![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is de staat van uw dromen? | |||
Groot Limburg |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Brabant |
![]() ![]() ![]() |
4 | 6,15% |
Groot Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,77% |
Groot Holland |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,62% |
Groot Nederland |
![]() ![]() ![]() |
25 | 38,46% |
Groot Belgie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,23% |
anders ,namelijk |
![]() ![]() ![]() |
17 | 26,15% |
Aantal stemmers: 65. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#861 |
Banneling
|
![]() Het is er anders niet altijd aan te zien. In ieder geval, een echte Hollander bent u zeker als u woont waar u zegt te wonen.
Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2009 om 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#862 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb geen reden om dat te veinzen, gezien hoe Hollanders hier bejegend worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat gewoon onjuist. Het Wilhelmus behoort vooral tot het protestants erfgoed. En het overgrote deel van de Vlamingen in die tijd waren katholieken en zij, die het niet waren, weken uit naar Holland en zijn daar vrij snel 'verhollandst'. Bovendien staat het allerminst vast dat Marnix van St Aldegonde de tekst schreef. Er is zelfs een theorie die beweert dat de tekst oorspronkelijk Duits was. Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2009 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#867 |
|
![]() Dat wel, toch zijn dit soort uitspraken altijd grove generalisaties, de werkelijkheid is bij dit soort uitspraken (over welk onderwerp dan ook) meestal minder extreem maar wel veel gecompliceerder.
![]() |
![]() |
#868 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als er iemand hier probeert wat te wegwuiven omdat het niet in zijn denkkraam past, dan weet ik in ieder geval wel wie het hier is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
|
![]() De Nederlandse directeur van de Nederlandse Kamer van Koophandel voor de Benelux, een van de vele mensen die je zou kunnen citeren als een expert op het gebied van Nederlands-Vlaamse verhoudingen, wordt hier geciteerd op een enkele uitspraak zonder context. In die ene uitspraak pakt hij enorme groepen mensen bij elkaar en dicht die groepen vervolgens bepaalde eigenschappen toe. In de uitspraak zit waarheid, maar de uitspraak is niet de enige echte superieure waarheid. Dat is alles wat ik zeg. De manier waarop jij dat verdraait zegt meer over jou (en misschien wel over de manier waarop je de directeur in kwestie citeert) dan over mij.
![]() |
![]() |
#870 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#871 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja goed, dat ontken ik ook niet, maar verre het merendeel der Vlamingen waren toen katholiek. En zijn dit trouwens altijd gebleven. Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2009 om 13:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#872 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 28 maart 2009 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
|
![]() Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 29 maart 2009 om 16:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neen, u bedoelde toch met uw uitspraak dat de uitspraak van Charls niet zaligmakend is. Niet? Zaligmakend misschien niet, maar wel dicht bij de waarheid, gezien zijn dagdagelijkse contacten met de zakenlui en zijn ervaring op dit punt. Laatst gewijzigd door system : 29 maart 2009 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat je zegt van Walen en Luxemburgers is juist maar dan praten we over Heel-Nederland in plaats van over Groot-Nederland. Bovendien is het voor Luxemburgers zelfs nog wat verwarrender door de ruil van Oost-Limburg met Zuid-Luxemburg in 1839. Allemaal loepzuiver landjepik boven de hoofden van de betrokkenen heen, gesol met mensen zonder enige demokratische legitimatie. Dat hoef ik niet te pikken. Van mij mag je dat dan gerust pretenties noemen, als het kind maar een naam heeft. Ik lig daar niet van wakker. Ik hou me aan de feiten. Nu goed, dat was de tijdsgeest. We leven nu in een tijd waarin al een klein beetje meer naar de betrokkenen gekeken wordt dan toen. Een klein beetje en alleen maar gekeken en niet geluisterd want referenda zijn bij ons nog altijd niet aan de orde. Ik ga ook niet snel vertellen wat Walen en Luxemburgers moeten willen want dat zijn mijn zaken niet, dat moeten ze zelf uitklaren. Of zoals Bart Soens in zijn Staten XV het omschrijft: Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#877 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#880 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als iedereen dat weet dan zal het niet moeilijk zijn om even concrete bronnen te geven, niet?
![]() |