren. Of wel? En dat zou ik dan volgens u niet mogen. Beseft u eigenlijk wel wat u aan het schrijven bent?

(*)
Citaat:
De "Ollander"-haat bij een aantal Vlamingen is in de eerste plaats ingegeven door een pisnijdige jaloersheid.

Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 21:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:46   #685
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Spinoza ons verwijt dat we nijdig zijn op de Nederlanders 'omdat we jaloers zijn op hen', tja, dan kan ik dat toch zo maar niet laten passeren.
Je moet opletten. Dat was niet ik, maar Quercus.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:46   #686
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U bent me een schone. Als Spinoza ons verwijt (*) dat we nijdig zijn op de Nederlanders 'omdat we jaloers zijn op hen', tja, dan kan ik dat toch zo maar niet laten passeren. En dat zou ik dan volgens u niet mogen. Beseft u eigenlijk wel wat u aan het schrijven bent?

(*)
Dat zei Spinoza niet, maar quercus.
Oud 23 maart 2009, 21:50   #687
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Inderdaad. En bovendien had hij het over 'een aantal Vlamingen', terwijl system het weer eens veralgemeende.

Citaat:
dat we nijdig zijn op de Nederlanders
Oud 23 maart 2009, 21:50   #688
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ja inderdaad, u hebt gelijk, dat klopt.

Maar ik ook een beetje vermits Quercus een 'groot-nederlander' is.
Oud 23 maart 2009, 21:51   #689
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. En bovendien had hij het over 'een aantal Vlamingen', terwijl system het weer eens veralgemeende.
Neen, ik heb gewoon gezegd dat ik niet jaloers ben op de Nederlanders. Punt uit. Ik heb niet over andere Vlamingen gesproken. U bent weer bezig te verdraaien.

Citaat:
P.S.
En u moogt me gerust geloven wanneer ik stel dat ik zeker niet jaloers ben op de Nederlanders. Verre van zelfs.
Dat heb ik gezegd. Met 'we' bedoelde ik dezen die een zekere wrevel hebben tegen de Nederlanders. En die zijn meestal niet jaloers op de Nederlanders.

Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 21:57.
Oud 23 maart 2009, 21:55   #690
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
System houdt ook van zijn algemeenheden: Als ik hem over Nederlanders hoor, vraag ik me af waarom hij zegt liberaal te zijn. Liberalen denken immers in individuen en niet in hokjes.
Oud 23 maart 2009, 21:58   #691
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL
Ja, en van die uitspraak neem ik geen letter terug. Ik ben er heilig van overtuigd. Meer nog, tegenover Nederlanders getuigen de Vlaamse Belgicisten van een uitgesproken minderwaardigheidscomplex.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2009, 21:59   #692
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System houdt ook van zijn algemeenheden: Als ik hem over Nederlanders hoor, vraag ik me af waarom hij zegt liberaal te zijn. Liberalen denken immers in individuen en niet in hokjes.
Niks te algemeenheden. U hebt gehoord wat de Nederlandse zakenlui zeggen. U hebt gehoord wat de Directeur van de Nederlandse Kamer van Koophandel, Charls, zei. En zij kunnen het weten.

Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 22:00.
Oud 23 maart 2009, 22:00   #693
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb gewoon gezegd dat ik niet jaloers ben op de Nederlanders. Punt uit. Ik heb niet over andere Vlamingen gesproken. U bent weer bezig te verdraaien.

Dat heb ik gezegd. Met 'we' bedoelde ik dezen die een zekere wrevel hebben tegen de Nederlanders. En die zijn meestal niet jaloers op de Nederlanders.
Niks van. Jij haalt hier een ander citaat naar boven om je eruit te lullen. Het gaat om deze post hier:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=684
Oud 23 maart 2009, 22:12   #694
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niks te algemeenheden. U hebt gehoord wat de Nederlandse zakenlui zeggen. U hebt gehoord wat de Directeur van de Nederlandse Kamer van Koophandel, Charls, zei. En zij kunnen het weten.
Dat heb ik gehoord, maar alsnog vind ik het een algemeenheid. Niemand kan voor DE Nederlandse zakenman spreken.
Oud 23 maart 2009, 22:17   #695
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks van. Jij haalt hier een ander citaat naar boven om je eruit te lullen. Het gaat om deze post hier:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=684
We gaan geen welles-nietes spel beginnen Maar ook hierin zit u fout. Dat heb ik gezegd:

Citaat:
U bent me een schone. Als Spinoza ons verwijt (*) dat we nijdig zijn op de Nederlanders 'omdat we jaloers zijn op hen', tja, dan kan ik dat toch zo maar niet laten passeren. Of wel? En dat zou ik dan volgens u niet mogen. Beseft u eigenlijk wel wat u aan het schrijven bent?
En dat is de betekenis van bovenstaande: Spinoza (eigenlijk iemand anders, maar dat doet er nu niet toe) verwijt diegenen die nijdig zijn op de Hollanders -dat is dus de 'we' want ik behoor daar ook toe-, dat de nijd van deze mensen volgens hem 'op jaloersheid berust'. En dat is dus fout want ik ben ook wel eens nijdig op de Hollanders, maar daarom ben ik daar nog niet jaloers op.

Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 22:21.
Oud 23 maart 2009, 22:21   #696
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb ik gehoord, maar alsnog vind ik het een algemeenheid. Niemand kan voor DE Nederlandse zakenman spreken.
Kom nu, die mensen gaan dat toch zo maar niet voor de grap zeggen.
Oud 23 maart 2009, 22:32   #697
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
spinoza, ik kom ook in contact met nederlanders op zakelijk vlak.
en zo arrogant en onbetrouwbaar vind ik nederlanders niet.
Moest u het tegenovergestelde gezegd hebben, het zou me perplex hebben doen staan.

Laatst gewijzigd door system : 23 maart 2009 om 22:34.
Oud 24 maart 2009, 06:21   #698
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan geen welles-nietes spel beginnen Maar ook hierin zit u fout. Dat heb ik gezegd:

En dat is de betekenis van bovenstaande: Spinoza (eigenlijk iemand anders, maar dat doet er nu niet toe) verwijt diegenen die nijdig zijn op de Hollanders -dat is dus de 'we' want ik behoor daar ook toe-, dat de nijd van deze mensen volgens hem 'op jaloersheid berust'. En dat is dus fout want ik ben ook wel eens nijdig op de Hollanders, maar daarom ben ik daar nog niet jaloers op.
Iedereen kan nu met eigen ogen zien wat voor een laag-bij-de-grondse manier van discuteren jij hebt: citaten van iemand anders toeschrijven aan je tegenstanders in een discussie om hen in diskrediet te brengen en vervolgens met iets anders komen aandraven om je eruit te kronkelen en er proberen mee weg te komen.

Wat schreef je ook weer in een andere draad?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=138

Citaat:
Zeker niet bewust. Foutje kan gebeuren. Ik geef het toe.
Niet bewust? Vergeet het maar. Alleen al het feit dat je hier weigert je fout te erkennen, maar integendeel zelfs afkomt met het excuus dat het er niet toe doet van wie een citaat is bewijst voor mij dat je hier ter kwader trouw bent. De volgende keer dat je mij zoiets nog eens lapt, dien ik klacht in bij de moderatie, begrepen?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 maart 2009 om 06:26.
Oud 24 maart 2009, 08:04   #699
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen kan nu met eigen ogen zien wat voor een laag-bij-de-grondse manier van discuteren jij hebt: citaten van iemand anders toeschrijven aan je tegenstanders in een discussie om hen in diskrediet te brengen en vervolgens met iets anders komen aandraven om je eruit te kronkelen en er proberen mee weg te komen.

Wat schreef je ook weer in een andere draad?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=138

Niet bewust? Vergeet het maar. Alleen al het feit dat je hier weigert je fout te erkennen, maar integendeel zelfs afkomt met het excuus dat het er niet toe doet van wie een citaat is bewijst voor mij dat je hier ter kwader trouw bent. De volgende keer dat je mij zoiets nog eens lapt, dien ik klacht in bij de moderatie, begrepen?
Mij heeft men op dit forum ook al ettelijke keren verkeerd gequoted. Dat gebeurt regelmatig bij meer dan één poster. Ik maak daar allemaal geen zaak van zoals u. Uiteindelijk bent u eigenlijk toch maar een kleinzielig persoontje. Doelbewust mensen kwade bedoelingen toeschrijven terwijl u weet dat dit helemaal niet zo is. Hiermee verraadt u zich en toont u in de feiten wie u uiteindelijk bent en niet wie u zou moeten zijn.

Nu, echt verwonderen doet me dat reeds lang niet meer. Sommige Vlaams-nationalisten op dit forum zijn behept met deze petieterige kleinzerige mentaliteit van onder de kerktoren. Iemand proberen te pakken op een foutje en die dan opblazen en veralgemenen. U bent behept met een povere en bekrompen geest. Triestige bedoening, mensen zoals u. En daarom is het ook niet verwonderlijk dat Vlaams-nationalisten van uw kaliber nooit iets bereiken.

Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2009 om 08:27.
Oud 24 maart 2009, 08:29   #700
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk bent u eigenlijk toch maar een kleinzielig persoontje. Doelbewust mensen kwade bedoelingen toeschrijven terwijl u weet dat dit helemaal niet zo is. Hiermee verraadt u zich en toont u in de feiten wie u uiteindelijk bent en niet wie u zou moeten zijn.
Nee hoor, JIJ hebt je ware gezicht laten zien. En niet voor de eerste keer, want het is al meermaals gebeurd dat je dergelijke trucjes uithaalt door iemands woorden in andermans schoenen te schuiven.

Citaat:
Nu, echt verwonderen doet me dat reeds lang niet meer. Meer dan één Vlaams-nationalist op dit forum is behept met deze petieterige kleinzerige mentaliteit van onder de kerktoren. Iemand proberen te pakken op een foutje en die dan opblazen en veralgemenen. U bent behept met een povere en bekrompen geest. Triestige bedoening bij mensen zoals u. En daarom is het ook niet verwonderlijk dat Vlaams-nationalisten van uw kaliber nooit iets bereiken.
Vooruit, we willen onze fout niet erkennen en we gaan het dus maar toeschrijven aan de tegenstander zijn politieke overtuiging. Als er hier iemand is die veralgemeent, dan ben jij het wel. Zielig. Zie-lig. Dit is de laatste reactie die je van mij op dit forum krijgt. Je hoeft hier wat mij betreft zelfs niet meer op te antwoorden. Ik ben helemaal klaar met jou.

Ga op een ander gaan zeiken met je smerige manipulaties, man.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 24 maart 2009 om 08:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be