![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen? | |||
Groot Limburg |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Brabant |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,15% |
Groot Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,77% |
Groot Holland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Nederland |
![]() ![]() ![]() |
25 | 38,46% |
Groot Belgie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
anders ,namelijk |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er lopen ook meer Duitsers met een dikke pens rond dan Belgen. Als jij vettig lekker vindt dat is oké voor mij. Maar daarom is dat niet een verfijnde keuken. Is dat nu zo moeilijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei dat de Duitse keuken vettiger en minder verfijnd is. Zullen we het ook hebben over hun wijnen of hun bier ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
een Bitburgpils moet trouwens niet onderdoen voor de Belgische bieren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#767 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of je zo "verfijnd" kunt eten in Duitsland weet ik niet, maar je kan er wel heel goed eten en dat is uiteindelijk het enigste dat telt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#768 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik een gastronomisch weekendje plan staan Duitsland en Holland niet op mijn lijstje. "La Douce France" wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#769 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is het onzinnig om aan de naam of de aard van een keuken politieke consequenties te koppelen. In feite zijn we hier gewoon aan het vervallen in de klassieke emotionele friet-, bier- en chocoladeargumenten voor het behoud van België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook niet met uw smaakpapillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als jij je daarmee wilt opsluiten, voor mij geen enkel probleem, maar ik stel me meer open voor andere culturen....
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#773 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#774 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#775 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#776 |
Europees Commissaris
|
![]() Sterker hoewel België aan de top staat bij heel veel speciaalbieren, zijn de bieren die in Duitsland volgens het Reinheitsgebot gebrouwen worden even goed zo niet beter dan hun evenknieën in Belgie en Nederland, dan denk ik aan oa Pilsener en Weizener. Verder geldt voor de wijnen net zoals de Duitse en Oostenrijkse keuken dat deze heel divers is, van volkskeukenniveau tot verfijnd. En als we het dan toch over de volkskeuken gaan hebben, deze is in België echt niet zoveel anders als in Frankrijk, Duitsland en Nederland; dat onderscheid kan in de verfijnde keuken misschien wél gemaakt worden.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 25 maart 2009 om 17:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#777 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#778 |
|
![]() Wat een discussie. Een sterk punt van een land pakken en dan alle landen om je heen afzeiken omdat ze dat niet halen.
IN dit geval: Belgisch bier. Ja dat is goed maar het zegt niets over de staat van België net als "hahah onze tulpen zijn de beste in de HEEEELE wereld. Ik wil niet naar duitsland hoor, daar zijn de tulpen bij lange na niet zo goed als hier. Hier hebben we het goed met onze tulpen, daarvoor hebben we geen Belgen nodig." ofzoiets. tjongejongejonge |
![]() |
![]() |
![]() |
#779 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#780 | |
|
![]() Citaat:
bewijs van kortzichtigheid en bekrompen geest (een geluk dat ik daar al lang vanaf ben) |
|
![]() |
![]() |