Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen?
Groot Limburg 3 4,62%
Groot Brabant 4 6,15%
Groot Vlaanderen 7 10,77%
Groot Holland 3 4,62%
Groot Nederland 25 38,46%
Groot Belgie 6 9,23%
anders ,namelijk 17 26,15%
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2009, 08:50   #701
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nee hoor, JIJ hebt je ware gezicht laten zien. En niet voor de eerste keer, want het is al meermaals gebeurd dat je dergelijke trucjes uithaalt door iemands woorden in andermans schoenen te schuiven.

Vooruit, we willen onze fout niet erkennen en we gaan het dus maar toeschrijven aan de tegenstander zijn politieke overtuiging. Als er hier iemand is die veralgemeent, dan ben jij het wel. Zielig. Zie-lig. Dit is de laatste reactie die je van mij op dit forum krijgt. Je hoeft hier wat mij betreft zelfs niet meer op te antwoorden. Ik ben helemaal klaar met jou.

Ga op een ander gaan zeiken met je smerige manipulaties, man.
Uw taalgebruik en uw insinuaties laten weer eens zien wat voor soort mens u bent. En meer woorden ga ik hier niet meer aan vuil maken.

Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2009 om 08:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 08:51   #702
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Uw taalgebruik en uw insinuaties laten weer eens zien wat voor soort mens u bent. En meer woorden ga ik hier niet meer aan vuil maken.
Ik heb jou niets gevraagd.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:06   #703
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Tja, als je het wil oplossen met de linkse nationalisten alleen, voor mij niet gelaten, ik geef je op een briefje dat je een autonoom Vlaanderen dan wel kunt vergeten.Rare redenering. Je wil dus eerst Vlaanderen onafhankelijk om er onmiddellijk daarna een confederatie met Wallonië van te maken. Is dit onafhankelijkheid? Overigens ben ik ook voorstander van solidariteit met Wallonië, maar dan een solidariteit die doorzichtig en controleerbaar is, niet de bodemloze putten die we nu kennen.
een confederatie betekent automatisch onafhankelijkheid hé. idealiter zouden we dan een confederatie kunnen maken met Nederland, Wallonië, Luxemburg en andere Europese landen, maar dat is niet direct realistisch. laat ons dus eerst met onze naaste buren, de Walen, op basis van gelijkheid (geef toe, dat zou pas een vernieuwing zijn) een overeenkomst sluiten en we zien wel verder.
Oud 24 maart 2009, 09:08   #704
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Je gaat te specifiek op dit geval in. Ik wou slechts de Belgische vijandigheid in het algemeen met dit voorbeeld illustreren. Laat ik een extremer voorbeeld geven. Iemand vertelde me dat hij na een dagje winkelen in Antwerpen een briefje onder zijn ruitenwisser vond. Op dat briefje stond de boodschap dat alle Nederlanders moeten oprotten naar hun eigen land(mischien in iets andere woorden). Bij nadere inspectie bleek trouwens dat alle wagens met een Nederlands kenteken op die parkeerplaats zo'n briefje hadden. Het is echt een bizar verhaal. En je hoopt bijna dat het niet waar is. Maar ik heb geen enkele reden om aan die persoon te twijfelen.
mss van Belgiscisten Spinoza?
die zien liever België bij Frankrijk dan Vlaanderen bij Nederland.
die maken nog maar een klein deel uit van de Vlamingen.

maar als de hereniging er ooit komt, moet dat eerst gebeuren in een confederatie om de laatste tegenstanders te doen draaien dat Nederlanders niet slecht zijn maar om ook de wetgevingen op mekaar af te stemmen, de verdeling van de zetels in den haag enz ...
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:10   #705
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een confederatie betekent automatisch onafhankelijkheid hé. idealiter zouden we dan een confederatie kunnen maken met Nederland, Wallonië, Luxemburg en andere Europese landen, maar dat is niet direct realistisch. laat ons dus eerst met onze naaste buren, de Walen, op basis van gelijkheid (geef toe, dat zou pas een vernieuwing zijn) een overeenkomst sluiten en we zien wel verder.
liever een confederatie met Nederland dan met Wallonië!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:11   #706
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
liever een confederatie met Nederland dan met Wallonië!
liever met alle 2, maar met Nederland zit dat er niet direct in, je moet realistisch blijven. zoals hier al gezegd, de irrationele Hollanderhaat is in Vlaanderen nog vele malen sterker dan de afkeer tegen de Walen.
Oud 24 maart 2009, 09:11   #707
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
mss van Belgiscisten Spinoza?
die zien liever België bij Frankrijk dan Vlaanderen bij Nederland.
die maken nog maar een klein deel uit van de Vlamingen.

maar als de hereniging er ooit komt, moet dat eerst gebeuren in een confederatie om de laatste tegenstanders te doen draaien dat Nederlanders niet slecht zijn maar om ook de wetgevingen op mekaar af te stemmen, de verdeling van de zetels in den haag enz ...
Ik geloof er allemaal niet veel van. En moest het waar zijn, dan zullen quasi alle Belgen zulke handelswijze afkeuren. Iedereen is vrij om hier te komen winkelen of zaken te doen.

Laatst gewijzigd door system : 24 maart 2009 om 09:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:50   #708
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nou, nog niet zo lang geleden moest ik een zakelijk telefoontje plegen met een Belgisch bedrijf. Er moest het een en ander afgesproken worden. Maar de Vlaamse dame aan de telefoon vertelde me doodleuk dat daar geen sprake van kon zijn want ik was een Hollander, en dus niet te vertrouwen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Die standaard vooroordelen over Hollanders(gierig, onbetrouwbaar en arrogant), daar laten veel Vlamingen zich ook daadwerkelijk door leiden in de onderlinge contacten, is mijn ervaring.
Niet echt verbazend, "welkom in België".
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:52   #709
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geloof er allemaal niet veel van. En moest het waar zijn, dan zullen quasi alle Belgen zulke handelswijze afkeuren. Iedereen is vrij om hier te komen winkelen of zaken te doen.
komkom, system, er is meer sprake van "ollanderhaat" dan van Walenhaat in Vlaanderen, dat weet jij maar al te goed.
Oud 24 maart 2009, 09:56   #710
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
De Latin-Belgen willen geen gelijkheid.
Het is toch duidelijk dat ze geen staatshervorming willen.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 09:57   #711
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
komkom, system, er is meer sprake van "ollanderhaat" dan van Walenhaat in Vlaanderen, dat weet jij maar al te goed.
Belgie bestaat, dankzij "ollanderhaat en "alenliefde".
Oud 24 maart 2009, 09:59   #712
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
De vrijheid om beledigd te worden
Oud 24 maart 2009, 10:24   #713
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je gaat te specifiek op dit geval in. Ik wou slechts de Belgische vijandigheid in het algemeen met dit voorbeeld illustreren. Laat ik een extremer voorbeeld geven. Iemand vertelde me dat hij na een dagje winkelen in Antwerpen een briefje onder zijn ruitenwisser vond. Op dat briefje stond de boodschap dat alle Nederlanders moeten oprotten naar hun eigen land(mischien in iets andere woorden). Bij nadere inspectie bleek trouwens dat alle wagens met een Nederlands kenteken op die parkeerplaats zo'n briefje hadden. Het is echt een bizar verhaal. En je hoopt bijna dat het niet waar is. Maar ik heb geen enkele reden om aan die persoon te twijfelen.
Sommige Vlamingen hebben blijkbaar een serieus probleem als dat waar is.
Oud 24 maart 2009, 10:28   #714
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Sommige Vlamingen hebben blijkbaar een serieus probleem als dat waar is.
ik vrees dat dit waar is hoor, als je denkt dat de Vlamingen de Walen haten, dan weet je niet wat 170 jaar België gedaan heeft voor de "Ollanderhaat".

alleen al het feit dat er sommigen het woord "Nederland" niet over hun lippen kunnen krijgen het steeds over "Olland" hebben, zegt toch al genoeg?
dat is zoals sommige Franstalige Belgen niet kunnen zeggen dat de Vlamingen Nederlands spreken, ze vinden dat er enkel "flamin" wordt gesproken.
Oud 24 maart 2009, 10:30   #715
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
liever met alle 2, maar met Nederland zit dat er niet direct in, je moet realistisch blijven. zoals hier al gezegd, de irrationele Hollanderhaat is in Vlaanderen nog vele malen sterker dan de afkeer tegen de Walen.
Waarom zoveel haat?
Oud 24 maart 2009, 10:31   #716
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zoveel haat?
als je geschiedenislessen doordrenkt zijn met de leugens dat alles de fout was van de "Ollanders" en dat we daarom onze Waalse broeders moeten liefhebben, verschiet je dan daarvan??
Oud 24 maart 2009, 10:36   #717
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vrees dat dit waar is hoor, als je denkt dat de Vlamingen de Walen haten, dan weet je niet wat 170 jaar België gedaan heeft voor de "Ollanderhaat".

alleen al het feit dat er sommigen het woord "Nederland" niet over hun lippen kunnen krijgen het steeds over "Olland" hebben, zegt toch al genoeg?
dat is zoals sommige Franstalige Belgen niet kunnen zeggen dat de Vlamingen Nederlands spreken, ze vinden dat er enkel "flamin" wordt gesproken.
In Franstalig België of in Frankrijk maken ze ook de fout en zeggen ze vaak "La Hollande" in plaats van "Les Pays-Bas" maar het stopt daar. Er is geen "haat" van de Franstaligen tegenover Nederland.
Oud 24 maart 2009, 10:41   #718
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Franstalig België of in Frankrijk maken ze ook de fout en zeggen ze vaak "La Hollande" in plaats van "Les Pays-Bas" maar het stopt daar. Er is geen "haat" van de Franstaligen tegenover Nederland.
er is ook geen enkele reden voor die haat hoor, maar sommigen denken dat ze met die haat een soort Belgisch gevoel zouden kunnen aanwakkeren. zoiets van: "ok, we zijn wel niet 1 volk met de Walen, maar vergeet niet dat die Ollanders nog véél slechter zijn!".
dat heb je met nationalisten hé, ze hebben een vijand nodig....
Oud 24 maart 2009, 10:44   #719
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is inderdaad moeilijk om te geloven. Ik kan je nog veel meer voorbeelden geven, allemaal even ongeloofwaardig. Aangezien ik een aantal Vlaamse vrienden heb waar ik dol op ben, kom ik nog regelmatig in Vlaanderen(minder dan vroeger, maar meer dan me lief is). Lang heb ik de Vlaamse vijandelijkheden proberen te negeren. Maar dat gaat bijna niet. Overal waar je gaat word je ermee geconfronteerd. Dat kan variëren van een vieze blik als je een willekeurige Vlaamse kroeg binnenstapt, tot een Karel De Gucht die zich minachtend over Ollanders uitlaat als je bij het zappen terechtkomt bij Canvas.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2009, 10:52   #720
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er is ook geen enkele reden voor die haat hoor, maar sommigen denken dat ze met die haat een soort Belgisch gevoel zouden kunnen aanwakkeren. zoiets van: "ok, we zijn wel niet 1 volk met de Walen, maar vergeet niet dat die Ollanders nog véél slechter zijn!".
dat heb je met nationalisten hé, ze hebben een vijand nodig....
Men ziet die vijandigheid niet tussen Franstalig België en Frankrijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be